Πέμπτη 8 Απριλίου 2021

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 359

7/4/2021
O Λευτέρης Μυτιληναίος, που πέθανε σήμερα, ήταν τραγουδιστής... της χούντας. Δεν λέω χουντικός ε; Να καταλαβαινόμαστε, μετά από τόσα χρόνια.
Η δεξιά σιχαινόταν το λαϊκό τραγούδι και κάθε τι το λαϊκό. Χοντρικά το λέμε αυτό – μην αρχίσετε να μου λέτε για τις εξαιρέσεις (τις ξέρω). Και η ακροδεξιά, δηλαδή η χούντα, το σιχαινόταν ακόμη περισσότερο. Γι’ αυτό και τα «παλικάρια» της στα έντυπα, και ιδίως, στα νεανικά (βλ. Μοντέρνοι Ρυθμοί), το λαϊκό τραγούδι το έφτυναν και το συκοφαντούσαν. Γι’ αυτό το λόγο δημιουργήθηκε επί χούντας το ελαφρολαϊκό. Για να μετατοπίσει το ενδιαφέρον του κόσμου από το τραγούδι της (λαϊκής) παρέας, σ’ εκείνο της (μικροαστικής) αγέλης. Στα μεγάλα μαγαζιά της νύχτας, στα σώου, στα φώτα, στις σκηνές, στα χορευτικά κ.λπ. Απλά, τι γινότανε; Επειδή υπήρχαν άξιοι συνθέτες (όπως ο Γιώργος Κατσαρός π.χ.) το ελαφρολαϊκό τραγούδι είχε μια ποιότητα. Ήταν καλό, μορφολογικά, τραγούδι. Κι ένας τραγουδιστής τού ελαφρού βασικά, όπως ήταν ο Μυτιληναίος, δεν θα έχει κανένα να πρόβλημα να διακριθεί σ’ αυτή τη νέα κονίστρα. Όπως και διακρίθηκε, γιατί ήταν διαβασμένος τραγουδιστής με ωραία φωνή.
Όχι λαϊκό τραγούδι λοιπόν ο Μυτιληναίος, ελαφρολαϊκός ήταν.
Τώρα, από το ’80 και μετά οι τραγουδιστές αυτοί φάγανε πόρτα από το ΠΑΣΟΚ. Είχαν συνδεθεί και με την χούντα και με την μεταπολιτευτική δεξιά, οπότε ήταν αποκλεισμένοι από τα μέσα. Και βασικά από το ραδιόφωνο. Ο Μυτιληναίος επιβίωσε στη δισκογραφία, εν αντιθέσει με άλλους καλλίφωνους, που τους έφαγε το μαύρο σκοτάδι, αλλά εγώ δεν θυμάμαι τίποτα απ’ αυτόν από την δεκαετία του ’80 (παρότι τον είχα δει live τότε από συγκυρία, όχι από επιλογή), ούτε κι από ’κείνη του ’90. Και «Τα είδωλα» το θεωρώ ψευτολαϊκό, και τραγούδι του ξεπεσμού. Απορώ τι του βρίσκουν κάποιοι... Ούτε ελαφρολαϊκό είναι, ούτε τίποτα.
Ο αείμνηστος Τριανταφυλλίδης τον ανέστησε τον Μυτιληναίο και καλά έκανε. Γιατί ήταν μια δική του εμμονή και κανενός άλλου – ασχέτως αν έπιασε και νεώτερους. Και άνθρωποι με τέτοιου τύπου εμμονές, που ξεφεύγουν από αυτό που επιτάσσει η πραγματικότητα, το εμπόριο, η «μούρη» κ.λπ., έχουν πάντα πολλά να δώσουν. Ιδίως, όταν αυτές τις εμμονές τους έχουν τον τρόπο να τις προωθήσουν και να τις προβάλλουν.
[Είχε πει και Γκάτσο ο Μυτιληναίος - το τραγουδάκι, που παίζει από κάτω]
https://www.youtube.com/watch?v=H-WOtTvV40s

7/4/2021
Διαβάζω κάτι κείμενα του Γιάννη Πετρίδη στην A.V. και στενοχωριέμαι.
Ο Πετρίδης είναι αδιάφορος γραφιάς, μέτριος ή και κακός. Μην τον βάζετε να γράφει – και μάλιστα τώρα στα γεράματα. Δώστε δουλίτσα σε νέα παιδιά – ας γράφουν και λαθάκια, δεν πειράζει, κάτι περισσότερο θα πούνε, μπας και μάθουμε κι εμείς τίποτα...
Τα κείμενα τού Πετρίδη είναι φτηνά εγκυκλοπαιδικά, σε στυλ σέβεντις –όταν όλοι οι μουσικόφιλοι νόμιζαν πως θα καταλάβουν από μουσική, διαβάζοντας μια ξερή μουσική εγκυκλοπαίδεια–, στηριγμένα, αστήρικτα, σε φαντασιακά τοτέμ, όπως είναι λόγου χάριν οι «πρωτιές».
Ο Πετρίδης κάνει μόνο για ραδιόφωνο. Σ’ αυτό είναι καλός ή και πολύ καλός ή και εξαιρετικός – όπως το βλέπει ο καθείς.
Όπως είχαμε σημειώσει και παλιότερα (δες το κείμενό μας στο LiFO.gr, στα σχόλια) «ο Πετρίδης το ξέρει πολύ καλά το αγγλοαμερικάνικο τραγούδι από πληροφοριακή και αισθητική σκοπιά». Προσέξτε τις λέξεις όμως, από «πληροφοριακή και αισθητική σκοπιά» λέμε.
Ο Πετρίδης δεν το ξέρει το τραγούδι από την κοινωνική μεριά του. Δεν το έχει ψάξει, εννοούμε, σε όλες τις διαστάσεις του – και βασικά στις κυριότερες. Δεν μπορεί να κάνει συνδέσεις με τα κινήματα, με την λογοτεχνία, με την ποίηση, με το σινεμά κ.λπ. να δει τις σχέσεις του τραγουδιού με τα καθεστώτα, με την πολιτική, να το εντάξει μέσα σ’ ένα πλατύτερο κοινωνικό πλάνο, βαθαίνοντας. Γι’ αυτό και τα κείμενά του είναι αδιάφορα, τετριμμένα, κοινότοπα και επιφανειακά.
Απεναντίας έχει αισθητήριο και γνώσεις σε επίπεδο ξερής πληροφορίας – την οποία ξερή πληροφορία δεν την υποτιμώ, απλώς θεωρώ πως πρέπει να συνδυάζεται και με άλλα πράγματα, για να αποκτήσει πλήρες νόημα– και μπορεί να σου φτιάξει μια ραδιοφωνική εκπομπή, με τραγούδια από το 1930 μέχρι το 2021 φερ’ ειπείν, που, σαν ροή, να φυσάει. Να είναι γ@μάτη. Κάτι που δεν μπορεί να το κάνει κανένας άλλος, όπως αυτός. Ή εν πάση περιπτώσει ελάχιστοι.
Γι’ αυτό τον τιμάμε, για την ραδιοφωνική ιστορία και εμπειρία του. Όχι για τα κείμενά του.

7/4/2021
Μεγάλη απώλεια, για όσους μεγαλώναμε στα σέβεντις. Πέθανε ο Λευτέρης Μυτιληναίος.

5/4/2021
Κάτι άλλο ήθελα να ρίξω, αλλά πρέπει πρώτα να πέσει αυτό. Σκληρό σελφ-τεστ, για βαριά αρρώστους του ελληνικού ροκ... Ποιοι είναι οι κύριοι;

5/4/2021
Ψάχνοντας κάτι στις ηλεκτρονικές καβάτζες μου βρήκα αυτό. Δεν θυμάμαι γιατί το είχα σκανάρει. Κάποιος θα μου το είχε ζητήσει – κάπου θα το ’στειλα. Από παλιό Jazz & Τζαζ είναι, πριν 10-15 χρόνια, δεν θυμάμαι ακριβώς.
Μην νομίζετε πως πρόκειται για κανα δισκάκι της σειράς. Είναι σπάνιο και κυρίως πολύ καλό (έχει μέσα Morricone και άλλα τινά). Αυτή τη στιγμή δεν το πουλάει κανείς στο discogs, ενώ έχει πουληθεί ακόμη και 118 ευρώ! Διαβάστε το...

5/4/2021
Βομβάρδιζε ο B.B. Dickerson στους War, που πέθανε πριν από τρεις μέρες στα 71 του, δεν έπαιζε απλά μπάσο. Μεγάλος μουσικός, συνθέτης και τραγουδιστής μαζί...
https://www.youtube.com/watch?v=8dUFin2ORpg

4/4/2021
Παράξενο τραγούδι. Πολύ παράξενο. Μάικ Ροζάκης & Οι Play Boys
https://www.youtube.com/watch?v=XWqyeo0MtMQ

15 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb σχετικά με το ποστ για το τραγούδι του Μάικ Ροζάκη...

    Dionisis Skouras
    τι κομματαρα ειναι αυτη??!!

    Haris Mavridis
    απίθανη ενορχήστρωση και παραγωγή

    νικος ηλιοπουλος
    Γ@@ώ τα τραγούδια, όλη η φάση θυμίζει τους διχασμένους του Κρόνενμπεργκ

    Daniil Gkorgkolis
    Περίεργοι οι στίχοι όντως.
    Εμένα κάτι προς NY ripper φάση μου θύμισε (fulci dellirio εδώ) εννοώ κάτι σα ζιγκλικι φαιρνει... και μόνο συμβολικά παίρνω τα λόγια,για τα πράγματα που ζητάει πίσω τού αδερφού - ως ευκαιρία για νά ξεδιπλώσει την ιστορία του

    Alekos Morianopoulos
    ...η μουσική, η εισαγωγή περισσότερο θυμίζει κάτι από Λ. Αμερική;
    Όμορφο πάντως !
    Τι να γίνετε άραγε; Που να βρίσκετε αυτός ο άνθρωπος;

    Vassilis Serafimakis
    νομίζω πριν καμιά δεκαριά χρόνια ανέβηκε στην πτήση χωρίς επιστροφή..

    Alekos Morianopoulos
    εμ που να το ξέρω...κρίμα...δεν είχε τότε fb Για να ενημερωθώ

    Vassilis Serafimakis
    Δεν θυμαμαι αν σε κάποια φάση είχε ανακατευτεί σε κάτι κομματικές εκδηλώσεις τής Νέας Δημοκρατίας και έχασε συμπάθειες - αν και το κοινό του δεν ήταν ντε και καλά το αριστερό. Αλλά ίσως τον μπερδεύω με κάποιον άλλο, πρέπει να αρχίσω την θοραζίνη.

    Andreas Frogoudakis
    πέθανε το 2009

    Άρης Κοψιδάς
    τον μπερδευεις με τον Ρομπερτ Ουιλιαμς

    Vassilis Serafimakis
    μάλλον.

    Daniil Gkorgkolis
    απ'τούς Poll σωστά... ήταν στη σύνθεση παράλληλα αυτός
    Πρώτη φορά πάντως μαθαίνω ποιος είναι ο Ροζάκης.. πρέπει να'χω ακούσει σε αμέτρητες διασκευές το 'μια μέρα θα'ρθεις'
    Αλλά δεν ήξερα κάν το δημιουργό - Βασίλη εσύ τι λές , εποχές ΥΕΝΕΔ είχαν καλύτερη μουσική γιατί είχε δώσει αβαντάζ τότε η χούντα σε ονόματα, πού δε θα είχαν καμία ελπίδα διαφορετικά;

    Yiannis Dellas
    Ναι, παράξενο... Αφηγηματικό δράμα, κάτι τέτοιο, η γυναίκα που μπαίνει ανάμεσα σε δυο αδέρφια και ο ένας αυτοκτονάει, οκ, καλό ήταν πάντως...

    Andreas Frogoudakis
    τι τα θες έτσι είναι η ζωη

    Γιώργος Δαραβίγκας
    ωραία μουσική και ενορχήστρωση όπως τα περισσότερα του Ροζάκη.Οι στίχοι φαίνονται λίγο παρωχημένοι ίσως γιατί συμβαδίζουν με την αντίληψη του ελληνικού κινηματογράφου του 60,πόνος και καημός

    Panos Jonides
    η απόλυτη σεβεντίλα, αλλά και στίχοι με αρχή- μέση - τέλος. Είχα κάποτε την τιμή να συνεργασθώ με τον γιο του εκλιπόντος, τον Αλέξη Ροζάκη, πολύ καλό μουσικό επίσης...

    Dreliozis Panagiotis
    Ρε φίλε.....τι περιεργο?Έχω παιθανει στο γέλιο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb σχετικά με το ποστ για τον B.B. Dickerson...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=qMkwuz0iXQg
    Low Rider

    Costas Lemonidis
    Τι μπάντα!!

    Δημητρης Σαλτος
    Για να πω την αμαρτία μου, του έμαθα από τη τραγική διασκευη του Σφακιανάκη στο world is a ghetto τι να κάνουμε, δεν τους έπαιζε το mtv βλέπεις...

    Πετρος Μιχελιουδης
    το εβγαλε κ αυτος?ιεροσυλια το φανταζομαι μονο κ σιχτιριζω....ας τ ακουγες με Μπονατσο καλυτερα...

    Yannis-Orestis Papadimitriou
    Διασκευάρα πάντως αυτή του Μπονάτσου, δεν την είχα ακούσει
    https://www.youtube.com/watch?v=JYX6wf2Yaow&ab_channel=NoOne
    ΜΠΟΝΑΤΣΟΣ ΒΛΑΣΣΗΣ _ _ DIMENSION (war_the κόσμος είναι ένα γκέτο) .wmv

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ο δίσκος ήταν γνωστός, στην εποχή του, γιατί είχε κυκλοφορήσει σε ελληνική εκτύπωση το 1972. Οι Μπονάτσοι μεγάλωσαν μ' αυτόν... κι εμείς λίγο αργότερα...

    Δημητρης Σαλτος
    Είχε βγάλει ένα δίκιο εμπειριών συλλέκτης που κατακρεουργουσε διαφορά ξένα ροκ τραγούδια. Μόνο στο try me κάτι εκανε, τα άλλα. Καταστροφή. https://youtu.be/FpPi3T-27eA
    NOTIS SFAKIANAKIS - THE WORLD IS A GHETTO

    Πετρος Μιχελιουδης
    επιμενεις να το ακουσουμε δηλ τωρα?ελεος

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Το καλύτερο κλιπ για το κομμάτι το έχει φτιάξει ο Ευστρατιάδης... Γαλανός-Γαλάνη https://www.youtube.com/watch?v=YxDITpDWxjA
    The world is a ghetto – War

    Andreas Frogoudakis
    το είχε κυκλοφορήσει η λυρα(δε θυμάμαι ποιος όμως; ο Τάσος; ο ζήλος; ο Καρατζάς η ο ελληνιαδης;)
    Το έχω και ετσι

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    1972 βγήκε, οπότε ο Τάσος. Έτσι το έχω κι εγώ, σε Lyra. Το είχα και εισαγωγής, αλλά το έδωσα και κράτησα το ελληνικό.

    Yannis-Orestis Papadimitriou
    Μουσικά ωραιότατοι οι War, έχουν κάτι πολύ αντιδραστικά όμως. Π.χ.:
    https://www.youtube.com/watch?v=bQI2qMAL_Ug...
    Fidel's Fantasy

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Μασάγανε ταραμά κι αυτοί...

    Bakilos George
    Συγκροτηματάρα, τα έχω όλα. The world is a getto.

    Yiannis Stamatiou
    Χωρίς τον Burton, απογειώθηκαν!

    Dimitris Mpakirtzis
    Καταπληκτικοί ... αλλά επειδή αναφέρθηκε το μπάσο και βομβαρδισμοί, άσχετο αλλά έχω κολλήσει τρελά τις τελευταίες μέρες ... https://www.facebook.com/vulfpeck/videos/2159435857653137

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fβ σχετικά με το τυπωμένο "δισκορυχείον" από το Jazz & Tzaz...

    Patritsopoulos Nikos
    με εξωφυλλο κατι στηθια (...)εχω ενα ,ολο με διασκευες μορικονε,νομιζω απο τον ιδιο

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    ναι, μην τα ποστάρεις αυτά τα εξώφυλλα κινδυνεύουμε από το φέισμπουκ...

    Nikos Fotakis
    Απίστευτος απατεώνας, αλλά με καλό γούστο στη μουσική

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Εμένα πάντως μου έχει... φάει λεφτά μόνον επειδή αγόραζα, από πάντα, δίσκους του...

    Anastasios Babatzias
    Αχ εχασα τα μισα τευχη σε μετακομιση και τα κλαιω ακομα

    George Ioakeimidis
    Σιχαίνομαι το easy listening, mainstream και τα τοιαύτα...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Να αλλάξεις γνώμη πάραυτα...
    https://www.youtube.com/watch?v=uYLRwFDTDcg
    James Last - Exodus (Dorchester Hotel)1974

    Πετρος Μιχελιουδης
    οποτε εβλεπα δισκους του εκανα ευχελαιο...τοσο ηξερα

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=14xE1j336cc
    Paul Mauriat - You Keep Me Hangin' On (The Supremes Cover)

    Spyros Kalorizos
    Μορις Ζάρ δεν είναι το έξοντους;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ernest Gold

    George Ioakeimidis στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Άμα γεράσω κι άλλο...

    Spyros Kalorizos
    Εγώ που το πόθησα, δεν υπάρχει κάπου να το ακούσω; Έψαξα αλλά δεν...

    Patritsopoulos Nikos
    p.mauriat μεγαλη αγαπη,πρεπει να εχω καμμια 50αρια βινυλια,φοβερος ηχος ειδικα στα 70ς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb σχετικά με το ποστ με την φωτογραφία των δύο μουσικών του ελληνικού ροκ...

    Θανάσης Ζελιαναίος
    Σαν τον Σπανουδάκη μου φέρνει αυτός δεξιά αλλά και πάλι τέτοια μουστάκα ο Σταμάτης δεν νομίζω να είχε ποτέ.

    Valadis Terzopoulos
    Με τον Kenny Wayne (and the Kamotions) μοιάζει ο δεξιά. από πάνω οι Homo Homini είναι.

    Mimis G Vas
    Οι Asfodel grup?

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν είναι, θα φτιάξω κείμενο και θα τους αναφέρω...

    Costas Arvanitis
    Ο αριστερά, μοιάζει πολύ μ' αυτόν:
    (φωτό)

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Για πες ποιος είναι αυτός, να σου πω...

    Costas Arvanitis
    Δ. Τ.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ναι.

    Costas Arvanitis
    Με τον άλλον είναι μαζί σε συγκρότημα;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν είμαι 100% βέβαιος. Πρέπει να το δω...

    Costas Arvanitis
    Γιατί είναι μαζί στη φωτογραφία; Εσύ τους κόλλησες;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Όχι, δεν τους κόλλησα εγώ. Ήταν στο ίδιο γκρουπ... βοηθάω τώρα...

    Costas Arvanitis
    Για να φοράει μπλούζα Piper...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Να τον γράψω; Ή θα τον πεις;

    Costas Arvanitis
    Δεν είμαι σίγουρος. Ο Σπανουδάκης;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Αλέξης Παπαδημητρίου

    Costas Arvanitis
    Στη φωτό των Artomics φαίνεται πολύ φλώρος.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν πρέπει να τον είχα ξαναδεί με μουστάκι.

    Costas Arvanitis
    Καλά, εγώ γενικά δεν τον θυμάμαι από φωτογραφίες.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν πολυφωτογραφίζεται ούτε τώρα, γι΄αυτό δεν είναι γνωστός σαν φάτσα, αλλά τον έχω δει σε διάφορες από παλιά.
    Η άλλη με Artomics πρέπει να είναι από 1969, αυτή που έβαλα εγώ είναι από Νοέμβρη '70. Είχαν αλλάξει πολύ οι εμφανίσεις μέσα σ' ένα χρόνο.

    Costas Arvanitis
    Εδώ τον έχουνε μπερδέψει με τον Δημήτρη, που το 1964 ήταν μάλλον αγέννητος. https://patkiout.gr/.../apokalypsi-vomva-otan-i-zoi.../
    Αποκάλυψη-βόμβα! Όταν η Ζωή Λάσκαρη ήταν ερωτευμένη με τον νεαρό μουσικό Αλέξη Παπαδημητρίου! Το ήξερες; (Φωτο) - Ό,τι θες να μάθεις στο patkio

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Το '59 λέει γεννήθηκε ο Δημήτρης. Τον είχα για λίγο πιο μικρό.

    Costas Arvanitis
    Κι εγώ. Γι' αυτό είπα αγέννητος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Nikos Sarros
      Ριχτο!

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Δημήτρης Ταμπόσης, Αλέξης Παπαδημητρίου...

      Nikos Sarros
      τον Παπαδημητρίου δεν τον έχω συναντήσει ποτέ φατσικα. Όμως τον Ταμποση έπρεπε να τον καταλάβω και μόνο από την μπλούζα...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Παίζανε στο Piper τότε, μαζί και με άλλους.

      Γιώργος Γιαννόπουλος
      Με αφορμή αυτό το ποστ έπεσα -μέσω μιας συνέντευξης του ταμπόση- πάνω σε αυτό (και σε ένα άλλο κουφό με τον σαββόπουλο να εμφανίζεται σε "ρεσιταλ" διοργάνωσης μαστοράκη για την προώθηση της τσίκλας "μέλο"). Παίζουν οι socrates λέει (ως κουαρτέτο με τον δουκάκη). Είναι πολύ εντυπωσιακά τα γυναικεία ουρλιαχτά (ενορχήστρωση βαγγέλης παπαθανασίου). https://www.youtube.com/watch?v=v0ELCyVjqrE
      Dimitri - The land (1974)

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Έχει καλά τραγούδια ο Ταμπόσης εκείνη την εποχή. Και μερικά από τα ελληνικά του, τα πιο μετά, είναι ωραία.

      Γιώργος Γιαννόπουλος
      Αυτό το "poor soul" που ξανάκουσα τώρα, το θυμόμουν από τότε (αλλά είχα μείνει με την εντύπωση ότι ήταν κάποιου ξένου γκρουπ της μιας επιτυχίας)

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      https://www.youtube.com/watch?v=eLziuI5lp3g
      DIMITRI - SUNNY DAY
      To "Poor soul" είχε βγει και 45άρι τότε στην Ελλάδα, νομίζω είχε μπει και σε συλλογή, κι ήταν γνωστό. Τα περισσότερα από τ' άλλα όχι.
      Είχε μπει σε δύο συλλογές...
      https://www.discogs.com/Various-%CE%88%CE.../release/9631534
      Έλληνες Τραγουδισταί Στο Εξωτερικό (Greeks In Europe) (1974, Vinyl)
      https://www.discogs.com/Various-Hit.../release/6317305
      Hit Parade No 7 (1972, Vinyl)

      Γιώργος Γιαννόπουλος
      Το παίζανε και οι εκπομπές των εταιρειών στο ραδιόφωνο.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Αυτή η παρέα, οι "Γάλλοι", ήταν όλοι ταλέντα, όχι φρόκαλα. Γι' αυτό και τους ανοίγανε τις πόρτες τα γαλλικά στούντιο και ηχογραφούσανε. Βλαβιανός, Χαλκίτης, Ρούσσος, Ταμπόσης, Σπανουδάκης, Axis, Σιδεράς, Κουλούρης, Ρωμανός κ.λπ.

      Διαγραφή
  5. Σχόλια από το fb σχετικά με το ποστ για τον Γιάννη Πετρίδη...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    https://www.lifo.gr/.../o-giannis-petridis-xana-sto-proto...
    Ο Γιάννης Πετρίδης ξανά στο Πρώτο Πρόγραμμα | LiFO

    Daniil Gkorgkolis
    αλλά πού, πώς, σε τι εκπομπές και με ποιο ραδιοφωνικό λόγο ή κόνσεπτ;
    Κλασικό πρόβλημα εδώ... Τα τελευταία, μη σου πω κα, στη τελευταία 20ετια τουλάχιστον
    Ναι συμφωνώ πρεπε να μπουν νέα ονόματα στα decks, να ανοίξει επιτέλους το σάπιο αυτό σύστημα, δε μπορεί να κάνουν 'θητεία' λίγοι παρατρεχαμενοι από δω κ από 'κει στο 1ο,3ο, μόνο κ μόνο επειδή είναι στο inner circle
    Υπόθεση δική μου εδώ : Ίσως η διακυβέρνηση με τους Ζαιους, να χειροτέρεψε τα πράγματα, αφού έφερε νέους ανθρώπους, στις κενές θέσεις, μόνο για να συνεχίσουν σα ανδρικελα αυτό που έκαναν οι παλαιότεροι. (για την ερτ)
    Στο ράδιο δεν έχω ιδέα τι γίνεται πλέον
    Αλλά να ακούσεις συνέντευξη λαιβ στον αέρα, από κάποιο ξένο/εγχώριο γκρουπ _δεν είναι αδύνατο, όσο πλέον φαντάζει ουτοπικό
    Προώθηση επίσης νέων ονομάτων, επίσης αδιέξοδο, ειδικά μετά απτους λίγους (αλλά χτυπητα ονόματα) τραγουδιστάδων που συνταχθηκαν με το προηγ καθεστώς

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    "Ζαίους"; Απορρίπτεσαι ως σχολιαστής από μένα. Συριζαίους λέμε. Και επ' αυτού δεν θέλω κουβέντα. Αν μιλάς για "ζαίους" εγώ δεν συζητώ. "Ζαίους" λέει μόνο η λουμπεναρία της δεξιάς.

    Daniil Gkorgkolis
    Ωραία τότε να το αλλάξω, εξάλλου εδώ ανοίγουμε αλλού επιπέδου κουβέντα.
    Δυνητικά δε θα έπρεπε να σκιαζεται ο χώρος της κουλτούρας απτή πολιτική, σωστά; άμα έχεις ακόμα διάθεση, απάντησε μου, με την ησυχία σου

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Σωστά; Λάθος. Τελείως λάθος. Όλα λάθος. Μη με ρωτάς γιατί; Τα έχω πει χίλιες φορές.

    Daniil Gkorgkolis
    δε σε έχω διαβάσει κάπου αλλού σε κάτι σχετικό, αλλά έστω...
    Ήθελα να ανοίξουμε κουβέντα, πάνω στο φλέγον θέμα της αναστήλωσης της μουσικής σκηνής του σήμερα
    Ίσως σε αλλο ποσταρισμα τότε

    Bakilos George
    Πες τα Χρυσόστομε, και οι συνεντεύξεις του επίσης δεν λένε. Στο ραδιόφωνο όμως είναι σαν το comfort food της μαμάς, σε ηρεμεί.

    Μαριάνθη Πελεβάνη
    Ακριβώς!

    Χρήστος Καραβασίλης
    Look who is talking

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Για γίνε πιο σαφής.

    Θανάσης Ζελιαναίος
    Το είχε καταλάβει και ο ίδιος αυτό γι'αυτό επί ΠΟΠ+ΡΟΚ γενικώς δεν έγραφε. Τα μόνα που αξίζανε ήτανε όταν πήγαινε Αμερική και γύρναγε μετά από κανά μήνα και έγραφε πέντε κουβέντες από κει. Αυτές ήταν σημαντικές για τότε.
    Η πιο σημαντική συμβολή του όμως (περισσότερο ακόμα κι απ'το ραδιόφωνο) ήταν στη δισκογραφία. Το τί ελληνικό έκοψε αυτός ο άνθρωπος απ'τα τέλη των 70ς και μετά (PolyGram μέχρι το '83 και Virgin μετά) δε λέγεται. Και ήταν σημαντικό τότε αυτό. Αν δεν ήταν αυτός σε ελληνική κόπια θα βλέπαμε μόνο το πάνω ράφι.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν το δέχομαι με τίποτα αυτό, για τη δισκογραφία. Τρίχες έβγαλε. Ήταν στη virgin και δεν έβγαλε ποτέ ένα Henry Cow ή ένα Faust. Βασικά έβγαζε τα "εμπορικά". Αυτά που έβγαλε, θα τα έβγαζαν όλοι. Απείρως σημαντικότερος είναι για την δισκογραφία ο Γιαννίκος π.χ.

    Daniil Gkorgkolis
    καλά είχε βγάλει συλλογές, με τις οποίες ο μέσος Έλληνας έμαθε το prog, απτο πουθενά
    Καλά όταν ήρθαν οιfaust εδώ, δε τους πήρε ο ίδιος καμία συνέντευξη;
    Επίσης δεν είναι τόσο τα ( εμπορικά) ~όσο τ'οτι δε μετέπειτα συλλογές του, έκανε κακοτεχνίες, πχ σύνδεση του παλιού funky/soul στερεώματος με νέα ονόματα της αρπαχτής- για μένα - διάσημα δε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θανάσης Ζελιαναίος
      Αναφέρεις δυο ονόματα που όταν άρχιζε ο Πετρίδης να έχει ελευθέρας στην PolyGram ήταν αργά πια.
      Και φυσικά δεν ισχύει αυτό που λες ότι αυτά που έβγαλε, θα τα έβγαζαν όλοι. Όσο για το Γιαννίκο αυτός κι αν έβγαλε φουλ εμπορικά (και καλά έκανε). Μιλάμε πάντα για ξένο ρεπερτόριο, έτσι;

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ο Γιαννίκος όταν έβγαζε Stray, Alexis Korner και Skin Alley ο Πετρίδης κοιμότανε με τα τσαρούχια.
      Ποτέ δεν ήταν αργά για τίποτα. Ασ' τα αυτά. Εδώ η Polygram έβγαζε Ultimate Spinach και Beacon Street Union το '85. Για το θεό δηλαδή.

      Θανάσης Ζελιαναίος
      Ε νταξ. Πας και διαλέγεις τώρα εξαιρέσεις και στις δυο περιπτώσεις. Η γενική εικόνα άλλη είναι. Κι αυτά που τα λές "εμπορικά" ο Πετρίδης τα έκανε τέτοια. Τέλος πάντων.

      Daniil Gkorgkolis
      υπάρχουν αυτά σε ελληνικές κόπιες, εκείνης της χρονιάς;

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας στον Θανάσης Ζελιαναίος
      Δεν ήταν εξαιρέσεις. Στα μέσα του '80 η Polygram έκοβε συνέχεια παλιό ροκ και ψυχεδέλειες. Όταν έφυγε από κει ο Πετρίδης η εταιρεία ανάσανε. Αυτό να λέμε.

      Vassilis Serafimakis
      Καλά, όταν λέμε "ο τάδε Έλληνας dj έκανε εμπορικά αυτά ή αυτά τα σχήματα" ας είμαστε λίγο μετριοπαθείς! Γιά να το λέμε σημαίνει ότι δεν είναι εμπορικοί όταν τούς βάζει να ακουστούν. Μετά, αφού τούς παίξει και έστω τούς παίξει αρκετά, άντε εκεί που θα τούς αγόραζαν 40 να τούς αγοράσουν 300 - και τέλος.
      Εκτός κι αν είναι μιά τεράστια αγορά alternative μουσικής η χώρα μου και δεν το πήρα ποτέ χαμπάρι.

      Daniil Gkorgkolis
      εγώ ως νεότερος θυμάμαι τη hitchhyke που έκανε διανομή τότε (με το sticker) σε πιο ψαγμένες εκδόσεις, αλλά σε σκηνή που λίγο μ'ενδιεφερε¥
      Όντως είμαστε πολύ μικρή χώρα - με διαμοιρασμενο κοινό-για να έχουμε διχονιες τέτοιου τύπου & επιπλέον για να στηρίξουμε τόσο ιδιαίτερες παραγωγες
      Εν τω μεταξύ διαβάζω για κοπή Ultimate spinach /B S U στα 80ς, όταν οι δίσκοι αυτοί ήταν ξεκάθαρα του 71,αντε 74....Φρεσκο πράγμα να σπαρταραει
      Edited : - DJ που άνετα θα μπορούσαν όλα να τα δώσουν για δίσκους, μαζεύονταν σα αδέσποτα, όταν κάποιος Αμερικανός, άφηνε πίσω του τη χώρα & έκανε παζάρι.. Τόσο περιορισμένη ήταν η αγορά τότε & Δυστηχως οποια αλλαγή πλεύσης στο γύρισμα των 90ς ήρθε υπερβολικά αργά Μα καλά όλα γινόντουσαν εδώ, με 8 χρονάκια καθυστέρηση & βάλε;
      ¥ ξεκάθαρα προπυργιο του Δασκαλοπουλου εδώ

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας στον Θανάσης Ζελιαναίος
      Πότε ήταν στην Polygram, ξέρουμε ακριβώς; Πρέπει να ήταν και στις αρχές των 70s και τότε βγαίνανε 45άρια, αλλά LP πολύ δύσκολα και αυτό ήταν ένα θέμα.
      Είχε βγάλει κάποια μετρημένα LP και στην Music Box...
      >>Τότε κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα δίσκοι 33 στροφών από εμένα στη Music Box που δεν θα μπορούσαν να κυκλοφορήσουν άλλη εποχή, όπως το heavy metal των Steppenwolf και το άλμπουμ των Blood Sweat & Tears. Άρχισε να ανεβαίνει έτσι η κίνηση στους δίσκους μακράς διαρκείας.<<
      Και στην Polygram...
      >>τους Iron Butterfly του «In-a-gadda-da-vida», ενός πολύ αγαπημένου μου κομματιού που είχα τρελαθεί να το επιβάλω, το «Sticky Fingers» και το «Exile on main street» των Rolling Stones, το «Honky Dory» και το «Ziggy Stardust» του David Bowie<<
      Αυτό λέω. Ότι ήταν λίγα και στάνταρ. Όταν ήσουν στην Polygram και είχες Vertigo, Philips κ.λπ. ας πούμε, είχες άπειρο υλικό και θησαυρούς. Και βγήκαν πράγματα με το σταγονόμετρο.

      Θανάσης Ζελιαναίος
      Κάτσε ρε δε σε προλαβαίνω! Στην PolyGram ήτανε από πολύ παλιά, νομίζω από τότε που πήρε την Ελλαδίσκ αλλά δεν έκανε και πολύ κουμάντο. Μετρημένα είχε βγάλει τότε και τα κοκορεύεται.
      Δύναμη άρχισε να έχει από τότε που η ελληνική PolyGram πήρε τη Virgin και αυτό έγινε τέλη 70ς. Στα 80ς κανένας στην Ευρώπη δεν έβγαζε Henry Cow ή Faust, ίσως μόνο οι εγγλέζοι. Θα τον κράζανε στην PolyGram.
      Επίσης έχει πει ότι τα μικρά εγγλέζικα labels τα έφερνε στα 80ς επειδή του τα δίνανε τζάμπα και εύκολα μέσω Virgin.

      Daniil Gkorgkolis
      η Music box, Ήταν θυγατρική, ή ανεξάρτητη εταιρία;
      Εγω μόνο το Merlins Music Box ξέρω
      Επίσης μιλάμε για διαφορετικά θέματα εγώ πχ με τον

      Διαγραφή
    2. Vassilis Serafimakis
      θέλω να κτλβω γιατί δε μπορούσε να δημιουργήσει ένα κοινό βάσης, απ'οπου να στηθεί - όχι μια νέα σκηνή-Αλλά μια αγορά για κοινό που είχε πιο εξειδικευμένα ακούσματα ¥ ώστε παράλληλα να ξεπηδήσει και μια διαφορετική προσέγγιση στις μουσικές τάσεις > διαφορετικός μουσικός τύπος €/νεοτερο κοινό > και τέλος νέα εγχώρια σχήματα, που να υποστηρίζονται απτην εγχώρια κουλτούρα
      ¥τι να τον κάνεις αυτόν που μες τα βαριά λαϊκά, ακούει Ian Gillan & γουστάρει Scorpions, χαμένος πάει...
      ¢ Όντως θυμάμαι το 90-92, είχαν βρει τρόπους κ παράλληλα με την άνοδο του ελληνικού ροκ, υπήρχαν αν όχι δεκάδες, υπεραρκετες εκδόσεις, με πολύπλευρη αντίληψη & θέαση, που ξεπερνούσε τα παρωχημενα του μηνιαίου τύπου

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας στον Θανάσης Ζελιαναίος
      Το θέμα δεν είναι τι κάνουν οι άλλοι ρε φίλε, αλλά τι κάνεις εσύ. Henry Cow δεν έβαζε ούτε στις εκπομπές του, όταν έκανε αφιέρωμα στην Virgin - μια φορά και αν... Γενικά ήταν του hit, της επιτυχίας. Δεν το έψαχνε.
      Το πιο τρελό που έβγαλε στην Virgin ήταν αυτό το LP, αλλά εδώ υπάρχει άλλη ιστορία από πίσω. Εγώ αυτά μετράω πολύ. Τα περίεργα. Τα τυπικά θα τα βγάλουν όλοι. Όποιος και να 'τανε θα τα έβγαζε.
      https://www.discogs.com/Bazaar-6-Istanbul.../release/4785493
      Bazaar, Istanbul Express – 02:00 (1984, Vinyl)

      Θανάσης Ζελιαναίος
      Το αποκλείω αυτό να το έβγαλε συνειδητά ο Πετρίδης. Από ότι βλέπω είναι μέσα στα πρώτα νούμερα της Ελληνικής Virgin, μάλλον θα του το δώσανε πακέτο από τα κεντρικά!

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Όχι, είναι άλλη η ιστορία. Εδώ λέω λίγα. Μου την είχε πει την ιστορία ο Γιώργος Μαρκάκης και την είχα βάλει στο Jazz & Τζαζ... https://diskoryxeion.blogspot.com/.../bazaar-istanbul...
      BAZAAR - ISTANBUL EXPRESS
      Εδώ λέω κάτι λίγα για Γιαννίκο, και δεν είναι το μόνο LP... https://diskoryxeion.blogspot.com/.../east-harlem-bus...
      οι EAST HARLEM BUS STOP και ο… Κώστας Γιαννίκος

      Θανάσης Ζελιαναίος
      Ωραία. Κλείσε τη συζήτηση να χαρείς μπας και καταφέρω να τα διαβάσω γιατί δεν τελειώνουμε ούτε αύριο!

      Nikos Filippaios στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Εξαιρετικό άρθρο. Ψάχνω τα τελευταία χρόνια την ανάλογη σουηδική σκηνή... Τώρα προέκυψε και η δανέζικη!

      Θανάσης Αντωνίου
      Καλημέρα σε όλη την παρέα. Μερικές φορές κρυφακούοντας και κρυφοκοιτώντας τους γνωρίζοντες μαθαίνουμε κι εμείς. Στη συζήτησή σας έχω πολλές άγνωστες λέξεις και τρέχω να μάθω τι σημαίνουν: Bazaar, East Harlem Bus Stop, Henry Cow. Έμπλεξα πάλι...

      Θανάσης Ζελιαναίος
      ως προς τα δύο πρώτα τα ξέρει ο Τρούσας καλύτερα. Τώρα ως προς τους Henry Cow μου αρέσουνε αλλά λέω να ρίξεις πρώτα μία ματιά στους Slapp Happy!

      Dimitris Mpakirtzis
      ήταν υπέροχος στις ραδιοφωνικές κόντρες συγκροτημάτων ... τότε ναι...

      Dimitris Panayiotatos
      Συμφωνω για τα περί μουσικής. Τα ίδια, και επαυξημένα, έχω να πω και για τα κινηματογραφικα του αφιερώματα. Ο, τι πιο συμβατικό, καθιερωμένο, πολύ βραβευμένο. Κανένα ψάξιμο, καμία τολμηρή αξιολόγηση.

      Dimitris Papadatos
      εγώ όταν ακούω ανθρώπους απο τη δικιά μου γενιά και κάτω (late30s και.. βγάλε) να μου λένε πως έμαθαν μουσική απο τον Πετρίδη καταλαβαίνω πως είναι ως επι το πλείστον ημιμαθείς ή τουλάχιστον γνώστες πολύ βασικών πραγμάτων . Στη γενιά μας μουσική έμαθε ο ραδιοφωνικά τουλάχιστον ο Θανάσης Μήνας, τα γραπτά της Λένας Σειτάνη και του Αργύρη Ζήλου, ο ΡοδονFM και το ΠΟΠ + ΡΟΚ της τελευταιας πενταετίας των 90ς και αν πρέπει να πάμε σε κάτι πιο mainstream, ο Θοδωρής Μανίκας με μια εκπομπή που είχε τότε στην ΕΡΤ2 (αν θυμάμαι καλά), που ήταν ενα ελληνικό αντίστοιχο του 120 Minutes...

      Daniil Gkorgkolis
      Ελληνικό Ροκ
      Πολύ σωστά το λες - - Χάχα είχα φέρει υλικό εκεί στους deus X machina, για να πάρουν αποκεί τη παρουσία τους
      Αλλά δε θυμάμαι ήταν ο Θοδωρής Μανικας εκεί (θυμάμαι θολα τ'ονομα του, να ακούγεται στο Ροδονfm)

      Διαγραφή
    3. Dimitris Pliatsios
      Εν μέρει μπορει να ισχυει αυτό,ποπ και ροκ διαβάζαμε,όμως στην επαρχία ακούγαμε κασέτες και γράφαμε κομμάτια από τον Πετρίδη κατά 90%,αφού από τα ραδιόφωνα της Αθήνας προ ιντερνετ μόνο Ερα πιαναμε ως το 2000.Μονο σ αυτόν μπορούσαμε ν ακούμε αυτα που έγραφαν οι συντάκτες του περιοδικου

      Vassilis Serafimakis
      καλώς ή κακώς έμαθα ό,τι διάλο έμαθα από ράδιο μέσω τών ξένων ραδιοσταθμών και σ΄αυτούς φυσικά βάζω και τον "αμερικάνικο".

      Dimitris Papadatos στον Dimitris Pliatsios
      έχεις δίκιο αν και τα περιοδικά έφταναν κι εκεί, εννοώ όποιος ήθελε, έβρισκε και με άλλους τρόπους αλλα φυσικά δεκτόν το επιχείρημα!

      Daniil Gkorgkolis στον Vassilis Serafimakis
      ξένους πώς; ισουβ κοντά στα σύνορα;
      Επίσης εδώ σε μας ήταν ουσιαστικά ο Ρόδον/rock fm και ένας άλλος περίεργος ο 90,4 που έφερνε μαζικά σχήματα για συνέντευξη & είχε μια μοναδική εκπομπή σε psych /prof5, folk μουσική... Δημοτικός σταθμός φυσικά, που απλά είδε μια πρόσκαιρη αλλαγή κατεύθυνσης
      Ααα ξέχασα να ρωτήσω, ποιον αερκανικο βρε;

      Vassilis Serafimakis
      AFRTS.
      Στα βραχέα έπιανες τότε πολλούς ξένους σταθμούς, πχ Ράδιο Μονακό.

      Dimitris Papadatos στον Daniil Gkorgkolis
      90.4 ναι! Πωω το είχα εντελώς λησμονήσει

      Daniil Gkorgkolis
      και το Ατλαντίς, το οποίο το έφαγε η μαρμαγκα, μέσα από μετριότητες
      Στον 90,4 είχα ακούσει Igra Staklenih Perli, τσεχικο σχήμα..
      Μαζί με ότι καλούδια μπορείς να φανταστείς (που έφτασαν στα χέρια μου, μετά από καμιά 12ετια) άκουγα τις εγγραφές κ ήταν σα να άνοιγα ένα σεντούκι με χαμένους θυσαυρους.
      Μονό ο Αγγελόπουλος (ενώ ήταν δημοφιλής) δε μου άρεσε και τόσο, αλλά δεν υπήρχε και τρομερή ελευθερία στα fm τότε. Ο ίδιος έλεγε ότι τον είχαν απολύσει στ Ροκfm (ο λόγος άστα εντελώς γελοίος)

      Vagelis Avgidis
      καλησπερα! ο σταθμος που λες ειναι ο επικοινωνια απο το ηρακλειο αττικης! (υπαρχει ακομα φυσικα). ο τυπος που εβαζε τα ψυχεδελικα ηταν ο Παναγιωτης Μπεθανης (συγνωμη αν κανω λαθος το ονομα). μιλαμε για ΜΕΓΑΛΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!!

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας στον Daniil Gkorgkolis
      Igra Staklenih... Γιουγκοσλάβοι.

      Daniil Gkorgkolis
      οκευ mea culpa
      Για κάποιο περίεργο λόγο τους έχω βάλει στο ίδιο κουτί με τους plastic... band
      Επί την ευκαιρία, δε ξέρω κανένα άλλο σχήμα από τη χωρα αυτή στα 70ς, ¢ το έγινε και εξαφανιστηκαν, δεν είχαν προβολή τόσο, ή απλούστατα δεν είχαν να επιδείξουν κάτι εξαιρετικό;
      ¢ενώ μετά είχαν ανεξάρτητη σκηνή, λέω κ αμέσως μετά τον εμφύλιο

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      >>Επί την ευκαιρία, δε ξέρω κανένα άλλο σχήμα από τη χωρα αυτή στα 70ς<<
      υπάρχουν χιλιάδες...

      Takis Psaltis
      έχω την εντύπωση ότι ποτέ δεν έχω διαβάσει και δισκοκριτική του στο ποπ και ροκ .... ίσως γιατί εστιάζει πάντα στο single και όχι στο album ....

      Patritsopoulos Nikos
      ki αυτη η μανια με τα τοπ τεν

      Thodoris Nikolaou
      Ίδιου επιπέδου κείμενα και στη σελίδα της εκπομπής του, «εδώ», στο fb.
      Τόσο επιδερμικά και αδιάφορα, που αναρωτήθηκα αν τα γράφει αυτός, καθώς ο τίτλος του κορυφαίου, που τον συνόδευε, με είχε παρακινήσει να τον ακολουθήσω στη σελίδα του.
      (Διότι ως νεαρότερος ακροατής δεν είχα κάνει αυτή την, σωστή κατά τη γνώμη μου, ανάλυση.)

      Διαγραφή
    4. Dimitris Trox
      Εγώ διάβαζα Ζήλο στον ήχο και έχανα την μπάλα.Ακαδαμαικου επιπέδου γραφή.Και μόνον που μας έμαθε τους Ολλανδούς Mecano αρκούσε

      Ζαχαριας Παπαντωνιου
      Πω πω επικο ποστ.

      Stathis Nikokavouras
      στο φεισμπουκ ο πετριδης δεν γραφει ποτε.ο ζουγρης γραφει ο γιος του και η θυγατερα του..το εχει ξεκαθαρισει ο ζουγρης.αν λες για καπου αλλου δεν ξερω..στο φεισμπουκ ομως δεν γραφει

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Στην Athens Voice τώρα ρε Στάθη, όχι στο facebook.

      Konstantin Mixos
      Υπάρχει κανείς άλλος εδώ που τον μισούσε για την εξίσωση που έκανε των τοπ στα τσαρτς και των πραγματικά ενδιαφέροντων μουσικών; Που του γύριζε το στομάχι την Τρίτη με τα γελοία τοπ 1 της Αμερικής ή τα σαουντρακς και δεν έβλεπε πότε θα έρθει η Τετάρτη για να βάλει ροκ; (αν θυμάμαι καλά). Που τον έβλεπε σαν ένα πρώιμο ισαποστάκια; Που τον υποπτευόταν ότι όταν έβαζε πχ Van der Graaf δεν ήταν επειδή του άρεσαν αλλά για να ελέγχει όλο τον χώρο και μην ξεμυτίσει κανείς Ζήλος ή Δασκαλόπουλος; Θυμάται κανείς με τι περιφρονητικό σχόλιο είχε παίξει το πρωτο πανκ τραγούδι, το White Riot; Όταν ακούσατε αυθεντική, βρώμικη, άγνωστη σόουλ συνειδητοποιήσατε πόσο Μπαρμπα Θωμάς ήταν στις επιλογές του όταν παρουσίαζε σόουλ; ή μόνο εγώ αισθανόμουν τόση οργη μαζι του; ακόμα και μόνο με την φωνή του

      Patritsopoulos Nikos
      οσα ακουγα στους αποηχους στο Ζηλο σε μια εκπομπη του δεν τα εβαλε στα 40 χρονια ο Πετριδης

      Dimitris Trox
      είχα γράψει σε κασέτες πολλές εκπομπές του.Τις ειχα λιώσει.Μετα έβγαινε ωσάν Αντικατοπτρισμοί με σύγχρονα

      Xenofon Rarakos
      Αγαπητέ Φώντα, το κείμενό σου για τον Γιάννη Πετρίδη πολύ με στεναχώρησε. Γιατί είμαι από την γενιά 'αυτών που μάθαμε μουσική από τον Πετρίδη'. Με τη γνώση, την αισθητική και την τόλμη του. Όταν ο Πετρίδης μιλούσε για το Πανκ και το Χιπ Χοπ, π.χ. οι περισσότεροι κοιμούνταν τον ύπνο του δικαίου. Το ότι δεν υπαγόρευε ή δεν επέβαλλε τι να ακούσουμε δεν σημαίνει ότι δεν γνώριζε τις πολιτικοκοινωνικές εξελίξεις. Το ότι δεν έκανε θόρυβο με τις πρωτοποριακές μουσικές προτάσεις του, δεν σημαίνει ότι περιοριζόταν μόνο στην επιφάνεια.
      Είμαστε τυχεροί που για τις τότε καταστάσεις υπήρξε αυτός ο άνθρωπος που με αγάπη και πάθος μας έδειξε το δρόμο. Όποιο δρόμο ήθελε ο καθένας να ακολουθήσει. Δεν μας πήρε από το χεράκι να μας δείξει με το ζόρι, κάνοντας τον σπουδαίο. Γιατί είναι σπουδαίος.
      Και βλέποντας αρκετά σχόλια, θα έλεγα ότι λίγος σεβασμός δεν κάνει κακό. Αλλά και γνώση και συναίσθηση του πως ήταν τα πράγματα εκείνη την εοοχή. Γιατί, δυστυχώς, πολλές φορές κρίνουμε μέσα από τα σημερινά δεδομένα.
      Τώρα, αν δεν είναι τόσο καλός γραφιάς όσο στο ραδιόφωνο, όπως λες, δεν είναι λόγος να τον στήσουμε στον τοίχο. Ούτε ένα κείμενό του στερεί τη δυνατότητα σε νέα παιδιά να εμφανιστούν. Κάθε άλλο. Γιατί τυχαίνει να γνωρίζω με πόση λαχτάρα παρακολουθεί και περιμένει την εμφάνιση νέων δημιουργικών ανθρώπων και όχι μόνο γύρω από τη μουσική.

      Διαγραφή
    5. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Αγαπητέ Ξενοφώντα, κατ' αρχάς κανένας δεν είναι υπεράνω κριτικής. Δεύτερον, εγώ έγραψα για τον Πετρίδη ως γραφιά, όχι για τον Πετρίδη ως ραδιοφωνικό παραγωγό, γιατί ως τέτοιον τον τιμώ για την ιστορία και την εμπειρία του - όπως σημείωσα και στο τέλος του ποστ. Και αυτά που γράφω για τον γραφιά Πετρίδη τα λέω από παλιά... https://diskoryxeion.blogspot.com/2010/10/bb-king.html
      B.B. KING ο θεός να μας σώσει…

      Costas Papaoikonomou
      Η εκπομπη του Γιαννη Πετρίδη στο ραδιόφωνο στις 4 το απόγευμα, ήταν μια εκπομπή σταθμός. Ακόμη κι εγώ που σχεδόν αποκλειστικά ασχολούμαι με την ελληνική μουσική, την άκουγα αρκετές φορές. Όλοι οι φίλοι μου που ασχολούνταν με την διεθνή μουσική σκηνή ήταν φανατικοί ακροατές. Μια ραδιοφωνική μουσική εκπομπή, σκοπό έχει να σου γνωρίσει καινούρια για σένα ή γενικά ποιοτική μουσική, χωρίς νομίζω πολλά σχόλια σχετικά με την πολιτική κατάσταση της εποχής ή άλλα θέματα που σχετίζονται εκτός αν πρόκειται για μια ιστορία που ξέρεις καλά σαν παραγωγός, ή αν μεταδίδεις ένα τραγούδι από κάποιο ιστορικό γεγονός π.χ. από το Woodstock. Η ραδιοφωνική εκπομπή είναι πρώτα από όλα μια μορφή ψυχανάλυσης ή ψυχοθεραπείας για τον ίδιο τον παραγωγό, που προσπαθεί να μεταδώσει πρώτα από όλα το συναίσθημά του στους ακροατές και μετά τις μουσικές και άλλες γνώσεις του. Έχοντας ακούσει χιλιάδες -πραγματικά - ώρες ραδιόφωνο, από Κρατική Ραδιοφωνία, ερασιτεχνικούς σταθμούς, σταθμούς από όλες σχεδόν τις χώρες του κόσμου και έχοντας ασχοληθεί περίπου 30 χρόνια με τις ραδιοφωνικές παραγωγές, κυρίως μουσικές, θέλω να πω ότι όταν τελειώνει η εκπομπή σου ξέρεις αν ήταν καλή ή όχι. Αν δεν το ξέρεις δεν κάνεις για ραδιόφωνο. Τώρα, η αρθρογραφία είναι κάτι το διαφορετικό. Δεν έχω διαβάσει κείμενα του Γιάννη Πετρίδη για να μπορώ να κρίνω. Ούτε γενικά νομίζω ότι μπορώ να κάνω τέτοιες κριτικές λόγω έλλειψης γνώσεων για το θέμα. Κλείνοντας να πω ότι ο Γιάννης Πετρίδης είναι σταθμός στο ραδιόφωνο και δεν νομίζω ότι επιδέχεται γενικά κάποιας κριτικής. Είναι σαν να κρίνεις το ίδιο το ραδιόφωνο. Την καλημέρα μου και συγγνώμη για το σεντόνι.

      Yorgos I. Allamanis
      Ο Πετρίδης υπήρξε γραφιάς πολύ αδύναμος και ραδιοφωνικός παραγωγός ικανός και παντοδύναμος. Ας συνυπολογίσουμε όμως, με αφορμή την ανάρτηση του Φώντα, τρεις προβληματικές ιδιότητές του. Πρώτον, έκανε τοτέμ τους καταλόγους επιτυχιών (πωλήσεων), φόρεσε καπέλο την αντίληψη αυτή σε δυό-τρεις γενιές. Δεύτερον, εξέπεμπε καθημερινά από δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό μονοπώλιο, χωρίς ανταγωνιστές. Τρίτον (για μένα σημαντικότερο, αηδιάζω με την αντίληψη «νόμιμο, άρα ηθικό») δούλευε μια ζωή, παράλληλα, σε δισκογραφικές εταιρίες. Πρωί και απόγευμα έμπορος, το μεσημέρι - για μια ώρα -, γιαλαντζί ανεξάρτητος.

      Dimitris Trox
      Χωρίς το Ζήλο η μισή σκηνή των 80ς ίσως μας ήταν άγνωστη.Συναμα και το περιοδικό Ήχος ήταν μέσα

      Διαγραφή
    6. Ο Γιάννης Πετρίδης υπήρξε σημαντικό κομμάτι της ιστορίας της ζωής μας, σε σχέση με το ραδιόφωνο και, ευτυχώς, εξακολουθεί να είναι. Με δεδομένη την αγάπη μας για τη μουσική και τη δίψα μας για γνώση, όταν οι πηγές ήταν λιγοστές, μας έδειξε το δρόμο για μουσικές από ποικίλα είδη και εποχές, χωρίς παρωπίδες. Αν κάποιοι δεν θέλαμε να παραμείνουμε στα λαμπερά ονόματα του Top 10, αλλά μας προ(σ)καλούσαν άγνωστα κι ανεξερεύνητα μονοπάτια, το έναυσμα είχε δοθεί.
      Τιμούμε τον πρώτο δάσκαλο, όπως τιμούμε και τους επόμενους, γι’ αυτό και του συγχωρούμε τα όποια λάθη και αδυναμίες, τώρα που και οι δικές μας γνώσεις και η πληροφόρηση μας δίνουν την “απεχθή” δυνατότητα να τον αμφισβητήσουμε.
      Κρατώντας μία μικρή ένσταση ως παράπονο από παλιά.
      Στο βιβλίο του «Τα Albums του αιώνα», του 2003, από όπου μάθαμε και αποκτήσαμε δίσκους από ονόματα που τότε δεν γνωρίζαμε, (όπως Bert Jansch, Billy Bragg, Professor Longhair, Einsturzende Neubauten, Kate and Anna Mc Garrigle, κ.α.),
      ηχεί εκκωφαντικά η απουσία του μοναδικού Roy Buchanan, του “βασιλιά“ της κιθάρας, όπως γράφεις σε αυτή την φοβερή ανάρτηση από τις 5.2.2010, που διάβαζα χθες και εξαιτίας της αντιλήφθηκα, ότι αυτό συνέβη ακριβώς γι’ αυτό που ανέπτυξες στο άρθρο σου, επειδή δεν ήταν εμπορικός, δεν έγραφε με τα χρώματα της πένας τους…
      Μένοντας ενεοί μπροστά στο παίξιμο του παλιομοδίτη Ημίθεου “The Messiah will come again”, που πρότεινες προς ακρόαση!

      Διαγραφή
  6. Σχόλια από το fb σχετικά με το ποστ για τον Λευτέρη Μυτιληναίο...

    Vassilis Serafimakis
    Στον Νίκο Τριανταφυλλίδη αναφέρεσαι;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    αφού λέω το επώνυμο, να βάλω και το όνομα;

    Vassilis Serafimakis
    Μην νομίζεις ότι τα ξέρομε όλοι αυτά όλα γιά τα οποία γράφεις. Εψαξα γιά να τον βρώ αυτόν διότι είχε χαθεί από τη μνήμη μου.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ε αυτό το έχει δει όλη η Ελλάδα, γι' αυτό το λέω. Η υποψιασμένη τέλος πάντων...
    https://www.youtube.com/watch?v=giUfgHcN0oQ
    Lefteris Mitilineos - Sighora Me Pou Fevgo - From The Movie I Esthimaties

    Ιωάννα Κλ. στον Vassilis Serafimakis
    2014 η ταινία του Τριανταφυλλίδη "ΟΙ ΑΙΣΘΗΜΑΤΙΕΣ" (τώρα το είδα!)

    Panos Jonides
    ...το αν η δεξιά, ιδίως η λεγόμενη "λαϊκή" (βλ. άκρα) απεχθάνεται το λαϊκό τραγούδι είναι ένα θέμα. Προσωπικά πιστεύω πως πολύ περισσότερο απεχθάνεται ό,τι είναι "ξενόφερτο", ακόμη και λόγιο (αμφιβάλλω αν ο μακαρίτης ο Μακαρέζος πχ, θα άντεχε να ακούσει ένα ορατόριο) και επίσης απεχθάνεται ό,τι είναι underground, εν γένει. Προσωπική άποψη φυσικά, αν και κάτι έχει πει κ ο Adorno. Δεν είμαι βαθύς γνώστης πάντως... Ευχαριστώ

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Καλά, το underground άστο, για το ξενόφερτο (δυτικό) κάνει τεμενάδες, της αρέσει δεν της αρέσει.

    Ιωάννα Κλ.
    Και ακόμα πως επί χούντας γίνανε κι οι περισσότερες μεταγλωττίσεις τραγουδιών και πάμπολλες καλλιτεχνικές μετακλίσεις, για να "εξημερωθούμε" και να ...ανανήψομεν μουσικώς!!!

    Panos Jonides
    ...αγαπητή Ιωάννα, είναι μεγάλη συζήτηση (ας συγκρίνουμε ,π.χ., κάποια ξενόφερτα χαζοπόπ με τις διασκευές του Σαββόπουλου εκείνης της εποχής) - τεσπα, επειδή δεν είμαι κ ο καλύτερος χειριστής του γραπτού λόγου, ελπίζω κάποια στιγμή να την κάνουμε από κοντά. Χαιρετισμοί

    Αθανασιος Αθανατος
    Σουξε απ'τα 1980s..
    https://m.youtube.com/watch?v=kcjFAmJwh1Y
    ΜΕ ΔΙΧΩΣ ΦΤΕΡΑ - ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    1981. Μου κάνει εντύπωση ότι το θυμήθηκα. Είχα να το ακούσω από τότε. Δεν νομίζω να ήταν επιτυχία στην εποχή του. Τουλάχιστον μεγάλη.

    Αθανασιος Αθανατος
    Εγώ παντως ως παιδι, το θυμαμαι ν'ακουγεται αρκετα στις αρχές του'80. Είχε και την "μοντερνα" ενορχήστρωση σύμφωνα με τα μουσικά ήθη της εποχης
    κι ένα Σουξέ απ'τα '90s..
    https://m.youtube.com/watch?v=fjWejfk8voo
    ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ - ΓΙΑ ΠΡΟΔΟΜΕΝΟΥΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kwstas Agas
      Κι όμως ... Όσο κι αν ο Λευτέρης Μυτιληναίος ήταν αποκλεισμένος από τα μέσα, όπως γράφεις, εντούτοις τόσο εγώ, όσο κι ένα σωρό συνομήλικοι μου από την τηλεόραση τον μάθαμε: από τα μουσικά διαλείμματα της ΕΡΤ γύρω στο 1983/84, που όποτε προέκυπταν χωρίς να το έχουν προγραμματίσει (πχ αγώνας βόλεϊ κυπέλλου άνοιξης που τελείωσε γρήγορα) τα κενά γέμιζαν με βιντεοκλιψ!! Έτσι, εκτός από zz top sharped dressed man, toto - africa, Chicago - stay the night, rod Stewart baby Jane, τα οποία σε αυτά τα τηλεοπτικά διαλείμματα είδαμε κατά κόρον , κάποιες φορές ... το μουσικό διάλειμμα είχε Λευτέρη Μυτιληναίο σε δύο τραγούδια: Και απλώνω τα χέρια μου (που ανάρτησα στο προφίλ μου), και Αμφιβολίες! Φυσικά δεν επρόκειτο για βιντεοκλιψ, όπως στα προαναφερόμενα ξενόφερτα τραγούδια, απλώς βλέπαμε τον Μυτιληναίο (με μονόχρωμο πλάνο από πίσω του για όσους είχαν έγχρωμη τηλεόραση) να τραγουδά τα τραγούδια! Αν δεν υπήρχαν αυτά τα μουσικά διαλείμματα με αυτά τα δύο τραγούδια, ίσως εμείς οι έφηβοι των 80ς να μην τον είχαμε γνωρίσει ....

      Vassilis Serafimakis
      Επειδή ανέβασες την είδηση γιά το πέρασμα τού Μυτιληναίου σε άλλα μαγαζιά μακρινά, έψαξα λιγο κι είδα αυτή τη συνέντευξη στον Χρήστο Παπαδόπουλο.
      Σε κάποια φάση ο Μ. λέει ότι τον καλούσαν να τραγουδήσει συνεχώς demos γιά να δούν πώς ακούγεται κάποια σύνθεση επειδή ήταν συνεπής επαγγελματίας. Αλλά τι επαγγελματίας που όπως συμπληρώνει δεν τού δώσανε ποτέ φράγκο γιά αυτά τα (κάπου 800 λένε!) demos.
      https://www.youtube.com/watch?v=caNQVJKw-IE
      Χάριν Ευφωνίας : Αφιέρωμα στα Τραγούδια του Λευτέρη Μυτιληναίου.(21/12/2019)

      Χρήστος Πριτσαπίδουλας
      Έπιασες ένα θέμα κεντρικό, πολύ σωστά... Μην το αφήσεις. Άπλωσέ το όταν έχεις κέφι και χρόνο.

      Ιωάννα Κλ.
      Ξέχασες να αναφέρεις όμως και την ανάστασή του το 1979, από τον παραγωγό του τον Ελληνιάδη -ΕΚΚΕτζή τότε, με τον ωραίο (ελαφρολαϊκό) δίσκο "ΤΑ ΦΩΤΑ ΧΑΜΗΛΩΣΤΕ" των Σπύρου Παπαβασιλείου-Κώστα Ρουβέλα και το γκράν-σουξέ "Μακάρι να πίστευε"!!!
      https://www.youtube.com/watch?v=tMX5HDu9rK4
      ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ ~~~~ ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΕ

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Αν είναι δυνατόν να το ξέχασα! Το έβαλα πρώτο-πρώτο σήμερα το πρωί. Δες την ανάρτηση...
      https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1061917627631772&id=100014406333349

      Ιωάννα Κλ.
      Πάω! Αργά το απόγευμα φεϊμπουκιάστηκα.... (έτρεχα)

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Όχι τίποτα ιδιαίτερο. Απλά ήταν το πρώτο τραγούδι με το οποίο συνόδευσα την είδηση του θανάτου του.

      Ιωάννα Κλ.
      Τίποτα δε βλέπω στη σελίδα σου, ευτυχώς που έβαλες το λινκ!!!!

      Vassilis Serafimakis
      Ελληνιάδη ΕΚΚΕτζή οε οε ο!.. (Θαυμάσιος άνθρωπος.)

      Άρης Κοψιδάς
      εμενα το αγαπημενο μου ειναι αυτο , δεν βγηκε ποτε σε δισκο https://youtu.be/EB0O7E_q74I
      Τώρα ποιός θα μου πει Λευτέρης Μυτιληναίος Cine video

      Διαγραφή
  7. Σωστά. Η ροκ κριτική στην Ελλάδα ήταν παντα προβληματική.Η εύκολη λυση ήταν τα εγκυκλοπαιδικά .
    Όσα καλά είδαμε ήταν στο πρώτο μισό των 80ς. Ζήλος στα καλυτερά του Μαλαθρώνας Λυμπερόπουλος κάποια του Μανίκα πιτσιρικά.Ακόμη κι ο Δασκαλοπουλος σπουδαίος ραδιοφωνατζής δεν το είχε με τη γραφή

    ΑπάντησηΔιαγραφή