23/6/2018
Ο ΝΙΤΣΕ ΓΙΑ ΤΟ ΛΑΪΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
«Αναφορικά με τον Αρχίλοχο οι έρευνες των σοφών έχουν καταλήξει στο ότι σ’
αυτόν οφείλεται η εισαγωγή του λαϊκού τραγουδιού στη φιλολογία και σ’ αυτό
ακριβώς το γεγονός οφείλει τη μοναδική θέση, που του παραχώρησε, δίπλα στον
Όμηρο, ο καθολικός σεβασμός των Ελλήνων.(…) Η εξαιρετική και αύξουσα διάδοση
τού λαϊκού τραγουδιού ανάμεσα σε όλους τους λαούς σε πάντα καινουργότερες
εκδηλώσεις, είναι για μας τεκμήριο τη δύναμης του διττού αυτού καλλιτεχνικού ενστίκτου (σ.σ. εννοεί το απολλώνιο και το διονυσιακό
στοιχείο) – ενστίκτου που αφήνει τη σφραγίδα του στο λαϊκό τραγούδι, ακριβώς
όπως και οι οργιστικές παρορμήσεις ενός λαού διαιωνίζονται παντοτεινά στη
μουσική του. Ναι θα ’ταν ιστορικά δυνατό να αποδειχθεί πως κάθε εποχή, γόνιμη σε λαϊκά τραγούδια, κλυδωνίστηκε, επίσης στον ανώτερο βαθμό, από διονυσικαές αναταραχές κι ορμητικές εκδηλώσεις...(...)».
Κοινώς... για να το απλουστεύσουμε και να το
εκχυδαΐσουμε λιγάκι… γι’ αυτό μας πηδάνε σήμερα οι απόγονοι του Νίτσε, γιατί
στερούμαστε των οργιαστικών παρορμήσεων ενός γνήσιου λαϊκού τραγουδιού.
Το βιβλίο είναι φοβερό – ό,τι ωραιότερο έχω διαβάσει από Νίτσε. Το έχω χρόνια στη βιβλιοθήκη μου, στην έκδοση του Γκοβόστη από το 1985, αλλά χθες το βρήκα, μόλις μ’ ένα ευρώ και άκοπο(!), στις εκδόσεις Μαρή, από τον Απρίλιο του 1941, την εποχή δηλαδή όπου οι ΝΑΖΙδες έμπαιναν στην Αθήνα!!
Φυσικά, ούτε αυτή είναι η πρώτη έκδοση…
Το βιβλίο είναι φοβερό – ό,τι ωραιότερο έχω διαβάσει από Νίτσε. Το έχω χρόνια στη βιβλιοθήκη μου, στην έκδοση του Γκοβόστη από το 1985, αλλά χθες το βρήκα, μόλις μ’ ένα ευρώ και άκοπο(!), στις εκδόσεις Μαρή, από τον Απρίλιο του 1941, την εποχή δηλαδή όπου οι ΝΑΖΙδες έμπαιναν στην Αθήνα!!
Φυσικά, ούτε αυτή είναι η πρώτη έκδοση…
21/6/2018
Δεν ξέρω πώς αντιμετωπίζουν το μουντιάλ οι… εθνομηδενιστές
και αν το θέαμα που παρουσιάζεται στα ρωσικά γήπεδα, γενικώς, τους αρέσει.
Κανονικά θα έπρεπε να βγάζουν καντήλες, βλέποντας ακόμη «εθνικές». Το ξέρουν
βέβαια και το ξέρουμε πως είμαστε σε μιαν εποχή όπου τα σύνορα καταλύονται – αν
και στο ποδόσφαιρο έχουν καταλυθεί προ πολλού, από την αλήστου μνήμης «απόφαση
Μπόσμαν», καθώς έχουν τεθεί οριστικά στο χρονοντούλαπο όλα εκείνα τα
χαρακτηριστικά που διαχώριζαν το δημοφιλέστερο
άθλημα στον κόσμο σε «αγγλικό», «ιταλικό», «γερμανικό», «ολλανδικό», «σουηδικό»
κ.λπ., ενταφιάζοντας δια παντός καμινάδες, κατενάτσια, σιδερένιες πειθαρχίες,
λεπτεπίλεπτες φινέτσες, την ορμή του βόρειου ξυλοκόπου… Παλεύει, βέβαια,
ενάντια στην καταστροφική αλοιφή η Λατινική Αμερική (εκεί όπου το ποδόσφαιρο
παραμένει ακόμη προνόμιο των μαζών) με πενιχρά όμως, κι εκείνη, αποτελέσματα.
Παίκτες, που δεν παίζουν στα εθνικά πρωταθλήματά
τους δεν απαρτίζουν εθνικές ομάδες, αλλά σκορποχώρια. Χωρίς τα «εθνικά» του
χαρακτηριστικά, εκείνα με τα οποία εμείς οι κάπως παλιότεροι μεγαλώσαμε, το
ποδόσφαιρο είναι πια ένα ακίνδυνο θέαμα, χωρίς αληθινές εκπλήξεις, ένα
ομοιόμορφο κατασκεύασμα, που παίζεται παντού, όπου γης, με τον ίδιο τρόπο.
Προπονημένος και… φαρμακωμένος να’σαι μόνο, ώστε να τρέχεις λες και σου έχουν
βάλει νέφτι στον πισινό και τα 90 λεπτά ενός αγώνα (ου μην αλλά και τα 120) και
είσαι ok. Δεν χρειάζεσαι κάτι άλλο.
Θυμάμαι το Μουντιάλ του ’82… τι συνέβαινε με τον
Ιταλό Μπρούνο Κόντι. Έτρεχε σαν τρελός, πάνω-κάτω, 90 λεπτά, μασώντας και τα
σίδερα. Δεν είχαμε ξαναδεί τέτοιο πράγμα. Δεν μπορούσαμε να το εξηγήσουμε. Ήταν
κάτι καινούριο. Λίγους μήνες αργότερα, βέβαια, μάθαμε το «γιατί»… Και έκτοτε το
ξέρουμε.
Όταν εκεί όπου βρίσκεται η μπάλα μπορεί να
βρίσκονται ανά πάσα ώρα και στιγμή καμμιά δεκαριά ποδοσφαιριστές δεν υπάρχει
ποδόσφαιρο – γιατί έχει χαθεί πια ο λεγόμενος «κενός χώρος». Άρα λοιπόν ή θα
πρέπει οι ομάδες να παίζουν με έξι παίκτες ή θα πρέπει να διπλασιαστεί το
γήπεδο. Και βεβαίως να σταματήσει πια αυτή η αηδία με τις «εθνικές» τύπου
Γερμανία, Πολωνία, Ρωσία, Ισπανία κ.λπ. Μια χαρά είναι και οι... Coca-Cola,
Pepsi, Nike και Adidas. Γιατί, και επί της ουσίας, οι παίκτες ανήκουν πια στους
χορηγούς τους και αυτοί (οι χορηγοί) είναι εκείνοι που αγωνίζονται…
19/6/2018
>>"Θα με αποκαλείς κύριο Πρόεδρο" - Ο
εκνευρισμός του Μακρόν με μαθητή
Ο Γάλλος πρόεδρος δε δίστασε να βάλει στη θέση του τον νεαρό ακόμη και μπροστά στις κάμερες<<
Τελικά δεν είναι μόνο μεγάλος πολιτικός καραγκιόζης είναι και ανεπανόρθωτος
κομπλέξας...Ο Γάλλος πρόεδρος δε δίστασε να βάλει στη θέση του τον νεαρό ακόμη και μπροστά στις κάμερες<<
18/6/2018
Είναι το περιοδικό «Μακεδονική Ζωή», που εξέδιδε στη Θεσσαλονίκη ο Κλεόβουλος
Τσούρκας, εκ των ιδρυτών της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (ΕΜΣ). Τεύχος από
τον Ιανουάριο του 1967.
Το περιοδικό λειτουργούσε (και) σαν ένα… διαφωτιστικό ανάχωμα έναντι του σκοπιανού αλυτρωτισμού, ο οποίος και στη δεκαετία του ’60 χτυπούσε κόκκινο. Περιείχε δε ιστορικά, λαογραφικά, πολιτιστικά και γενικότερα καλλιτεχνικά θέματα, που σχετίζονταν με τη Μακεδονία – μια εκλαϊκευμένη, θα την έλεγα, (περιοδική) έκδοση, που αντανακλούσε ως ένα βαθμό το ύφος των συγγραμμάτων της ΕΜΣ.
Το περιοδικό λειτουργούσε (και) σαν ένα… διαφωτιστικό ανάχωμα έναντι του σκοπιανού αλυτρωτισμού, ο οποίος και στη δεκαετία του ’60 χτυπούσε κόκκινο. Περιείχε δε ιστορικά, λαογραφικά, πολιτιστικά και γενικότερα καλλιτεχνικά θέματα, που σχετίζονταν με τη Μακεδονία – μια εκλαϊκευμένη, θα την έλεγα, (περιοδική) έκδοση, που αντανακλούσε ως ένα βαθμό το ύφος των συγγραμμάτων της ΕΜΣ.
Μπορεί η «Μακεδονική Ζωή» να εξέφραζε σκληρές
εθνικές θέσεις, μην αναγνωρίζοντας ουδεμία Μακεδονία πέραν της ελληνικής, όμως
δεν ήταν αντικομμουνιστική, αφού αντιμετώπιζε τον σκοπιανό αλυτρωτισμό ως
αγκάθι στις ελληνο-γιουγκοσλαβικές σχέσεις (διαβάζουμε: «Εμπνεόμεθα από την
πίστιν προς την φιλίαν, την στενωτάτην μάλιστα φιλίαν μεταξύ Ελλάδος και
Γιουγκοσλαβίας, αλλά πρέπει να κατανοηθεί από την γείτονα επικράτειαν η ανάγκη
να χαλιναγωγηθή και να εκριζωθή η γελοία, η φαντασιόπληκτος ιμπεριαλιστική
μεγαλομανία των ψωραλέων Δον Κιχώτων της Νοτιωτάτης επαρχίας της, η οποία
ουδέποτε υπήρξε Μακεδονία…»).
Αυτή ήταν χοντρικά και η «εθνική γραμμή» εκείνα τα χρόνια (με την Ελλάδα να τείνει χείρα φιλίας προς τη Γιουγκοσλαβία, με τη συγκατάθεση και το σπρώξιμο του αμερικάνικου παράγοντα, που καλόβλεπε την ανυπαρξία σχέσεων ανάμεσα στον Τίτο και το Κρεμλίνο, ίνα προωθήσει τα δικά του συμφέροντα), μια «εθνική γραμμή» που είχε περάσει πάντως από συμπληγάδες. Το παρασκήνιο της επίσκεψης Τίτο στη Θεσσαλονίκη, τον Ιούνιο του 1954, και ο ρόλος της ΕΜΣ (σ’ αυτή την επίσκεψη) είναι από τα γεγονότα που έπαιξαν ρόλο στη διαμόρφωση αυτής της «εθνικής γραμμής» - από την οποία «γραμμή» δεν απουσίασαν τα εγκληματικά λάθη τής τότε Δεξιάς (βλ. Αβέρωφ), που ενεργούσε, ως γνωστόν, μέσα από την πλήρη συνεννόησή της με τους Αμερικάνους.
Αυτή ήταν χοντρικά και η «εθνική γραμμή» εκείνα τα χρόνια (με την Ελλάδα να τείνει χείρα φιλίας προς τη Γιουγκοσλαβία, με τη συγκατάθεση και το σπρώξιμο του αμερικάνικου παράγοντα, που καλόβλεπε την ανυπαρξία σχέσεων ανάμεσα στον Τίτο και το Κρεμλίνο, ίνα προωθήσει τα δικά του συμφέροντα), μια «εθνική γραμμή» που είχε περάσει πάντως από συμπληγάδες. Το παρασκήνιο της επίσκεψης Τίτο στη Θεσσαλονίκη, τον Ιούνιο του 1954, και ο ρόλος της ΕΜΣ (σ’ αυτή την επίσκεψη) είναι από τα γεγονότα που έπαιξαν ρόλο στη διαμόρφωση αυτής της «εθνικής γραμμής» - από την οποία «γραμμή» δεν απουσίασαν τα εγκληματικά λάθη τής τότε Δεξιάς (βλ. Αβέρωφ), που ενεργούσε, ως γνωστόν, μέσα από την πλήρη συνεννόησή της με τους Αμερικάνους.
Σχόλια από το facebook για τη "Μακεδονική Ζωή"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιώργος Γιαννόπουλος
"The Greek-Yugoslav confederation or federation[a], or Balkan Union, was a political concept during World War II, sponsored by the United Kingdom and involving the Yugoslav government-in-exile and the Greek government-in-exile. The two governments signed an agreement pushing the proposal ahead, but it never got beyond the planning stage because of opposition from within the Yugoslav and the Greek governments, real world events, and the opposition of the Soviet Union. The proposal envisioned the creation of a confederation of Greece and Yugoslavia." https://en.wikipedia.org/wiki/Greek–Yugoslav_confederation
en.wikipedia.org
Greek–Yugoslav confederation - Wikipedia
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ξεκινάει από πιο μετά...
http://www.kathimerini.gr/.../oi-ellhnogioygkoslavikes...
Οι ελληνογιουγκοσλαβικές σχέσεις, Του Σπυριδωνος…
Nikolas Bouklas
Krima o paidikos mou filos Kleovoulos Tsourkas (eggonos tou ekdoth), den exei fb na ton kanw tag! Sigoura tha tou to kanw forward sto mail tou!
Σχόλια από το facebook περί μουντιάλ...
ΑπάντησηΔιαγραφήKonstantinos Zachopoulos
Φώντα, το λιγότερο που με απασχολεί είναι τα κακόγουστα παπούτσια. Το χειρότερο είναι πως οι (καλοί) παίκτες παίζουν ετησίως τόσο πολλούς αγώνες ώστε να "καίγονται" και στα Μουντιάλ να περπατάνε - όση ντόπα κι αν έχουν πάρει. Απορώ πώς δεν έχουν κάνει επανάσταση κατά της FIFA (ψέματα λέω, ξέρω: τα λεφτά είναι πολλά)
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Παλιά έπαιζαν λιγότερους αγώνες; Και τότε δεν υπήρχαν πρωταθλητριών, κυπελλούχων και ουέφα; Απλώς τώρα τους ξεζουμίζουν οι χορηγοί για τους ίδιους αγώνες. Όλα για το χρήμα σε ξεδιάντροπο βαθμό. Μακριά...
Konstantinos Zachopoulos
ναι, παίζουν πολύ περισσότερους αγώνες πια
Vassilis Konstandopoulos
Τα τουρνουά της ΟΥΕΦΑ, αφορούσαν 6-7 νοκ άουτ ετησίως συν τελικό (κι αυτά μόνο για τις ομάδες που προχωρούσαν). Το Παγκόσμιο Κύπελλο γινόταν με 16 ομάδες και το Έουρο με 8. Κοινώς οι παίκτες είχαν μια περίοδο ελεγχόμενη από πλευράς κρίσιμων παιχνιδιών κι όχι τον σύγχρονο τραγέλαφο από Σεπτέμβρη έως Ιούλιο με ίσως και 70 ματς ετησίως.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Καλά, δεν πιστεύω ότι είναι τόσο πολλά για τον καθέναν, γιατί υπάρχει rotation. Το θέμα με το ποδόσφαιρο είναι γενικότερο. Και για να βγάλεις σήμερα 500 ευρώ ο άλλος σε ξεζουμίζει (δεν μιλάμε για το δημόσιο).
Vassilis Konstandopoulos
Είναι, Φώντα, γιατί ο καταναλωτής (σε γήπεδο ή δέκτη), θέλει να δει τον σταρ σε κάθε ματς (και πλακώνουν καπάκι και τα φιλικά τουρνουά σε Κίνες κλπ.). Μέτρα πχ. πόσα ματς έδωσε ας πούμε ο Κρόιφ το 74 (με Άγιαξ σε τελικό και Ολλανδία σε τελικό, άρα μάξιμουμ συμμετοχές) και πόσα ας πούμε ο Ρονάλντο φέτος.
Φυσικά είναι γενικότερο το θέμα, αλλά το "ξεζούμισμα" είναι βασικά αγωνιστικό.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Εντάξει είναι περισσότερα του Ρονάλντο από του Κρόιφ, αλλά το παράδειγμα του Ρονάλντο είναι ακραίο.
Vassilis Konstandopoulos
Έπιασα δύο τοπ. Και δευτεράντζες όμως να κοιτάξεις, πάλι πολλά βγαίνουνε. Το ροτέισον αφορά κυρίως τα αναθεματισμένα "εργαλεία", που τρέχουν και μαρκάρουν ό,τι κινείται.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Με το ένα με το άλλο έχει... χαθεί η μπάλα στο σύγχρονο ποδόσφαιρο. Εγώ, το έχω ξαναγράψει αυτό, τέτοιες εποχές άμα θέλω να δω μουντιάλ, βλέπω παλιά παιγνίδια (ακόμη και από το μουντιάλ του '70). Ευτυχώς υπάρχουν πολλά (ολόκληρα) στο YouTube. Δεν τα έχω δει ή δεν τα θυμάμαι και μου προσφέρουν μεγαλύτερη απόλαυση. Είναι όπως ακούμε τους παλιούς δίσκους, όπως βλέπουμε τις παλιές ταινίες κ.λπ.
Vassilis Konstandopoulos
Από κοντά, επίσης. Μέσα σ' όλα, το όλο πουλάλημα και ξανά πουλάλημα συν κλωτσοπατινάδα (πολύ παχνίδι με τα χέρια, κώλους, τζαρτζ κλπ. αδερφέ μου), εινα καραβαρετό.
Win Berry
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχεις απόλυτο δίκιο Φώντα...Επίσης προσέχω ότι τα τελευταία χρόνια ο σχεδιασμός των στολών και των παπουτσιών γίνεται όλο και πιο άθλιος. Δες πόσο τέλειο σχεδιασμό έχουν τα αντίντας στην φωτογραφία που βάζεις και κάνε σύγκριση με τα τωρινά με την αισθητική διαστημόβλαχου. Και το χειρότερο όλων είναι ότι με τις καινούργιες στολές ο ιδρώτας φαίνεται ελάχιστα (προφανώς λόγω efficient υλικών...)
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Βάλε σε αυτά, τώρα, το ότι απαγορεύεται να έχεις φανέλα έξω από το σώβρακο και κάλτσες κατεβασμένες, για να δεις τελικά πόσο "ίδια" και εν τέλει απεχθής είναι η σύγχρονη ποδοσφαιρική εικόνα.
Win Berry
το είχα προσέξει, αλλά δεν ήξερα ότι υπάρχει απαγόρευση. Τι έχουν στο κεφάλι τους αυτοί που τα σκέφτονται αυτά ήθελα να ήξερα
Spyros Diastimikos
Μεγάλε Ντομινίκ Ροστώ... πόσο ξεχώριζες!
Stathis Nikokavouras
ΑπάντησηΔιαγραφήσωστος ιδια εποχη στην ιδια ομαδα την φαρμακομενη ηταν και ο σκιλατσι ο τοτο..μετα εξαφανιστηκε αλλα εγινε ηρωας τοτε ..οσο για τον κοντε να μην τον πιανεις στο στομα σου σε παρακαλω γιατι ειναι ο εθνικος ηρωας ολων των αντιολυμπιακων..γιατι σε εκεινο το αλησμονητο και μοναδικο γιουβε -ολυμπιακος 7-0 ο κοντε ζωγραφιζε και εβαζε απο ολες τις μεριες...αγιες μερες...οσο για την ντοπα ,οι θανατοι ποδοσφαιριστων τα λενε ολα...αλλα νοιωθουν τοσο δυνατοι που νομιζουν οτι δεν θα τους ακουμπησει το προβλημα...ειναι πολλες οι υποχρεωσεις και τα λαμογια της ουεφα και της φιφα που αναγκαζουν παιχτες να παιζουν 80 παιγνιδια σε 240 μερες με ρυθμους απιστευτους για τα τηλεοπτικα που δεν υπαρχει επιστροφη..στις 22 αυγουστου του 2003 και ενω ειχαμε ειδοποιηθει οτι θα κανουμε οι ρεφερυ οι επαγγελματιες τεστ κουπερ τον νοεμβρη ξαφνικα μας ειπαν στις 29 τρεχεται στην κορινθο...να ειμαι απο καλοκαιρι με χλιδη ακολασια κρεπαλη[βλασσης μπονατσος αθανατος] και να πρεπει να μην κοπω...αναγκαστικα να φαρμακωθω με σκουροχρωμο γερμανικης προελευσεως υγρο για 5 μερες ..την ημερα του τρεξιματος πεταγα..με 5 προπονησεις εφερα αποτελεσμα που θελει 3 μηνες..τοτε οι πιο πολλοι το καναμε ..οταν περνεις μια 700 ρα το καθε παιγνιδι σαν βοηθος και 1500 ο ρεφερυ θα κανεις θυσιες..σκεψου αυτους που περνουν 50 χιλιαδες την εβδομαδα μεχρι και 500 χιλιαδες την εβδομαδα τι θυσιες πρεπει να κανουν...δεν υπαρχει επιστροφη.δυστηχως...αρτος και θεαματα ....
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Στάθη ο Μπρούνο Κόντι δεν έχει σχέση με τον Αντόνιο Κόντε. Και τον Σκιλάτσι δεν τον θυμάμαι να έπαιζε το '82. Ο Σκιλάτσι ήταν το 1990. Το '82 ήταν ο Πάολο Ρόσι και άλλοι διάφοροι.
Stathis Nikokavouras
α δεν το καταλαβα οτι γραφεις για δεκαετια 80.νομιζα οτι μιλαγες γενικα για ιταλια..η ντοπα ειναι γνωστη εκει απο τα χρονια που η ριτα παβονε τραγουδαγε καλα..εχουν γιατρους ειδικους...το τριγωνο ιταλιας βουλγαριας ελλαδας ειναι γνωστο...πληροφοριες στην κεντερου την τσαχπινα..που τον ακολουθαγαν 7 μαυροι και δεν προλαβαιναν να τον πιασουν και ας ηταν ντοπαρισμενοι και αυτοι..και στην θανου..που καθε φορα μετα την νικη ο αντενα πηγαινε στο σπιτι στην αρτα νομιζω και η εξωτερικη τουαλετα εποχες δεκαετιας 50 -60 δεσποζε στο πατρικο βαμενη με ασβεστη ...αγιες μερες....αχαχαχαχα....ο νουμερο ενα στην ελλαδα που εχει ψαξει το θεμα ειναι ο γαλουπης που εγραφε στον φιλαθλο.πραγματικα ενημερωμενος και χρονια μππροστα απο αλλους...
Nikolaos E. Kavvadias
ΑπάντησηΔιαγραφή"εκεί όπου το ποδόσφαιρο παραμένει ακόμη προνόμιο των μαζών". Μακάρι να ίσχυε, φίλε Φώντα...Αλλά, γαμώτο, δεν ισχύει...Η Λατίνα Αμέρικα, που αγαπήσαμε ΔΕΝ υπάρχει πιά...Και, δυστυχώς, όχι μόνο στο ποδόσφαιρο...
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Το ψιλοϋπέθετα Νίκο, αλλά έτσι το έγραψα... για παρηγοριά. Εσύ τα παρακολουθείς και από κοντά εκεί τα πράγματα και ξέρεις πως μόλις σκάσει κάποιο παικτάκι καπαρώνεται αμέσως από τους κονκισταδόρες.
Vassilis Konstandopoulos
Ο Μπεκενμπάουερ, σε ανύποπτο χρόνο (πριν κάτι χρόνια), είχε μιλήσει για 10 παίκτες και αύξηση των διαστάσεων του τέρματος. Τα τζιμάνια που έχουν φορτώσει τα προγράμματα (ετοιμάζουν τώρα και Nations Cup ανά διετία), θα δουν τίποτα Ρωσίες, Ιαπωνίες, Ισλανδίες και Κροατίες (εξόχως αντιτουριστικές δηλαδή ομάδες, για διαφορετικούς λόγους η καθε μιά) να προχωρούν εις βάρος των "βαριών" χαρτιών, με ό,τι σημαίνει αυτό για τηλεθεάσεις κλπ. και θα κοιτάξουν να βρούνε λύσεις για να προστατεύσουν τα μπραντ νέιμ (τι νόημα έχει να επενδύεις σε τουρνουά που ο Μέσι βγαίνει έξω σε μιια εβδομάδα;). Δυστυχώς είναι πολύ αργά.
Jack Luminous
Άποψη μου είναι ότι είναι φυσιολογική εξέλιξη των πραγμάτων. Παγκοσμιοποιηση, άρα και στο ποδόσφαιρο.
Επίσης η μαγεία έχει χαθεί κάπου και απο την υπερπροσφορά. Τα παλιά χρόνια, και ειδικά πριν την ιδιωτική τηλεόραση , στην Ελλάδα ο κόσμος εκανε αμάν για να δει λίγη μπαλιτσα . Χάθηκε το μυστήριο με τόσους αγώνες που μπορεί να δει κανείς πλέον, δωρεάν. Είναι κάτι αντίστοιχο με το download, ο καθενας πλέον μπορεί να ακούσει ότι θέλει , ενώ παλιά αν κάποιος φίλος ή ο ίδιος δεν αγόραζε το δισκάκι...γιοκ
Spyros Diastimikos
Έχω παρακολουθήσει πολλά παιγνίδια του Μουντιάλ μέχρι τώρα. Πλήρης απογοήτευση.
Jack Luminous
Χαρά στο κουράγιο σου
Ευχαριστώ τους σχολιαστές του μπλογκ, αλλά δεν μπορώ να δημοσιεύσω επικριτικά σχόλιά τους που ν' απαντούν σε σχόλια των φίλων του facebook. Και τούτο γιατί οι τελευταίοι δεν είναι σίγουρο πως θα τα δουν, ώστε να απαντήσουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε τέτοια αριστερά, τύφλα να έχει η δεξιά, που λένε. Ώστε "χτυπούσε κόκκινο" ο "σκοπιανός αλυτρωτισμός" και τη δεκαετία του '60, όπως και σήμερα (υπονοείται). Και από πότε ένα κράτος νομιμοποιείται, κύριε Φώντα, να παρεμβαίνει στις εσωτερικές διεργασίες ενός άλλου, ζητώντας μάλιστα συνταγματικές αναθεωρήσεις για να δώσει την συγκατάθεση του σε μία συμφωνία για το ονοματολογικό; Διαβάσατε μήπως το κείμενο της συμφωνίας που προέκυψε εσχάτως, όπου διαφαίνεται ξεκάθαρα ότι ο σκοπός είναι να κρατείται για αρκετά χρόνια ακόμα υπό καθεστώς ομηρίας η Δημοκρατία της Μακεδονίας (αυτό είναι το όνομα, τι να κάνουμε), σε ό,τι αφορά τις ενταξιακές της διαπραγματεύσεις με Ε.Ε. και ΝΑΤΟ, από τον επίδοξο νταβατζή των Βαλκανίων που διεθνώς λέγεται Δημοκρατία της Γραικίας αλλά εντός επιφυλλάσει για τον εαυτό του τον αυτοπροσδιορισμό "Ελληνική Δημοκρατία"; Για ποιό λόγο αρνείται η Ελλάδα στην Μακεδονία την δυνατότητα χρήσης διπλής ονομασίας, άλλης για διεθνή και άλλης για εσωτερική χρήση, όπως κάνει η ίδια; Όταν διάφοροι, όχι μόνο περιθωριακοί, κύκλοι κάνουν λόγο για "Βόρεια Ήπειρο" και την "Πόλη που θα ξαναγίνει ελληνική" εκεί δεν υπάρχει ζήτημα αλυτρωτισμού και "χαμένων πατρίδων" σε βάρος γειτονικών κρατών, σωστά; Εσείς θεωρείτε ότι χαρακτηρισμοί όπως "ιμπεριαλιστική μεγαλομανία των ψωραλέων Δον Κιχώτων της Νοτιωτάτης επαρχίας της" είναι ενδεικτικοί επιθυμίας καλλιέργειας σχέσεων σεβασμού ή αποκαλύπτουν μάλλον την ψευτομαγκιά του νεοελληνικού επαρχιωτισμού; Σλαβομακεδονική μεονότητα δεν υφίσταται για το ελληνικό κράτος ούτε για το ΚΚΕ, κύριε Φώντα, έτσι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟύτε μακεδονικό έθνος και μακεδονική γλώσσα υπάρχει για το κόμμα του λαού, όπου σ' αυτό συμφωνεί με τα αντιδραστικότερα τμήματα του έτσι κι αλλιώς καθυστερημένου ελληνικού κοινωνικού σχηματισμού. Εθνική ενότητα κύριοι γιατί κινδυνεύει η πατρίς! Θέλουν να πάρουν την Μακεδονία μας (τη Θεσσαλονίκη μας!) αυτοί οι ψωραλέοι Σλάβοι. Όταν την δεκαετία σύσσωμος ο εθνικός κορμός ονειρεύοταν (και ο άξονας Αθήνας-Βελιγραδίου σχεδίαζε· ήταν η εποχή της ελληνοσερβικής φιλίας, όταν οι "σύντροφοι" Μιλόσεβιτς, Κάρατζιτς και σια έκαναν εθνοκαθάρσεις στην Βοσνία, αλλά εδώ lifestyle, κωστόπουλος και τα ιερά "μπάνια του λαού") "σύνορα με την Σερβία" ήταν ωραία; Ελληνικός εθνικισμός και νταβατζιλίκι δεν υπάρχει στη περιοχή;
Τα έκανες όλα κουλουβάχατα.
ΔιαγραφήΌταν γράφεις…
>>Και από πότε ένα κράτος νομιμοποιείται, κύριε Φώντα, να παρεμβαίνει στις εσωτερικές διεργασίες ενός άλλου, ζητώντας μάλιστα συνταγματικές αναθεωρήσεις για να δώσει την συγκατάθεση του σε μία συμφωνία για το ονοματολογικό;<<
…και δεν μπορείς να απαντήσεις μόνος σου σε μια τέτοια ερώτηση, εγώ σταματάω την on line κουβέντα.
Τι καλά ρε παιδιά ήρθε το ΝΑΤΟ και η ΕΕ να αναγνωρίσει το δικαίωμα ενός λαού στην αυτοδιάθεση..ο "χασάπης" μιλόσεβιτς και δε συμμαζεύεται.
ΔιαγραφήΠροφανώς συμβαίνει, και φαντάζομαι ότι εσύ θα έχεις στο μυαλό σου την υπαγωγή της χώρας υπό διεθνή επιτροπεία τα τελευταία 8 χρόνια, όπου ως αντάλλαγμα του πολιτικού δανεισμού ζητούνται συγκεκριμένα μέτρα δημοσιονομικού κ.λπ. χαρακτήρα. Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι οι δύο αυτές περιπτώσεις είναι ισοβαρείς (για μένα δεν είναι, για κανέναν λόγο), γιατί στη μία τσινάς και στην άλλη δεν έχεις κανέναν πρόβλημα; Αυτό ήταν εξαρχής το ζήτημα, τα double standards!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔε σε καταλαβαίνω ρε φίλε μου.
ΔιαγραφήΤι θες να πεις; Σε ποια περίπτωση "τσινάω" και σε ποια "δεν έχω κανένα πρόβλημα"; Για ποια "double standards" μιλάς;
Αν θέλεις να παίξουμε την κολοκυθιά, κανένα πρόβλημα. Παρακολουθώ το μπλογκ καιρό και βλέπω αναρτήσεις σαφούς πολιτικού προσανατολισμού (εν είδει σχολιασμού της επικαιρότητας), όπου λίγο-πολύ αναπαράγεις όλο το ψευδοαριστερό κλαψούρισμα περί ελλαδίτσας που την εποφθαλμιούν οι "απόγονοι του νίτσε" (όπως γράφεις πιο πάνω) και επεμβαίνουν στα εσωτερικά της, μην αφήνοντας την την κακομοίρα να χαράξει την δική της οικονομική πολιτική και μπούρου μπούρου. Η ανάλυση αυτή είναι επιεικώς για τα πανηγύρια, αλλά γούστο σου καπέλο σου. Το θέμα είναι το ιμπεριαλισμό και το νταβατζιλίκι του δικού σου έθνους/κράτους προς τους βόρειους γείτονες του, από εθελοτυφλία δεν τον βλέπεις ή από ηθική και πολιτική σήψη; Εκεί κόλλαγαν και τα υπόλοιπα περί σερβίας κ.λπ.. Δεν φταίω εγώ αν δεν μπορείτε να δείτε την συνέχεια της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής, την διαχρονικότητα της και την πλήρη διακομματική ομοψυχία στα "ευαίσθητα" θέματα (κυπριακό, μακεδονικό, τουρκία).
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα, ο άλλος θυμήθηκε το ΝΑΤΟ και την ΕΕ! Κουβέντα για τις επιδιώξεις του στρατιωτικού συμπλέγματος του δικού του βαθιά παρηκμασμένου κράτους. Για την αντιδραστική συμμαχία ΕΛΛΑΣ-ΙΣΡΑΗΛ-ΚΥΠΡΟΣ τίποτα επίσης! Μουντιάλ και hashtag "προδοσία", αυτό είναι το πολιτικό επίπεδο του νεοέλληνα σήμερα.
Κοίταξε φίλε, εγώ δε λέω... μπούρου-μπούρου, ούτε αυτά που λέω είναι για τα πανηγύρια. Για τα πανηγύρια είναι οι εθνομηδενιστικές αρλούμπες που μας τσαμπουνάς εδώ πέρα. Άιντε πες τες αυτές στα τσιράκια του Σόρος και μην ξανασχολιάσεις εδώ. Δε γουστάρω να συζητήσω μαζί σου on line.
ΔιαγραφήΤρομερά επιχειρήματα και πολύ υψηλό επίπεδο πολιτικού διαλόγου, ομολογουμένως! Κάτι πιο μπανάλ από το "τσιράκια του Σόρος" και το επίθετο "εθνομηδενιστικός" δεν βρήκες; Είναι πολύ μεγαλύτερη η κατάντια της αριστεράς απ΄ό,τι φαινόταν λοιπόν. Κανένα πρόβλημα που το ΚΡΑΤΟΣ ΣΟΥ προσφέρει επιμελητειακή υποστήριξη και συνεργάζεται στρατιωτικά με το εγκληματικό, απαρτχαϊντ κράτος του Ισραήλ έχεις, ή για όλα φταίει το ΝΑΤΟ και η Αμερική;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ, η Αμερική έχει βάσεις στην Μακεδονία ήδη από το '92 (Camp Able Sentry, λίγο έξω από τα Σκόπια), δεν χρειάζεται κανένα ΝΑΤΟ για να κάνει τη δουλειά της, συνάπτει διμερείς συμφωνίες και ξεμπερδεύει. Αν εσύ νομίζεις ότι το πολιτικό σου καθήκον είναι να κάνεις "αντιιμπεριαλιστικό αγώνα" από την Αθήνα για λογαριασμό άλλης χώρας, μέσω του υπ. Εξ. κιόλας, τι να πω. Μήπως να έκανες κάτι για να αποχωρήσει η Ελλάδα από το ΝΑΤΟ πρώτα, αντί να νομίζεις ότι το να εμποδίσεις την είσοδο άλλης χώρας σ' αυτό είναι αντιιμπεριαλισμός;
Αν δεν γουστάρεις να συζητήσεις δικαίωμα σου, φίλε μου, δικός σου είναι ο χώρος. Δεν σε ξέρω προσωπικά, δεν κάνω ad hominem επιθέσεις, τις πολιτικές σου απόψεις κριτικάρω, αλλά εκεί φαίνεται η διαλλακτικότητα του καθενός.
Και ποιος σου είπε ρε φίλε ότι θέλω να κάνω… πολιτικό διάλογο επιπέδου (όπως εσύ το εννοείς το επίπεδο) on line;
ΔιαγραφήΠονάει το «τσιράκι του Σόρος» και ο «εθνομηδενισμός» γι’ αυτό είναι μπανάλ; Περισσότερο μπανάλ, πάντως, από τον αντικρατισμό σου δεν είναι. Και μη μας το παίζεις τώρα… ΚΚΕ εδώ πέρα («Μήπως να έκανες κάτι για να αποχωρήσει η Ελλάδα από το ΝΑΤΟ πρώτα»), γιατί οι Κνίτες τα λένε πολύ καλύτερα από σένα.
Ξέρεις, υπάρχουν και κάτι ψευτοαριστεροί στα Σκόπια (τύπου Λέβιτσα), που λένε ό,τι λες κι εσύ. Πήγαινε να κουβεντιάσεις μ’ εκείνους… Θα τα βρείτε.
Κι ένα τελευταίο, για να τελειώσει η συζήτηση.
Για ατέρμονους διαλόγους έχω όση διαλλακτικότητα μου επιτρέπουν οι γενικότερες ασχολίες μου και οι δυνατότητες του μέσου. Δεν έχω χρόνο για πέταμα.
Δεν σου δημοσιεύω άλλο σχόλιο SurrealisticEvening³, επειδή αυτή η συζήτηση πρέπει να τελειώσει, γιατί δεν μ' ενδιαφέρει. Και αφού δεν την τελειώνεις εσύ θα την τελειώσω εγώ.
Διαγραφή