Το δεύτερο άλμπουμ τού τρομπονίστα James Hall, ως leader, λέγεται “Lattice”,
είναι ηχογραφημένο τον
Σεπτέμβριο του 2016 στο Brooklyn και κυκλοφόρησε από την Outside in Music πριν από
λίγες μέρες. Ο λόγος, λοιπόν, για ένα
όμορφο και μάλλον... ευκολοδιάβαστο άλμπουμ, που περιέχει θαυμάσια και περίτεχνη jazz music – οδηγημένη όχι μόνον
από το τρομπόνι τού Hall,
αλλά και από τα φλάουτα της Jamie Baum,
το πιάνο και το rhodes
της Deanna Witkowski,
το μπάσο του Tom DiCarlo και τα ντραμς του Allan Mednard. Οι συνθέσεις, οκτώ στον αριθμό, ανήκουν στον Hall – πλην των “Black narcissus” (Joe Henderson) και “Kind folk” (Kenny Wheeler).
Η μπάντα παίζει με αληθινή μαεστρία και αυτό φαίνεται
περισσότερο, νομίζω, στα αργά κομμάτια, όπως στη φερώνυμη ρομάντζα “Lattice” π.χ., εκεί όπου οι…
άνετοι χρόνοι δίνουν την ευκαιρία στα διάφορα μέλη να δείξουν όχι μόνο το
ταλέντο τους, ως σολίστες, μα κυρίως την ικανότητά τους να συνυπάρχουν κάτω από
απαιτητικές συνθήκες. Γιατί απαιτητικές; Μα γιατί είναι τέτοια η δομή τής
συγκριμένης σύνθεσης, που προϋποθέτει ξεχωριστές κινήσεις. Εδώ, λοιπόν,
εντυπωσιάζει το fender rhodes της Witkowski,
που με το… φυσικό delay
του «γεμίζει» τη σύνθεση με ωραία ηλεκτρικά vibes – είτε αυτά ακούγονται «μπροστά», είτε αποτελούν το «χαλί»,
πάνω στο οποίο θα πατήσουν το τρομπόνι και τα φλάουτα. Στην αντίθετη μεριά ρολάρει το γρήγορο “Brittle stitch”,
που διαθέτει και το άλτο σαξόφωνο της guest Sharel Cassity (έχει παίξει με Herbie Hancock και Wynton Marsalis και θεωρείται
ανερχόμενη), μαζί με θαυμάσιους συνδυασμούς απ’ όλα τα υπόλοιπα πνευστά.
Καταπληκτική σύνθεση και η “Gaillardia”,
που εμφανίζει δυνατό light
μοτίβο, μαζί με ενδιαφέροντα soli
από το τρομπόνι, το πιάνο και το φλάουτο. Αλλά και η διασκευή στο “Black narcissus” είναι πολύ πρώτη, με
άπαντα τα πνευστά να στέκονται επί ίσοις όροις δίπλα στο, για μιαν ακόμη φορά, άπαιχτο fender rhodes.
Έξοχο setting (και άλμπουμ),
που δένει μοναδικά όλα τα tracks,
από μιαν ομάδα μουσικών που μπορεί να πάει ακόμη πιο ψηλά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου