Παλιός γνώριμος ο
κιθαρίστας Joshua
Breakstone – από την αρχή σχεδόν του blog, όταν είχα αναφερθεί στο άλμπουμ του “No One New”
[CAPRI, 2009], αλλά και πιο
πρόσφατα, όταν έγραψα για το “With the Wind and the Rain”
[CAPRI, 2014]. Κινούμενος με τρίο βασικά, το οποίο ενίοτε
μετατρέπεται σε κουαρτέτο (με την προσθήκη τσέλου), ο Breakstone έχει
καταφέρει να δημιουργήσει έναν δικό του ήχο, εκμεταλλευόμενος την ικανότητά
του να συνθέτει έναν τύπο ήσυχης jazz (πείτε την και chamber jazz), που διαθέτει, όμως, υπόγειο groove. Έτσι, τα άλμπουμ του
εμφανίζουν μια χορευτική ροή, χωρίς να χάνουν επ’ ουδενί σε άλλες πιο...
εγκεφαλικές απαιτήσεις. Δεν βοηθούν προς αυτό μόνον οι εξαιρετικοί μουσικοί, ο
μπασίστας Lisle Atkinson,
ο ντράμερ Andy Watson
και ο τσελίστας Mike Richmond,
αλλά και το ρεπερτόριο αυτό καθ’ αυτό, που αποτελείται, βασικά, από επιλεγμένα
στάνταρντ και λιγότερο στάνταρντ (μεταξύ των εννέα tracks, καταγράφονται μόλις δύο originals), παρέχοντας στο “2nd Avenue” [CAPRI, 2015] την ποθητή, από τον Breakstone, κινητικότητα.
Αν και το track list
θα μπορούσε να κατανέμεται σε… δύο πλευρές, στα πέντε κομμάτια με τσέλο (της
μιας) και στα τέσσερα άνευ τσέλου (της άλλης), στην πράξη το αποτέλεσμα δεν
αλλάζει όσον αφορά στα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Το άκουσμα έχει ενιαία
χαρακτήρα, κυρίως γιατί οι ενορχηστρώσεις του Breakstone, είτε για τρίο, είτε για
κουαρτέτο, έχουν γίνει νε σεβασμό στις πρωταρχικές μελωδίες – που ακούγονται
εδώ «πιστές», αλλά συγχρόνως και ανανεωμένες. Και αναφέρομαι στο εισαγωγικό “Thingin’” του Lee Konitz (που προσφέρει μιαν
έξοχη συνύπαρξη τσέλου και κιθάρας), στο “Home” του Cannonball Adderley
(με τη μελωδία να περνάει από το δοξάρι του μπάσου, καθώς κιθάρα και τσέλο
συμβάλλουν στην αρμονική ολοκλήρωση), στο “Evergreenish” του Dexter Gordon
(με τον Breakstone να
προσφέρει ένα ωραίο δεύτερο σόλο) και βεβαίως στο έσχατο original και
9λεπτο “2nd Ave:
Blues for Imahori” –δίχως να παραβλέπω
κανένα από τα υπόλοιπα– ένα κλασικό μινόρε blues, το οποίον παίρνει επάνω του, ολάκερο, ο… πρώτος ανάμεσα σε
ίσους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου