9/8/2025
Μπορεί να πέρασαν τα χρόνια και οι πιτσιρικάδες του ’66 να έγιναν κύριοι, αλλά η ψυχή τους δεν τους προδίδει. Ένας ύμνος του garage-punk, με δυνατές Dylan/Byrds αναφορές, πέρα από τη βασική επιρροή από το “Louie Louie”.
Μπορεί να πέρασαν τα χρόνια και οι πιτσιρικάδες του ’66 να έγιναν κύριοι, αλλά η ψυχή τους δεν τους προδίδει. Ένας ύμνος του garage-punk, με δυνατές Dylan/Byrds αναφορές, πέρα από τη βασική επιρροή από το “Louie Louie”.
9/8/2025
Το δισκάδικο Pop Eleven των αδελφών Φαληρέα και η ιστορία του, στο πιο νέο βιβλίο μου για το ροκ και το ελληνικό ροκ, που τώρα κυκλοφορεί από το Όγδοο.
Το δισκάδικο Pop Eleven των αδελφών Φαληρέα και η ιστορία του, στο πιο νέο βιβλίο μου για το ροκ και το ελληνικό ροκ, που τώρα κυκλοφορεί από το Όγδοο.
8/8/2025
Βασίλης Ντάλλας (1949-1996), ένας από τους μεγαλύτερους μπασίστες του ελληνικού ροκ. Η φωτογραφία αυτή είναι από τον «Κούρο» του Λεωνίδα Χρηστάκη, όπως και η συνέντευξη στον Τάσο Φαληρέα, την οποία θα διαβάσετε στο «Ροκ, Ελληνικό Ροκ Κοινωνία και Πολιτική στη μακρά δεκαετία του ’60 (μία αντι-ανάγνωση)» [Όγδοο, 2025].
Βασίλης Ντάλλας (1949-1996), ένας από τους μεγαλύτερους μπασίστες του ελληνικού ροκ. Η φωτογραφία αυτή είναι από τον «Κούρο» του Λεωνίδα Χρηστάκη, όπως και η συνέντευξη στον Τάσο Φαληρέα, την οποία θα διαβάσετε στο «Ροκ, Ελληνικό Ροκ Κοινωνία και Πολιτική στη μακρά δεκαετία του ’60 (μία αντι-ανάγνωση)» [Όγδοο, 2025].
Στη συγγραφή του βιβλίου χρησιμοποίησα
τρία τεύχη του «Κούρου». Σε μελλοντικά ποστ θα γράψω και για τα υπόλοιπα δύο.
8/8/2025
>>Επειδή η γνωστή τοξικότητα και κακία των πολιτικών μας αντιπάλων δεν σέβεται ούτε τον θάνατο ενός νέου ανθρώπου, ούτε την τραγωδία που βιώνει η οικογένεια Σαμαρά, αναγκάζομαι να διευκρινίσω τα εξής.<<
Υπήρξαν πολιτικοί αντίπαλοι του Γεωργιάδη, που επιχείρησαν να εκμεταλλευθούν το θάνατο της εν λόγω γυναίκας; Γιατί δεν τους κατονομάζει; Διάβασα συλλυπητήριες δηλώσεις απ’ όλους (τουλάχιστον απ’ αυτούς που έκαναν) και ήταν όλες ok, ανάλογες της περίστασης.
Ερήμην κουβέντες, που στόχο έχουν τη δημιουργία εντυπώσεων και την εκμετάλλευση ενός τραγικού συμβάντος από τον ίδιο, και όχι από τους... αντιπάλους του.
>>Επειδή η γνωστή τοξικότητα και κακία των πολιτικών μας αντιπάλων δεν σέβεται ούτε τον θάνατο ενός νέου ανθρώπου, ούτε την τραγωδία που βιώνει η οικογένεια Σαμαρά, αναγκάζομαι να διευκρινίσω τα εξής.<<
Υπήρξαν πολιτικοί αντίπαλοι του Γεωργιάδη, που επιχείρησαν να εκμεταλλευθούν το θάνατο της εν λόγω γυναίκας; Γιατί δεν τους κατονομάζει; Διάβασα συλλυπητήριες δηλώσεις απ’ όλους (τουλάχιστον απ’ αυτούς που έκαναν) και ήταν όλες ok, ανάλογες της περίστασης.
Ερήμην κουβέντες, που στόχο έχουν τη δημιουργία εντυπώσεων και την εκμετάλλευση ενός τραγικού συμβάντος από τον ίδιο, και όχι από τους... αντιπάλους του.
8/8/2025
Από τα άγραφα. Μπορεί το «Θα σε πάρουμε να φύγουμε» να το τραγουδούσε η Ρένα Βλαχοπούλου στις σκηνές από το 1944, αλλά για πρώτη φορά το είπε σε δίσκο το 1985! 41 χρόνια μετά – αν είναι δυνατόν! Η πρώτη δισκογράφηση στην Ελλάδα πρέπει να είναι από τον άγνωστο, αλλά φοβερό Πάνο Παπαθανασίου (και το Τρίο Μέλοντυ) από το 1959. Η τεράστια σύνθεση του Γιάννη Σπάρτακου ρε φίλε. Το ένα και μοναδικό Greek Bolero...
https://www.youtube.com/watch?v=5rVLw3Q76kM&list=RD5rVLw3Q76kM&start_radio=1
Από τα άγραφα. Μπορεί το «Θα σε πάρουμε να φύγουμε» να το τραγουδούσε η Ρένα Βλαχοπούλου στις σκηνές από το 1944, αλλά για πρώτη φορά το είπε σε δίσκο το 1985! 41 χρόνια μετά – αν είναι δυνατόν! Η πρώτη δισκογράφηση στην Ελλάδα πρέπει να είναι από τον άγνωστο, αλλά φοβερό Πάνο Παπαθανασίου (και το Τρίο Μέλοντυ) από το 1959. Η τεράστια σύνθεση του Γιάννη Σπάρτακου ρε φίλε. Το ένα και μοναδικό Greek Bolero...
https://www.youtube.com/watch?v=5rVLw3Q76kM&list=RD5rVLw3Q76kM&start_radio=1
7/8/2025
Τρελά πράγματα συνέβαιναν με τους M.G.C. το 1968. Πρώτα τους βγάζουν στη νεότευκτη τηλεόραση, μετά τους παρουσιάζει η χούντα στα Επίκαιρα (που μεταδίδονταν σε όλους τους κινηματογράφους της χώρας) να παίζουν το ψυχεδελικό “My friend Jack” των Smoke, ως ένα γκρουπ, που διασκέδαζε τον κόσμο την Αποκριά, με τον σπίκερ να λέει το φοβερό... «Μα το ξεφάντωμα περισσότερο αισθητό γινόταν στους δρόμους της Πλάκας, με το μεγάλο το ανώνυμο πλήθος που χαιρόταν ΧΩΡΙΣ ΑΓΩΝΙΕΣ (σ.σ. χωρίς αγωνίες το ’68) αυτή τη χρονιά τη θεότρελη Αποκριά» (που σημαίνει πως το ψυχεδελικό ροκ, ελληνικό ή βρετανικό, ήταν τελείως απενοχοποιημένο από το καθεστώς), ενώ μετά ακολουθεί, υποτίθεται, το κυνήγι της... ψυχεδελικής νεολαίας (με τη σύλληψη των Πουλικάκου και Πολύτιμου, για τη γνωστή υπόθεση), όπως και το κάνσελ, που πάλι υποτίθεται ότι τρώνε οι M.G.C.
Τρελά πράγματα συνέβαιναν με τους M.G.C. το 1968. Πρώτα τους βγάζουν στη νεότευκτη τηλεόραση, μετά τους παρουσιάζει η χούντα στα Επίκαιρα (που μεταδίδονταν σε όλους τους κινηματογράφους της χώρας) να παίζουν το ψυχεδελικό “My friend Jack” των Smoke, ως ένα γκρουπ, που διασκέδαζε τον κόσμο την Αποκριά, με τον σπίκερ να λέει το φοβερό... «Μα το ξεφάντωμα περισσότερο αισθητό γινόταν στους δρόμους της Πλάκας, με το μεγάλο το ανώνυμο πλήθος που χαιρόταν ΧΩΡΙΣ ΑΓΩΝΙΕΣ (σ.σ. χωρίς αγωνίες το ’68) αυτή τη χρονιά τη θεότρελη Αποκριά» (που σημαίνει πως το ψυχεδελικό ροκ, ελληνικό ή βρετανικό, ήταν τελείως απενοχοποιημένο από το καθεστώς), ενώ μετά ακολουθεί, υποτίθεται, το κυνήγι της... ψυχεδελικής νεολαίας (με τη σύλληψη των Πουλικάκου και Πολύτιμου, για τη γνωστή υπόθεση), όπως και το κάνσελ, που πάλι υποτίθεται ότι τρώνε οι M.G.C.
Πώς ακριβώς είχαν τα πράματα; Τι στ’ αλήθεια είχε γίνει; Και πώς
εξηγούνταν όλα αυτά; Θα βρεις πολλά να διαβάσεις στο «Ροκ, Ελληνικό Ροκ
Κοινωνία και Πολιτική στη μακρά δεκαετία του ’60 (μία αντι-ανάγνωση)» [Όγδοο,
2025].
6/8/2025
Θες να μάθεις τι συνέβαινε στο Rodeo τις σεζόν 1968-69, 1969-70 και 1970-71; Να αφουγκρασθείς κάτι από το σκηνικό μέσα από το οποίο ξεπήδησαν «Το Περιβόλι του Τρελλού» και ο «Μπάλλος»; Θες να μάθεις ποιοι καλλιτέχνες, συγκροτήματα, τραγουδιστές, και διάφοροι άλλοι τύποι συμμετείχαν στα προγράμματα του Σαββόπουλου;
Θες να μάθεις τι συνέβαινε στο Rodeo τις σεζόν 1968-69, 1969-70 και 1970-71; Να αφουγκρασθείς κάτι από το σκηνικό μέσα από το οποίο ξεπήδησαν «Το Περιβόλι του Τρελλού» και ο «Μπάλλος»; Θες να μάθεις ποιοι καλλιτέχνες, συγκροτήματα, τραγουδιστές, και διάφοροι άλλοι τύποι συμμετείχαν στα προγράμματα του Σαββόπουλου;
Άμα θες να μάθεις αυτά και άλλα
πολλά (που γράφονται για πρώτη φορά), θα τα βρεις όλα μαζεμένα στο «Ροκ,
Ελληνικό Ροκ Κοινωνία και Πολιτική στη μακρά δεκαετία του ’60 (μία
αντι-ανάγνωση)» [Όγδοο, 2025].
5/8/2025
Δεν μπορούμε να βάλουμε ούτε ένα λαϊκό τραγούδι μ' αυτό το έγκλημα διαρκείας που συντελείται στη Γάζα, από τους ξεφτιλισμένους. Με μισή καρδιά το ποστάρω.
Ψησταριά Κατέχου, συνοικία Χαλκωματά, το τάιζα καλά στο τζουκ μποξ, όταν περίσσευε κανα φράγκο (καμιά δραχμή εννοώ). Fifty years... Γεια σου ρε Στράτο απάνθρωπε!
https://www.youtube.com/watch?v=eqs8oKt-P1k
Δεν μπορούμε να βάλουμε ούτε ένα λαϊκό τραγούδι μ' αυτό το έγκλημα διαρκείας που συντελείται στη Γάζα, από τους ξεφτιλισμένους. Με μισή καρδιά το ποστάρω.
Ψησταριά Κατέχου, συνοικία Χαλκωματά, το τάιζα καλά στο τζουκ μποξ, όταν περίσσευε κανα φράγκο (καμιά δραχμή εννοώ). Fifty years... Γεια σου ρε Στράτο απάνθρωπε!
https://www.youtube.com/watch?v=eqs8oKt-P1k
Σχόλιο από το fb στο ποστ "Θες να μάθεις τι συνέβαινε στο Rodeo τις σεζόν 1968-69, 1969-70 και 1970-71; "...
ΑπάντησηΔιαγραφήVasilis Dimitroulias
... σελίς 208 και συνεχίζω αργά και απολαυστικά
Σχόλια από το fb στο ποστ "Από τα άγραφα. Μπορεί το «Θα σε πάρουμε να φύγουμε» να το τραγουδούσε η Ρένα Βλαχοπούλου στις σκηνές από το 1944"...
ΑπάντησηΔιαγραφήAthanassios Athanatos
αυτη ειναι η παλαιοτερη που μπορεσα να βρω.. https://www.youtube.com/watch?v=IPw96yw4xiE
Θα σε πάρω να φύγουμε- Κίτσα Καζάκου
Φώντας Τρούσας
η εκτέλεση αυτή είναι από αγγλικό δίσκο, όχι από ελληνικό
Akis Evenis
Ο Πάνος Παπαθανασίου, ήταν εργαζόμενος στην ΔΕΗ, κάτοικος Παγκρατίου και ενδιαφερόταν να κάνει καριέρα στο τραγούδι. Ήταν αδελφός του Λέανδρου και κατ' επέκταση θείος της Βίκυς. Νομίζω, ότι έχει δύο τρία ακόμη ηχογραφήματα με τον Σπάρτακο αν θυμάμαι καλά.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Βασίλης Ντάλλας (1949-1996), ένας από τους μεγαλύτερους μπασίστες του ελληνικού ροκ"...
ΑπάντησηΔιαγραφήChris Stassinopoulos
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kwstas Agas
Είσαι απίθανος Φώντα, που κάνεις μνεία στο βιβλίο σου γι' αυτόν τον υπέροχο μουσικό, που ακούγοντας τα παιξιματα του στον Μπαλλο του Σαββόπουλου μας έκανε να αγαπήσουμε τον ήχο του ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΎ ΜΠΑΣΟΥ. Όσοι δε τον έχουν γνωρίσει από κοντά (εγώ δυστυχώς δεν αξιώθηκα ούτε καν να τον δω επί σκηνής) έχουν να λένε για την οξυδέρκεια του κι ότι ήταν ένας "μουσικός - ροκ φιλόσοφος"!!!!! (Αν και για να πω την αλήθεια... Από Έλληνες μουσικούς που έπαιξαν ηλεκτρικό και ακουστικό μπάσο η μεγάλη μου αγάπη είναι ο ΓΙΏΡΓΟΣ ΦΙΛΙΠΠΊΔΗΣ, για τον οποίο έχω να λέω "πόσο τυχερός είμαι που αξιώθηκα να τον απολαύσω επί σκηνής να γητεύει το κοντραμπάσο του"!! Πόσο μα πόσο κρίμα που έφυγε τόσο νωρίς και τόσο άδικα από τη ζωή... ) ....
Κωνσταντίνα Κοντάκου
Kwstas Agas δεν είμαι βέβαιη τόσα χρόνια τώρα ποιόν αγάπησα περισσότερο. Εκεί που λέω τον Ντάλλα, έρχεται μπρος μου το πρόσωπο, το βλέμμα τού Γιώργου Φιλιππίδη
Dionissis Stefanopoulos
ΝΤΑΛΛΑΣ, ΦΙΛΙΠΠΊΔΗ ΟΙ ΔΎΟ ΚΟΡΥΦΑΊΟΙ ΜΑΚΡΑΝ
μιχαλης ορφανίδης
τέλειο!
Σχόλιο από το fb στο ποστ "Το δισκάδικο Pop Eleven των αδελφών Φαληρέα και η ιστορία του, στο πιο νέο βιβλίο μου"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΧρήστος Πριτσαπίδουλας
Μεγάλος ο ρόλος των αδελφών Φαληρέα
στην Ελληνική κι όχι μόνο Μουσική.
...κάθετα κι οριζόντια.
Σχόλιο από το fb στο ποστ "Μπορεί να πέρασαν τα χρόνια και οι πιτσιρικάδες του ’66 να έγιναν κύριοι"...
ΑπάντησηΔιαγραφήἨλίας Παυλίδης
Διαμάντι!