29/11/2019
Πλάκα-πλάκα θα τρίζουν τα κόκαλα του Καντάφι, με τον λίβυο
φύλαρχο, που το παίζει «κράτος» και υπογράφει με τον σουλτάνο «συμφωνίες» για
θαλάσσιες ζώνες. Κι από κοντά και ο ανεκδιήγητος Δένδιας με τις επιστολές του... (Πρόσεξε μην ξεχάσεις τα γραμματόσημα)
(Επί Καντάφι είναι το κομμάτι, να εξηγούμαστε - το έχω και
σε ελληνικό βινύλιο)
28/11/2019
ΘΟΔΩΡΟΣ Γλύπτης (1931-2018)
Λίγοι έχουν αυτά τα δύο βινύλια (LP), το πρώτο από το 1974, το δεύτερο από το
1977 (αμφότερα παραγωγές της γκαλερί Δεσμός)
[Εγώ δεν τα έχω... το λέω. Το ότι τα ψιλοψάχνω χρόνια τώρα –ξέροντας πως αν τα
βρω θα τα βρω μόνο κατά τύχη, κάπου παρατημένα– είναι αλήθεια]
27/11/2019
Τι θα ήθελα, να πούμε, σε επαγγελματικό επίπεδο; (γέλιο)
Να μου δώσει κάποιος ένα χιλιάρικο (τόσα θέλω, ούτε λιγότερα, ούτε περισσότερα)
και μια σωστή διορία, ώστε να κάτσω να διαβάσω (χωρίς να κάνω τίποτ' άλλο, όλο αυτό
το διάστημα) το βιβλίο-νταμάρι του Απόστολου Δοξιάδη Ερασιτέχνης Επαναστάτης,
που είναι 1064 σελίδες, κι έπειτα να κάτσω να γράψω μια κριτική.
Να δημοσιευτεί σε μεγάλο σάιτ και να γίνει χαμός...
Να δημοσιευτεί σε μεγάλο σάιτ και να γίνει χαμός...
27/11/2019
Διάβαζα χθες στις ηλεφημερίδες πως ο Ολυμπιακός έχει ελπίδες
ακόμη και για τη δεύτερη θέση στο Τσάμπιονς Λιγκ, πως χτυπάει ακόμη την
πρόκριση και κάτι τέτοιες παπαρίες, κουβέντες που απευθύνονται μόνο σε
κάφρους-φιλάθλους, που νομίζουν πως το φαιδρό ελληνικό ποδόσφαιρο μπορεί να
είναι ή είναι ανταγωνίσιμο με το ξένο.
Εγώ, προσωπικά, απορώ πώς υπάρχουν άνθρωποι, φίλαθλοι, πώς να τους πω, που ασχολούνται ακόμη με το ελληνικό ποδόσφαιρο, πώς υπάρχουν αθλητικές εφημερίδες (κάνω πως δεν καταλαβαίνω), πώς υπάρχουν εκπομπές τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές που επιβιώνουν οικονομικά μέσα από την ποδοσφαιρική μπουρδολογία και το κουτσομπολιό και πώς υπάρχουν άνθρωποι που πληρώνουν για να δούνε αθλητικά συνδρομητικά κανάλια.
Έχω γράψει πολλές φορές πως θεωρώ τελείως αντιαισθητικό όλο το σύγχρονο ποδόσφαιρο (από τα ρούχα που φοράνε οι ποδοσφαιριστές, μέχρι τα παπούτσια τους), πως ενοχλούμαι σφόδρα για το γεγονός πως δεν βλέπω πλέον ποδοσφαιριστές, αλλά πρωταθλητές των 100 μέτρων να τρέχουν πάνω-κάτω και πως σιχαίνομαι, ειδικότερα, το σύγχρονο ελληνικό ποδόσφαιρο, που είναι βουτηγμένο, περαιτέρω, μέσα στο βούρκο (να μην επεκταθώ), πανηγυρίζοντας (ακόμη και με την περίπτωση της Εθνικής) μόνο με τις αποτυχίες του.
[Διάλογο δεν πρόκειται να κάνω με κανέναν που νομίζει τα αντίθετα]
Εγώ, προσωπικά, απορώ πώς υπάρχουν άνθρωποι, φίλαθλοι, πώς να τους πω, που ασχολούνται ακόμη με το ελληνικό ποδόσφαιρο, πώς υπάρχουν αθλητικές εφημερίδες (κάνω πως δεν καταλαβαίνω), πώς υπάρχουν εκπομπές τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές που επιβιώνουν οικονομικά μέσα από την ποδοσφαιρική μπουρδολογία και το κουτσομπολιό και πώς υπάρχουν άνθρωποι που πληρώνουν για να δούνε αθλητικά συνδρομητικά κανάλια.
Έχω γράψει πολλές φορές πως θεωρώ τελείως αντιαισθητικό όλο το σύγχρονο ποδόσφαιρο (από τα ρούχα που φοράνε οι ποδοσφαιριστές, μέχρι τα παπούτσια τους), πως ενοχλούμαι σφόδρα για το γεγονός πως δεν βλέπω πλέον ποδοσφαιριστές, αλλά πρωταθλητές των 100 μέτρων να τρέχουν πάνω-κάτω και πως σιχαίνομαι, ειδικότερα, το σύγχρονο ελληνικό ποδόσφαιρο, που είναι βουτηγμένο, περαιτέρω, μέσα στο βούρκο (να μην επεκταθώ), πανηγυρίζοντας (ακόμη και με την περίπτωση της Εθνικής) μόνο με τις αποτυχίες του.
[Διάλογο δεν πρόκειται να κάνω με κανέναν που νομίζει τα αντίθετα]
26/11/2019
Φίλος μού πέρασε πριν λίγη ώρα ένα βίντεο από το One TV/One
Channel εκεί όπου, χθες βράδυ, οι Γιώργος Μαργαρίτης και Κώστας Μπαλαχούτης
(περί του λαϊκού δημοσιογράφος) συζητούσαν με τον παρουσιαστή Δημήτρη Μανιάτη,
περί ενός βιβλίου (αυτοβιογραφία), που ετοίμασε ο Μπαλαχούτης για τον
Μαργαρίτη.
Δεν ξέρω τι γράφει μέσα το βιβλίο (μάλλον δεν έχει βγει ακόμη), αλλά μου έκανε εντύπωση το γεγονός πως κατά τη διάρκεια της εκπομπής ο Μαργαρίτης αναφέρθηκε σ’ ένα σωρό ονόματα, που έπαιξαν έμμεσα ή άμεσα ρόλο στην πορεία του, δίχως να πει κουβέντα για τον τεράστιο και αδικοχαμένο Κώστα Κόλλια.
Για μένα ο Κόλλιας υπήρξε ο μοναδικός τραγουδιστής, το τονίζω, ο μοναδικός, που θα μπορούσε να πάρει στις πλάτες του το αυθεντικό λαϊκό τραγούδι από εκεί όπου το άφησε ο Καζαντζίδης. Γιατί ούτε ο Διονυσίου, ούτε κανείς άλλος αποδείχθηκε ικανός για κάτι τέτοιο στην πορεία, στα έιτις βασικά, καθώς το αυθεντικό λαϊκό μετατρεπόταν πάραυτα στο ψευτολαϊκό, κωλομεγλυφέ τραγούδι της μεγάλης πίστας, των «πολιτιστικών κέντρων» του βλαχοπασόκ.
Ο Μαργαρίτης υπήρξε ο μοναδικός, που προσπάθησε να αναστήσει εκείνο το τραγούδι, που αναγνωρίζουμε όλοι μας ως «αυθεντικό λαϊκό», αλλά ήταν λίγος μπροστά στον Κόλλια. Πήρε, βέβαια, τα πατήματά του, αλλά δεν έφθανε αυτό. Υπολειπόταν σε μέταλλο, και είμαι σχεδόν σίγουρος γι’ αυτό, και σε επιλογές και σε originality (μιας πολύ συγκεκριμένης αισθητικής).
Ο απρόσμενος θάνατος του Κόλλια, ο οποίος σκοτώθηκε στα 35 του, το 1980, σε αυτοκινητικό (κάποιοι πλάθουν στο δίκτυο και θεωρίες συνομωσίας, όπως συχνά συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις, πως τον έφαγαν κυκλώματα της νύχτας κ.λπ.) υπήρξε το μεγαλύτερο χτύπημα στο λαϊκό τραγούδι, από τότε που σταμάτησε να εμφανίζεται στα μαγαζιά ο Καζαντζίδης (1965) και δεν συγκρίνεται με κανένα άλλο στην πορεία.
Κανείς δεν μίλησε για τον Κώστα Κόλλια στην εκπομπή, ούτε ο Μαργαρίτης, που του χρωστά κατά έναν τρόπο την καριέρα του, ούτε ο Μπαλαχούτης, ούτε ο Μανιάτης...
Η ιστορία όμως τιμωρεί τους αγνώμονες - ας το έχουν αυτό υπ' όψη τους ορισμένοι.
Δεν ξέρω τι γράφει μέσα το βιβλίο (μάλλον δεν έχει βγει ακόμη), αλλά μου έκανε εντύπωση το γεγονός πως κατά τη διάρκεια της εκπομπής ο Μαργαρίτης αναφέρθηκε σ’ ένα σωρό ονόματα, που έπαιξαν έμμεσα ή άμεσα ρόλο στην πορεία του, δίχως να πει κουβέντα για τον τεράστιο και αδικοχαμένο Κώστα Κόλλια.
Για μένα ο Κόλλιας υπήρξε ο μοναδικός τραγουδιστής, το τονίζω, ο μοναδικός, που θα μπορούσε να πάρει στις πλάτες του το αυθεντικό λαϊκό τραγούδι από εκεί όπου το άφησε ο Καζαντζίδης. Γιατί ούτε ο Διονυσίου, ούτε κανείς άλλος αποδείχθηκε ικανός για κάτι τέτοιο στην πορεία, στα έιτις βασικά, καθώς το αυθεντικό λαϊκό μετατρεπόταν πάραυτα στο ψευτολαϊκό, κωλομεγλυφέ τραγούδι της μεγάλης πίστας, των «πολιτιστικών κέντρων» του βλαχοπασόκ.
Ο Μαργαρίτης υπήρξε ο μοναδικός, που προσπάθησε να αναστήσει εκείνο το τραγούδι, που αναγνωρίζουμε όλοι μας ως «αυθεντικό λαϊκό», αλλά ήταν λίγος μπροστά στον Κόλλια. Πήρε, βέβαια, τα πατήματά του, αλλά δεν έφθανε αυτό. Υπολειπόταν σε μέταλλο, και είμαι σχεδόν σίγουρος γι’ αυτό, και σε επιλογές και σε originality (μιας πολύ συγκεκριμένης αισθητικής).
Ο απρόσμενος θάνατος του Κόλλια, ο οποίος σκοτώθηκε στα 35 του, το 1980, σε αυτοκινητικό (κάποιοι πλάθουν στο δίκτυο και θεωρίες συνομωσίας, όπως συχνά συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις, πως τον έφαγαν κυκλώματα της νύχτας κ.λπ.) υπήρξε το μεγαλύτερο χτύπημα στο λαϊκό τραγούδι, από τότε που σταμάτησε να εμφανίζεται στα μαγαζιά ο Καζαντζίδης (1965) και δεν συγκρίνεται με κανένα άλλο στην πορεία.
Κανείς δεν μίλησε για τον Κώστα Κόλλια στην εκπομπή, ούτε ο Μαργαρίτης, που του χρωστά κατά έναν τρόπο την καριέρα του, ούτε ο Μπαλαχούτης, ούτε ο Μανιάτης...
Η ιστορία όμως τιμωρεί τους αγνώμονες - ας το έχουν αυτό υπ' όψη τους ορισμένοι.
26/11/2019
Πριν μερικές μέρες βρέθηκα σ’ ένα τέτοιο μαγαζί. Υπάρχουν
ακόμη. Και στην Αθήνα και στην επαρχία. Άιντε τώρα να σου κόψουν πρόστιμο,
επειδή άναψες τσιγάρο σ’ έναν τέτοιο μέρος! Οι άνθρωποι είναι τελείως
απολίτιστοι, ζούνε μέσα στη φορμόλη, δεν καταλαβαίνουν τι τους γίνεται.
Νομίζουν ότι η Ελλάδα είναι... Λιχτενστάιν ή Λουξεμβούργο.
Ας εξαιρεθούν τουλάχιστον όσες ταβέρνες βρίσκονται κοντά σε ιχθυόσκαλες, σε
λαχαναγορές, σε στρατόπεδα και σε κάτι άλλα τέτοια περίεργα σημεία... έτσι σαν
σπονδή, να πούμε, στο ντέρτι των μαχαιροβγαλτών και των καπανταήδων.
25/11/2019
Διασώζονται τα καψιμί από το νόμο ή παίρνεις κι εκεί το 1142 (γέλια);
>>Μπορείς να καπνίζεις μόνο στο ΚΨΜ. Στη σκοπιά, στην έφοδο, στο θάλαμο και σε όλα τα άλλα μέρη το κάπνισμα απαγορεύεται.
Τι συμβαίνει στην πραγματικότητα: Αν καταφέρεις να κάνεις σκοπιά χωρίς τσιγάρο παίρνεις αυτομάτως 17 μέρες τιμητική. Αν εξαιρέσεις το θάλαμο, που ok πρέπει να είσαι τεράστιος κάγκουρας για να καπνίσεις μέσα, σε όλα τα άλλα μέρη καπνίζεις σαν να μην υπάρχει αύριο.<<
>>Μπορείς να καπνίζεις μόνο στο ΚΨΜ. Στη σκοπιά, στην έφοδο, στο θάλαμο και σε όλα τα άλλα μέρη το κάπνισμα απαγορεύεται.
Τι συμβαίνει στην πραγματικότητα: Αν καταφέρεις να κάνεις σκοπιά χωρίς τσιγάρο παίρνεις αυτομάτως 17 μέρες τιμητική. Αν εξαιρέσεις το θάλαμο, που ok πρέπει να είσαι τεράστιος κάγκουρας για να καπνίσεις μέσα, σε όλα τα άλλα μέρη καπνίζεις σαν να μην υπάρχει αύριο.<<
[Ο Χρήστος Ζορμπάς στην "Ευδοκία", με χουντικό σπιρτόκουτο]
25/11/2019
Υπάρχουν άνθρωποι που είναι υπέρ του αντικαπνιστικού και
γράφουν cool και νηφάλια, συμμετέχοντας με πραότητα στον on line δημόσιο
διάλογο και υπάρχουν και οι προκύψαντες ταλιμπάν τσιγαροφοβικοί, που είναι
εντελώς εκνευριστικοί. Για να μην πω τίποτα χειρότερο.
Η δική μου άποψη είναι, και την έχω εκφράσει σε προηγούμενα ποστ, πως συμφωνώ με το μη-κάπνισμα, με την απαγόρευση σε δημόσιες υπηρεσίες, νοσοκομεία κ.λπ., είμαι προβληματισμένος με το θέμα της απαγόρευσης του τσιγάρου στο αυτοκίνητο (με τιμωρίες και πρόστιμα), γιατί το αυτοκίνητο είναι ιδιωτικός χώρος, «σπίτι», και είναι σαν να σε τιμωρούν, επειδή καπνίζεις στο σπίτι σου, θεωρώ απαράδεκτο τον περιορισμό του καπνίσματος σε κάθε δημόσιο ανοιχτό χώρο (παιδικές χαρές κ.λπ.) –πλην, ίσως, των χώρων στους οποίους υπάρχουν καρέκλες, θέσεις και δεν μπορείς να μετακινηθείς, να πας πιο πέρα, όπως συμβαίνει με τα ανοιχτά θέατρα και τους θερινούς κινηματογράφους (μου έχει τύχει σε γεμάτο θερινό σινεμά να «τρώω» επί δύο ώρες στα μούτρα τον καπνό του τσιγάρου του μπροστινού μου και να μην μπορώ να μετακινηθώ), έχοντας τη γνώμη πως η απαγόρευση του καπνίσματος, γενικά και έτσι όπως επιβάλλεται, στα κέντρα διασκέδασης είναι υστερική νεοδεξιά, για να μην πω φασιστική.
Η μόνη δημοκρατική και λογική λύση είναι ο κάθε καταστηματάρχης να επιλέγει το είδος του μαγαζιού που θέλει – κάνοντας εμφανή την επιθυμία του με «μεγάλα κεφαλαία γράμματα» στην πόρτα και στις τζαμαρίες της επιχείρησής του. Μαγαζιά λοιπόν «καπνιζόντων», ας πούμε πως τέτοια θα είναι τα μισά, και μαγαζιά «μη καπνιζόντων» (τα άλλα μισά).
Το μόνο αντεπιχείρημα που ακούγεται γι’ αυτή την ορθή λύση είναι πως τα μαγαζιά «μη καπνιζόντων» θα αλωθούν και αυτά σταδιακά από τους καπνιστές, με αποτέλεσμα και πάλι να μην εφαρμόζεται ο νόμος. Αστειότητες, λόγια του αέρα.
Αν το κράτος μπορεί δυνητικά να επιβάλλει το μη-κάπνισμα στο 100% των μαγαζιών διασκέδασης, γιατί να μην μπορεί να το επιβάλλει στο 50% των μαγαζιών, που είναι και πιο εύκολο (καθότι λιγότερα);
Σε αυτή την απλή ερώτηση κανείς δεν απαντά.
Σκληρή λοιπόν επιβολή του αντικαπνιστικού νόμου στα μαγαζιά «μη καπνιστών» με συνεχείς ελέγχους και πρόστιμα (για την τυχόν ύπαρξη θεριακλήδων) και απόλυτη ελευθερία στα υπόλοιπα. Όσο το τσιγάρο δεν είναι, ακόμη, γενικώς και καθολικώς απαγορευμένο δηλαδή.
Η δική μου άποψη είναι, και την έχω εκφράσει σε προηγούμενα ποστ, πως συμφωνώ με το μη-κάπνισμα, με την απαγόρευση σε δημόσιες υπηρεσίες, νοσοκομεία κ.λπ., είμαι προβληματισμένος με το θέμα της απαγόρευσης του τσιγάρου στο αυτοκίνητο (με τιμωρίες και πρόστιμα), γιατί το αυτοκίνητο είναι ιδιωτικός χώρος, «σπίτι», και είναι σαν να σε τιμωρούν, επειδή καπνίζεις στο σπίτι σου, θεωρώ απαράδεκτο τον περιορισμό του καπνίσματος σε κάθε δημόσιο ανοιχτό χώρο (παιδικές χαρές κ.λπ.) –πλην, ίσως, των χώρων στους οποίους υπάρχουν καρέκλες, θέσεις και δεν μπορείς να μετακινηθείς, να πας πιο πέρα, όπως συμβαίνει με τα ανοιχτά θέατρα και τους θερινούς κινηματογράφους (μου έχει τύχει σε γεμάτο θερινό σινεμά να «τρώω» επί δύο ώρες στα μούτρα τον καπνό του τσιγάρου του μπροστινού μου και να μην μπορώ να μετακινηθώ), έχοντας τη γνώμη πως η απαγόρευση του καπνίσματος, γενικά και έτσι όπως επιβάλλεται, στα κέντρα διασκέδασης είναι υστερική νεοδεξιά, για να μην πω φασιστική.
Η μόνη δημοκρατική και λογική λύση είναι ο κάθε καταστηματάρχης να επιλέγει το είδος του μαγαζιού που θέλει – κάνοντας εμφανή την επιθυμία του με «μεγάλα κεφαλαία γράμματα» στην πόρτα και στις τζαμαρίες της επιχείρησής του. Μαγαζιά λοιπόν «καπνιζόντων», ας πούμε πως τέτοια θα είναι τα μισά, και μαγαζιά «μη καπνιζόντων» (τα άλλα μισά).
Το μόνο αντεπιχείρημα που ακούγεται γι’ αυτή την ορθή λύση είναι πως τα μαγαζιά «μη καπνιζόντων» θα αλωθούν και αυτά σταδιακά από τους καπνιστές, με αποτέλεσμα και πάλι να μην εφαρμόζεται ο νόμος. Αστειότητες, λόγια του αέρα.
Αν το κράτος μπορεί δυνητικά να επιβάλλει το μη-κάπνισμα στο 100% των μαγαζιών διασκέδασης, γιατί να μην μπορεί να το επιβάλλει στο 50% των μαγαζιών, που είναι και πιο εύκολο (καθότι λιγότερα);
Σε αυτή την απλή ερώτηση κανείς δεν απαντά.
Σκληρή λοιπόν επιβολή του αντικαπνιστικού νόμου στα μαγαζιά «μη καπνιστών» με συνεχείς ελέγχους και πρόστιμα (για την τυχόν ύπαρξη θεριακλήδων) και απόλυτη ελευθερία στα υπόλοιπα. Όσο το τσιγάρο δεν είναι, ακόμη, γενικώς και καθολικώς απαγορευμένο δηλαδή.
25/11/2019
Ο Βελόπουλος έχει την πιο σωστή, την πιο λογική θέση, για
τον αντικαπνιστικό νόμο - ξεκάθαρα πράγματα. Και να του το πιστώσω - εγώ
τουλάχιστον.
>>Προσπαθείτε να κάνετε τον πολίτη ρουφιάνο του συμπολίτη του. Με ένα κινητό, με ένα sms που θα στέλνει ο καθένας, θα τρέχει ο αστυνομικός να συλλάβει τον καπνιστή. Όχι τον κλέφτη, αλλά τον καπνιστή. Αυτές οι λογικές είναι περίεργες. Το ζητούμενο σε μια Δημοκρατία είναι όταν λαμβάνεται ένα μέτρο να ερωτώνται και εκείνοι που τους αφορά. Εμείς τι λέμε; Θέλει ένας πολίτης να έχει μαγαζί καπνιστών; Να έχει. Θέλει να έχει μαγαζί μη καπνιστών. Να έχει. Δώστε το δικαίωμα της επιλογής. Γιατί πρέπει να επιβάλλεται κάτι δια του ροπάλου;<<
>>Προσπαθείτε να κάνετε τον πολίτη ρουφιάνο του συμπολίτη του. Με ένα κινητό, με ένα sms που θα στέλνει ο καθένας, θα τρέχει ο αστυνομικός να συλλάβει τον καπνιστή. Όχι τον κλέφτη, αλλά τον καπνιστή. Αυτές οι λογικές είναι περίεργες. Το ζητούμενο σε μια Δημοκρατία είναι όταν λαμβάνεται ένα μέτρο να ερωτώνται και εκείνοι που τους αφορά. Εμείς τι λέμε; Θέλει ένας πολίτης να έχει μαγαζί καπνιστών; Να έχει. Θέλει να έχει μαγαζί μη καπνιστών. Να έχει. Δώστε το δικαίωμα της επιλογής. Γιατί πρέπει να επιβάλλεται κάτι δια του ροπάλου;<<
24/11/2019
Billy Bo και Μαίρη Δρακοπούλου. [Remember φάση, τέλη σέβεντις λογικά...]
Σχόλια από το fb περί Billy Bo...
ΑπάντησηΔιαγραφήErrikos Sofras
είχε το πιο πολύ ταλέντο από όλους τους έλληνες σχεδιαστές (όσο καταλάβαινα από μόδα στα 18-19 μου, και όσο θυμαμαι)
Petros Kozakos
Τοτε που αρνούμασταν πεισματικά να φορέσουμε ζώνες και κράνη στην οδήγηση και κάναμε την επανάσταση μας στην εμφάνιση, λόγω της δυνατότητας στην κατανάλωση.
Σχόλια από το fb στο ποστ περί Βελόπουλου...
ΑπάντησηΔιαγραφήHaris Mantellos
Κάτι δεν μου κάθεται καλά εδώ. Οκ, καλώς ή κακώς βγήκε και εφαρμόζεται ο αντικαπνιστικός νόμος. Να πει ο καταστηματάρχης στους πελάτες ότι απαγορεύεται το τσιγάρο το καταλαβαίνω. Να παίζουν όμως οι άλλοι...ρεμπέτικα και να σου λένε "απαγορεύεται" δεν κολλάει ρε γαμώτο. Να παίζουν π.χ. "Το βαπόρι απ' την Περσία" και να σου λέει ο τραγουδιστής" Απαγορεύεται το κάπνισμα". Σκέτο ξενέρωμα. Θα μου πείτε "τι να κάνουν κι αυτοί, παίρνουν ένα μεροκάματο, τους είπαν να το πουν και το είπαν". Οκ, σεβαστό, αλλά είδα αυτή την εικόνα και πολύ χαλάστηκα...��
Κωνσταντινος Ζησης
οταν καποιος που παραβαινει τον καινουργιο νομο πιανεται να καπνιζει σε χωρο οπου απαγορευει ο νομος,γιατι πληρωνει προστιμο ο ιδιος,ο καταστηματαρχης λιγο περισσοτερο -δυσαναλογα περισσοτερο- και δεν τιμωρειται και η καπνοβιομηχανια???εεεε?
Haris Mantellos
Να μου επιτρέψεις να σου πω και την δική μου άποψη όταν ήμουν δημοτικός σύμβουλος μιας και από εδώ (Τρίκαλα) φαίνεται να ξεκίνησε η αντικαπνιστική εκστρατεία. Πρότεινα είτε να μπει ωράριο στην απαγόρευση του τσιγάρου π.χ. από τις 7 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ (πάρα πολλές ώρες όπως βλέπεις) αλλά από εκεί και μετά αν κάποιος καπνίσει σε μπαρ ή μπουζούκια είναι βέβαιο (δεν πιστεύω ότι σφάλλω) ότι δεν θα ενοχλήσει την έγκυο, τον ηλικιωμένο, το παιδί (σημειωτέον ότι εκτός από το 7 π.μ.-10 μ.μ. και μετά τις 10 μ.μ. ο μη καπνιστής πάλι θα μπορούσε να πάει σε αυτά τα μαγαζιά -που δουλεύουν κατά κύριο λόγο τόσο αργά με καπνιστές στο μεγαλύτερο ποσοστό- ενώ ο καπνιστής θα περιοριζόταν κατά πολύ) είτε να καθιερωθεί καπνόσημο όπου ο χ καταστηματάρχης θα πλήρωνε έναν ετήσιο φόρο στο κράτος αν ήθελε το μαγαζί του να είναι καπνιστών. Δηλ. και το κράτος θα εισέπραττε και ο μη καπνιστής (πάλι) θα μπορούσε -αλλά με δική του ευθύνη- να πάει σε αυτά τα μαγαζιά και στο κάτω κάτω αφού τόσο πολύ "αποδέχεται το μέτρο ο κόσμος" -όπως διατείνονται- ας κάνει αυτός που θέλει το μαγαζί του για καπνιστές, ας δώσει τα αντίστοιχα λεφτά στο κράτος και μετά ας πάρει το ρίσκο να κλείσει. Δεν θα είναι μια νίκη αυτή των αντικαπνιστών αν η συντριπτική πλειοψηφία -όπως λένε- θέλει το μέτρο? Παρεμπιπτόντως αγαπητε Φώντα κάτι έγραψα χθες για το τσιγάρο. Πλάκα πλάκα σου εμφανίζονται καθόλου οι αναρτήσεις μου ή όχι? Ευχαριστώ.
Σχόλια από το fb στο ποστ για τον αντικαπνιστικό νόμο...
ΑπάντησηΔιαγραφήSira Saredis
Δεδομένου ότι οι περισσότερες παρέες είναι μικτές (καπνιστές και μη καπνιστές) και ότι προυπάρχει πολύ καλά εδραιωμένη η κουλτούρα της ανοχής των καπνιστών (δηλαδή οι μη καπνιστές να ακολουθούν τους καπνιστές φίλους σε μαγαζιά με καπνό, αλλά σχεδόν ποτέ το αντίθετο), πρακτικά ο κάθε καταστηματάρχης θα επιλέξει το μαγαζί του να είναι καπνιστικό, με αποτέλεσμα ο νόμος να μην εφαρμοστεί στην πράξη.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Εγώ δεν το δέχομαι αυτό, όταν χοντρικά το 70% του κόσμου είναι μη-καπνιστές και το 30% καπνιστές. Άιντε τα μαγαζιά να είναι 50-50, γι' αυτό έγραψα για 50% στο ποστ.
Sira Saredis
ΤΟ ότι δεν το δέχεσαι είναι κάτι προσωπικό, αλλά εγώ λέω τι βλέπω σαν ιδιοκτήτης μαγαζιού και σαν άνθρωπος που βγαίνει.
Τζιμ Μπανανας
τί να σου πω. Όλη μέρα στα μπαράκια είσαι. ������
Sira Saredis
πρακτικά είμαι αφού εκεί δουλεύω :p
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Όλοι οι άνθρωποι βγαίνουν, δεν βγαίνεις μόνο εσύ. Αν αφεθούν οι ιδιοκτήτες να αποφασίσουν εγώ πιστεύω ότι το πράγμα θα είναι ισορροπημένο. Ας το δοκιμάσουν λοιπόν. Γιατί δεν το δοκιμάζουν; Άλλοι είναι οι λόγοι.
Sira Saredis
οι λόγοι είναι ότι αν το κάνεις μη καπνιστικό θα χάσεις σίγουρα τους καπνιστές σαν πελάτες ενώ αν το αφήσεις καπνιστικό δεν θα χάσεις τους μη καπνιστές.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Αυτό είναι ευθύνη των μη-καπνιστών. Δεν θα τους έχουμε και στα ώπα-ώπα, ούτε θα τους πάρουμε από το χεράκι.
Sira Saredis
κι οι εργαζόμενοι; Γιατί να επιβαρύνονται με καπνό είτε το θέλουν είτε όχι; Ή κι οι εργαζόμενοι θα διαλέγουν δουλειές ανάλογα με αυτό;
Επίσης σαν κράτος όταν είναι θέμα δημόσιας υγείας δεν θα έπρεπε να νοιαστεί για το αν κάποιοι πολίτες θα έχουν στα ώπα ώπα κάποιους άλλου πολίτες, για τον ίδιο λόγο που πχ τα εμβόλια θα έπρεπε να είναι υποχρεωτικά ή άλλους κανόνες υγιεινής.
Το μέτρο στην θεωρία μπορεί να ακούγεται πολύ αυστηρό και να θεωρείτε επιβολή, αλλά στην πράξη είναι το μοναδικό που μπορεί να λειτουργήσει.
Αν δεν λάβουμε υπόψιν την πραγματικότητα όμως τότε υποπέφτουμε σε ιδεοληψίες, που τελικά περισσότερο πρόβλημα δημιουργούν παρά βοηθάνε.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Το ενδιαφέρον για τους εργαζόμενους είναι τρίχες - υποκριτικό. Οι αντικαπνιστές εργαζόμενοι θα πάνε στα ανάλογια μαγαζιά να δουλέψουν. Ας τους κολλάνε τα αφεντικά κανα ένσημο και ας τους πληρώνουν όπως πρέπει - κάτι που θα κάνει πολύ πιο καλό στην υγεία τους - και ας αφήσουμε κατά μέρος το δικό μας ενδιαφέρον (για τις βλάβες που μπορεί να τους προξενήσει το κάπνισμα). Και δεν θέλω να το πάω αλλού - για εμβόλια κ.λπ - γιατί μπαίνουμε σε άλλα χωράφια. Τίποτα δεν είναι ίδιο με το άλλο.
Sira Saredis
Το ενδιαφέρον από ποιούς; Γιατί εδώ μπερδεύεις μάλλον τα αφεντικά με το κράτος.
Το κράτος βάζει τους νόμους τα αφεντικά τα ένσημα-μισθούς.
Επίσης δεν μπορείς σαν κράτος να αφήσεις έκθετο έναν ολόκληρο κλάδο επαγγελματιών σε κίνδυνο υγείας.
Επίσης είναι εντελώς παράλογο να πεις σε κάποιον που έχει ανάγκη από εργασία σε τέτοιους δύσκολους καιρούς, πάνε δούλεψε εκεί που δεν θα καπνίζουν (που ξαναλέω και το αγνοείς ότι ελάχιστοι καταστηματάρχες θα επιλέξουν κάτι τέτοιο, άρα δεν θα υπάρχουν παρά ελάχιστες τέτοιες θέσεις εργασίας) επειδή εσύ θέλεις να καπνίζεις σε εσωτερικούς χώρους για να μην ξεβολευτείς να πας έξω για 3 λεπτά να κάνεις τσιγάρο.
Στην μια περίπτωση έχουμε να κάνουμε με υγεία και στην άλλη με βόλεμα.
Αν τα βάζουμε στην ίδια ζυγαριά, τότε μάλλον έχουμε πολύ λάθος προτεραιότητες.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
ΔιαγραφήΓράφω για το ενδιαφέρον που εκφράζουν κάποιοι τάχα για την υγεία των εργαζομένων, όταν ξέρουν το μπουρδέλο που επικρατεί στην αγορά εργασίας (που σχετίζεται άμεσα και με την υγεία, ψυχική και άλλη του εργαζόμενου κόσμου). Και για ποιους νόμους συζητάμε; Μπαίνει το κράτος σε μαγαζιά για να κόψει τον κώλο σε ιδιοκτήτες που έχουν ανασφάλιστους και απλήρωτους εργαζόμενους; Ξαναλέω ότι δεν συμφωνώ με την εκτίμησή σου ότι τα μαγαζιά, αν αφεθούν ελεύθερα να αποφασίσουν, θα είναι 95% καπνιζόντων και 5% μη καπνιζόντων. Δεν θα με πείσεις γι' αυτό.
Sira Saredis
μα την επιλογή αυτή την είχαν και πριν τον σχετικό νόμο. Γιατί δεν το έκαναν από πριν εάν δεν θα είχαν πρόβλημα με τον τζίρο τους όπως υποστηρίζεις εσύ;
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Γιατί να το έκαναν, τους υποχρέωνε κανείς; Τώρα πρέπει να το κάνουν. Να δηλώσουν τι θέλουν. Αυτό πρέπει να απαιτήσει ο νόμος.
Sira Saredis
παλιότερα υπήρξε τέτοια νομοθεσία πάντως και πήγε κατά διαόλου όπως πολύ καλά ξέρουμε. Τους λόγους τους εξήγησα και παραπάνω. Υπάρχει κουλτούρα ανοχής και δεν μπορεί να το παραβλέψει κανείς αυτό.
Από εκεί και πέρα αν δεν θέλουμε να πειστούμε, οκ, αλλά αυτό δεν αλλάζει την πραγματικότητα.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Υπάρχει και αντικαπνιστική πλέον κουλτούρα, που είναι ισχυρότερη από την κουλτούρα ανοχής και την παραβλέπεις Άμα κάνεις μια βόλτα στο fb π.χ. το αντιλαμβάνεσαι αμέσως.
Sira Saredis
Εμένα μάλλον αντίθετη εικόνα μου έρχεται σχετικά με το κάπνισμα. Ότι περισσότεροι είναι στα κάγκελα γιατί απαγορεύτηκε το κάπνισμα παρά να υπερασπίζονται τον νόμο. Τέσπα έτσι κι αλλιώς τα σόσιαλ ποτέ δεν είναι καλό δείγμα του τι ισχύει πραγματικά.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Φωνές βοώντων εν τη ερήμω είναι οι φωνές των καπνιστών. Οι αντικαπνιστές ξεσαλώνουν. Τα σόσιαλ μίντια δείχνουν μια τάση. Η πλειονότητα του κόσμου είναι με το μέρος σας.
Sira Saredis
όπως είπα και πριν εγώ άλλη εικόνα λαμβάνω. Έχει να κάνει με τους κύκλους του καθενός και το τι και ποιούς ακολουθεί και του εμφανίζουν οι αλγόριθμοι του κάθε μέσου.
Γι'αυτό λέω ότι τα σόσιαλ δείχνουν μια διαστρευλωμένη εικόνα.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Εγώ πάντως ακολουθώ ανθρώπους με τους οποίους συμφωνώ σε πολλά, αλλά διαφωνούμε στο θέμα του αντικαπνιστικού για παράδειγμα. Και φυσικά δεν τους διαγράφω - γιατί έχω δει και τέτοια (από τη μεριά των αντικαπνιστών φίλων μου).
Sira Saredis
ε ναι οι διαγραφές είναι αστειότητα αν υπάρχει μια διαφωνία. Εκτός κι αν εκτροχιαστεί η κουβέντα σε βαθμό που δεν γυρνάει πίσω, αλλά ακόμα κι αυτό είναι κάπως γελοίο να γίνει με αυτήν την αφορμή.
Panagiotis Manopoulos
ΔιαγραφήΤο κάπνισμα απαγορεύεται στο αυτοκίνητο μόνο όταν υπάρχει παιδί σε αυτό. Αν κάνω λάθος ζω στην παρανομία εδώ και αρκετό καιρό.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν πρέπει να απαγορεύεται ούτε τότε. Πρέπει να είναι στην ευθύνη του οδηγού. Ας το απαγορεύσουν και στα σπίτια λοιπόν, στα υπνοδωμάτια κ.λπ. Το ίδιο είναι.
Panagiotis Manopoulos
αν βλάπτεις με κάποιο τρόπο το παιδί σου, αν δεν έχεις διάκριση, μπορεί να παρέμβει το κράτος. Αν κάποιος σε καταγγείλει ας πούμε πως ασκείς σωματική βία στο παιδί σου εντός της οικίας, στο σαλόνι, στο υπνοδωμάτιο where ever, μπορεί να παρέμβει. Αν λοιπόν συμφωνούμε πως είναι εγκληματικό να καπνίζεις σε ένα χώρο 2 κυβικών μέτρων όπως το αυτοκίνητο, γιατί να μην παρέμβει; Είναι ο χώρος μου και θα κάνω ό,τι θελω;
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Άμα εξισώνεις το κάπνισμα, με τη βία, το έγκλημα, το βιασμό ή δεν ξέρω εγώ τι άλλο δεν υπάρχει περιθώριο για κουβέντα.
Panagiotis Manopoulos
προφανώς και δεν το εξισώνω. Για αυτό και έγραψα αν συμφωνήσουμε πως βλάπτουμε το παιδί καπνίζοντας σε πολύ κλειστό χώρο. Το παράδειγμα δόθηκε για να καταδείξει πως υπάρχουν περιπτώσεις που ο προσωπικός χώρος δεν είναι άσυλο. Τώρα που μπαίνει η γραμμή είναι μεγάλη κουβέντα.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Από τη στιγμή που το τσιγάρο είναι νόμιμο έχεις το δικαίωμα να καπνίσεις και στο υπνοδωμάτιο του παιδιού σου, χωρίς να σε καταγγείλουν και να σε σύρουν στον εισαγγελέα. Το αν θα ασκήσεις αυτό το δικαίωμα, που είναι στην ευχέρειά σου, είναι άλλο θέμα.
Vassilis Serafimakis
"Αν το κράτος μπορεί δυνητικά να επιβάλλει το μη-κάπνισμα στο 100% των μαγαζιών διασκέδασης, γιατί να μην μπορεί να το επιβάλλει στο 50% των μαγαζιών, που είναι και πιο εύκολο (καθότι λιγότερα);"
Διότι το ζήτημα δεν είναι ζήτημα αριθμητικής.
Θα μπορούσε κανείς να επικαλεστεί αυτό που γίνεται με το ΑΛΚΟΟΛ. Το κράτος χορηγεί άδειες πωλήσεως και καταναλώσεως αλκοόλ, σε μερικές χώρες τουλάχιστον, γιά καταστήματα διασκεδάσεως.
Αλλά το αλκοόλ δεν έχει άμεσες συνέπειες στον διπλανό σου! Από το ότι εσύ πίνεις βότκα ο οποιοσήποτε άλλος μέσα στον κλειστό, δημόσιο χώρο που βρίσκεστε, πχ σε μπαρ, δεν παθαίνει τίποτα. Από τον καπνό παθαίνει.
Και το κράτος δεν θέλει να εναποθέσει την πλήρη και σωστή εφαρμογή τής απαγόρευσης στις διαπραγματεύσεις μεταξύ πολιτών, πχ με το σύνηθες πρόβλημα τών παρεών όπου ένας ή περισσότεροι καπνίζουν, διότι έτσι προκαλούνται φυσιολογικά τριβές και έριδες, ή αναγκασμοί σε απαράδεκτους συμβιβασμούς πχ "πάμε όλοι σε ένα καπνιζόντων να βολευτεί κι ο καημένος ο Βασίλης".
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν θα έχουν κανένα απολύτως πρόβλημα οι παρέες. Μην κάνουμε δίκη προθέσεων.
Vassilis Serafimakis
Διαγραφήτο ότι δεν θέλω δίκες προθέσεων είναι δεδομένο.
Ομως την προηγούμενη φορά που ίσχυε αντικαπνιστική νομοθεσία βεβαίως και είχαμε (όπως ειπώθηκε σε άλλο ιστό) τα μαγαζιά να είναι 95% καπνιζόντων και 5% μη καπνιζόντων. Και φυσικά μετράω υπολογίζοντας μέσα στα καπνιζόντων όλα όσα ακόμα και ένας (1) κάπνιζε!..
Καθένας έχει τις προσωπικές του εμπειρίες και διάβασα το περί κουλτούρας. Πολύ εύκολα το προσπερνάμε! Θάπρεπε νάναι προφανές ότι τα αντικαπνιστικά μέτρα ενός αποφασισμένου κράτους πρέπει να είναι διαφορετικά στην Ασία τού απανταχού καπνίσματος από όπως θα είναι σε χώρα τής δυτικής Ευρώπης.
Γιαυτό έγραψα ότι το Ελληνικό δοβλέτι ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ "δεν θέλει να εναποθέσει την πλήρη και σωστή εφαρμογή τής απαγόρευσης στις διαπραγματεύσεις μεταξύ πολιτών".
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Κατ' εμέ έχει οικοδομηθεί πλέον αντικαπνιστική κουλτούρα, που είναι πιο ισχυρή από την καπνιστική. Δες τα σχόλια στα σχετικά ποστ των δημοφιλών σάιτ και θα καταλάβεις.
Vassilis Serafimakis
εμπειρική μου άποψη είναι ότι οι φιλοκαπνιστές είναι αριθμητικά περισσότεροι και ότι οι αντικαπνιστές κάνουν (πολύ) περισσότερο θόρυβο.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν ισχύει με τίποτα. Ένα 30% καπνίζει κι ένα 70% δεν καπνίζει κι έχει βγει στα κάγκελα. Όχι όλο το 70%, αλλά ένα μεγάλο μέρος του.
Σταμάτης Ζαφειρόπουλος
Μαγαζιά μη καπνιζόντων ίσον υπάρχον καθεστώς. Δηλαδή αυτό που ξέρουμε. Δηλαδή καμία ανάγκη νέας νομοθεσίας.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
H νέα νομοθεσία να σε υποχρεώσει να δηλώσεις, ως μαγαζάτορας, τι θέλεις να είναι το μαγαζί σου. Και να υπερασπιστεί την "καθαρότητα" από το τσιγάρο στα μαγαζιά "μη καπνιζόντων".
Σταμάτης Ζαφειρόπουλος
Οκ και το δήλωσες, τι αλλάζει πρακτικά; Η γραφειοκρατία του τι δηλώνει ο μαγαζάτορας πως επηρεάζει;
Βασίλης Καμπούρης
ΔιαγραφήΤοσοι πολλοι πυροβολημένοι ανθρωποι δεν μπορουν να βγάλουν το μίσος τους που δεν εχουνε λεφτά και χρωστάνε όπως όλοι και το βγάζουν με έναν νομο.Σε οποιο μαγαζί εχω παιξει (ως ντιτζεη) για χροοοοοονια τώρα δεν εχω δει πανω απο δυο ανθρωπους τη φορα να μην καπνιζουν και αυτοι φευγουν το πολυ 11.Πειραματικής απόδειξης καταθεση κάνω ψυχρή χωρίς υπερβολή ή ψέμα είτε "ρατσιστική" διάθεση
Ιωσήφ Μιχ
κανεις πλακα; δεν εχω καπνισει ποτε, βγαινω δεκαετιες, ξενυχτω δεκαετιες. το μονο μου παραπονο ειναι οτι ΠΟΤΕ δεν ειπα σε καποιον οτι με ενοχλει ο καπνος του -και πιστεψε με εχω υποφερει πολυ καθως ειμαι συναυλιακιας και γηπεδακιας-και να εισακουστω εστω απο ευγενεια
Βασίλης Καμπούρης
δεν μιλησα για συναυλίες Μιλησα για μπαρ.Ως ντιτζεη εχω γρηγορη εποπτεία του χώρου.Ουτε για εστιατόρια μητε για συναυλίες ούτε για συνέδρια μητε για τιποτε αλλο εκτος απο μπαρ.Οχι οσον αφορά τα μπαρ δεν κανω πλάκα.Δεν καταλαβαίνω γιατι σε αυτη την ίντερνετική συζήτηση Μοιάζει σαν να πρεπει να πει ο καθένας το δικό του.Δεν θετω καθαρα αυτο που λεει η παράγραφος μου; Δεν μιλαει για καποιον Ιωσήφ.Μιλαει για όσους σημερα ξεσπαθωνουν και ειρωνευονται και καρφωνουν κλπ κλπ.Δεν λεω ουτε για συναυλίες ουτε για τιποτα τέτοιο Είμαι πολυ σαφης νομίζω
Lampros Papalexis
Oύτε απ' έξω δεν περνάω απο μαγαζιά μη καπνιζόντων, αντίθετα οι μη καπνιστες έρχονται να σου επιβληθούν στους χώρους σου
Thodoris Rammos
Ποιοι είναι αυτοί οι χώροι?
Lampros Papalexis
Στους χώρους που συχνάζω το 99,999999999999999% είναι καπνιστες, αυτό εννοω...
Thodoris Rammos
Και γιατί οι μη καπνιστές είναι μόνο το 0,0000000000000000001%? Είναι κλειστά club καπνιζόντων και παρεισφρύουν παράνομα?
Lampros Papalexis
Στους χώρους που συχνάζω σου γράφω!..
Dreliozis Panagiotis
Απαγορευση παντου σε δημοσιες υπηρεσιες και χωρους με παιδια καθως και στα εστιατορια (ας πανε εξω μετα το φαι...δεν θα παθουν τιποτα...) Ελευθερα σε μπαρ κλαμπ μπουζουκια κουτουκια και ολα αυτα που παιζει μουσικη..τοσο απλα...και θα δουλευει και όλο τό σύστημα....τοσο μυαλο θελει πια???
Konstantinos Zachopoulos
Συμφωνώ, Φώντα, Αλλά απ' ό,τι βλέπω, τα ευκόλως εννοούμενα (δηλαδή η κοινή λογική, όπως εγώ την αντιλαμβάνομαι) γίνονται ζητήματα αντιπαραθέσεων
Nicolas Chatzidimitriou
Σωστοτατος...αλλα που...κατι αλλο κρυβεται...και φοβαμαι..οτι συντομα θα φανει.
Ιωσήφ Μιχ
Το μονο αποτελεσματικο μετρο ειναι ενα: θες κλειστο χωρο διασκεδασης; οκ ολα τα μετρα ωστε να ειναι καθαρος ο χωρος απο καπνο. εξαερισμος, παραθυρα, καλη ανακυκλωση αερα κλπ
Dimitris Stefanatos
ΔιαγραφήΌσο τα τσιγάρα είναι στα περίπτερα , για μένα δεν διαφέρουν από μία σοκοφρετα . Πόσο πιο φασιστικό είναι η απαγόρευση κατανάλωσης νομίμου (και βαρέως φορολογημενου ) προϊόντος ?! Η πλήρης απαγόρευση πώλησης , ως εξαρτηση (που είναι ) , ή απόλυτη ελευθερία κατανάλωσης ενός νομίμου προϊόντος .
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Να'μαστε και λογικοί, μην είμαστε και πλεονέκτες...
Alex Goulielmos
και τα μαχαίρια νόμιμα πωλούνται, αλλά υπάρχουν νόμιμες και μη νόμιμες χρήσεις τους.
Thanasis Rahoutis
Φώντα νομίζω πως υπάρχει ένα θέμα με τους ανθρώπους που θα δούλευαν σε μαγαζιά καπνιζόντων. Σερβιτόρους και λοιπα
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Έγραψα και γι' αυτό σε κάποιο σχόλιο μια άποψη.
Σχόλια από το fb σχετικά με το κείμενο για το κάπνισμα σε μαγαζιά που είναι κοντά σε λαχαναγορές, ιχθυόσκαλες κ.λπ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕύα Αθανασοπούλου
ME COOPER ξεκίνησα και τώρα είμαι στα LIKE STRIKE. ΦΟΒΕΡΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΟΥ!!!!
Stathis Nikokavouras
σταματηστε την προπαγανδα κυριε τρουσα ..αμαν πια..εχουμε και εμεις οι μη καπνιστες ψυχη...φτανει πια..σας βαρεθηκαμε..και ναλεγες οτι καπνιζεις να το καταλαβω..αλλα ξερω τι ειναι.ολες οι φωτο ολα τα ακουσματα σου ειναι με βαρβατους τζαζιστες που παιζουν μεσα σε καπνο ,ενω τα μικρα τραπεζακια ειναι πανω με μπουρμπον και οι σερβιτορες ερχονται και τυχαια σου αγγιζουν το ποδι περνοντας παραγγελια .hi fontas baby i dident see you last night...i was thinking about you..και θα σου περνουν το εικοσαδολαρο με χαμογελο ενω η σιλικονη απο το βυζι το αριστερο με τα δικα σου πορμπουαρ θα μεγαλωνει συνεχεια..το καναμε αμερικαν μπαρ. ..φτανει πια..το ποταμι δεν γυριζει πισω...ολοκληρος μισισιπι ειναι...νεα ορλεανη και μπατον ρουζ..εκει που οι μαγισες ακομα σφαζουν κοτοπουλα και προβλεπουν το μελλον...������
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Εδώ εκτίθεμαι... ��
https://diskoryxeion.blogspot.com/2015/07/blog-post_17.html
λέω να ξαναρχίσω το κάπνισμα, μόνο που δεν βρίσκω πια τη μάρκα μου…
Stathis Nikokavouras
αυτο καπνιζε ο πατερας μου και μετα οσκαρ.και οταν ειχε δρομολογιο αθηνα πηγαινε πλατεια βαθης στο καφενειο του τρουσα συναντουσε εκει τον πατερα του βασιλη και αφου εκαναν την γνωστη μπουρδελοτσαρκα ολο και καποιο στριφτο θα τραβουσαν..αμην...
Macubert Thanassis Sampaziotis
για τα κουτσαβάκια...
Σχόλια από το fb σχετικά με Κώστα Κόλλια, Γιώργο Μαργαρίτη κ.λπ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Δισκορυχείον Τρούσας
https://www.youtube.com/watch?v=R7MDdGHzpwY
ΕΡΙΞΕΣ ΛΑΔΙ ΣΤΗΝ ΦΩΤΙΑ - ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΛΛΙΑΣ
Andreas Tsourinakis
Όποτε έχει τύχει να βρεθώ σε συζήτηση για τον Κόλλια, πάντα αναφερόταν ότι ο Μαργαρίτης ήταν ο "συνεχιστής" του. Το ανάλογο όμως δε συνέβαινε αν η κουβέντα αφορούσε τον Μαργαρίτη. Πιθανόν ο Μαργαρίτης να μην είχε επιδιώξει ο ίδιος το να προκύψει αυτή η "συνέχεια", ωστόσο οι πρώτοι συνθέτες που τον εμπιστεύτηκαν (και κυρίως ο Σούκας), είχαν αντιληφθεί ότι πράγματι θα μπορούσε να διαδεχτεί επάξια τον Κόλλια.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Τα τραγούδια που είπε ο Μαργαρίτης στον πρώτο δίσκο του τα είχε έτοιμα ο Σούκας για τον Κόλλια. Η ουσία είναι πως ο Μαργαρίτης πήρε την σκυτάλη από τον Κόλλια. Πήρε τη θέση του στην ίδια εταιρεία, την Polyphone, πήρε τα τραγούδια του, πήρε και τον τρόπο να τραγουδάει (τα πατήματά του). Αν ζούσε ο Κόλλιας η δική μου γνώμη είναι πως ο Μαργαρίτης δεν θα προχωρούσε έτσι όπως προχώρησε. Δεν ξέρω δηλαδή πώς θα προχωρούσε και αν προχωρούσε. Ουσιαστικά η καριέρα του στη δισκογραφία ξεκινάει με το θάνατο του Κόλλια. Μέχρι τότε ήταν στο μηδέν.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Για να μην παρεξηγηθούν όσα λέω... μ' αρέσει και μένα ο Μαργαρίτης των 80s, αλλά ο Κόλλιας ήταν άλλο level.
Andreas Frogoudakis
Τεράστιος....
Σχόλια από το fb περί ποδοσφαίρου...
ΑπάντησηΔιαγραφήXaikalhs Adreas Nhmateborikh
Φώντα, θυμησε μου με ποιον καθόσουν στο ηρωικό δεύτερο εγώ μόνο liverpool
George Chatzakis
Αν σκεφτεις ποσος πληθυσμος ασχολειται παγκοσμιως με το ποδοσφαιρο, απο τα προφανη, οπως ομαδες και οπαδοι, μεχρι στοιχηματα , λογιστες, δικηγορικα γραφεια, γιατροι, τηλεοπτικα δικτυα.... αεροπορικες εταιρειες, ξενοδοχεια, ξεπλυμα χρηματων, εταιρειες ρουχων κλπ, ισως σου λυθουν οι αποριες .... Με λιγα λογια... "Ειναι πολλα τα λεφτα..."H FIFA εχει 209 μελη ενω ο ΟΗΕ λιγωτερα (193), αυτο απο μονο του λεει πολλα.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν έχω απορίες ως προς αυτό. Είναι προφανές. Τι μπορεί να κάνει ο καθένας μας, ώστε αυτό το οικοδόμημα να πάρει την κάτω βόλτα. Αυτό είναι το θέμα. Δεν τρέφω ελπίδες ότι μπορεί να γίνει κάτι, αλλά ας το δει ο καθένας και σε προσωπικό επίπεδο.
Vassilis Serafimakis
έχεις την ίδια άποψη και γιά όλο το ξένο ποδόσφαιρο;
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Πάνω-κάτω ναι.
Vassilis Serafimakis
υπάρχει ένα περιοδικάκι στη Βρετανία γιά τους εραστές τού ποδοσφαίρου, τό When Saturday Comes, και κρατάει ζωντανή την αγάπη γιά το σπορ. Αξίζει.
ιωαννης τασσης
Μονο αγιαξ κ μπαρτσα...
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Άγιαξ του Κρόιφ και του Ρεπ, βέβαια.��
ιωαννης τασσης
καλα ναι απλα θελω να πω οτι αυτες οι δυο ομαδες ελαχιστα εχουν αλλαξει το dna τους κ ειναι οαση τεχνικου ποδοσφαιρου μεσα σε ολες τις αλλες που τρεχουν ασταματητα κ εχουν δρομεις για παικτες...
Ntinos Dimatatis
Και ΑΤΑΛΑΝΤΑ !!!
Giannis Mellios
Συμφωνώ απόλυτα ... αλλά αν βρεις χρόνο ακου λίγο αυτές τις ραδιοφωνικές εκπομπές που μιλάνε κ στο τηλέφωνο οπαδοί .. Γεωργιου κλπ ..εκεί η κοινωνιολογία σηκώνει τα χερια ψηλά ...και δε το λεω ελιτίστικα ( καποτε εβλεπα πολυ μπαλα) , αλλα μονο απο την ιδια σκοπια που το κοιτας κ εσυ , οτι δλδ δεν αξιζει τον κοπο αυτο το φαιδρο θεαμα ..
Giannis Mellios
μόνο ΡΗΞΗ Λειβαδιάς
Vasilis VMan
Και Αρης Βελουχιώτης Λαμίας
Stavros Manitou
Μέχρι το 1986 υπήρχε ποδόσφαιρο στο Μουντιάλ του Μεξικού και Όχι όλες οι ομάδες. Από κει και πέρα χάος και χρήμα!!!!!!
Stathis Nikokavouras
Διαγραφήδεν εχεις αδικο.το ιδιο μου λεει και η γυναικα μου..αλλα ..αλλα...ειναι σαν τα μπλουζ...μπορεις να τα αφησεις?και ας ακουγονται ιδια..και εγω ειμαι σε ρομαντικο δρομο.οπως τοτε..που για την φανελα ιδρωναν.και δεν ειχαν τατου..αλλα η ζωη προχωρα..επειδη εβγαλα λεφτα απο το ποδοσφαιρο ,αρκετα μπορω να πω για 16 χρονια που σφυριζα ,οσο περνουν για ενα μηνα τωρα οι ατυχοι ελληνες τα επερνα σε ενα παιγνιδι..δεν μπορω να απαρνηθω αυτο που αγαπησα..το στοιχημα τα σκοτωσε ολα..και μετα οι παραγοντες οι ντοπιοι..τελος παντων για να το κανουμε πιο χαλαρο οταν ημουν στις μικρες κατηγοριες με στελνουν στον ακαρνανικο φυτειων ....κατι φατσες και ντουμανι απο την εξεδρα..εκει επερναν επιδοτηση απο την εοκ αλλα μολις εκοψε το γυρισαν στις καναβουριες...και να βριζουν να χτυπιουνται..πεταει μεσα ενα μπουκαλι νερο ενας ,και το περνω το ανοιγω και πινω λιγο και λεω υγεια παιδια....αυτο ηταν..ξαφνικα εγιναν προβατακια..και να χειροκροτημα και γειασου φιλε....τελειωνει το παιγνιδι μπαινω μεσα αποδυτηρια και ρωταω ενα παραγοντα πως και ξαφνικα ηρεμησαν..α φιλε μου λεει διπλα ειναι το ξηρομερο το φημισμενο πρωτα απο εκει δεν εχει παρει γυναικα ποτε κανενας ,και αν περασει ξενος που δεν περνα..στο καφενειο θα τον κερασουν ολοι.αν αρνηθει να πιει σε καποιου κερασμα ο ντοπιος το θεωρει προσβολη και την εχεις γαμη@@σει ...αλλα μολις τους πεις υγεια γινονται πουλακια...οι μισοι απο εκει ειναι.....αν θελεις παμε για ενα ποτο μετα...δεν προλαβαινω του λεω θα χασουμε το φερυ μποουτ για κερκυρα νασαστε καλα..σε τετοια μερη δεν πας ουτε για να μετρησεις το ρολοι της δεη..τυχαια γραφεις οτι ναναι...........................πως να το αφησω λοιπον το ποδοσφαιρο...?ειναι πολλα τα ομορφα...
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Σε γήπεδο να δω ομάδες του Ξηρομέρου να αγωνίζονται πήγαινα κι εγώ τώρα.
Aris Betchavas
Η μπάλα θέλει φάλτσο...
Mike Beles
Κινείται πολύ Χρήμα τριγύρω από το τόπι....εξουσία , ασυλία ..κ.λ.π...
Stavros Raptis
Πολύ σωστά!!!
Dimitris Stefanatos
Δώσε πόνο !!!
Γιώργος Χαρωνίτης
Προσυπογράφω!
Nicola Di Rossi
kai ton ajax tora aksizei na ton deis.
Dimitris Kalamitsis
Ο μουρινιο επι ιντερ μοιραζε χειραψιες στους παιχτες του παο μετα το 0-1 κ χθες μοιραζε σακουλες
Σχόλια από το fb σχετικά με το βιβλίο του Απόστολου Δοξιάδη "Ερασιτέχνης Επαναστάτης"...
ΑπάντησηΔιαγραφήVassilis Serafimakis
Έχω ξεφυλλίσει αρκετά ώστε να έχω μία άποψη. Είναι μία εκτενής αυτοβιογραφία, με έμφαση στην πολιτική του διαδρομή, πού ξεκίνησε από την Αριστερά. Το βασικό της πρόβλημα γιά μένα είναι η έλλειψη Editor, δηλ κάποιου που να τον συμβουλέψει να κόψει κάτι. Τιτάνες τού πνεύματος και δεν έχουν καταθέσει τέτοιας έκτασης memoirs.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Έχω διαβάσει κάποια απ' αυτά που έχει γράψει για το Πολυτεχνείο και έχω βγει από τα ρούχα μου.
Lefteris Karkas
Ξέρω πάντως πολλούς κι εδω στο fb που δημοσιεύουν λάβρες κριτικές για βιβλία και συγγραφείς και καταλαβαίνεις πως δεν έχουν ανοίξει μια σελίδα απ' αυτά για τα οποία μιλάνε. Το χιλιάρικο πάντως δε βλέπω να το βάζει κανείς. Γιατί δεν μας δίνετε ένα περίγραμμα του βιβλίου εστω βάσει των αποσπασμάτων που σας άρεσαν;
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Αντιλαμβάνεσαι ότι δεν μπορεί να γίνει κριτική σε βιβλίο από αποσπάσματα λίγων σελίδων. Το χιλιάρικο είναι ένα τυπικό ποσό για να κάτσω να ασχοληθώ σοβαρά μ' ένα βιβλίο 1064 σελίδων, γράφοντας τη σχετική βιβλιοκριτική. Μόνο αν πληρωνόμουν λοιπόν θα έγραφα κριτική για ένα τέτοιο βιβλίο.
Lefteris Karkas
σωστά, ίσως στο διαδίκτυο υπάρχουν μικρά αποσπάσματα που δίνουν μια ιδέα. Θα το ψάξω. Σε μπελάδες μας βάλατε ��
John D. Carnessiotis
Να κάνουμε crowd funding!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Μαζευτείτε, το πρότεινε κι άλλος, για να δούμε τι θα γίνει... ��
Vasilis Spyropoulos
Γιατί; Μπορεί και να σ' αρέσει!������
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Σίγουρα πάντως με ενδιαφέρει, γιατί έχω διαβάσει αποσπάσματα. ��
Γιώργος Χαρωνίτης
Εγώ θα ήθελα 1250 € - "μαύρα", φυσικά! Άρα, μάλλον εσύ θα την πάρεις τη δουλειά!
Giannis Mellios
Ας κανουμε ενα crowdfunding ... ψήνομαι
Ο αη Γιώργης , πουλεγε κ ο Καρυπιδης
Mitsos Bagianteras
Το χιλιάρικο περιλαμβάνει και την ψυχική οδύνη;
Σχόλια από το fb σχετικά με τους δίσκους του γλύπτη Θόδωρου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιώργος Φραγκίσκος
Περί τίνος πρόκειται;
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Spoken word από avant περφόρμανς
Γιώργος Φραγκίσκος
ευχαριστώ.
Nikos Kouteris
τι γοητεία εχει η λέξη παρατημένος δισκος
Nikos Mitrogiannopoulos
τα έχω και τα δύο, δώρο από τον Θόδωρο.Έτσι έφτασαν δηλαδή σε μένα, αλλιώς μάλλον δεν θα τα ήξερα καν. Σε ενδιαφέρουν μόνο τα πρωτότυπα ή ψηφιοποίηση;