Το «Κεχαριτωμένη» [Pemptousia TV, 2022] είναι το δεύτερο άλμπουμ του συνθέτη
Ανδρέα Κατσιγιάννη, που παρουσιάζουμε μέσα στο 2022 – καθώς είχε προηγηθεί τον
Φεβρουάριο το «Με Αναστεναγμό» [Ogdoo Music Group, 2021], ένα concept CD, με θέμα την προσφυγιά
(μικρασιατική και ελληνοκυπριακή).
Τον συνθέτη Α. Κατσιγιάννη τον ενδιαφέρει το «θέμα», το concept και
ο τρόπος λειτουργίας του, κάτι που φαίνεται από το ξεκίνημα σχεδόν της
παρουσίας του στην δισκογραφία, εδώ και 20 χρόνια.
Έτσι λοιπόν και στην πιο νέα δουλειά του, την «Κεχαριτωμένη», το concept είναι σαφές. Λέει ο ίδιος ο συνθέτης στο booklet:
«Η “Κεχαριτωμένη” είναι ο δεύτερος κύκλος ενότητας τραγουδιών και ορχηστρικών θεμάτων από το μουσικό μου έργο με τον κεντρικό τίτλο “Μεγάλες Ώρες”.(…) Είναι η Παναγία που επιδρά στην ψυχή και δημιουργεί μοναδικές στιγμές πνευματικής ευφορίας σε κάθε άνθρωπο, για τον λόγο αυτό αφιερώνω αυτό το έργο στην “Κεχαριτωμένη” από αγάπη και σεβασμό προς το πρόσωπό της».
Το έργο παρουσιάζεται για πρώτη φορά ζωντανά σε μια sold out συναυλία στο Ηρώδειο στις 29 Σεπτεμβρίου 2022, ενώ τώρα έχουμε την στουντιακή καταγραφή του.
Η «Κεχαριτωμένη» έχει την μορφή έντεχνου-λαϊκού ορατορίου, είναι στηριγμένη σε στίχους Αλέξανδρου Φωτεινού, ενώ τραγουδούν σε αυτήν η Γλυκερία και ο Δημήτρης Μπάσης (δύο κατ’ εξοχήν λαϊκοί ερμηνευτές) και ακόμη η Ελεάννα Βαρελά και το φωνητικό σύνολο Chorus Vivendi. Βεβαίως υπάρχει και ομάδα (δώδεκα) οργανοπαικτών (σε κλαρίνο, καβάλ, μπουζούκι, βιολί, τσέλο, πλήκτρα, κανονάκι, λάφτα, μαντολίνο, πιάνο, κρουστά, βιόλα), που καθοδηγούνται μέσω της ενορχήστρωσης του Δημήτρη Σιάμπου.
Το έργο αποτελείται από δεκατέσσερα tracks, με διάρκειες χοντρικώς από δύο έως τέσσερα λεπτά και είναι άνετο στην παρακολούθησή του, καθώς τα εντεχνο-λαϊκά χαρακτηριστικά υπερτερούν όλων των άλλων.
Τούτο οφείλεται βασικά στις συνθέσεις του Ανδρέα Κατσιγιάννη, που είναι αληθινά εμπνευσμένες, με τις προσήκουσες βυζαντινές αναφορές να είναι ωραία ενσωματωμένες στο γενικότερο πλάνο, που παραμένει, σε κάθε περίπτωση, προσιτό, προς τον μέσο ακροατή.
Βοηθούν, οπωσδήποτε, προς αυτό και οι ερμηνευτές (μεμονωμένοι τραγουδιστές και χορωδία), οι καλοί (για το θέμα) στίχοι, που θυμίζουν παιδική θρησκευτική ποίηση, όπως και οι ενορχηστρώσεις, αλλά, πάνω απ’ όλα αυτά, στέκεται το μέλος.
Είναι προφανές πως Α. Κατσιγιάννης διαπνέεται από θρησκευτικά αισθήματα, εμπνέεται βαθιά από την Παναγία, «δίνεται» στο θέμα του και κάπως έτσι καταφέρνει να βγάλει τον συγκεκριμένο μελωδικό πλούτο, που είναι ταιριαστός με αυτό που θέλει να παρουσιάσει.
Υπάρχουν ωραία σημεία στην «Κεχαριτωμένη», που ξεχωρίζουν ακόμη και με την πρώτη ακρόαση, αλλά εκείνο που τονίζεται εδώ είναι το σύνολο, με την αδιάσπαστη ενότητά του.
Ένα αρκετά καλό άλμπουμ για το είδος του, λοιπόν, που μπορεί να βρει ανταπόκριση και πέρα από τα θρησκευόμενα ακροατήρια.
Επαφή: www.pemptousia.tv, www.facebook.com/pemptousiagr, kariotis@pure.com.gr
Έτσι λοιπόν και στην πιο νέα δουλειά του, την «Κεχαριτωμένη», το concept είναι σαφές. Λέει ο ίδιος ο συνθέτης στο booklet:
«Η “Κεχαριτωμένη” είναι ο δεύτερος κύκλος ενότητας τραγουδιών και ορχηστρικών θεμάτων από το μουσικό μου έργο με τον κεντρικό τίτλο “Μεγάλες Ώρες”.(…) Είναι η Παναγία που επιδρά στην ψυχή και δημιουργεί μοναδικές στιγμές πνευματικής ευφορίας σε κάθε άνθρωπο, για τον λόγο αυτό αφιερώνω αυτό το έργο στην “Κεχαριτωμένη” από αγάπη και σεβασμό προς το πρόσωπό της».
Το έργο παρουσιάζεται για πρώτη φορά ζωντανά σε μια sold out συναυλία στο Ηρώδειο στις 29 Σεπτεμβρίου 2022, ενώ τώρα έχουμε την στουντιακή καταγραφή του.
Η «Κεχαριτωμένη» έχει την μορφή έντεχνου-λαϊκού ορατορίου, είναι στηριγμένη σε στίχους Αλέξανδρου Φωτεινού, ενώ τραγουδούν σε αυτήν η Γλυκερία και ο Δημήτρης Μπάσης (δύο κατ’ εξοχήν λαϊκοί ερμηνευτές) και ακόμη η Ελεάννα Βαρελά και το φωνητικό σύνολο Chorus Vivendi. Βεβαίως υπάρχει και ομάδα (δώδεκα) οργανοπαικτών (σε κλαρίνο, καβάλ, μπουζούκι, βιολί, τσέλο, πλήκτρα, κανονάκι, λάφτα, μαντολίνο, πιάνο, κρουστά, βιόλα), που καθοδηγούνται μέσω της ενορχήστρωσης του Δημήτρη Σιάμπου.
Το έργο αποτελείται από δεκατέσσερα tracks, με διάρκειες χοντρικώς από δύο έως τέσσερα λεπτά και είναι άνετο στην παρακολούθησή του, καθώς τα εντεχνο-λαϊκά χαρακτηριστικά υπερτερούν όλων των άλλων.
Τούτο οφείλεται βασικά στις συνθέσεις του Ανδρέα Κατσιγιάννη, που είναι αληθινά εμπνευσμένες, με τις προσήκουσες βυζαντινές αναφορές να είναι ωραία ενσωματωμένες στο γενικότερο πλάνο, που παραμένει, σε κάθε περίπτωση, προσιτό, προς τον μέσο ακροατή.
Βοηθούν, οπωσδήποτε, προς αυτό και οι ερμηνευτές (μεμονωμένοι τραγουδιστές και χορωδία), οι καλοί (για το θέμα) στίχοι, που θυμίζουν παιδική θρησκευτική ποίηση, όπως και οι ενορχηστρώσεις, αλλά, πάνω απ’ όλα αυτά, στέκεται το μέλος.
Είναι προφανές πως Α. Κατσιγιάννης διαπνέεται από θρησκευτικά αισθήματα, εμπνέεται βαθιά από την Παναγία, «δίνεται» στο θέμα του και κάπως έτσι καταφέρνει να βγάλει τον συγκεκριμένο μελωδικό πλούτο, που είναι ταιριαστός με αυτό που θέλει να παρουσιάσει.
Υπάρχουν ωραία σημεία στην «Κεχαριτωμένη», που ξεχωρίζουν ακόμη και με την πρώτη ακρόαση, αλλά εκείνο που τονίζεται εδώ είναι το σύνολο, με την αδιάσπαστη ενότητά του.
Ένα αρκετά καλό άλμπουμ για το είδος του, λοιπόν, που μπορεί να βρει ανταπόκριση και πέρα από τα θρησκευόμενα ακροατήρια.
Επαφή: www.pemptousia.tv, www.facebook.com/pemptousiagr, kariotis@pure.com.gr
Από το fb...
ΑπάντησηΔιαγραφήStylianos Tziritas
Αμφότεροι (Μπάσης και Γλυκερία) είναι λάτρεις του υμνολογίου της Εκκλησίας. Ο δεύτερος έχει και άμεση σχέση με την εκκλησία (ο πατήρ του ιερέας αν δεν κάνω λάθος, όσο για την Γλυκερία το ξέρω από πρώτο χέρι όταν πριν από καμιά δεκαετία (?) της είχα πάρει συνέντευξη