Στο καινούριο τεύχος του Jazz & Tζαζ που βρίσκεται
στα περίπτερα μπορείτε να διαβάσετε πολλά και ενδιαφέροντα. Κατ’ αρχάς τα
κείμενα του Γιώργου Χαρωνίτη, τα σχετικά με το 13ο Athens Technopolis Jazz Festival που
θα γίνει στο Γκάζι από 31/5-2/6. Αμέσως μετά, την 3/6, και πάντα στον ίδιο
χώρο, το Jazz & Τζαζ γιορτάζει τα 20
χρόνια του και σας καλεί σε μια συναυλία (με ελεύθερη είσοδο) στην οποία θα
εμφανισθούν οι Human Touch,
ο Γιώργος Κοντραφούρης με το Baby Trio
και την Sugahspank!,
καθώς και οι Mode Plagal
(με άλλα λόγια το βαρύ πυροβολικό της ελληνικής τζαζ).
Περαιτέρω, εγώ γράφω για την jazz στη Θεσσαλονίκη την εικοσαετία
1957-1977 (τα όρια αυτά δεν είναι τυχαίως επιλεγμένα), την παρουσία του
συγκροτήματος Jo-Ba-Sa και άλλα τινά, ο Γιάννης Μουγγολιάς
γράφει για τον βρετανό πιανίστα και συνθέτη Dave Stapleton (ιδρυτής της Edition Records), όπως και για την κορεάτισσα
τραγουδίστρια Youn Sun Nah,
o Κορνήλιος
Διαμαντόπουλος μεγεθύνει στην περίπτωση των Human Touch (Σταύρος Λάντσιας, Γιώτης Κιουρτσόγλου, David Lynch –
στο εξώφυλλο), ενώ ο Δημήτρης Κατσουρίνης συζητά με τον πιανίστα Fat Thumbs Ronnie των Unity Sextet (ένα
εξαιρετικό jazz/ funk/ soul γκρουπ) με
αφορμή το άλμπουμ τους “Time to Shine”.
Από ’κει και κάτω παρούσα δηλώνει όλη η σταθερή ύλη του περιοδικού. Τα Live, το Jazz Eye (με κείμενα για τους Julia Hülsmann, Villy Paraskevopoulos, Παντελή Στόικο, Iernis, Γιάννη Μπαλίκο, Δημήτρη Μονν,
Ανδρέα Πολυζωγόπουλο, Carousel κ.ά.), ο Ήχος των
Εκπλήξεων, η στήλη του Σάκη Παπαδημητρίου Jazz &
Λογοτεχνία, οι Δισκοκριτικές, το Auditorium του Αντώνη Ν. Φράγκου, το Δισκορυχείον, οι Επανεκδόσεις, οι Πράξεις
Λόγιας Μουσικής, το All That Art…
Στο CD
του περιοδικού “Greek Jazz Times/ Vol.1
Modern Jazz Tracks” ηχογραφήσεις από νέα
ελληνικά συγκροτήματα και
καλλιτέχνες ().
Είχα αρκετά χρόνια να επιμεληθώ ένα CD του περιοδικού και η αλήθεια είναι πως
το ευχαριστήθηκα! Βοήθησε και το ρεπερτόριο βεβαίως που είναι ΑΑΑ και δείχνει
τη λεωφόρο, πλέον, που βαδίζει η ελληνική τζαζ, ή η τζαζ των Ελλήνων (πείτε την
όπως θέλετε). Μεγάλες στιγμές, που θα γίνουν μεγαλύτερες με την πάροδο του
χρόνου...
H Youn Sun Nah είναι Νοτιο Κορεάτισα. Δεν βρήκατε από Βόρειο Κορέα; Δεν βγάζει ο παιδοβούβαλος τζαζ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώτης.
Φώτη, κόλλησες. Και όποιος κολλάει άνευ λόγου και αιτίας συνήθως λέει βλακείες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤρούσα αυτό το "τζαζ" που παρουσιάζεις στο cbox σαν δείγμα "Βορειο Κορεάτικης" Τζαζ, είναι από κομματική παράσταση που υμνεί τους παιδοβούβαλους. Αν αυτό είναι τζαζ εγώ είμαι αστροναύτης. Τόσο ξέρεις τόσο λες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε αυτό το σόου υπάρχουν τραγουδάκια που υμνούν τον καλό πατερούλη, οι καλοί εργάτες που δουλεύουν στα εργοστάσια και άλλα ανάλογα. Ακροατήριο είναι μέλη του κόμματος και κυρίες επί των τιμών του παιδοβούβαλου.
Η πραγματική Τζαζ είναι άγνωστη στην Βόρειο Κορέα. Υπάρει κάτι σαν Τζαζ που όμως συνδιάζεται πάντα με ύμνους στο κόμμα. Η δε Ροκ είναι ΑΔΙΑΝΟΗΤΗ σαν κακό προιόν του καπιταλιστικού συστήματος. Δες κι εδώ ρε Τρούσα να ξεστραβωθείς...
http://www.dailynk.com/english/read.php?cataId=nk01700&num=5396
Φώτης
Καλά, να σου πω κάτι. Τελείως… ντανταλούκας είσαι; Πάντως… αστροναύτης σίγουρα είσαι. Είδες να πω πουθενά εγώ ότι αυτό είναι τζαζ; Εγώ, απλώς, σου αφιέρωσα, επειδή σε… αγαπάω, ένα κλιπάκι. Θέλεις να κάνουμε κριτική για το κομμάτι; Να δούμε αν είναι jazz, αν έχει στοιχεία jazz και άλλα λοιπά φολκλορικά, αν μοιάζει με την μπιγκ-μπαντική jazz (swing και πέραν του swing), που έπαιζαν στη Σοβιετική Ένωση πριν τον πόλεμο, αλλά και σε όλο το Eastern Block μετά απ’ αυτόν; Θα μπορούσε να τα δούμε όλα αυτά (καλή τη πίστη, πάντα – παρότι από τη μεριά σου δεν υπάρχει η «καλή πίστη»), αν και δεν έχω απολύτως καμμία όρεξη αυτή την ώρα. Έχω άλλα πράγματα να κάνω…
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης, δεν έχω καμμία όρεξη να συζητήσω για την… jazz, το rock, τον αμανέ και το ρεμπέτικο στη Βόρεια Κορέα. Αν έχω κάτι να πω θα το πω, όταν κρίνω εγώ.
Πάντως, αγαπητέ, το ύφος σου δεν μου αρέσει καθόλου («να ξεστραβωθείς» και αηδίες). Άσε που μου θυμίζει τον γνωστό ηλίθιο… Να είσαι πιο σεμνός, όταν χτυπάς την πόρτα σ’ ένα μπλογκ. Αν θέλεις να κάνεις διάλογο δηλαδή και όχι να πετάς… κοτρώνες.
ΥΓ. Αν αγόρασες το τεύχος, πες μας αν σου άρεσε, και αν σου άρεσε το CD.
Καλησπέρα! Πολύ ενδιαφέρουσα η ύλη και το cd του μαγιάτικου τεύχους - θα το 'χουμε αύριο στα χέρια μας...
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαιρόμαστε και για τη γιορτή του περιοδικού και για το φετινό φεστιβάλ στην Τεχνόπολη που περιλαμβάνει Phronesis, Contemporary Noise Sextet και Shai Maestro!
ΥΓ. Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες λένε πως στο cd του περιοδικού υπάρχει κρυφό track. Μια jazz διασκευή του ... "νταλουκέρη, νταλουκέρη, άσ' το καμουτσίκι απ' το χέρι και μην το χτυπάααας..." :)
Καλησπέρα Lapsus digiti.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα είναι ωραία η γιορτή της jazz (και του λεγόμενου eurojazz και η δική μας). Τα ονόματα αποτελούν εγγύηση.
Κατά τα λοιπά, εκτός των… προτύπων με κυνηγάνε, τώρα, και οι… κλώνοι. Αν υποθέσουμε ότι είναι κλώνοι και όχι τα… μεταλλαγμένα πρότυπα.
Το τεύχος το αγόρασα-καλό είναι. Και το cd καλό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώτης.
Χαίρομαι που σ' άρεσε.
ΔιαγραφήΤο cd είναι πολύ καλό ...τουλάχιστον ενώ οδηγούσα στόν Ισθμό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦ.Ν.
Ελπίζω να το ευχαριστηθείς και οίκαδε Φ.Ν.
ΔιαγραφήTo cd είναι εξαιρετικό, πολύ καλές κλαμπίστικες επιλογές, μία και μία, πολύ ευχάριστο και ισορροπημένο συνολικά άκουσμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο τεύχος (όσο πρόλαβα να δω) σκίζει!
Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο για τη τζαζ στη Θεσσαλονίκη 57-77, άξιζε ίσως μεγαλύτερη έκταση.
dMb
Χαίρομαι που σου άρεσε το CD και το τεύχος dMb.
ΔιαγραφήΓια την τζαζ στη Θεσσαλονίκη (στη συγκεκριμένη περίοδο) υπάρχουν και κάποια ακόμη στοιχεία. Σιγά-σιγά θα γραφούν κι αυτά… Για την ώρα (και λόγω της υπόλοιπης ύλης του περιοδικού) δεν γινόταν να ξεφύγουμε από τις συγκεκριμένες σελίδες.
Μπράβο για το cd. Σε τακτά διαστήματα πρεπει να ακούγεται ο ντόπιος παλμός! Αντε και για vol. 2!
ΑπάντησηΔιαγραφήΛιγή γκρίνια τώρα!!! Τι γινεται με τα eurojazz cd?
Μήπως μπήκαμε σε διαδικασία απόσχησης απο την Ε.Ε. και δεν το πήρα χαμπαρι?!
Να 'σαι πάντα καλά.
Yiannick
Ευχαριστούμε για τα καλά λόγια Yannick.
ΔιαγραφήΤα τεύχη με τα “euro-jazz” CD όσο τα βγάζαμε πουλούσαν λιγότερο απ’ όλα – όντως. Όταν τα κόψαμε (για κάποιους λόγους που σχετίζονταν με το κόστος, το οποίο μας ξεπερνούσε), κάποιοι άρχισαν να τα αναζητούν (προφανώς εκείνοι που τ’ αγόραζαν και παλαιότερα).
Σημασία, αυτές ειδικώς τις εποχές, είναι να δίνεις καλό προϊόν, δίχως να χρειάζεται να ξεπουληθείς. Και το συγκεκριμένο CD (και όχι γιατί το έφτιαξα εγώ – συνέτεινε το υλικό που είναι πρώτης τάξεως) είναι «άσσος».
Σοβαρά τώρα, πουλούσαν λιγότερο? Παράξενο. Για εμένα ήταν ο απόλυτος "κραχτης". Μάλιστα παλιότερα που η τζαζ γενικά δεν μου έλεγε ακόμη και πολλά και δεν αγόραζα παρά ελάχιστες φορές το περιοδικό, περίμενα το eurojazz cd με αγωνία, γιατί πάντα εκεί κάτι θα έυρισκα να με "ινριγκάρει" μουσικά!Για εμένα είχε και "παιδαγωγικό" ρόλο δηλαδή!Κρίμα. Απο την άλλη συμφωνω για τον "ασσο" και δεν τα συκρίνω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπλως μια συλλογη με λίγο phronesis, Noise sextet, και shai maestro θα έλεγε πολλά...
Όπως και να εχει συνεχίστε την καλή δουλειά εκεί στο περιοδικό!
Yiannick
Την Πέμπτη 23 Μαϊου στις 9μμ οι HOWARD PAUL / LEFTERIS CHRISTOFIS συναυλία στο νέο εκπληκτικό χώρο FOUGARO, στο Ναύπλιο.
ΑπάντησηΔιαγραφή