28/1/2023
Βαλλάτε, κι εσείς οι υπόλοιποι εκεί στο Pharaoh, να βρείτε και κάποιον να σας παίξει από βινύλιο Ανδρέα Αναγνώστου ή Andrea Rayder ή André Ryder, που έγραφε μουσικές για τις ελληνικές ταινίες του Λογοθετίδη, που γυρίζονταν στο Κάιρο, στις αρχές του ’50 («Δεσποινίς ετών 39 κ.λπ.») και μετά φουλ για αιγυπτιακό σινεμά. Εγώ δεν είμαι DJ, αλλιώς θα ’ρχόμουνα...
https://www.youtube.com/watch?v=Tuig0js7B9w
Βαλλάτε, κι εσείς οι υπόλοιποι εκεί στο Pharaoh, να βρείτε και κάποιον να σας παίξει από βινύλιο Ανδρέα Αναγνώστου ή Andrea Rayder ή André Ryder, που έγραφε μουσικές για τις ελληνικές ταινίες του Λογοθετίδη, που γυρίζονταν στο Κάιρο, στις αρχές του ’50 («Δεσποινίς ετών 39 κ.λπ.») και μετά φουλ για αιγυπτιακό σινεμά. Εγώ δεν είμαι DJ, αλλιώς θα ’ρχόμουνα...
https://www.youtube.com/watch?v=Tuig0js7B9w
28/1/2023
Δηλαδή καταλαβαίνεις εδώ πέρα τι σου λένε; Πως άμα γράψεις πως η τάδε διασκευή προσβάλλει το τραγούδι ή το έργο ενός συνθέτη υπάρχει έδαφος από κάτω για να σε τρέξουν στα δικαστήρια, επειδή υπάρχουν άδειες και τα ρέστα!
Έχουμε φθάσει σε φοβερά, σε πρωτοφανή σημεία ποινικοποίησης και της άποψης, και της γλώσσας, και της γνώμης, και της έκφρασης, και όλων αυτών, με αποτέλεσμα, εγώ τουλάχιστον, άμα συνεχιστεί και εκτραχυνθεί αυτή η κατάσταση... το σκέφτομαι σοβαρά, τους τελευταίους μήνες ... ν’ αφήσω γεια στις έμορφες και γεια στις μαυρομάτες.
Αλήθεια τώρα. Άμα κινδυνεύουμε, γράφοντας πως μια «διασκευή» είναι προσβλητική για τους χι ψι λόγους, τότε να τους κάνουμε τη χάρη να πατάμε μόνο like-dislike στο ΥouTube, νομίζοντας πως έχουμε και «ελευθερία γνώμης» (στη μεταδημοκρατία τους).
Δηλαδή καταλαβαίνεις εδώ πέρα τι σου λένε; Πως άμα γράψεις πως η τάδε διασκευή προσβάλλει το τραγούδι ή το έργο ενός συνθέτη υπάρχει έδαφος από κάτω για να σε τρέξουν στα δικαστήρια, επειδή υπάρχουν άδειες και τα ρέστα!
Έχουμε φθάσει σε φοβερά, σε πρωτοφανή σημεία ποινικοποίησης και της άποψης, και της γλώσσας, και της γνώμης, και της έκφρασης, και όλων αυτών, με αποτέλεσμα, εγώ τουλάχιστον, άμα συνεχιστεί και εκτραχυνθεί αυτή η κατάσταση... το σκέφτομαι σοβαρά, τους τελευταίους μήνες ... ν’ αφήσω γεια στις έμορφες και γεια στις μαυρομάτες.
Αλήθεια τώρα. Άμα κινδυνεύουμε, γράφοντας πως μια «διασκευή» είναι προσβλητική για τους χι ψι λόγους, τότε να τους κάνουμε τη χάρη να πατάμε μόνο like-dislike στο ΥouTube, νομίζοντας πως έχουμε και «ελευθερία γνώμης» (στη μεταδημοκρατία τους).
27/1/2023
Είχα γράψει προχθές... >>Δηλαδή είσαι 80-90 χρονώ και δίνεις τα τραγούδια σου σ’ έναν 60χρονο, για να τους δώσει μια καινούρια αύρα, έναν άλλο αέρα, και όχι σ’ έναν 25χρονο;<<... και βγήκαν κάποιοι και είπαν... ξέρεις πολλούς ταλαντούχους 25άρηδες;
Ε, άμα ψάξεις σε YouTube, bandcamp και soundcloud όλο και κάτι θα βρεις...
https://www.youtube.com/watch?v=J8hhqT-TwzM
Είχα γράψει προχθές... >>Δηλαδή είσαι 80-90 χρονώ και δίνεις τα τραγούδια σου σ’ έναν 60χρονο, για να τους δώσει μια καινούρια αύρα, έναν άλλο αέρα, και όχι σ’ έναν 25χρονο;<<... και βγήκαν κάποιοι και είπαν... ξέρεις πολλούς ταλαντούχους 25άρηδες;
Ε, άμα ψάξεις σε YouTube, bandcamp και soundcloud όλο και κάτι θα βρεις...
https://www.youtube.com/watch?v=J8hhqT-TwzM
27/1/2023
Χοντρικά θα είχε πιο ενδιαφέρον να διασκεύαζε ο Μαρκόπουλος Παυλίδη, παρά ο Παυλίδης Μαρκόπουλο. Θα αποτελούσε μεγαλύτερη έκπληξη θέλω να πω, και ως κίνηση θα μας φόρτωνε με άλλες, ανεξακρίβωτες προσμονές.
Γενικά, εγώ γουστάρω πιο πολύ οι γέροι να διασκευάζουν νεότερους, παρά οι νεότεροι γέρους...
https://www.youtube.com/watch?v=9dbHcdLTw1I
Χοντρικά θα είχε πιο ενδιαφέρον να διασκεύαζε ο Μαρκόπουλος Παυλίδη, παρά ο Παυλίδης Μαρκόπουλο. Θα αποτελούσε μεγαλύτερη έκπληξη θέλω να πω, και ως κίνηση θα μας φόρτωνε με άλλες, ανεξακρίβωτες προσμονές.
Γενικά, εγώ γουστάρω πιο πολύ οι γέροι να διασκευάζουν νεότερους, παρά οι νεότεροι γέρους...
https://www.youtube.com/watch?v=9dbHcdLTw1I
27/1/2023
Δεν θα μείνω στα ελληνικά που παραείναι... πανεπιστημιακά για τα γούστα μου, αλλά στο ότι ο αρθρογράφος δεν θυμάται ούτε καν τη φράση «για τη φουκαριάρα τη μάνα μου».
Ενίσταμαι δε και ως προ το viral, που λέει, και ρωτώ ευθέως τώρα, αν ακούγονταν οι λέξεις “viral video” (γιατί τα βίντεο γίνονταν viral και όχι οι φράσεις) στο τέλος του 2008, όταν παίζονταν στην τιβί οι διαφημίσεις του «11880». Εγώ πάντως δεν τις θυμάμαι (τις λέξεις "viral video" το 2008).
Δεν θα μείνω στα ελληνικά που παραείναι... πανεπιστημιακά για τα γούστα μου, αλλά στο ότι ο αρθρογράφος δεν θυμάται ούτε καν τη φράση «για τη φουκαριάρα τη μάνα μου».
Ενίσταμαι δε και ως προ το viral, που λέει, και ρωτώ ευθέως τώρα, αν ακούγονταν οι λέξεις “viral video” (γιατί τα βίντεο γίνονταν viral και όχι οι φράσεις) στο τέλος του 2008, όταν παίζονταν στην τιβί οι διαφημίσεις του «11880». Εγώ πάντως δεν τις θυμάμαι (τις λέξεις "viral video" το 2008).
27/1/2023
Αν νομίζετε ότι τα πράγματα είναι καλύτερα εδώ μέσα απατάσθε...
Αν νομίζετε ότι τα πράγματα είναι καλύτερα εδώ μέσα απατάσθε...
27/1/2023
Εντάξει ρε παιδιά, το αντιγράψατε γιατί σας άρεσε, και συγκινηθήκατε κιόλας, και καλά κάνατε, αλλά πείτε πού το βρήκατε (LiFO.gr) ή και ποιος το ανακάλυψε και κάθισε και το «χτύπησε»... δεν είναι ντροπή. Άνεση δείχνει.
Ο γραφιάς πρέπει, πρώτον απ’ όλα, να είναι άνετος και ακομπλεξάριστος. Ε, μετά αν έχει και καμιά «Γυναίκα» του ’70 στη βιβλιοθήκη του κακό δεν κάνει... όλο και κάπου μπορεί να χρειαστεί...
Εντάξει ρε παιδιά, το αντιγράψατε γιατί σας άρεσε, και συγκινηθήκατε κιόλας, και καλά κάνατε, αλλά πείτε πού το βρήκατε (LiFO.gr) ή και ποιος το ανακάλυψε και κάθισε και το «χτύπησε»... δεν είναι ντροπή. Άνεση δείχνει.
Ο γραφιάς πρέπει, πρώτον απ’ όλα, να είναι άνετος και ακομπλεξάριστος. Ε, μετά αν έχει και καμιά «Γυναίκα» του ’70 στη βιβλιοθήκη του κακό δεν κάνει... όλο και κάπου μπορεί να χρειαστεί...
26/1/2023
Ξαναβγαίνει η Απογευματινή. Πάντα κοντά στον πολίτη και στην προστασία του...
Ξαναβγαίνει η Απογευματινή. Πάντα κοντά στον πολίτη και στην προστασία του...
26/1/2023
Δηλαδή, γιατί να δώσει τώρα αυτό τον ύμνο στη Μαράντη και όχι στη Μοσχολιού;
Δεν λέω ότι δεν το λέει τέλεια η Μαράντη (μην παρεξηγηθώ πάλι). Λέω... τι είδε στη μια, που δεν το είδε στην άλλη.
Εκτός αν κάτι του στράβωσε, που δεν μπορούμε να το βάλουμε τώρα εμείς με το μυαλό μας, κι αποφάσισε έτσι κι όχι αλλιώς.
Άγνωσται αι βουλαί του υψίστου...
https://www.youtube.com/watch?v=EsoOoDPIsss
Δηλαδή, γιατί να δώσει τώρα αυτό τον ύμνο στη Μαράντη και όχι στη Μοσχολιού;
Δεν λέω ότι δεν το λέει τέλεια η Μαράντη (μην παρεξηγηθώ πάλι). Λέω... τι είδε στη μια, που δεν το είδε στην άλλη.
Εκτός αν κάτι του στράβωσε, που δεν μπορούμε να το βάλουμε τώρα εμείς με το μυαλό μας, κι αποφάσισε έτσι κι όχι αλλιώς.
Άγνωσται αι βουλαί του υψίστου...
https://www.youtube.com/watch?v=EsoOoDPIsss
25/1/2023
Στενοχωριέμαι όταν κάνω ποστ και αυτά δεν γίνονται κατανοητά, με αποτέλεσμα ορισμένοι να γράφουν από κάτω άσχετα θέματα και μάλιστα με τρόπο αναίτια προκλητικό ή και προσβλητικό συνάμα.
Στο πρωινό ποστ εγώ δεν αναφέρθηκα καθόλου στον Παύλο Παυλίδη. Έγραψα μόνο το εξής:
>>Δηλαδή είσαι 80-90 χρονώ και δίνεις τα τραγούδια σου σ’ έναν 60χρονο, για να τους δώσει μια καινούρια αύρα, έναν άλλο αέρα, και όχι σ’ έναν 25χρονο; Θα μου πεις, με μια τέτοια κίνηση, αν την έκανες, θα μπορούσε να «κάψεις» τον 25χρονο, ενώ με τον 60χρονο δεν υπάρχει θέμα... μπορεί να είναι ήδη «καμένος».<<
Αν ήθελα να αναφερθώ στον Παυλίδη πιστεύουν ορισμένοι ότι θα κώλωνα; Ότι κάτι με εμποδίζει να πω το όνομά του και μιλάω γενικόλογα; Αν είναι δυνατόν!
Εγώ το μόνο που εξέφρασα, το πρωί, ήταν μια απορία. Πώς είναι δυνατόν ένας 90χρονος ας πούμε να δίνει τραγούδια του σ’ έναν 60χρονο, για να του τα φτιάξει αλλιώς και όχι σ’ έναν 25χρονο...
Ε αυτό ήταν αρκετό, ως φαίνεται, για κάποιους «παυλιδικούς» να μου κηρύξουν τον πόλεμο, να αρχίσουν να λένε διάφορα άκυρα, περνώντας στο τέλος σε ειρωνείες και προσωπικούς χαρακτηρισμούς.
Φυσικά, τα σχόλια τα έσβησα, όπως κάνω πάντα σ’ αυτές τις περιπτώσεις, όταν ο άλλος εκτραχύνεται, ενώ τους μπλόκαρα κιόλας. Το μπλοκάρισμα, όμως, είναι περιστασιακό... κάπως παιδευτικό (έτσι τουλάχιστον θέλω να το αντιλαμβάνομαι εγώ) και στο επόμενο διάστημα θα τους ξεμπλοκάρω.
Εν τω μεταξύ είναι τρελό, ρε φίλε, να σου λέει ο άλλος πως υπάρχουν 60άρηδες, που έχουν νέες ιδέες και 25άρηδες με σκουριασμένες. Χαίρω πολύ... Φώντας Τρούσας! Αυτό εννόησα εγώ; Ρε, γιατί δεν βάζετε το μυαλό σας λίγο να δουλέψει, για να αντιληφθείτε τι λέω;
Λέω λοιπόν, για να το κάνω τελείως φραγκοδίφραγκα, πως εγώ αν ήμουνα 90χρονος συνθέτης κι ήθελα να διασκευάσει τα τραγούδια μου κάποιος νεότερος θα αδιαφορούσα για τους 60χρονους (ας ήταν και εκπληκτικοί) και θα πήγαινα κατ’ ευθείαν στους 25χρονους – και θα έψαχνα να βρω ανάμεσα σ’ αυτούς κάποιον με όρεξη και με απόψεις, για να μου πειράξει τα τραγούδια.
Δηλαδή ρε μάγκες δεν θα πήγαινα στον χειρότερο 25χρονο, απορρίπτοντας τον δημιουργικό 60άρη. Θα πήγαινα στον δημιουργικό 25χρονο. Θα έψαχνα να βρω έναν τέτοιο. Τόσο δύσκολο είναι αυτό να το αντιληφθείτε;
Και κάτι ακόμη. Εγώ δεν εξέφρασα καμία γνώμη για τον δίσκο του Παυλίδη. Πρώτον γιατί έχω ακούσει μόνο ένα τραγούδι –και δεν θα πω τι γνώμη αποκόμισα απ’ αυτό εδώ και τώρα– και δεύτερον, γιατί δεν μ’ ενδιαφέρει να εκφράσω γνώμη, αν δεν πάρω τον δίσκο στα χέρια μου.
Αν ο καλλιτέχνης μου τον στείλει ή η εταιρεία του τότε θα γράψω. Δεν καίγομαι να γράψω για κανέναν δίσκο a priori. Καίγομαι να γράψω μόνο γι’ αυτά που μου στέλνουν. Σ’ αυτά δίνω προτεραιότητα και μ’ αυτά ασχολιέμαι. Ξεκάθαρα πράγματα.
Όποιος, δε, θέλει να διαβάσει τι είχα γράψει για τον προηγούμενο δίσκο του Παυλίδη, τον οποίον είχα λάβει, εδώ είναι το κείμενο και μπορεί να το διαβάσει. Δείτε το στα σχόλια...
Στενοχωριέμαι όταν κάνω ποστ και αυτά δεν γίνονται κατανοητά, με αποτέλεσμα ορισμένοι να γράφουν από κάτω άσχετα θέματα και μάλιστα με τρόπο αναίτια προκλητικό ή και προσβλητικό συνάμα.
Στο πρωινό ποστ εγώ δεν αναφέρθηκα καθόλου στον Παύλο Παυλίδη. Έγραψα μόνο το εξής:
>>Δηλαδή είσαι 80-90 χρονώ και δίνεις τα τραγούδια σου σ’ έναν 60χρονο, για να τους δώσει μια καινούρια αύρα, έναν άλλο αέρα, και όχι σ’ έναν 25χρονο; Θα μου πεις, με μια τέτοια κίνηση, αν την έκανες, θα μπορούσε να «κάψεις» τον 25χρονο, ενώ με τον 60χρονο δεν υπάρχει θέμα... μπορεί να είναι ήδη «καμένος».<<
Αν ήθελα να αναφερθώ στον Παυλίδη πιστεύουν ορισμένοι ότι θα κώλωνα; Ότι κάτι με εμποδίζει να πω το όνομά του και μιλάω γενικόλογα; Αν είναι δυνατόν!
Εγώ το μόνο που εξέφρασα, το πρωί, ήταν μια απορία. Πώς είναι δυνατόν ένας 90χρονος ας πούμε να δίνει τραγούδια του σ’ έναν 60χρονο, για να του τα φτιάξει αλλιώς και όχι σ’ έναν 25χρονο...
Ε αυτό ήταν αρκετό, ως φαίνεται, για κάποιους «παυλιδικούς» να μου κηρύξουν τον πόλεμο, να αρχίσουν να λένε διάφορα άκυρα, περνώντας στο τέλος σε ειρωνείες και προσωπικούς χαρακτηρισμούς.
Φυσικά, τα σχόλια τα έσβησα, όπως κάνω πάντα σ’ αυτές τις περιπτώσεις, όταν ο άλλος εκτραχύνεται, ενώ τους μπλόκαρα κιόλας. Το μπλοκάρισμα, όμως, είναι περιστασιακό... κάπως παιδευτικό (έτσι τουλάχιστον θέλω να το αντιλαμβάνομαι εγώ) και στο επόμενο διάστημα θα τους ξεμπλοκάρω.
Εν τω μεταξύ είναι τρελό, ρε φίλε, να σου λέει ο άλλος πως υπάρχουν 60άρηδες, που έχουν νέες ιδέες και 25άρηδες με σκουριασμένες. Χαίρω πολύ... Φώντας Τρούσας! Αυτό εννόησα εγώ; Ρε, γιατί δεν βάζετε το μυαλό σας λίγο να δουλέψει, για να αντιληφθείτε τι λέω;
Λέω λοιπόν, για να το κάνω τελείως φραγκοδίφραγκα, πως εγώ αν ήμουνα 90χρονος συνθέτης κι ήθελα να διασκευάσει τα τραγούδια μου κάποιος νεότερος θα αδιαφορούσα για τους 60χρονους (ας ήταν και εκπληκτικοί) και θα πήγαινα κατ’ ευθείαν στους 25χρονους – και θα έψαχνα να βρω ανάμεσα σ’ αυτούς κάποιον με όρεξη και με απόψεις, για να μου πειράξει τα τραγούδια.
Δηλαδή ρε μάγκες δεν θα πήγαινα στον χειρότερο 25χρονο, απορρίπτοντας τον δημιουργικό 60άρη. Θα πήγαινα στον δημιουργικό 25χρονο. Θα έψαχνα να βρω έναν τέτοιο. Τόσο δύσκολο είναι αυτό να το αντιληφθείτε;
Και κάτι ακόμη. Εγώ δεν εξέφρασα καμία γνώμη για τον δίσκο του Παυλίδη. Πρώτον γιατί έχω ακούσει μόνο ένα τραγούδι –και δεν θα πω τι γνώμη αποκόμισα απ’ αυτό εδώ και τώρα– και δεύτερον, γιατί δεν μ’ ενδιαφέρει να εκφράσω γνώμη, αν δεν πάρω τον δίσκο στα χέρια μου.
Αν ο καλλιτέχνης μου τον στείλει ή η εταιρεία του τότε θα γράψω. Δεν καίγομαι να γράψω για κανέναν δίσκο a priori. Καίγομαι να γράψω μόνο γι’ αυτά που μου στέλνουν. Σ’ αυτά δίνω προτεραιότητα και μ’ αυτά ασχολιέμαι. Ξεκάθαρα πράγματα.
Όποιος, δε, θέλει να διαβάσει τι είχα γράψει για τον προηγούμενο δίσκο του Παυλίδη, τον οποίον είχα λάβει, εδώ είναι το κείμενο και μπορεί να το διαβάσει. Δείτε το στα σχόλια...
25/1/2023
Δηλαδή είσαι 80-90 χρονώ και δίνεις τα τραγούδια σου σ’ έναν 60χρονο, για να τους δώσει μια καινούρια αύρα, έναν άλλο αέρα, και όχι σ’ έναν 25χρονο;
Θα μου πεις, με μια τέτοια κίνηση, αν την έκανες, θα μπορούσε να «κάψεις» τον 25χρονο, ενώ με τον 60χρονο δεν υπάρχει θέμα... μπορεί να είναι ήδη «καμένος».
Δηλαδή είσαι 80-90 χρονώ και δίνεις τα τραγούδια σου σ’ έναν 60χρονο, για να τους δώσει μια καινούρια αύρα, έναν άλλο αέρα, και όχι σ’ έναν 25χρονο;
Θα μου πεις, με μια τέτοια κίνηση, αν την έκανες, θα μπορούσε να «κάψεις» τον 25χρονο, ενώ με τον 60χρονο δεν υπάρχει θέμα... μπορεί να είναι ήδη «καμένος».
24/1/2023
Στην ταινία «Φτωχογειτονιά Αγάπη μου» (1969) του Απόστολου Τεγόπουλου, ο Νίκος Ξανθόπουλος υποδύεται σε όλο το έργο έναν παλαιοβιβλιοπώλη του Μοναστηρακίου, που μπλέκεται σε διάφορες περιπέτειες.
Κάποια στιγμή σκάει στο μαγαζί του ένας δημοσιογράφος ονόματι Φράγκος, όνομα της εποχής (παίζει ο Ορφέας Ζάχος), ο οποίος ψάχνει στα παλιά λόγω δουλειάς...
Ψάχνει λοιπόν να βρει έναν τόμο χρονογραφημάτων του Σπύρου Μελά υπό τον τίτλο «Κουβέντες του Φορτούνιο» (αληθινό βιβλίο, εν τω μεταξύ, που είχε κυκλοφορήσει το 1936 από τον Σαλίβερο), το οποίο ο παλαιοβιβλιοπώλης Ξανθόπουλος το έχει.
«Πόσο κάνει;» του λέει ο δημοσιογράφος. «70» του λέει ο Ξανθόπουλος. «Πολλά είναι» του λέει ο δημοσιογράφος. «Ε όχι» του λέει ο Ξανθόπουλος «είναι σπάνιο». Για να ακολουθήσει στη συνέχεια ο εξής διάλογος (με πρώτο τον δημοσιογράφο).
– Διάβασες το χθεσινό μου άρθρο για τους επαρχιώτες, που θαμπώνονται από την Αθήνα;
– Ναι, αλλά το έχω ξαναδιαβάσει όμως αυτό...
– Πού;
– Σ’ ένα παλιό περιοδικό. Eίχε γράψει κάτι τέτοιο πριν από 50 περίπου χρόνια ο Μπάμπης ο Άννινος
– Δηλαδή...
– Ακριβώς το ίδιο.
– ... δανείστηκα ορισμένα πράγματα από τον Μπάμπη τον Άννινο
– Ε τώρα, αν μου επιτρέπετε την έκφραση κύριε Φράγκο, δεν ήτανε απλώς ένα δάνειο…
– Ε τώρα τι τα θες... Είναι δύσκολο να βρίσκεις πάντα θέματα. Για δοκίμασε να γράψεις και θα δεις ...
– Ωρέ άσε με μένα. Εγώ αν αποφάσιζα να γράψω θα έπαιρνα ό,τι έχει κατασταλάξει μέσα μου η ζωή.
– Λόγια… Λόγια, λόγια, λόγια, λόγια... Η ζωή θέλει μπίζνες αγαπητέ μου. Μπίζνες...
Στην πραγματική ζωή, τώρα, ο Νίκος Ξανθόπουλος είχε γράψει όντως βιβλίο εκείνη την εποχή με τον τίτλο «Φτωχογειτονιά αγάπη μου» (όπως λεγόταν και η ταινία δηλαδή) και φυσικά με θέματα βγαλμένα μέσα από τη ζωή, όπως έλεγε και στην ταινία.
Όμως η φάση με τον δημοσιογράφο είναι καταπληκτική και εντελώς αποκαλυπτική γύρω από το πώς δουλεύουμε πολλοί από εμάς σ’ αυτό το επάγγελμα (λειτούργημα το λένε κιόλας).
Και είναι όντως μεγάλη κουβέντα αυτή που λέει ο δημοσιογράφος στον Ξανθόπουλο ότι «είναι δύσκολο να βρίσκεις πάντα θέματα» και όποιος δεν το πιστεύει αυτό (αυτό το λέω τώρα εγώ), ας κάτσει να γράψει μόνος του (όχι ένα κείμενο, αλλά χιλιάδες), για να δει τη γλύκα (για να επαναλάβω τα λόγια του Ορφέα Ζάχου).
Η σκηνή είναι καταπληκτική, τέλος πάντων, γιατί θέτει, εκτός των άλλων, επί τάπητος το καυτό για εμάς ζήτημα της κειμενογραφίας.
Γράφεις γι’ αυτά που έζησες, με άξονα τις εμπειρίες σου από τη ζωή, μ’ ένα ρεαλιστικό τρόπο (κάπως σαν τον... Hunter S. Thompson ή τον Νίκο Ξανθόπουλο), αλλά μπορείς να γράφεις και περισσότερο διανοητικά, ψάχνοντας μέσα στο χάος της βιβλιογραφίας για θέματα, για να βρεις κάτι που μπορεί να σε κεντρίσει... βουτώντας από Μπάμπη Άννινο και Σπύρο Μελά, μέχρι περιοδικά τύπου «Γυναίκα» (απ’ όπου ψάρεψα κι εγώ, εχθες, την συνέντευξη του Ξανθόπουλου).
Εντάξει, εγώ έγραψα ότι είναι από τη «Γυναίκα», δεν την παρουσίασα για δική μου τη συνέντευξη, όπως θα έκανε ενδεχομένως ο Φράγκος στην ταινία (ή όπως γίνεται σωρηδόν, σήμερα, στην πραγματική δημοσιογραφική ζωή).
Στην ταινία «Φτωχογειτονιά Αγάπη μου» (1969) του Απόστολου Τεγόπουλου, ο Νίκος Ξανθόπουλος υποδύεται σε όλο το έργο έναν παλαιοβιβλιοπώλη του Μοναστηρακίου, που μπλέκεται σε διάφορες περιπέτειες.
Κάποια στιγμή σκάει στο μαγαζί του ένας δημοσιογράφος ονόματι Φράγκος, όνομα της εποχής (παίζει ο Ορφέας Ζάχος), ο οποίος ψάχνει στα παλιά λόγω δουλειάς...
Ψάχνει λοιπόν να βρει έναν τόμο χρονογραφημάτων του Σπύρου Μελά υπό τον τίτλο «Κουβέντες του Φορτούνιο» (αληθινό βιβλίο, εν τω μεταξύ, που είχε κυκλοφορήσει το 1936 από τον Σαλίβερο), το οποίο ο παλαιοβιβλιοπώλης Ξανθόπουλος το έχει.
«Πόσο κάνει;» του λέει ο δημοσιογράφος. «70» του λέει ο Ξανθόπουλος. «Πολλά είναι» του λέει ο δημοσιογράφος. «Ε όχι» του λέει ο Ξανθόπουλος «είναι σπάνιο». Για να ακολουθήσει στη συνέχεια ο εξής διάλογος (με πρώτο τον δημοσιογράφο).
– Διάβασες το χθεσινό μου άρθρο για τους επαρχιώτες, που θαμπώνονται από την Αθήνα;
– Ναι, αλλά το έχω ξαναδιαβάσει όμως αυτό...
– Πού;
– Σ’ ένα παλιό περιοδικό. Eίχε γράψει κάτι τέτοιο πριν από 50 περίπου χρόνια ο Μπάμπης ο Άννινος
– Δηλαδή...
– Ακριβώς το ίδιο.
– ... δανείστηκα ορισμένα πράγματα από τον Μπάμπη τον Άννινο
– Ε τώρα, αν μου επιτρέπετε την έκφραση κύριε Φράγκο, δεν ήτανε απλώς ένα δάνειο…
– Ε τώρα τι τα θες... Είναι δύσκολο να βρίσκεις πάντα θέματα. Για δοκίμασε να γράψεις και θα δεις ...
– Ωρέ άσε με μένα. Εγώ αν αποφάσιζα να γράψω θα έπαιρνα ό,τι έχει κατασταλάξει μέσα μου η ζωή.
– Λόγια… Λόγια, λόγια, λόγια, λόγια... Η ζωή θέλει μπίζνες αγαπητέ μου. Μπίζνες...
Στην πραγματική ζωή, τώρα, ο Νίκος Ξανθόπουλος είχε γράψει όντως βιβλίο εκείνη την εποχή με τον τίτλο «Φτωχογειτονιά αγάπη μου» (όπως λεγόταν και η ταινία δηλαδή) και φυσικά με θέματα βγαλμένα μέσα από τη ζωή, όπως έλεγε και στην ταινία.
Όμως η φάση με τον δημοσιογράφο είναι καταπληκτική και εντελώς αποκαλυπτική γύρω από το πώς δουλεύουμε πολλοί από εμάς σ’ αυτό το επάγγελμα (λειτούργημα το λένε κιόλας).
Και είναι όντως μεγάλη κουβέντα αυτή που λέει ο δημοσιογράφος στον Ξανθόπουλο ότι «είναι δύσκολο να βρίσκεις πάντα θέματα» και όποιος δεν το πιστεύει αυτό (αυτό το λέω τώρα εγώ), ας κάτσει να γράψει μόνος του (όχι ένα κείμενο, αλλά χιλιάδες), για να δει τη γλύκα (για να επαναλάβω τα λόγια του Ορφέα Ζάχου).
Η σκηνή είναι καταπληκτική, τέλος πάντων, γιατί θέτει, εκτός των άλλων, επί τάπητος το καυτό για εμάς ζήτημα της κειμενογραφίας.
Γράφεις γι’ αυτά που έζησες, με άξονα τις εμπειρίες σου από τη ζωή, μ’ ένα ρεαλιστικό τρόπο (κάπως σαν τον... Hunter S. Thompson ή τον Νίκο Ξανθόπουλο), αλλά μπορείς να γράφεις και περισσότερο διανοητικά, ψάχνοντας μέσα στο χάος της βιβλιογραφίας για θέματα, για να βρεις κάτι που μπορεί να σε κεντρίσει... βουτώντας από Μπάμπη Άννινο και Σπύρο Μελά, μέχρι περιοδικά τύπου «Γυναίκα» (απ’ όπου ψάρεψα κι εγώ, εχθες, την συνέντευξη του Ξανθόπουλου).
Εντάξει, εγώ έγραψα ότι είναι από τη «Γυναίκα», δεν την παρουσίασα για δική μου τη συνέντευξη, όπως θα έκανε ενδεχομένως ο Φράγκος στην ταινία (ή όπως γίνεται σωρηδόν, σήμερα, στην πραγματική δημοσιογραφική ζωή).
Σχόλια από το fb στο ποστ "Στην ταινία «Φτωχογειτονιά Αγάπη μου» (1969) του Απόστολου Τεγόπουλου, ο Νίκος Ξανθόπουλος υποδύεται σε όλο το έργο έναν παλαιοβιβλιοπώλη"...
ΑπάντησηΔιαγραφήVassilis Serafimakis
Γειά σου, κ. Φώντα ελπίδα (γιά μένα τον μαυροαπαισιόδοξο)!..
Περί δημοσιογραφικών θυμήθηκα κάτι που στην Αμερική είναι πασίγνωστο. Σε κάποια εφημερίδα, ξεχνάω ποιά και ποιά εποχή, πάντως κάπου κοντά στον Β'Π.Π., μπαίνει ο αρχισυντάκτης στην αίθουσα γραφείων τών ρεπόρτερ και τούς βλέπει αραχτούς, να διαβάζουν περιοδικό, να καπνίζουν, να παίζουν ζάρια, κτλ.
- Τι γίνεται εδώ; ρωτάει. Γιατί δεν είστε έξω; Γιατί δεν φέρνετε ρεπορτάζ;
- Ασε, κε διευθυντά, δεν κουνιέται έξω τίποτα, απόλυτη ησυχία σήμερα, απαντάει ένας.
- Δεν συμβαίνει τίποτα;;; Βάζει τις φωνές εκείνος. ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΟΣΜΟΣ ΕΞΩ, ΡΕ!!
(Στ'Αμερικάνικα: "There's people out there!")
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Όταν δεν υπάρχουν θέματα, απλώς τα δημιουργούμε. Εγώ τα καλύτερά μου κείμενα τα έχω γράψει Αύγουστο
Vassilis Serafimakis
Χαίρομαι. Γιά άλλους ο Αύγουστος είναι τό silly season.
Panos Bosnakis
Η είδηση εδώ είναι ότι ο άθλιος Μελάς πηρε στημένο βραβείο Ακαδημίας Αθηνών με το Φορτουνιο.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Για τον άνθρωπο που έχει γράψει το εκπληκτικό Πεγυότλ τα παραβλέπουμε αυτά τώρα...
Panos Bosnakis
Κι αυτός όπως κι ο Καραγάτσης έκανε και καμμιά αντιγραφή που κ που. Καλό το Πεγυοτλ αλλά δεν με εντυπωσίασε, προηγούνται αρκετά έργα αυτού, κάποια δυνατότερα.
Του Μελά το μόνο που πρόσεξα είναι το θεατρικό του Ιούδας όπου θέλει να ξεπεράσει τον Καζαντζάκη.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Εντάξει, απλά το Πεγυότλ είναι ένα (σχεδόν) μοναδικό δείγμα πρώιμης ψυχεδελικής λογοτεχνίας. Κάτι τελείως έξω από την λογοτεχνική παράδοσή μας.
Alexis Tambouras
Σε κάποιο συγκεκριμένο αναφέρεσαι Παναγιώτη ? Διότι πολύ θάθελα να μάθω για κάποια δυνατότερα που όπως λες προηγούνται - όχι για άλλο λόγο αλλά για να βρούμε κάτι πάνω στο οποίο επιτέλους μπορούμε να διαφωνήσουμε. Εννοείς αυτού του ίδιου λογοτέχνη η αυτού του είδους λογοτεχνίας . Διότι εδώ τείνω να συμφωνήσω με τον Φώντα . Αρκετοί κορυφαίοι δημιουργοί άλλωστε αποκάλυψαν αθλιότητα χαρακτήρα σε κάποιους που τους γνώρισαν καλά από κοντά και σαν προσωπικότητες - χωρίς αυτό να περιορίζει την καλλιτεχνική αξία του έργου τους . Διότι αν το πάρουμε αλλιώς ο Εζρα Πάουντ υπήρξε φασίστας , ο Φέρντιναντ Σελίν αντισημίτης, ο Πικάσο μισογύνης , ο Νταλί βασιλοχουντικός , ο Μπουκόφσκι κι ο Κέρουακ αντικοινωνικοί μεθύστακες και οι H.Thomson και Burroughs παρανοϊκοί τοξικομανείς υποστηρικτές της της οπλοχρησίας και τελειωμό δεν έχει ! Αυτό που επιβαρύνει τον Μελά σαν χαρακτήρα δεν είναι τόσο ότι πήρε στημένο βραβείο από την Ακαδημία , ούτε ο ρόλος που έπαιξε κατά την διάρκεια της κατοχής όσο ότι με προσωπικές παρεμβάσεις στέρησε το νόμπελ από τον Καζαντζάκη - αλλά όλα αυτά ανήκουν σε άλλης κλίμακας συγκριτικές εκτιμήσεις όπου χάνεται ο μπούσουλας . Το Πεγιότλ του Μελά , κατα την ταπεινή μου γνώμη , είναι σπανιώτατο λογοτεχνικό διαμάντι γραμμένο σε ανύποπτο χρόνο και μάλιστα άγνωστο στο ευρύ κοινό .
Panos Bosnakis
Έχουμε και λέμε....σημειώνω μερικά....Κώστα Βάλβη ΟτΑν αλητευα και πικρή γη, Άμποτ γη και νερό, Βουγιουκλάκη το φάντασμα της γυμνής γυναίκας και το φιδίσιο βλέμμα, γρατσεα όλα τα βιβλία του τα δόντια της νύχτας κ γκρεμνος, Κανελλη κατακάθια κλπ
Πικρού τουμπεκί, τα όνειρα του Σαραβα, το δάσος του θανάτου επίσης κλπ
Alexis Tambouras
ΔιαγραφήΟ Πέτρος Πικρός για να πιάσουμε κάποιον από αυτούς που ανάφερες που τουλάχιστον να τον έχει διαβάσει η μάνα τους ( διότι αλλιώς θα έπρεπε να συμπεριλάβουμε στη λίστα τουλάχιστο και τον Σταύρο Αντωνίου , τον Νώντα Μανουσάκη , τον Νίκο Βασιλάκο και μερικές χιλιάδες άλλους) πραγματικά δεν αντιλαμβάνομαι την σύγκριση καθότι μου διαφεύγει η σχέση . Εκτός αν μιλάμε για άλλα μεγέθη που θα μπορούσα να καταλάβω με την έννοια πως ο Πικρός ως ακραίος Σταλινιστής που βρήκε να συγκρουσθεί με τον Ζαχαριάδη , δηλαδή με τους δικούς του περισσότερο από τους αντιπάλους, μοιάζει με κάτι που μπορεί να έκανε κι ο Μελάς στην αντίθετη όχθη του πολιτικού φάσματος) Αλλά ξεκαθαρίσαμε πως κάτι τέτοιο - δηλαδή η αξιολόγηση ηθικής στάθμης - δεν χωράει στην συζήτηση. Η μόνη σχέση που μπορώ να βρω είναι μια αναφορά στην ανθρωπογεωγραφία της παραβατικότητας και της κατάχρησης ουσιών που συναντάμε κατά κόρον στον υπόκοσμο του Γενναρόπουλου μαζί με την αργκό και τις αντικοινωνικές θεωρήσεις του συλλογικού βιώματος έναντι του συστημικού βιδώματος κλπ Αλλά οφείλω να επισημάνω ότι κανένα από όλα τα προαναφερόμενα στοιχεία δεν βρίσκεται σαν αντικείμενο προς εποπτεία στο Πεγιότλ του Μελά . Αντιθέτως ακόμα και η αναφορά στις ψυχεδελικές ιδιότητες του παραισθησιογόνου γίνεται αποκλειστικά μέσα από υποκειμενική παράθεση της εξωσωματικής εμπειρίας κατά τρόπο παραστατικότερο κι αμεσότερο εξ όσων μας έχει παραδώσει η διεθνής βιβλιογραφία- συμπεριλαμβανομένου ακόμα και των δοκιμίων του Άλντους Χάξλεϋ περί αυτής ( βλ. Θύρες της Ενόρασης κ.α.) γεγονός καθόλου ευκαταφρόνητο αν αναλογισθεί κανείς πως το θέμα καθεαυτό δεν αποτελεί καν κεντρικό στόχο του πονήματος αλλά συμπληρωματικό στοιχείο μιας αστυνομικής τύπου νουάρ / θρίλερ πλοκής και αρκούμαι σε αυτά τα λίγα αλλά ενδεικτικά περί ουσιαστικής παρεξήγησης εκατέρωθεν του όρου "δυνατότερα"
( αξιολόγησης ούτως ή άλλως υποκειμενικής) με τον όρο " ειδικότερα" που αφορά απ ευθείας στο επισημαινόμενο θέμα της ψυχεδελικής εμπειρίας, όπως προαναφέρω , και μάλιστα όχι κατόπιν εορτής αλλά σε ανύποπτο χρόνο σχεδόν προφητικά.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Το «Απ’ τον κόσμο που φεύγει στον κόσμο που έρχεται» του Πικρού είναι εξαιρετικό βιβλίο πάντως...
Alexis Tambouras
Άσχετα με αυτά που έγραψα στον Πάνο για να τον πειράξω (και στα οποία δεν τσίμπησε απ ότι βλέπω) εκτιμώ ιδιαίτερα τον Πικρό . Το συγκεκριμένο βιβλίο του δεν το έχω υπόψη μου και ελπίζω να το βρω για να το διαβάσω , σ'ευχαριστώ .
Panos Bosnakis
Το βιβλιο αυτο το ειχα διαβασει προ 20 ετών κ βάλε, καπου πρεπει να το έχω. Τουμπεκί δε μπορώ να πώ ότι μου άρεσε, Πεγυότλ θα ξαναδιαβάσω.
Αναφέρομαι και σε μία σειρά απο άλλες λογοτεχνικες αρετες που μπορει να έχει ένα έργο και ταυτόχρονα να ειναι ρηξικελευθο και πρωτότυπο. Η λιστα που έδωσα (απλά ενδεικτικη) έχει αυτά τα στοιχεία. Πεγυότλ θα το ξαναδιαβάσω.
Nikolas Fotakis
Εντάξει, μαγεία.
Εν τω μεταξύ, όπως σχολίασα και στον Γιώργο που ανέφερε την περίφημη πλέον για τον πλούτο της βιβλιοθήκη του μακαρίτη, ο Ξανθόπουλος ως έφηβος΄διατέλεσε βιβλιοθηκάριος στην Νέα Ιωνία (δεν είμαι σίγουρος σε ποια βιβλιοθήκη, ξέρω όμως ότι τον διαδέχθηκε ο πατέρας μου που ήταν συμμαθητής του, σε μικρότερη τάξη) -- κάποια στιγμή είχα βρει την πληροφορία και σε ένα site, αλλά πλέον είναι αδύνατον να το ξαναβρω.
Kostas Lazaridis
Μπράβο σας Κε Φώντα είστε απολύτως αληθινός.
Margarita Mitilineou
Υπέροχο!
John Drake
Για αυτό υπάρχουμε!!! Για να έχεις υλικό να γράφεις!!!
Costas Arvanitis
Την είδα χτες-προχτές την ταινία, για να δώ τι παίζει στην υπόθεση, σχετικά με το πάρτυ κι αυτό το τραγούδι:
https://www.youtube.com/watch?v=68zv8rE7ujA
The Equals - Softly Softly (1968)
Σχόλια από το fb στο ποστ "Δηλαδή είσαι 80-90 χρονώ και δίνεις τα τραγούδια σου σ’ έναν 60χρονο"...
ΑπάντησηΔιαγραφήArsav Nokid
Χάλι κακό...
Michael Varnas
Σε έναν τράπερ...
Kwstas Agas
Δυστυχώς μόνο ... "καινούρια αύρα" δεν απέκτησαν αυτά τα τραγούδια.... Απεναντίας, ακούς τις αυθεντικές, πρωτότυπες εκτελέσεις και εκδοχές τους και ακόμη και σήμερα, 50βαλε χρόνια από τότε που ηχογραφήθηκαν, ακούγονται τόσο μα τόσο ζωντανά και φρέσκα... Ενώ με τη σημερινή εκδοχή του Παυλίδη σαν να μου προσφέρονται βαριεστημενα, δυσκινητα, ξεψυχισμένα... Αυτή είναι η άποψη μου και πραγματικά λυπάμαι αν στεναχωρώ τον Παυλίδη....
.... Από την άλλη όμως, έχω την εντύπωση ότι ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΎΜΑΙ να κρίνω αυτά που έφτιαξε ο Παυλίδης επάνω στο έργο του Μαρκόπουλου!! Για τον απλούστατο λόγο ότι το έργο έφτασε στα αυτιά μου εύκολα, ανέξοδα κλπ χωρίς να προηγηθεί η παραμικρή "περιπέτεια" για να φτάσει σε μένα! Εκεί που χαζολογούσα ασκοπως στο ίντερνετ, έπεσα στα βιντεάκια με τα τραγούδια του κονσεπτ και, χωρίς να κουνηθώ από την πολυθρόνα μου, τα άκουσα όλα ... Καμία μα καμία σχέση με την καααποτε διαδικασία, όπου πηγαίναμε στο δισκάδικο, κάναμε έρευνα στα ράφια επί πολλές ώρες και διαλέγαμε ένα βινύλιο, το οποίο για πρώτη φορά ακούγαμε όταν το τοποθετουσαμε στο πικάπ μας (ενώ μέχρι εκείνη τη στιγμή μας ήταν κάτι το άγνωστο).... Αν λοιπόν το κονσεπτ του Παυλίδη είχε φτάσει στα αυτιά μου με έναν παρόμοιο τρόπο, τότε ναι ΘΑ ΕΙΧΑ ΚΑΘΕ ΔΙΚΑΊΩΜΑ και να το κραξω, και να κλαίω τα λεφτά μου που το απέκτησα και το ένστικτο μου που με προδωσε και το χρόνο που έχασα για να βρεθώ στο δισκάδικο.... Τώρα όμως... Όσο κι αν δεν μου άρεσαν καθόλου οι διασκευές του, έχω δικαίωμα να τις κρίνω ή και να τις κραξω, μέσα στην απεριόριστη ευκολία που έφτασαν σε μένα????
αθανασιος ιακωβακης
δηλαδή με τον παρά μου ..... και την κυρά μου αν κατάλαβα καλά
Μάτα Αδαμογιάννη
Αυτό με τους αριθμούς γενικώς και ειδικώς..είναι προς πώληση η προς απόλαυση ..?
θανασης Βουγιουκας
Ξερω πολλους πανω απο 60 που εχουν πιο φρεσκες και ανατρεπτικές ιδεες και είναι πιο δημιουργικοί απο 20ρηδες. Δεν κοιταμε κατι αλλο περαν του αποτελεσματος...αν μου αρεσει το ακουω και τελος. Οπου θέλει τα δινει. Δεν θα μας ρωτησει κιολας.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Η απορία που εξέφρασα, γιατί μια απορία εξέφρασα στο ποστ - αν έχω αυτό το δικαίωμα, στο ηλεκτρονικό σπίτι μου - είναι γενική. Και ούτε απαίτησα ποτέ να με ρωτήσει κάποιος για το τι θα κάνει. Απορώ με το θάρρος και το θράσος που παίρνετε ορισμένοι και μιλάτε έτσι....
Maria Schoina
Δεν ξέρω που αναφέρεσαι (ακόμα, κάτι θα πάρει το μάτι μου σε λίγο είμαι σίγουρη). Οι περισσοτεροι μουσικοί που ακούω γύρω στα 60 είναι και θα τους υποστηρίξω με όλη μου την αγάπη αλλά το πόστ σου μου θύμησε εποχή γύρω στο 2000 που έπιασα δουλεια ως κρουστή σε μια σκυλοταβέρνα . Ο μπουζουκτσης έβγαζε τραγούδια του Βαμβακάρη από εκτελέσεις Μαργαρίτη για να είναι κοντα στα ακούσματα της νεολαίας...ο μπουζουκτσής ... Όλα τα λεφτα τα έτρωγα σε ταξί για να προλαβαίνω μετα τη δουλειά τους φίλους μου που έπαιζαν Καισαριανή (από Περιστερι ) και να κλαίω πάνω από τα ουίσκια...κι ήμουν η νεολαία ούτε 25 τότε. (ήθελα να το μοιραστώ).
Εντωμεταξύ κατάλαβα τι λες και έβαλα να ακούσω τα λόγια και τα χρόνια... φρέσκο και με νέα πνοη ακούγεται από μια κιθάρα και κάμποσες φωνες απ'το διαμέρισμα του πιτσιρικά στο υπόγειο της πολυκατοικίας μου, από τον Παυλίδη ακούστηκε μπλιμπλικορέιβερ στο τσιλ το άουτ στα 50 του, περί ορέξεως κολοκυθόπιτα βεβαια, ξέρω καποιους που γουστάρουν.
διαβάζοντας το επόμενο ποστ σου μάλλον δεν κατάλαβα τι εννοεις εδώ, αν θεωρεις ότι είπα κάτι προκλητικό μπορεις να σβήσεις το σχόλιο, no problem.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν υπάρχει θέμα
Mike Beles
Ξερεις κανενα ταλεντο πραγματικα μουσικο 25 αρη ?...
Giannis Voutsinas
Ούτε νέα αύρα ούτε νέος αέριας.το ζήτημα είναι καθαρά έξω από τα μουσικά πλαίσια. Παραδείγματος χάριν υπάρχει και η σύγχρονη ορχηστρική.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Στενοχωριέμαι όταν κάνω ποστ και αυτά δεν γίνονται κατανοητά, με αποτέλεσμα ορισμένοι να γράφουν από κάτω άσχετα θέματα"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Δισκορυχείον Τρούσας
https://diskoryxeion.blogspot.com/2022/03/blog-post.html
ΠΑΥΛΟΣ ΠΑΥΛΙΔΗΣ για «Το Μαύρο Κουτί»
Nikos Sarros
Περίπτωση Χατζιδάκiς - Raiming Pleasure ....
Eleni Kokkinomagoulou
Αν η ερώτηση-απορία σας κε. Φώντα δεν είναι ρητορική και επιδέχεται απάντησης τότε νομίζω πως αυτή η απάντηση είναι απλοϊκή και πρέπει να αναλογιστούμε τα εξής:
1)κατά πόσο και σε ποιό βαθμό ο καλλιτέχνης θέλει να "πειραχτεί" το εκπόνημά του,
2)πόσο εύκολα εμπιστεύεται το έργο ζωής του σε άλλους και σε ποιους,
3)πόσο μικρότερο είναι το ηλικιακό χάσμα γενεών μεταξύ του 90-60 από το 90-25, και
4) πόσοι 25χρονοι γνωρίζουν, αγαπούν και σέβονται το έργο παλαιότερων καλλιτεχνών
(πράγμα που με θλίβει βαθύτατα)!!!
Συμπερασματικά: μήπως ο 90χρονος δεν είναι και τόσο οραματιστής ή φιλόδοξος και "παίζει" εκ του ασφαλούς?
Τα φιλιά μου απο Γαλλία σε όλους όσους ακόμη σπάμε τα κεφαλάκια μας θέτοντας ερωτήσεις που ποτέ δεν θα καταφέρουμε να απαντήσουμε
Mike Beles
Εθαψες με το τροπο σου και τον Μαρκοπουλο και τον Παυλιδη.....
Katja Zeki
Μια χαρά τα είπε ο οικοδεσπότης
Michalis Matthaiou
Φώντα μου απο το τι λεει καποιος ως το τι καταλαβαίνουν οι άλλοι είναι μακρύ το μονοπάτι και με πολλες στροφες και παράδρομους.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Δηλαδή, γιατί να δώσει τώρα αυτό τον ύμνο στη Μαράντη και όχι στη Μοσχολιού;"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑθανατος
Η Μοσχολιού θα εβγαζε κατι το στιβαρο μεν, αλλα πιο "Εντεχνο". Η 20χρονη Μαράντη το λεει πιο "Λαϊκα" και ισως αυτο να ηθελε ο Δημιουργος. Μονο η Λύδια πιστευω θα μπορουσε να το πει καλυτερα.
Τάκης Σπετσιώτης
Mαράντη, Μαράντη. Σωστότατος στη ΄΄διανομή΄΄ ο ΄Ακης. Εγώ πιστεύω ότι και το ''Ούτε αχ δεν θα πω'' η Λύδια θα το έλεγε καλύτερα απ' την Μοσχολιού.
Mike Beles
Διαφωνω....τελεια το λεει ....
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Να διαβάζεις καλύτερα αυτά που γράφω... και να μην διαφωνείς χωρίς λόγο
>>Δεν λέω ότι δεν το λέει τέλεια η Μαράντη<<
Mike Beles
σορυ....
Dimitris Padios
Πρέπει να γνωρίζουμε πως κάποια τραγούδια ήταν προορισμένα για αλλού και αλλού κατέληξαν, για πολλούς και διάφορους λόγους, που δεν ευθύνονται πάντα οι δημιουργοί. Πολλά τα σχετικά παραδείγματα.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Συμφωνώ, υπάρχουν πολλοί λόγοι που μπορεί να καταλήξει σ' ένα στόμα ένα τραγούδι. Πάμπολλα τα παραδείγματα τραγουδιστών που αρνήθηκαν να πούνε τραγούδια και τα είπανε άλλοι (που τα κάνανε τεράστιες επιτυχίες).
Τάκης Σπετσιώτης
https://www.youtube.com/watch?v=TDh578j0iF8
ΜΑΘΕ ΠΟΙΑ ΕΙΜΑΙ ΚΥΡΙΕ - ΓΙΩΤΑ ΛΥΔΙΑ
Aris Koukos
Είναι πολύ δύσκολο τραγούδι (αλλάζει αρκετές κλίμακες) και χρειάζεται ιδιαίτερη ικανότητα.
Φαντάζομαι ήθελε μια πιο τεχνική φωνή, Λύδια, Πόλυ Πάνου, Καίτη Γκρέυ πχ.
Γεώργιος Ζγούρας
* Ο Άκης έδωσε σε πολλούς νέους καλλιτέχνες τραγούδια, άλλωστε ο καθένας - (μας) μετράει διαφορετικά τις αισθήσεις του! Το ότι έδωσε έναν ύμνο στον Γιώργο Μαρίνο - (τον οποίον είπε εκπληκτικά) μάς δείχνει το τι ζουμί έβγαζε αυτός ο εγκέφαλος!!
** Υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που αναρωτιούνται πώς ο Άκης κατέθετε τέτοιους στίχους και τέτοια μουσική! Τούς φαίνεται απίστευτο!
Έτσι για την κουβέντα:
- Το ότι υπάρχουν 7-8 δις άνθρωποι στον πλανήτη και δεν υπάρχει κοινό δακτυλικό αποτύπωμα κι εμείς ακόμα προσπαθούμε να κατανοήσουμε π.χ. τον...αδερφό/ή μας θα έπρεπε να μάς... ξεπερνάει!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Έχει γράψει και μετριότητες ο Άκης Πάνου, αλλά τα πολύ καλά του είναι αριστουργήματα.
Η Μαράντη είναι πολύ καλή στα σκυλολαϊκά. Ο Πάνου έγραφε όμως εκλεπτυσμένα δεν έγραφε σκυλολαϊκά. Μαράντη ιδανική για Μουσαφίρη, Μοσχολιού για Πάνου.
Γεώργιος Ζγούρας
* Άπαντες γράψανε / τραγουδήσανε και " απλοϊκά " άσματα!
Nobo StillIllopoulos
Α εδώ θα διαφωνήσω (μερικώς). Αυτό το τραγούδι, έτσι όπως είναι, είναι από τα all time αγαπημένα μου. Αλλά ναι, προφανώς και θα ταίριαζε στη Μοσχολιού. Η Μαράντη το απαλλάσσει από το βάρος της Μοσχολιού (αν βγάζει κάποιο νόημα αυτό...)
Vasilis Kordatos
Ένας από τους πολλούς πιθανούς λόγους που το έδωσε στή Μαράντη και όχι στη Μοσχολιού είναι ότι οι συνθέτες της κλάσης του Άκη Πάνου γουστάρουν να κάνουν σουξέ με πιό δεύτερα ονόματα ή και με άγνωστους τραγουδιστές επειδή έτσι τονίζεται περισσότερο ή αξία του δημιουργού.
Επίσης μπορεί να το είχε δώσει στη Μοσχολιού και να μήν το ήθελε ή μπορεί να είχε σπαστεί για κάποιο λόγο μαζί της και να είπε θα το δώσω στη Μαράντη. Και βέβαια μπορεί να περνούσε φάση Μαράντη και να το έγραψε ειδικά γι'αυτή. Έτσι ή αλλιώς πάντως η Μαράντη το έσκισε!
Spyros Zoupanos
Πράγματι, ΣΠΑΝΙΑ ερμηνεία!!!
Χρήστος Πριτσαπίδουλας
Για να κρίνεις τραγουδιστή να πας εκεί που εμφανίζεται, να κλείσεις τα μάτια και να τον ακούσεις ...να τον κρίνεις και αν τον έχεις ακούσει τον άλλον/λη να τους συγκρίνεις. Ο δίσκος είναι προϊόν με τελειοποιημένη τραγούδια.
_ Η Μοσχολιού είναι υπερτιμημένη (άποψη μου.)
_ Η Μαράντη αν είχε τον παραγωγό που θα της ταίριαζε και κατάλληλη διαφήμιση θα είχε άλλη αξιολόγηση σήμερα. /Φορτώθηκε δυσανάλογα τον άξιο κατά τα άλλα Γιάννη Καραμπεσίνη.
Και κάτι "ξεκρέμαστο".
Ο Πάνου δεν δούλευε ποτέ χωρίς λογική για την αξία του συμφωνία και μπράβο του.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Ξαναβγαίνει η Απογευματινή. Πάντα κοντά στον πολίτη και στην προστασία του..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήEleni Founti
Ναι αλλά τώρα θα έχει και μαχητική αρθρογραφία από τη Σοφία Βούλτεψη!
Γιάννης Φρέρης
Και προφήτες, ιστορική ευκαιρίαχαχαχχχχχαχ
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Γιατί, κι αυτό που είπε ο Κάρτερ;
Γιάννης Φρέρης
Ρε τι θυμήθηκα τώρα, ο φυστικας φαντάζει σχεδόν συμπαθής μπροστά στους σημερινούς.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ακόμη και ο Νίξον
Kwstas Agas
ναι ναι, κι εμένα οι μοναδικές παιδικές αναμνήσεις που μου έμειναν από τον Τζίμυ Κάρτερ είναι... οι γελοιογραφίες που τον έδειχναν δίπλα σε φυστίκια, αλλά κι ένα βιβλίο με ευθυμογραφηματα του Φρέντυ Γερμανού "Τζίμυ πάρε ένα φυστίκι"!!! Περισσότερα για τον τοοοοτε πρεζιντεντ δεν θυμάμαι....
Γιάννης Φρέρης
Ρε ζει το θηρίο, 98 είναι
Γιώργος Αδαμόπουλος
Μόνο καλά αθλητικά είχε
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ζωγράφιζε και την πορεία της μπάλας με βελάκια, στις φωτογραφίες...
Πετρος Μιχελιουδης
αντε?πολυ προχω λεμε
Makis Kontizas
Να με δω εξώφυλλο με τα σεντόνια για μοιχεία.
Tsapralis Nikos
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Σ' ευχαριστώ πολύ
Γιώργος Πήττας
Και η Συγγρού "έτοιμη" να κάνει πιάτσα ο Ζισκάρ...
Δημοσθένης Ταχταλίδης
Και μαχητικό ρεπορτάζ Βαρβάρας Τσιμπούλη!!!
Anastassios Anastassiou
Και στη δεύτερη σελίδα: "καυτη ολόσωμη φωτογραφία".
Τα πλέον ενημερωμένα αθλητικά η εφημερίδα "Θεσσαλονικη", της Δευτέρας, με πλήθος πληροφοριών περί το ερασιτεχνικό ποδοσφαιρο, ιδίως το βορειοελλαδικο, από Ορέστη Ορεστιάδας, Θερμαϊκό και Πυρσο Γρεβενών, αλλά και Φοίβο Κρεμαστης (Ροδος), που έπαιζε περί το 1975, στη Β εθνικη. Η εν λόγω εφημερίδα, μαζί με τη "Μακεδονία ", κεντρωων αποκλίσεων, ανήκαν στο συγκρότημα Βελλίδη.
Stathis Nikokavouras
χρονια πολλα φωντα αν και δεν πιστευω σε αγιους..στην απογευματινη στα γραφεια στην ομονοια πηγαινα και εδινα στον φαιδωνα τον κωσταντουδακη το ρεπορταζ που εκανα και το εβαζε στον δικεφαλο το 85-86..τωρα την εβγαλε ο μαρινακης για να σπρωξει την νεα τρομοκρατια...
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Σ' ευχαριστώ Στάθη
Evi Mvrn
Λοιπον, καποτε ενας προσπαθησε να με βιασει και το πρωτο πραγμα που σκεφτηκα ηταν οτι αυριο θα με γραφει η Απογευματινη πρωτοσελιδο. Πολυ συγχιστηκα τοτε...
Takis Akkos
Πορνοφυλλαδα κίτρινη και τοξική...
Mike Beles
Θα εχει υπερκερδη με τα 1000 φυλλα που θα πουλαει...μεγαλη επιχειρηματικη κινηση....ευγε Μαρινακι
Μιχαλης Κοτακης
Πολυχρονος Φωντα!!!@!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ευχαριστώ πολύ!
Nikos Tzelepis
Χρόνια Πολλά!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Σ' ευχαριστώ πολύ!
Tasos Sagris
Μας έλειπε ρε παιδί μου μια δεξιά εφημερίδα, δεν είχαμε αρκετές....
Πετρος Μιχελιουδης
ακομα ενα ''πλυντιριο'' μαυρων
Vicky Ntelli
Και αναρωτιόμουνα τί μου λείπει απ' τη ζωή μο
Ntinos Dimatatis
Πολύχρονος και πάντα δημιουργικός....!!!!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Σ' ευχαριστώ πολύ Ντίνο!
Σχόλια από το fb στο ποστ "Εντάξει ρε παιδιά, το αντιγράψατε γιατί σας άρεσε, και συγκινηθήκατε κιόλας"...
ΑπάντησηΔιαγραφήNikos Mitrogiannopoulos
Ποικιλογράφοι, είναι αυτοί Φώντα, στα πρότυπα των ποικιλογράφων του 2ου και 3ου μ.Χ αιώνα. Κατά το κοινώς λεγόμενον οι όλα τα σφάζω, όλα τα μαχαιρώνω. Ούτε γραφιάδες ούτε συγγραφείς ούτε τίποτα.
Διαμαντής Καράβολας
Βάζε κανα σκόπιμο λάθος στην αντιγραφή για να τους πιανεις μέτα, απ τη μύτη.
Λενε ότι το κάνανε στους χάρτες αυτό παλιά, για να μην τους αναπαράγουν άλλοι εκδότες.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Στον παλιό τα λες αυτά; Κι εδώ, σ' αυτό το αποσματάκι από την A.V. έχω... αόρατο υδατογράφημα.
Τους ρωτάς και σε ποια σελίδα είναι η συνέντευξη...
Ιωάννα Κλ.
Η σοφή συμβουλή που μου έδωσε ο Ντίνος Χριστιανόπουλος για τα βιβλία μου, Ζαμπέτα και Μπίνη! Και το έχω κάνει!!! Και βγαίνουν "μάγκες και μαγκίτισσες" και αναπαράγουν ασυστόλως τις δικές μου "εμπνεύσεις"!!! Τάχα το ερευνήσανε, τάχα έχουν προσωπική πληροφόρηση! Και γελάω και γελάω και καταχαίρομαι!!! (έως να 'ρθει το πλήρωμα του χρόνου να τους ξεμπροστιάσω....)
Σχόλια από το fb στο ποστ "Χοντρικά θα είχε πιο ενδιαφέρον να διασκεύαζε ο Μαρκόπουλος Παυλίδη, παρά ο Παυλίδης Μαρκόπουλο"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚώστας Παπαθανασίου
Όπως ο Johnny Cash
Fotis Zafiropoulos
Όπως έκανε στα 70 του ο μεγάλος man in black στα American recordings.
Stylianos Tziritas
αν δεν ήταν ο Rick Rubin δεν θα είχε βγει αυτός ο δίσκος. Όλος ο δίσκος στην American recordings είναι σύλληψη του Rubin.
Fotis Zafiropoulos
Stylianos Tziritas αυτό δεν μειώνει τον Cash, μάλλον αποδεικνύει πόσο ανοιχτομυαλος ήταν. Και δεν είναι ένας δίσκος, είναι νομίζω 5 album σε μια δεκαετία όλα παραγωγές του Rubin. Δεν είμαι και ειδικός στον Cash, δεν συγκαταλέγομαι καν στους fan του Cash ή της country μουσικής.
Costas Arvanitis
Ο Paul Mauriat δεν ήταν γέρος το '72, Ήταν 47 χρονών και στα ντουζένια του. Η διαφορά ηλικίας, βέβαια, με τον συνθέτη του Jesahel, ήταν περίπου ίδια με τη διαφορά Μαρκόπουλου - Παυλίδη, αλλά άλλο να είναι κανείς 47 κι άλλο 84.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Τις τσέκαρα τις ηλικίες, πριν κάνω την ανάρτηση, αλλά με ενδιέφερε να δείξω αυτό που έγραψα στο ποστ, ότι είναι πιο γαργαλιστικό να διασκευάζουν οι γέροι νεότερους παρά το ανάποδο. Στα 25 μου πάντως γέρους τους έλεγα τους 50ρηδες.
Επίσης και το προσδόκιμο ζωής αρχές '70 ήταν περί τα 70 χρόνια, ενώ σήμερα είναι 83. Οπότε ένας 50άρης τότε ήταν σαν 60βάλε σήμερα. Χοντρικά αυτά γιατί παίζουνε οι διαφορές από χώρες σε χώρες και από χρονιές σε χρονιές.
Mike Beles
Να διασκευαζουν το απολυτο τιποτα ?? το μηδεν ?
Σχόλια από το fb στο ποστ "Είχα γράψει προχθές... >>Δηλαδή είσαι 80-90 χρονώ και δίνεις τα τραγούδια σου σ’ έναν 60χρονο, για να τους δώσει μια καινούρια αύρα, έναν άλλο αέρα, και όχι σ’ έναν 25χρονο;<<..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήAndreas Frogoudakis
Πολυ καλοι, ειδικα ο δεξια σκοτωνει..
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
θα γούσταρα και κανα ούτι ανάμεσα...
Andreas Frogoudakis
pas mal..
θανασης Βουγιουκας
Ναι παιζουν πολυ καλα. Κι εγω ξερω ...χωρις να το πολυψαξω τουλαχιστον δυο, τρεις αντιστοιχους ταλαντουχους. Απο κει και περα τι γινεται είναι το θεμα . Ταλεντα υπαρχουν παντα αλλα θα πρεπει να ψαξουν κι άλλα πραγματα για να προωθήσουν την δουλεια τους...και βεβαια να βοηθησουμε κι εμεις ...ο καθενας οπως μπορει.
Sebastian Komianos
Τί άλλα πράγματα να ψάξουν; Οι «μεγάλοι» καλλιτέχνες της χώρας έχουν πάρει εργολαβία όλους τους χώρους εκδηλώσεων και οι ευκαιρίες που έχουν δώσει σε καλλιτέχνες χωρίς φήμη δεν είναι ούτε για δείγμα!
Apostolos Gougoulakis
Μόλις άκουσα εντελώς τυχαία τη διασκευή που έχουν κάνει στη Ζαχαρούλα αλα country-bluegrass και είπα εδώ έχουμε κάτι πολύ ωραίο! Και τώρα «πέφτω» πάνω σε αυτό!!!
Thanasis Efthimiou
κι αυτός ο (τότε) 28χρονος καλά τα είχε πάει https://www.youtube.com/watch?v=Ojj1DUi9e9E...
zappa / sarhan sleep dirt
Γιώργος Κυρατσός
Έπεσες διάνα !!!
Nick Chalntoupis
Ούτε να το σφυρίξουν οι περισσότεροι δε μπορούν το κομμάτι όχι να το παίξουν ,
Μπράβο και στους δύο
Σχόλια από το fb στο ποστ "Δηλαδή καταλαβαίνεις εδώ πέρα τι σου λένε;"...
ΑπάντησηΔιαγραφήVassilis Serafimakis
Eγώ θυμάμαι ότι κάποιες δεκαετίες πριν η αριστερά διεθνώς, κι ιδίως σ'Ευρώπη κι Αμερική, πάλευε υπέρ τής ελευθερίας έκφρασης όλων τών απόψεων, όσο ασεβείς ή απεχθείς και νά ήταν αυτές, σε οποιουσδήποτε. Τότε βλέπετε την λογοκρισία την χρησιμοποιούσε με τον τρόπο της η δεξιά.
Σήμερα βλέπω την δεξιά να μην ξέρει πώς να κρύψει τη χαρά της που η αριστερά πρωτοστατεί στην λογοκρισία και στην "ακύρωση" φωνών που εκφράζουν απόψεις απεχθείς. Κι έτσι μέσα στα ξερά καίγονται και τα χλωρά. Μαντέψτε ποιά πλευρά κερδίζει στο τέλος από αυτή την πλειοδοσία λογοκρισίας.
Nikos Mitrogiannopoulos
Από τις κριτικές προτιμώ αυτές σε στυλ Σαμπάτο π.χ. "Θαυμάζουμε την γενναιότητα του συνθέτη να αναμετρηθεί με την πλήξη των ακροατών". Πάντως κι εδώ υπάρχει λύση. Γράφουμε "προς-βολή" και εννοούμε πως κατευθύνεται με ορμή προς το έργο του συνθέτη...
Athena Delcosta
Γελάω με την κατάντια της "κριτικής"
Eleni Katsarou
Εν τω μεταξύ το απόσπασμα διαπνέεται απο αντιφάσεις: «ο ίδιος ο συνθέτης» αλλά «δια του πιο στενού οικογενειακού περιβάλλοντος» ( δηλαδή κάποιος τον εκπροσώπησε και δεν υπήρχε άμεση επικοινωνία) μετά «φαίνεται να τελεί σε άμεση γνώση των αποτελεσμάτων»( δηλαδή ο συνθέτης μάλλον τα ενεκρινε αφου τα άκουσε ο ίδιος, αλλά μπορεί και όχι, μετά «είναι εύλογο να υποθέσουμε» ( δηλαδή δεν έχουμε δει τα έγγραφα γιατί οι άδειες αυτές γίνονται μόνο εγγράφως, αλλιώς είναι άκυρες) και μετά το τινάζει στον αέρα συνδέοντας αυθαίρετα το έργο με το πνευματικό δικαίωμα. ( Δηλαδή την προσβολή του πνευματικού δικαιώματος που θα υπήρχε αν δεν είχαν ληφθεί οι άδειες, με την «προσβολή του έργου» που προφανώς υπονοεί ότι η διασκευή του «του άλλαξε τα φώτα».)Διαβάζοντάς το το μόνο εύλογο που υποθέτω είναι ότι ο ΓΜ μπορεί και να μην ξέρει τίποτα απο όλα αυτά.
Nectarios Mpapos
Μισο λεπτο.δεν νομιζω να ποινικοποιει η παραπανω διατυπωση και την "αισθητικη" ας το πουμε προσβολη, που εγω την καταλαβαινω με την εννοια οτι μια διασκευη ειναι ας πουμε κατωτερη του πρωτοτυπου
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
>>Μισο λεπτο.δεν νομιζω<<
Τι να σου πω; Ρώτα τους...
Athena Delcosta
Καθείς έχει δικαίωμα να κρίνει το οιοδήποτε έργο οποιουδήποτε , οποτεδήποτε, από τη στιγμη που εκτίθεται δημόσια και είναι προς πώληση.
Αν ο συνθέτης των αυθεντικών τραγουδιών έχει δώσει ή όχι την απόλυτη έγκριση για την δημιουργία τους και την κυκλοφορία τους στον "διασκευαστή", αυτό είναι σεβαστό μεν, αλλά δεν αφορά τον κριτικό/ακροατή ο οποίος δεν θα εκφέρει γνώμη επ' αυτής της έγκρισης/ανάθεσης, αλλά επί του συνόλου του έργου του διασκευαστή, το οποίο έχει την δική του υπόσταση και εκτίθεται στο κοινό .
Δεν έχουμε ανάγκη την παραίνεση κανενός για το πώς θα τοποθετηθούμε έναντι μιας κυκλοφορίας. Αν γουστάρουμε θα την υμνήσουμε, αν γουστάρουμε πάλι, θα την κάνουμε κομματάκια.
Αν θεωρούμε ότι αυτή η "αναδόμηση " προσβάλλει το αυθεντικό έργο του δημιουργού (ανεξάρτητα από το αν υπάρχει έγκριση δική του ή όχι ) θα το πούμε και αυτό, χωρίς επιθέσεις επί προσωπικού, αυτό είναι ευνόητο.
Αυτό έλειπε να δεχτούμε και υποδείξεις για το πώς θα εκφέρουμε τη γνώμη μας και με πόσα γραμμάρια ψυχραιμίας κιόλας.
Αρης Σαπρικης
Μπορεί να το λεω αυτο με άνεση χωρίς να γνωρίζω τα "του χώρου", αλλά μην "αφήσετε γειά" όσο και να εκτραχυνθεί η κατάσταση...μη τους κάνετε την χάρη, οπως και κανένας απο όσους λίγους είναι σαν εσάς στον χώρο αυτό!
Kostas Drosopoulos
Στην 367 τού Ποινικού μας Κώδικα διαβάζουμε μεταξύ άλλων :"δεν συνιστά άδικη πράξη [...] οι δυσμενείς κρίσεις για επιστημονικές, καλλιτεχνικες ή επαγγελματικές εργασίες".
Στο πλαίσιο τής ενότητας τής εννομης τάξης, η διάταξη έχει εφαρμογή και στην Αστική Δίκη.
Συμπέρασμα :Δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Kostas Drosopoulos Εσείς οι δικηγόροι τα ξέρετε αυτά, εμείς είμαστε έρμαια των αποφάσεών σας - και βασικά των ερμηνειών σας.
Nikolas Fotakis
Από πού είναι αυτό;
Vangelis Aragiannis
https://www.avopolis.gr/.../78670-einai-mia-diaskevi-kale...
Είναι μια διασκευή, καλέ μου άνθρωπε
Σχόλια από το fb στο ποστ "Βαλλάτε, κι εσείς οι υπόλοιποι εκεί στο Pharaoh, να βρείτε και κάποιον να σας παίξει από βινύλιο Ανδρέα Αναγνώστου"...
ΑπάντησηΔιαγραφήNtinos Sarandopulos
τού δικού μας είναι ανώτερο
https://youtu.be/KAl6BcDB4sU
ΝΙΚΟΣ ΓΟΥΝΑΡΗΣ - Κάϊρο (πλήρες)
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Και ο άλλος δικός μας είναι. Αλλά και το "Κάιρο" το παίζουμε από βινύλιο άμα λάχει...
Spyros Zoupanos
Μπορεί να με διαφωτίσει κάποιος αν οι ντισκ τζόκευς χρησιμοποιούν σκάλα για να παίξουν το 5ο δεξιά γωνία πχ;