18/7/2024
Ευχαριστώ πολύ τη φίλη και συνεργάτιδα στο LiFO. gr Μαρία Παππά και βεβαίως το Stegi.Radio για το αφιέρωμα στο «Ραντεβού στο Κύτταρο» [Όγδοο, 2024].
Στα λινκ (το ένα το δίνω στα σχόλια) θα διαβάσετε και το κείμενο της Μαρίας, και θ’ ακούσετε μια playlist ελληνικού ροκ, που έφτιαξα εγώ και επιμελήθηκε τεχνικά η Μαρία. (Αν έκανα μία ώρα πρόγραμμα με ελληνικό ροκ της εποχής, αυτής με την οποία ασχολείται το βιβλίο, τα συγκεκριμένα κομμάτια θα επέλεγα).
[Στο λινκ πατάς το σχετικό εικονίδιο, για ν’ ακούσεις την playlist]
https://stegi.radio/artist/maria-pappa
Ευχαριστώ πολύ τη φίλη και συνεργάτιδα στο LiFO. gr Μαρία Παππά και βεβαίως το Stegi.Radio για το αφιέρωμα στο «Ραντεβού στο Κύτταρο» [Όγδοο, 2024].
Στα λινκ (το ένα το δίνω στα σχόλια) θα διαβάσετε και το κείμενο της Μαρίας, και θ’ ακούσετε μια playlist ελληνικού ροκ, που έφτιαξα εγώ και επιμελήθηκε τεχνικά η Μαρία. (Αν έκανα μία ώρα πρόγραμμα με ελληνικό ροκ της εποχής, αυτής με την οποία ασχολείται το βιβλίο, τα συγκεκριμένα κομμάτια θα επέλεγα).
[Στο λινκ πατάς το σχετικό εικονίδιο, για ν’ ακούσεις την playlist]
https://stegi.radio/artist/maria-pappa
18/7/2024
Στο νέο "Ραντεβού στο Κύτταρο / Η ελληνική ποπ & ροκ
μουσική μέσα από τη δισκογραφία της, 1965-1982" [Όγδοο, 2024], που τώρα
κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία, όσοι και όσες το έχουν αγοράσει ήδη ξέρουν πως δεν
θα διαβάσεις μόνο για τα προφανή...
17/7/2024
Irène
Schweizer RIP
17/7/2024
Μπράβο στο Δήμο Πατρέων, που τιμά τον «Πρεζάκια» και τον Μπάμπη. Αν ήμουν στην Πάτρα θα πήγαινα καρφωτός. Γενική είσοδος 10 ευρώ. Φοιτητικά – ΑΜΕΑ – Ανέργων 7 ευρώ. Και ξαναμπράβο για τις τιμές, που είναι ανθρώπινες και λαϊκές.
17/7/2024
Μπράβο στο Δήμο Πατρέων, που τιμά τον «Πρεζάκια» και τον Μπάμπη. Αν ήμουν στην Πάτρα θα πήγαινα καρφωτός. Γενική είσοδος 10 ευρώ. Φοιτητικά – ΑΜΕΑ – Ανέργων 7 ευρώ. Και ξαναμπράβο για τις τιμές, που είναι ανθρώπινες και λαϊκές.
Το σκάνδαλο με το τζογάρισμα στις τιμές της ενέργειας
αποτελεί μεγαλύτερη κλοπή από το σκάνδαλο του χρηματιστηρίου, γιατί αφορά τους
πάντες.
>>Το ΚΚΕ υπογραμμίζει ότι αυτό «που επιβεβαιώνεται πανηγυρικά είναι η πλήρης χρεοκοπία της πολιτικής της “απελευθέρωσης” και των χρηματιστηρίων ενέργειας, καθώς και της λεγόμενης “πράσινης” μετάβασης, την οποία υπηρέτησαν όλες οι κυβερνήσεις, στη βάση των οδηγιών της ΕΕ. Είναι η χρεοκοπία του αφηγήματος των ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και των άλλων κομμάτων της ΕΕ, ότι η ενίσχυση του ανταγωνισμού στο πλαίσιο της διευρυμένης ευρωενωσιακής αγοράς, θα έριχνε τις τιμές». Μόνη λύση, σύμφωνα με το ΚΚΕ, είναι «η σύγκρουση με την πολιτική που έχει μετατρέψει την ηλεκτρική ενέργεια σε πανάκριβο χρηματιστηριακό προϊόν, έχει “θάψει” τις φθηνές εγχώριες πηγές ηλεκτροπαραγωγής προς όφελος της άναρχης επέκτασης των ΑΠΕ και του πανάκριβου εισαγόμενου φυσικού αερίου, οδηγώντας μέχρι και στον “τραγέλαφο” των αυξήσεων στην τιμή της χονδρικής, επειδή οι ιδιώτες παραγωγοί εξάγουν το πλεόνασμα ενέργειας σε άλλες χώρες της ΕΕ».<<
>>Το ΚΚΕ υπογραμμίζει ότι αυτό «που επιβεβαιώνεται πανηγυρικά είναι η πλήρης χρεοκοπία της πολιτικής της “απελευθέρωσης” και των χρηματιστηρίων ενέργειας, καθώς και της λεγόμενης “πράσινης” μετάβασης, την οποία υπηρέτησαν όλες οι κυβερνήσεις, στη βάση των οδηγιών της ΕΕ. Είναι η χρεοκοπία του αφηγήματος των ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και των άλλων κομμάτων της ΕΕ, ότι η ενίσχυση του ανταγωνισμού στο πλαίσιο της διευρυμένης ευρωενωσιακής αγοράς, θα έριχνε τις τιμές». Μόνη λύση, σύμφωνα με το ΚΚΕ, είναι «η σύγκρουση με την πολιτική που έχει μετατρέψει την ηλεκτρική ενέργεια σε πανάκριβο χρηματιστηριακό προϊόν, έχει “θάψει” τις φθηνές εγχώριες πηγές ηλεκτροπαραγωγής προς όφελος της άναρχης επέκτασης των ΑΠΕ και του πανάκριβου εισαγόμενου φυσικού αερίου, οδηγώντας μέχρι και στον “τραγέλαφο” των αυξήσεων στην τιμή της χονδρικής, επειδή οι ιδιώτες παραγωγοί εξάγουν το πλεόνασμα ενέργειας σε άλλες χώρες της ΕΕ».<<
16/7/2024
Λυπάμαι που θα το πω, αλλά διαβάζω και ακούω φοβερά άκυρα πράγματα (δεν λέω μόνο για λάθη, που δεν χωρούν αμφισβήτηση ότι είναι όντως λάθη) σε σχέση με τη μεταπολίτευση και με τις μουσικές, τα μουσικά περιοδικά, την προηγηθείσα δικτατορία, το ροκ, το έντεχνο κ.λπ. Τόσα πολλά άκυρα, που θα πρέπει να κάνω ξεχωριστό κείμενο για να τα αντιμετωπίσω – αλλά δεν έχει και νόημα να το κάνω, γιατί βαριέμαι. Τα έχω πει εξάλλου χιλιάδες φορές.
Μάγκες μου μην μιλάτε για πράγματα που δεν τα κατέχετε. Εγώ δεν μιλάω για συνταγές μαγειρικής, γιατί δεν ξέρω απ’ αυτά, ούτε για καταδύσεις. Άμα δεν ξέρετε τι κυκλοφορούσε κάθε εποχή, δίσκους, βιβλία, περιοδικά, ταινίες κ.λπ., αν δεν τα έχετε μελετήσει όλα αυτά, αν δεν τα έχετε διασταυρώσει και αν δεν μπορείτε να τα εντάξετε μέσα σ’ ένα συνολικότερο πλαίσιο, αξιολογώντας την απήχησή τους, δεν κάνετε τίποτα. Και βγάζετε και βιβλία από πάνω... Το θράσος ορισμένων δεν έχει όρια.
Λυπάμαι που θα το πω, αλλά διαβάζω και ακούω φοβερά άκυρα πράγματα (δεν λέω μόνο για λάθη, που δεν χωρούν αμφισβήτηση ότι είναι όντως λάθη) σε σχέση με τη μεταπολίτευση και με τις μουσικές, τα μουσικά περιοδικά, την προηγηθείσα δικτατορία, το ροκ, το έντεχνο κ.λπ. Τόσα πολλά άκυρα, που θα πρέπει να κάνω ξεχωριστό κείμενο για να τα αντιμετωπίσω – αλλά δεν έχει και νόημα να το κάνω, γιατί βαριέμαι. Τα έχω πει εξάλλου χιλιάδες φορές.
Μάγκες μου μην μιλάτε για πράγματα που δεν τα κατέχετε. Εγώ δεν μιλάω για συνταγές μαγειρικής, γιατί δεν ξέρω απ’ αυτά, ούτε για καταδύσεις. Άμα δεν ξέρετε τι κυκλοφορούσε κάθε εποχή, δίσκους, βιβλία, περιοδικά, ταινίες κ.λπ., αν δεν τα έχετε μελετήσει όλα αυτά, αν δεν τα έχετε διασταυρώσει και αν δεν μπορείτε να τα εντάξετε μέσα σ’ ένα συνολικότερο πλαίσιο, αξιολογώντας την απήχησή τους, δεν κάνετε τίποτα. Και βγάζετε και βιβλία από πάνω... Το θράσος ορισμένων δεν έχει όρια.
16/7/2024
Passing Fancy χθες, Paupers απόψε. Καναδοί αμφότεροι. Πού στο διάολο διαβάζαμε γι’ αυτές τις συγκροτηματάρες στα έιτις και πηγαίναμε και τ’ αγοράζαμε από τα δισκάδικα; Στα πρώτα βιβλία του Vernon Joynson από το 1987-88; Δεν μπορώ να θυμηθώ...
https://www.youtube.com/watch?v=Af1g_ecIZg8
Passing Fancy χθες, Paupers απόψε. Καναδοί αμφότεροι. Πού στο διάολο διαβάζαμε γι’ αυτές τις συγκροτηματάρες στα έιτις και πηγαίναμε και τ’ αγοράζαμε από τα δισκάδικα; Στα πρώτα βιβλία του Vernon Joynson από το 1987-88; Δεν μπορώ να θυμηθώ...
16/7/2024
Τι να μας πούνε σήμερα οι Αμερικάνοι; Αυτά τα λέγανε οι Σοβιετικοί πριν από 60 χρόνια... (γέλιο)
16/7/2024
Τι να μας πούνε σήμερα οι Αμερικάνοι; Αυτά τα λέγανε οι Σοβιετικοί πριν από 60 χρόνια... (γέλιο)
Ευχαριστώ τους φίλους και τις φίλες,
που μιλάνε, γράφουν και στέλνουν φωτογραφίες με το «Ραντεβού στο Κύτταρο»
[Όγδοο, 2024], όπως η Μαρίνα Δανέζη σ’ ένα πόντκαστ της LiFO, όπως ο Βαγγέλης
Αραγιάννης από τη Σύρο (συνεργάτης στο Jazz & Tζαζ), όπως ο Ζώης
Χαλκιόπουλος (Mr.Z) από την Λευκάδα και ακόμη ο Νίκος Κουτσοθανάσης (Nick Kutsarthur)
από τον Πειραιά, τραγουδιστής στους Axis 33. Μπορεί γι’ αυτό το γκρουπ από τα
early 70s να μην γράφω στο βιβλίο, γιατί δεν είχε δισκογραφία, θα το δείτε όμως
(το όνομά του), σε μια φωτογραφία, στη σελ.87.
15/7/2024
Πειρατικό το έχω από τα late 80s, αλλά παίζει μια χαρά... 2900 δρχ., αυτή ήταν η στάνταρ τιμή των πειρατικών τότε (πανάκριβα), αλλά μερικά ήταν καλοφτιαγμένα σαν αυτό, οπότε χαλάλι...
https://www.youtube.com/watch?v=Ccyy61rWo68
Πειρατικό το έχω από τα late 80s, αλλά παίζει μια χαρά... 2900 δρχ., αυτή ήταν η στάνταρ τιμή των πειρατικών τότε (πανάκριβα), αλλά μερικά ήταν καλοφτιαγμένα σαν αυτό, οπότε χαλάλι...
https://www.youtube.com/watch?v=Ccyy61rWo68
12/7/2024
Τις ευχές και τα καλά λόγια που μου είχε πει η Γωγώ Θεοδώρου, δεν πρέπει να μου τα είχε πει ούτε η μανούλα μου. Τι καλός άνθρωπος, τι μεγάλη κυρία!
Προσπαθούσα να της εξηγήσω ότι ήταν υποχρέωση δική μου να γράψω για κείνη, για τα τεράστια τραγούδια της και τη μεγάλη φωνή της, και πως ό,τι έκανα δεν θα μπορούσε να ήταν ποτέ προϊόν δούναι και λαβείν. Και όσο της τα έλεγα αυτά τόσο η ίδια να μου απευθύνεται με ευγνωμοσύνη – κάνοντάς με να ντρέπομαι.
Είχε διαβάσει εκείνο που είχα γράψει το 2012 στο δισκορυχείον και το θεωρούσε έξτρα τιμητικό – σε μιαν εποχή όπου κανένας δεν είχε γράψει κάτι για όσα είχε κάνει. Όταν, δε, θα έγραφα και στο LiFO, τα πιο πρόσφατα χρόνια, τα καλά της λόγια θα έπεφταν βροχή.
Δυστυχώς τον τελευταίο χρόνο την είχα χάσει και παρότι είχα το τηλέφωνό της δεν αξιώθηκα να το σηκώσω και να την καλέσω. Μπορεί να μην είμαι το τέρας επικοινωνίας, αλλά είμαστε και ακατανόητοι οι άνθρωποι ώρες-ώρες... Μας τρελαίνει η καθημερινότητα και πολλά από τα βασικά περνάνε σε δεύτερη μοίρα. Δεν δικαιολογούμαι.
Τώρα; Τώρα η ψυχούλα της πέταξε, κι εμάς μας μένουν μόνο τα ξενύχτια που ρίξαμε για πάρτη της τα παλιά τα χρόνια. Και οι τραγουδάρες της φυσικά. Αθάνατη Γωγώ Θεοδώρου!
Τις ευχές και τα καλά λόγια που μου είχε πει η Γωγώ Θεοδώρου, δεν πρέπει να μου τα είχε πει ούτε η μανούλα μου. Τι καλός άνθρωπος, τι μεγάλη κυρία!
Προσπαθούσα να της εξηγήσω ότι ήταν υποχρέωση δική μου να γράψω για κείνη, για τα τεράστια τραγούδια της και τη μεγάλη φωνή της, και πως ό,τι έκανα δεν θα μπορούσε να ήταν ποτέ προϊόν δούναι και λαβείν. Και όσο της τα έλεγα αυτά τόσο η ίδια να μου απευθύνεται με ευγνωμοσύνη – κάνοντάς με να ντρέπομαι.
Είχε διαβάσει εκείνο που είχα γράψει το 2012 στο δισκορυχείον και το θεωρούσε έξτρα τιμητικό – σε μιαν εποχή όπου κανένας δεν είχε γράψει κάτι για όσα είχε κάνει. Όταν, δε, θα έγραφα και στο LiFO, τα πιο πρόσφατα χρόνια, τα καλά της λόγια θα έπεφταν βροχή.
Δυστυχώς τον τελευταίο χρόνο την είχα χάσει και παρότι είχα το τηλέφωνό της δεν αξιώθηκα να το σηκώσω και να την καλέσω. Μπορεί να μην είμαι το τέρας επικοινωνίας, αλλά είμαστε και ακατανόητοι οι άνθρωποι ώρες-ώρες... Μας τρελαίνει η καθημερινότητα και πολλά από τα βασικά περνάνε σε δεύτερη μοίρα. Δεν δικαιολογούμαι.
Τώρα; Τώρα η ψυχούλα της πέταξε, κι εμάς μας μένουν μόνο τα ξενύχτια που ρίξαμε για πάρτη της τα παλιά τα χρόνια. Και οι τραγουδάρες της φυσικά. Αθάνατη Γωγώ Θεοδώρου!
12/7/2024
Στο ξεκίνημα της μεταπολίτευσης, τους πρώτους μήνες εννοώ, η ποπ είχε τα δικά της κανάλια για να προβάλλει τα τραγούδια της και αυτά ήταν βασικά η... νεοδημοκρατική τηλεόραση και το ραδιόφωνο, και βεβαίως τα περιοδικά (και τα κοριτσίστικα και τα πιο οικογενειακά). Η Μίλλη κάνει ένα άλμπουμ τότε (Οκτώβρης ’74) με πολιτικά μηνύματα (στίχοι Διονύσης Τζεφρώνης, μουσικές Νίκος Λαβράνος), που εξέφραζαν χοντρικά τη γενιά του Πολυτεχνείου, τη νέα γενιά, που έπρεπε να βγει μπροστά και να διεκδικήσει το καλύτερο κάτω από όχι ευνοϊκές συνθήκες.
Φυσικά, και για τα άλμπουμ της Μίλλης θα διαβάσεις στο «Ραντεβού στο Κύτταρο» [Όγδοο, 2024], που τώρα κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία...
Στο ξεκίνημα της μεταπολίτευσης, τους πρώτους μήνες εννοώ, η ποπ είχε τα δικά της κανάλια για να προβάλλει τα τραγούδια της και αυτά ήταν βασικά η... νεοδημοκρατική τηλεόραση και το ραδιόφωνο, και βεβαίως τα περιοδικά (και τα κοριτσίστικα και τα πιο οικογενειακά). Η Μίλλη κάνει ένα άλμπουμ τότε (Οκτώβρης ’74) με πολιτικά μηνύματα (στίχοι Διονύσης Τζεφρώνης, μουσικές Νίκος Λαβράνος), που εξέφραζαν χοντρικά τη γενιά του Πολυτεχνείου, τη νέα γενιά, που έπρεπε να βγει μπροστά και να διεκδικήσει το καλύτερο κάτω από όχι ευνοϊκές συνθήκες.
Φυσικά, και για τα άλμπουμ της Μίλλης θα διαβάσεις στο «Ραντεβού στο Κύτταρο» [Όγδοο, 2024], που τώρα κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία...
12/7/2024
Σαββόπουλε το «Ένα όμορφο αμάξι με δυο άλογα» είναι «χουντικό» τραγούδι κι ας βγήκε το 1975. Δεν έχει καμία σχέση με το πνεύμα της Μεταπολίτευσης εκφράζοντας εντελώς τους 60άρηδες της εποχής (60άρηδες ήταν και οι χουντικοί τότε υπενθυμίζω) όντας γραμμένο πάνω στην ελαφρολαϊκή λαμέ περσόνα του «σερ Μπιθί».
Αν δεν ορίσεις χρονικά το τραγούδι της Μεταπολίτευσης, που για μένα είναι δυόμισι χρόνια υπόθεση (το μισό ’74, το ’75 και το ’76, ούτε καν το ’77, γιατί το πράγμα αλλάζει από ’κει και κάτω) και κυρίως πολιτικοκοινωνικά (το τραγούδι της Μεταπολίτευσης εκφράζει την πολιτική αλλαγή και δυνητικά είναι το τραγούδι εκείνο, που δεν θα μπορούσε να βγει επί δικτατορίας), τότε θα φθάσουμε να θεωρούμε Μεταπολίτευση τον Λευτέρη Πανταζή και την Άντζελα Δημητρίου.
Τα μισά τουλάχιστον τραγούδια που είπε ο Σαββόπουλος στο Ηρώδειο, εξ όσων διαβάζω, ήταν άκυρα.
Σαββόπουλε το «Ένα όμορφο αμάξι με δυο άλογα» είναι «χουντικό» τραγούδι κι ας βγήκε το 1975. Δεν έχει καμία σχέση με το πνεύμα της Μεταπολίτευσης εκφράζοντας εντελώς τους 60άρηδες της εποχής (60άρηδες ήταν και οι χουντικοί τότε υπενθυμίζω) όντας γραμμένο πάνω στην ελαφρολαϊκή λαμέ περσόνα του «σερ Μπιθί».
Αν δεν ορίσεις χρονικά το τραγούδι της Μεταπολίτευσης, που για μένα είναι δυόμισι χρόνια υπόθεση (το μισό ’74, το ’75 και το ’76, ούτε καν το ’77, γιατί το πράγμα αλλάζει από ’κει και κάτω) και κυρίως πολιτικοκοινωνικά (το τραγούδι της Μεταπολίτευσης εκφράζει την πολιτική αλλαγή και δυνητικά είναι το τραγούδι εκείνο, που δεν θα μπορούσε να βγει επί δικτατορίας), τότε θα φθάσουμε να θεωρούμε Μεταπολίτευση τον Λευτέρη Πανταζή και την Άντζελα Δημητρίου.
Τα μισά τουλάχιστον τραγούδια που είπε ο Σαββόπουλος στο Ηρώδειο, εξ όσων διαβάζω, ήταν άκυρα.
11/7/2024
Στο παλιό έντυπο δισκορυχείο του Jazz & Τζαζ μόνο μια φορά έγραψα για τον ίδιο δίσκο δυο φορές και αυτό συνέβη για το σάουντρακ της ταινίας του Robert Altman “Brewster McCloud” (1970). Η ταινία αυτή στα 80s μου άρεσε περισσότερο και από το “M*A*S*H” και ακόμη και σήμερα τη θεωρώ μία από τις πιο αφηνιασμένες σάτιρες του αμερικάνικου πολιτικού συστήματος της εποχής. Σίγουρα ήταν μια... ροκ ταινία του “Brewster McCloud”, ενταγμένη μέσα στο πνεύμα της αντικουλτούρας, με χτυπητές συμμετοχές στο σάουντρακ από τον John Philips (The Mamas & Τhe Papas) και την σπουδαία τραγουδίστρια Merry Clayton, που ανάμεσα σε άλλα θα έλεγε και τον μαύρο εθνικό ύμνο “Lift Every Voice And Sing”.
Γιατί θυμήθηκα το “Brewster McCloud”; Γιατί μία εκ των πρωταγωνιστριών του ήταν και η Shelley Duvall, που πέθανε σήμερα.
Στο παλιό έντυπο δισκορυχείο του Jazz & Τζαζ μόνο μια φορά έγραψα για τον ίδιο δίσκο δυο φορές και αυτό συνέβη για το σάουντρακ της ταινίας του Robert Altman “Brewster McCloud” (1970). Η ταινία αυτή στα 80s μου άρεσε περισσότερο και από το “M*A*S*H” και ακόμη και σήμερα τη θεωρώ μία από τις πιο αφηνιασμένες σάτιρες του αμερικάνικου πολιτικού συστήματος της εποχής. Σίγουρα ήταν μια... ροκ ταινία του “Brewster McCloud”, ενταγμένη μέσα στο πνεύμα της αντικουλτούρας, με χτυπητές συμμετοχές στο σάουντρακ από τον John Philips (The Mamas & Τhe Papas) και την σπουδαία τραγουδίστρια Merry Clayton, που ανάμεσα σε άλλα θα έλεγε και τον μαύρο εθνικό ύμνο “Lift Every Voice And Sing”.
Γιατί θυμήθηκα το “Brewster McCloud”; Γιατί μία εκ των πρωταγωνιστριών του ήταν και η Shelley Duvall, που πέθανε σήμερα.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Στο παλιό έντυπο δισκορυχείο του Jazz & Τζαζ μόνο μια φορά έγραψα για τον ίδιο δίσκο δυο φορές και αυτό συνέβη για το σάουντρακ της ταινίας του Robert Altman “Brewster McCloud”"...
ΑπάντησηΔιαγραφήFanis Papadopoulos
και στο The Shining
Φώντας Τρούσας
Προφανώς, και σε πολλά άλλα, αλλά είπα να γράψω για κάτι λιγότερο γνωστό.
Nina Tsavou
Η Όλιβ Όιλ με σάρκα και οστά. Μεγάλος ρόλος της στις ‘Τρεις Γυναίκες’ , πάλι του Άλτμαν.
Vana Kavvadia
Από τις πιο αγαπημένες μου ταινίες, ας είναι καλά η επιτυχία του κάπως dated κατά τη γνώμη μου ΜASH που επέτρεψε να υπάρχει χρηματοδότηση για την επόμενη ταινια του,αυτο το όργιο φαντασίας και ελευθερίας
Ευθύμιος Ραγκούσης
τι λες τώρα!
Δημήτρης Θ. Νικολάου
Ο John Fhillips έγραψε και το San Francisco
Σχόλια από το fb στο ποστ "Σαββόπουλε το «Ένα όμορφο αμάξι με δυο άλογα» είναι «χουντικό» τραγούδι κι ας βγήκε το 1975"...
ΑπάντησηΔιαγραφήLabis Vasilatos
Χώστα στο Νιόνιο...Ουδέποτε τον συμπάθησα...
Vassilis Serafimakis
μάλλον πρωτοδιαβάζετε Τρούσα.
Θοδωρής Θεοδωρίδης
το μάλλον τι το ήθελες;
Alekos Morianopoulos
κυκλοφορούν κι "αμόρφωτοι" τι να πεις...
Labis Vasilatos
ωραία συμπεράσματα βγάζετε.Τη συμπάθειά μου ή μη σε κάποιον δηλώνει "αμορφωσιά";Μάλλον εσείς είστε οι "αμόρφωτοι" που δε δέχεστε μια άποψη.
Τί άλλο να γράψω...
Υ.Γ.:Ναι.Διαβάζω 1η φορά τον Κο Τρούσας .
Vassilis Serafimakis
Κάτι λάθος διαβάζετε. Δεν σάς αποκάλεσα 'αμόρφωτο'.
Labis Vasilatos
εσείς όχι.Απευθυνόμουν στον άλλο Κο...
Όπως κ νά 'χει, δεν συνεχίζω αντιπαράθεση.Πόσο μάλλον κάτω από την ανάρτηση ενός τρίτου....
Καλό είναι όλοι να προσέχουμε.
Γενικώς αναφέρομαι.
Καλημέρα σας.
Andreas Knps
O Σαββόπουλος τα τελευταία (αρκετά) χρόνια καταπιάνεται με εναν ιδιότυπο αναθεωρητιισμό.Ας πούμε καταπιάνεται σε συντευξεις συνέχεια με το κούρεμα και την αριστερά,και αποσιωπούμε οτι το κούρεμα εκτός των αλλων ηταν και ένας φριχτος ( εκτός απο μερικά κομμάτια ) δίσκος. Για τη ρεζέρβα πχ που ηταν τεράστιος δίσκος (established) δεν γινεται τετοια κουβέντα. Φαντάζομαι σε αυτό το πλάισιο ο ιδιος θα πει οτι για εκείνον η μεταπολιτευση ειναι αισθητικό και οχι πολιτικό γεγονός κλπ.Σε αυτό το πλαίσιο φαντάζομαι στήνει και τις (λιγες πλέον λόγω ηλικίας) εκδηλώσεις του... Είναι κρίμα πάντως που δεν εχει δώσει τελευταία συνεντευξη σε καποιον που να ξέρει καλά το εργο του και και να μη μιλήσει μόνο για τα τετριμμένα..
Vassilis Serafimakis
από τη στιγμή που ο Σαββόπουλος άρχισε δηλώσεις που δεν συνάδουν με τις οιωνεί αριστερές θέσεις η μουσική του έγινε αντιπαθής σε μεγάλο μέρος τής αριστεράς. Αυτό είναι όλο.
Nikos Markakis
δεν είσαι δικός μας; Χ!
Nickos Ventouras
Η μουσική του και οι στίχοι ήταν πολύ καλή ως το Κούρεμα, ασχέτως πολιτικών θέσεων.
Από εκεί και πέρα (στα 2-3 που έβγαλε μετά) σποραδικά μόνο έκανε κάτι καλό (π.χ. το «Καλοκαίρι» από το Κούρεμα, 2-3 από το Μη Πετάξεις Τίποτα).
Εκτός αν εσύ δεν βρίσκεις ποιοτική διαφορά στα Τραπεζάκια ή το Μπάλλο και τους δίσκους από το Κούρεμα και μετά, και είναι απλά οι αριστεροί που του το κρατάνε μανιάτικο.
Φαίνεται η κούραση και η προχειρότητα και από τις στο πόδι με το κομπιούτερ και MIDI ενορχηστρώσεις στο Κούρεμα, και από τα διαστήματα μεταξύ των δίσκων έκτοτε (και την εδώ και 20+ χρόνια παραίτηση από νέο υλικό).
Και στους στίχους, αν το προσέξει κανείς, βρήκε μια μανιέρα που δεν την είχε προηγουμένως ― ένα είδος έμμετρης παρλάτας με βεβιασμένες αναφορές στην επικαιρότητα (από τα καραμπινάτα παραδείγματα το «Μην περιμένετε αστειάκια»), και έχασε και την αφαιρετικότητα και την ποιητικότητα του στίχου. Το έκανε και στη Ρεζέρβα αυτό (π.χ. στη Συμμαχία) αλλά όχι έτσι.
Αλλά και για αυτό που λες να ήταν, ο Σαββόπουλος δεν ήταν κάποιος που έγραφε ερωτικά τραγούδια, ώστε οι πολιτικές του θέσεις να μην έχουν σχέση με το έργο του. Τραγουδοποιός είναι με κοινωνικό στίχο, οπότε οι δηλώσεις του δεν είναι άσχετες και με το τι καταλήγει στους στίχους του.
Και οι δηλώσεις του δεν είναι δηλώσεις που απλά "δεν συνάδουν με τις οιωνεί αριστερές θέσεις" (χέστηκε η φοράδα στ' αλώνι αν ήταν απλά αυτό) αλλά είναι καραμπινάτες προσβολές στη νοημοσύνη μας.
Vassilis Serafimakis
γιά τις δηλώσεις του δεν επανέρχομαι. Ειναι θέμα εκάστου.
Αλλά γιά το επίπεδο τών συνθέσεών του διαχρονικά το θέμα είναι γιά μένα απλό: Κάποτε από τούς αγαπημένους καλλιτέχνες περίμενα σταθερά μόνο αριστουργήματα. Πολύ καιρό τώρα έχω δεχτεί ότι κάτι τέτοιο είναι αδύνατο, είναι ύβρις.
Nikos Stabakis
ΔιαγραφήΠροσωπικά εδώ που γράφω έχω δίπλα ένα ράφι που περιλαμβάνει 12 CD του Σαββόπουλου, μεταξύ των οποίων το "Ξενοδοχείο" (τις πάπιες ταΐσαμε).
Αλλά άλμπουμ που περιέχει τραγούδι με θέμα την επιτακτική ανάγκη να ψηφίσουμε Μητσοτάκη (Παπανδρέου, Τσίπρα...) δεν θα αγόραζα ποτέ, κι ούτε είναι απλό θέμα πεσμένης συνθετικής έμπνευσης. Ειδικά όταν το συνόδευσε/δικαιολόγησε/συνόψισε με (ναι) δηλώσεις όπου πρότεινε επιστροφή στη δεξιά και το στρατό ως αποϊδεολογικοποιημένη επάνοδο στην παιδική αθωότητα.
Άνθρωπος που λέει αυτά το έχει χάσει εν πολλοίς, ίσως λόγω προσωπικού αδιεξόδου, και αυτό εν προκειμένω συμβαίνει να αντανακλάται στις συνθέσεις και τους στίχους.
Δεν συζητάμε το αν θα γράφει πάντα αριστουργήματα (ούτως ή άλλως εδώ και 25 χρόνια δεν γράφει τίποτε). Μιλάμε για το αν μπορεί να δέχεται κριτική σε κάποιο επίπεδο.
Vassilis Serafimakis
Τι θα πει "αν μπορεί να δέχεται κριτική"; Μπορεί, δεν μπορεί, θα την δέχεται, θετική ή αρνητική.
Οι Μπήτλς αν δεχτούμε ότι ήταν κορυφαίο σχήμα κάπου οχτώ χρόνια βγάλαν έργο. Ο Σαββό μπήτλης δεν είναι
Nikos Stabakis
Πολύ καλό παράδειγμα οι Μπητλς, γιατί όταν έγραφαν κακά άλμπουμ (σόλο, και όλοι έγραφαν) ή όταν κάποιος (συνήθως ο Λένον) έλεγε, χμ, άκυρες ανοησίες, δέχονταν αλύπητη κριτική, και ο Σαββό όντως μπήτλης δεν είναι.
Ο δε Μακ Κάρτνεϊ βγάζει δίσκους 60 χρόνια και επίσης δέχεται κριτική παρότι δεν έχει φιλοδοξίες δημογέροντα όπως έχει ο Σαββό (ήδη από τότε που τον έψεγε σχετικά ο Αγγελόπουλος, το '90).
Nickos Ventouras
καλύτερη παρομοίωση ο Bono
Nikos Stabakis
Ο Μπόνο είχε πάντα haters και ήταν πάντα φαφλατάς και ιεροκήρυκας, με τρόπο που ο Σαββόπουλος δεν ήταν στα νιάτα του. Δεν νομίζω ότι έχει αλλάξει ιδιαίτερα σε κάτι, το πολύ να γιγαντώθηκε αυτό το υπερφίαλο που ούτως ή άλλως είχε. Ούτε έκανε καμιά μεγάλη δεξιά στροφή, αυτές τις ιδέες είχε πάντα.
Vassilis Serafimakis
παρά το ότι τον γουστάρω, λέω ότι υπάρχει σαφής μετακίνηση Σαββόπουλου πολιτικά προς -ας πούμε- τα δεξιά, εκφρασθείσα και απ'τη μουσική του.
Εφυγε από το σκέτο αντιπολεμικό ρύζι Βιετνάμ και πλησίασε τις ιδέες περί ανάγκης να υπάρχει στράτευμα. Δικαίως ή αδλικως απογοητεύτηκε από την αριστερά, είναι φανερό, κι ειδικά από το Πασόκ. Μετά γλύστρισε και σε θέσεις που δεν είχαν κάν λογική εθνικού συμφέροντος, πχ στο Μακεδονικό. Από μένα τέλος.
Nikos Stabakis
Προφανώς, αλλά όλο αυτό διαπερνά το έργο του, δεν μένει σε "δηλώσεις". Και ένα έργο με δεδομένες ιδεολογικές διαστάσεις και μάλιστα αποδείξιμα προβληματικές (γιατί η πολιτική του ανάλυση κατά τη δεξιά στροφή υπήρξε όντως παιδαριώδης) δεν μπορεί να κριθεί μόνο αισθητικά. Ούτε είναι όλο το έργο του "αντιπαθές" στην αριστερά.
Kwstas Agas
Εν τω μεταξύ - πάντα κατά την ταπεινή μου άποψη - δεν νοείται συναυλία επικεντρωμένη σε τραγούδια της μεταπολίτευσης χωρίς να περιλαμβάνει στο ρεπερτόριο της (ελληνιστί set list) έστω κι ένα τραγούδι από το χώρο του ελληνικού ροκ!! Θα μπορούσε φερ'ειπείν να υπάρχει, πάντα κατά τη γνώμη μου, ένα τραγούδι από τον θρυλικό δίσκο "τα τέσσερα επίπεδα της ύπαρξης" : και χρονικώς είναι μέσα στα στενά όρια μεταπολίτευσης (1976), και συμπυκνώνει τη λαχτάρα μιας μερίδας της νεολαίας μετά την πτώση της χούντας να ροκάρει μετά μανίας και ασυστόλως (ιδίως με πράγματα που δεν πρόλαβε ακριβώς στην ώρα τους εν μέσω χούντας , όπως πχ με grand funk railroad - βασική επιρροή της εν λόγω ελληνικής μπάντας), αλλά και περιέχει στίχους που περιγράφουν πλήρως την Αθήνα στα πρώτα χρόνια της μεταπολίτευσης, όπως στο παρακάτω ΘΕΪΚΟ τραγούδι !! Το δε επιχείρημα "ένα τέτοιο τραγούδι δεν θα μπορούσε να σταθεί στο Ηρώδειο στη συγκεκριμένη συναυλία επειδή ο δίσκος πέρασε απαρατήρητος και άρα δεν το ξέρει ο κόσμος ", δεν ευσταθεί, μιας και στα κατοπινά χρόνια ο δίσκος ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΤΟΝ ΜΥΘΟ ΤΟΥ!! Αυτά όμως είναι χίλιες φορές καλύτερα να τα διαβάζουμε, και να μην τα χορταινουμε, στο δικό σου βιβλίο, που επιτέλους απέκτησα.... https://youtu.be/Fi_v7XRZ1sA?si=w8yOE67Fp-4P9GA4
Τα 4 Επίπεδα της Ύπαρξης - Κάποια μέρα στην Αθήνα
Αλέξανδρος Αλεξανδρής
Διαγραφήμα είναι δυνατόν να παιζόταν αυτό;εδώ δε παιζόταν πχ ο Πουλικάκος ή ακόμα και ο Τουρνάς.Χωρις διαφωνώ με.την αξία αυτού.του δίσκου
Νασια Κουτρα
Δεν νομίζω ότι ισχύει αυτό που λέτε. Ο Σαββόπουλος έκανε μια συναυλία με το μουσικό κλίμα της μεταπολίτευσης - 1974-1981, εξήγησε γιατί το περιορίζει εκεί - και όχι μόνο με τα τραγούδια που εκφράζουν το "πνεύμα" των εικοσάρηδων-τριαντάρηδων τότε. Στο πρόγραμμα υπήρχαν και οι "Δρόμοι παλιοί", και τα "Λόγια και τα χρόνια", και Μικρούτσικος και Λεοντής, αλλά και μεγάλο κομμάτι από τους Αχαρνής, και αυτό που λέτε για τον Μπιθικώτση ακούστηκε για 1 λεπτό, μέσα σε ένα επιτυχημένο μέντλεϊ που είχε και Κατσαρό και Μπακαλάκο και Κηλαηδόνη κ.λπ., για να αποδώσει ένα κλίμα. Τα άλλα τραγούδια, τα ταυτισμένα με τη μεταπολίτευση, ακούστηκαν ολόκληρα. Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι ήταν μια συναυλία σαββοπουλική. Ξεκίνησε μόνο ορχηστρικά, με την ορχήστρα να παίζει το "Καλημέρα ήλιε" και "θα σε ξανάβρω στους μπαξέδες" και αμέσως μετά βγήκε ο Σαββόπουλος και χωρίς να πει τίποτα, τραγούδησε το "Για τα παιδιά που είναι στο κόμμα". Δηλαδή αντιπαράθεσε στα "κομματικά" τραγούδια της εποχής την τότε στάση του. Και στη συνέχεια έπαιξε το "Για την Κύπρο" εξηγώντας γιατί αυτή είναι η αφετηρία της μεταπολίτευσης..
Φώντας Τρούσας
To 1975 o Σαββό βγάζει τραγούδια που δεν μπορούσε να τα βγάλει επί χούντας - τα πιο πολλά τουλάχιστον. Είπε τίποτα από 10 χρόνια κομμάτια; Τι να τους κάνω τους Αχαρνής και το Θα σε ξανάβρω στους μπαξέδες που είναι τραγούδι του 1979 και ακούστηκε μετά το '81; Εδώ κάπου διάβασα ότι είπε και από τα τραπεζάκια έξω. Και το "Κοίτα Με Στα Μάτια" του Χατζιδάκι τελείως άκυρο. Και άλλα πολλά, όπως η Ωδή στο Γεώργιο Καραϊσκάκη, το ντιρλαντά, ο Βοσκόπουλος, ο Κατσαρός κ.λπ. Τουρλουμπούκι.
Νασια Κουτρα
είπε ΕΦΕΕ και Καραγκιόζη. Το Κοίτα με στα Μάτια είπε ότι θεωρεί ότι αναφέρεται στο Πολυτεχνείο, ότι το "περιβολάκι του Αη Νικόλα" είναι τα Εξάρχεια - δεν έχει σχέση το Πολυτεχνείο με τη μεταπολίτευση. Μα στους Αχαρνής σατιρίζει ακριβώς τα κομματικά-αντιστασιακά μεταπολιτευτικά τραγούδια. Γενικά, με "Τα παιδιά που είναι στο κόμμα" και το "Για την Κύπρο" με τα οποία ξεκίνησε έδωσε τον τόνο τού τι ήθελε να πει. Δεν λέω ότι δεν υπάρχουν άλλοι τρόποι να ορίσει κανείς τη Μεταπολίτευση, πάντως..
Φώντας Τρούσας
Αυτό το είπε; Μπορώ να γράψω 30 τραγούδια που είναι φουλ μεταπολίτευση και όχι τα τελείως αμφιλεγόμενα... περιβολάκια του Άη Νικόλα... https://www.youtube.com/watch?v=rW7Yf1bYflA
Ο Στρατηγός -Γιάννης Κιουρκτσόγλου- (Χρήστος Λεττονός)
Στη Μέδουσα και στον Μαρίνο αναφέρθηκε; https://www.youtube.com/watch?v=TfyaOr8L-4M
Μαθήματα δικτατορίας άνευ διδασκάλου
Αντάρτικα και Πάνο Τζαβέλλα είπε?
Αν δεν είπε το Σχόλιο εν τω μεταξύ είναι άκυρη όλη η συναυλία
Νασια Κουτρα
διηγήθηκε πάντως πώς γύρισε ο Παντελής Βούλγαρης από την εξορία...
Nickos Ventouras
«Ένα όμορφο αμάξι» δεν είναι όμως το «κλίμα της μεταπολίτευσης» είναι απλώς «κάτι που έτυχε να κυκλοφορήσει τότε»
Νασια Κουτρα
το "ένα όμορφο αμάξι", ο Κατσαρός κλπ ακούστηκαν για 1 λεπτό το καθένα σε ένα μέντλεϊ που κράτησε το 1/30 της συναυλίας.
Γιώργος Σκιάς
το "Κοίτα με στα μάτια" είναι ένα μικρό αριστούργημα. Δεν είναι άκυρο.
Φώντας Τρούσας
Ρε φίλε λέμε ότι δεν έχει καμία σχέση με το πνεύμα της Μεταπολίτευσης - γι' αυτό είναι άκυρο. Όλος ο Χατζιδάκις είναι άκυρος με το πνεύμα της Μεταπολίτευσης.
Γιώργος Σκιάς
Διαγραφήγια τα μέτρα του Χατζιδάκι το συγκεκριμένο τραγούδι (και μάλλον συνολικά ο δίσκος Αθανασία) είναι as μεταπολιτευτικό as it gets. Τώρα, ο Σαββόπουλος παίζει όλο Χατζιδάκι εδώ και 20 χρόνια, ήθελε κι εδώ κάτι να κολλήσει πήρε αυτό. Είναι απ' τα λίγα που κάπως κολλάνε ιστορικά κ (ίσως) θεματικά.
Πάντως συμφωνώ ότι γενικώς ο Χατζιδάκις κινείται στον αντίποδα της μεταπολιτευτικής φάσης. Του κόστισε αυτό, αποξενώθηκε από το κοινό, έβγαλε έκτοτε και μια ξινίλα, έναν ιδιόρρυθμο ελιτισμό. Επακολούθησε η πόλωση του '80, ο αυριανισμός κ.λπ. και ουσιαστικά ο Χατζιδάκις δεν πρόλαβε να αποκαταστήσει τις σχέσεις του με το ευρύ κοινό. Μετά θάνατον έχουνε φαγωθεί όλοι και τον έχουν
άκυρος δεν είναι ποτέ. Άσχετος με το πνεύμα της μεταπολίτευσης, ναι. Τον πείραζε κι ο Μάνος Ελευθερίου επ' αυτού, όταν είχαν τότε μια συνεργασία. Του 'λεγε ότι όλοι θα πάνε στον Μαρκόπουλο που γράφει πιο επαναστατικά κ.λπ.
Φώντας Τρούσας
Αυτό εννοώ με το "άκυρος" - μην παίζουμε με τις λέξεις. Θέλω να καταλαβαινόμαστε μετά από τόσα χρόνια.
Κομπρα Στο Συστημα
Εγώ περίμενε να βγει και ένα τραγουδήσει το ύμνο του ΕΑΜ..
George Floudas
Εγώ περίμενα να βγει και ένα τραγουδήσει τον ύμνο των REΜ..
Vassilis Serafimakis
Βλέπω μετράς ιστορικά τον χρόνο όπως ο Έρικ Χόμπσμπαουμ.
John D. Carnessiotis
Την έχουμε τεντώσει χρονικά και ξεχειλώσει μεταφορικά τόσο πολύ την μεταπολίτευση, που θάσπαγε έτσι κι αλλιώς. Λογικά, δεν μπορεί παρά να είναι μια χρονική «στιγμή» η μεταπολίτευση, που αρχίζει από την αλλαγή σκυτάλης του Ιουλίου 74, περνάει από την διπλή εκλογή του τέλους του ίδιου έτους και επικυρώνεται ολοκληρούμενη με την ψήφιση του Συντάγματος του 75, περίπου ένα έτος μετά την πτώση της χούντας. Εν συνεχεία έχουμε την Γ’ Ελληνική Δημοκρατία ώς σήμερα. Ως τραγούδια της μεταπολίτευσης δεν μπορούν παρά να νοούνται τραγούδια, στίχοι και μουσικές, που έχουν άμεση σχέση με το βίωμα και το νόημα της περιόδου…
Vassilis Serafimakis
το "τέντωμα" -ή, αντιστρόφως, το "ζούληγμα"- τού ιστορικού χρόνου αποτελεί απολύτως θεμιτό μέρος τής κριτικής ιστορίας. Βλ. μεταξύ άλλων τούς τίτλους σε έργα τού σημαντικού (και μαρξιστή, πλην όμως απίστευτα ακριβοδίκαιου) ιστορικού Eric Hobsbawm:
The Short Twentieth Century, 1914–1991
Τhe Long Nineteenth century 1789-1914
κτλ
Το αν είναι θεμιτή η σχετική περί Μεταπολιτεύσεως θεώρηση Τρούσα είναι άλλη κουβέντα, φυσικά. (Τυχαίνει, προσωπικά, να την θεωρώ ακριβή.)
Νασια Κουτρα
η "μεταπολίτευση" έχει κατανοηθεί διαφορετικά από ιστορικούς, καλλιτέχνες, πολιτικούς, τους ίδιους τους πολίτες: άλλοι μιλούν μόνο για τη μετάβαση στη δημοκρατία, άλλοι για ένα κλίμα επαναδημοκρατικοποίησης των θεσμών που δεν ολοκληρώθηκε παρά το 1981 (αυτό υποστήριξε ο Σαββόπουλος στη συναυλία), άλλοι για την άρση των συνεπειών του εμφυλίου κ.α. Όλες οι κατανοήσεις είναι νόμιμες και σε κάθε περίπτωση ας υποστηρίξει ο καθένας με το έργο του τη δική του..
Vassilis Serafimakis
η υλική, χειροπιαστή πραγματικότητα σε ό,τι αφορά το θεσμικό καθεστώς είναι πολύ συγκεκριμένη: Εγιναν δύο μεγάλες αλλαγές, μία το 1974/75 και μία το 1981. Στην πρώτη, επιλέξαμε οριστικά το καθεστώς τής Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας, χωρίς μονάρχες, πήρε τέλος το εμφυλιοπολεμικό κράτος, νομιμοποιήθηκαν το ΚΚΕ και όλα τα αριστερά σχήματα, κ.ά. Στην δεύτερη, με σειρά νόμων περάσαμε σε ουσιαστικώτερη ισότητα φύλων, απάλειψη διακρίσεων, κ.ά.π.
Τα έχω χώσει πολλές φορές και σε Φρύδια και σε Ανδρέα αλλά δεν θα αρνηθώ την αλήθεια.
Νασια Κουτρα
οκ. Ο Σαββόπουλος είπε στο Ηρώδειο ότι κατά τη γνώμη του η μεταπολίτευση ολοκληρώθηκε το 1981, στη δεύτερη αλλαγή που λέτε.
Φώντας Τρούσας
Κι εγώ το πιστεύω αυτό, για το 1981. Πριν το '81 η δημοκρατία ήταν υπό αίρεση στην καθημερινή ζωή. Αλλά άλλο αυτό και άλλο το τραγούδι της Μεταπολίτευσης. Επειδή ένα πρόγραμμα τραγουδιών είναι 20 τραγούδια πάνω-κάτω, κι επειδή γιορτάζουμε τώρα τα 50χρονα, για μένα σε μια τέτοια γιορτή δεν έχουν νόημα ούτε τραγούδια του 1969, ούτε του 1983. Πρέπει να μείνεις στο 1974-75-76 και οι επιλογές σου να είναι μία και μία. Κατ' αρχάς στα 20 θα έχεις 4-5 Θεοδωράκη οπωσδήποτε και θα βρεις μετά και άλλα 15 απ' όλους τους άλλους.
Αλέξανδρος Αλεξανδρής
Διαγραφήπολιτικά τραγούδια όμως Θεοδωράκης,Λοιζος,Μαρκόπουλος ίσως Μούτσης κλπ
Αλέξανδρος Αλεξανδρής
κάνατε λάθος σε πάλιο ποστ με Μυτιληναίο.Δημιουργησε σύγχυση αυτό το ποστ-σε.μενα για το.τι επιλογές πρεπει να κάνει ο Σαββόπουλος
Φώντας Τρούσας
Ρε φίλε προβοκάρουμε κιόλας εδώ πέρα, δεν το έχεις καταλάβει. Δεν υπάρχει κανένα λάθος.
Αλέξανδρος Αλεξανδρής
οκ!
Chris Karamanidou
… αυτο το τραγουδι του Μπιθικώτση το αγαπούσε πολυ ο πατερας μου και δεν ηταν χουντικός…
Φώντας Τρούσας
Και την κυρά-Γιώργαινα τραγούδαγε όλη η Ελλάδα, δεν σημαίνει ότι όλη η Ελλάδα ήταν χουντικιά
Vassilis Serafimakis
Νομίζω το ίδιο λέτε
Αλέξανδρος Αλεξανδρής
παρότι είναι ψιλοασχετο με το ποστ.Θα ήθελα ένα σχόλιο για ρεπερτόριο Μπιθικώτση Καζαντζίδη! Κάποιοι κύκλοι όπως Λευτερης Παπαδόπουλος επιμένουν ότι ο Μπιθικώτσης είχε καλό ρεπερτορίο ενώ ο Καζαντζίδης οχι
Panagiotis Giannelis
...ο Δ.Σ. γεννήθηκε δημιουργός που ελέω ανασφαλειών του διακαώς επιθυμούσε να είναι διασκεδαστής. Η στάση του από τα 90's κι έπειτα διδάσκει την "παπαγαλία" και ασπάζεται την λήθη...
Αλέξανδρος Αλεξανδρής
Ήταν όμως και με το λαικότατο ποιητή Κώστα Βίρβο όλες εκείνες οι δουλειές .Που πάντως δεν ήταν και κάτι το ιδιαίτερο και δε συμπεριλαμβάνονται στην συνολική αξιολόγηση του ρεπερτορίου του Μπιθικώτση που είναι ''χαιδεμένο΄'' σε σχέση με του Καζαντζίδη κατά τη γνώμη μου .
1974-1975 θεωρείται νομίζω γενικότερα μεταπολίτευση .Μέχρι 1976 ,άντε ,1977 με την έννοια του πολιτικού τραγουδιού ,όπως εκφράστηκε γενικότερα κυρίως από Μίκη Θεοδωράκη
Θοδωρής Μπαλούρδος
Για μένα ο Σαββόπουλος ήταν σπουδαίος μέχρι τα μέσα του 80.Απο εκεί και έπειτα είναι ένας τεράστιος κομφορμιστας και καλά θα κάνει να μην μας ενοχλεί γιατί έχει ανασφάλειες με την τσέπη του και τα υπαρξιακα του.
Αλέξανδρος Αλεξανδρής
Μέχρι το τραπεζάκια έξω.Αλλα δεν παυει καλλιτεχνικά να είναι σπουδαίος .Ο Πατήρ των τραγουδοποιών και αξεπέραστος σε αυτό τον τομέα
Θοδωρής Μπαλούρδος
Δεν διαφωνώ και νομίζω δεν είπα ότι η καλλιτεχνική του υπόσταση αμφισβητειτε.
Αλέξανδρος Αλεξανδρής
έχει κάνει άστοχες δηλώσεις κλπ.Από την άλλη ακόμα και να λέει ''στηρίζω Μητσοτάκη'', διαφωνούν πολλοί -και εγώ προσωπικά,αλλά δικαίωμα του.Γιατί πχ εκεί έγινει πολυ λάθος δημόσια κριτική απέναντι στην άποψη που εξέφρασε
Chrysoula Kechagioglou
Η έκπληξη θα ήταν να κάνει όντως ένα πρόγραμμα που θα ταράζει τα νερά...
Αλέξανδρος Αλεξανδρής
μα θα ταράξει τα νερά ένας ανθρωπος 80 ετών;δεν είναι λογικά αυτά τα σχόλια
Chrysoula Kechagioglou
σωστό κι αυτό...
Θα μπορούσε, παρόλα αυτά, και αυτός και διάφοροι συνομήλικοι του, να μην καταναλώνει τόσο μεγάλο μέρος της (πολύ μικρής) πίτας της εγχώριας μουσικής σκηνής και να αφήνουν κάνα ψίχουλο για τους νεότερους. Αλλά αυτή είναι μια απλή κουβέντα και στην τελική, είναι και θέμα πολιτείας και διακυβέρνησης...
Αλέξανδρος Αλεξανδρής
Και ο Μυτιληναίος που αναφέρατε κύριε Φώντα δε θεωρείται ελαφρύς;Ταυτισμένος με Σπύρο Παπαβασιλείου και Γιώργο Κατσαρό;το λέω με συμπάθεια στον Μυτιληναίο ,που εξέφρασαν και στο παλιό σας ποστ
Lilac Lade
Πάλι καλά που δεν σας τραγούδησε το κούρεμα και τους κωλοέλληνες. Ολοι αλλάζουμε, το ίδιο κι αυτός. Κάποιοι αλλάξαμε λόγω φύσης μεγαλώνοντας, αυτός επιπλέον και λόγω θέσης. Είναι μπατζανάκης του κουτσολιουτσου της Φολλι-φολλι οπότε έπρεπε να ταιριάξει στο νέο οικογενεςιακό περιβάλλον
το Κουτοί μη Τόποι
Μπριζίτ Μπαρντό. Μύκονος 1964
Σχόλια από το fb στο ποστ "Στο ξεκίνημα της μεταπολίτευσης, τους πρώτους μήνες εννοώ, η ποπ είχε τα δικά της κανάλια για να προβάλλει τα τραγούδια της"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Τρούσας
https://www.youtube.com/watch?v=37D6u3_cUrc
ΜΙΛΛΗ - ΤΙ ΖΩΗ ΚΙ ΑΥΤΗ ΓΙΑ ΜΑΣ
https://www.youtube.com/watch?v=9wOwmgaEDKg
ΜΙΛΛΗ - ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ
Zois Chalkiopoulos
Προχωραμε
Σχόλια από το fb στο ποστ "Τις ευχές και τα καλά λόγια που μου είχε πει η Γωγώ Θεοδώρου, δεν πρέπει να μου τα είχε πει ούτε η μανούλα μου"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Τρούσας
https://diskoryxeion.blogspot.com/2012/03/blog-post_91.html
ΞΕΝΑΚΗΣ - ΦΩΤΕΙΝΑΚΗΣ ώρες μπροστά
https://www.lifo.gr/.../gogo-theodoroy-mpempa...
Γωγώ Θεοδώρου, Μπέμπα Διαμαντοπούλου, Καίτη Θεοχάρη: Τρεις σπουδαίες λαϊκές τραγουδίστριες | LiFO
https://youtu.be/hgPvXkzEauk
ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΓΩΓΩ - ΕΨΑΞΑ ΝΑ'ΒΡΩ ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ
Celestine Celest
Φωνάρα, τραγουδάρα , εγώ νόμιζα ότι το έλεγε η Ρίτα
Karameros Christos
αυτό πήγα να πω και γω μόλις άκουσα την φωνή της!!
Vassilis Serafimakis
Ωραιότατο κατευόδιο, κ. Τρούσα.
Φώντας Τρούσας
https://www.youtube.com/watch?v=n_s5nGdMi1g
ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΑ - ΓΩΓΩ ΘΕΟΔΩΡΟΥ
Athena Delcosta
Ένα φιλί από μένα για αυτά που γράφεις
Spyros Boulis
https://youtu.be/MOFNTpBSOUY?si=XqXIGXeoBb9l-xYF
ΣΑΝ ΖΕΥΓΑΡΩΣΟΥΝ ΔΥΟ ΚΑΗΜΟΙ - ΘΕΟΔΩΡΟΥ - ΑΚΗΣ ΠΑΝΟΥ Νο. 47
Dimitris Panayiotatos
Καταπληκτική φωνή, αλλά και τραγούδι... Τι να πώ!
Asser Moissis
Ένα αγαπημένο... Εις μνήμην
https://youtu.be/qpGBEYezEKs?si=7So8v_lqCmQ--BND
ΓΩΓΩ ΘΕΟΔΩΡΟΥ - ΣΤΑ ΚΑΦΕΝΕΙΑ
Spiros Theodosis B
Σε αγαπούσε και σε εκτιμούσε πάρα πολύ Φώντα..
Γιώργος Φρατζεσκάκης
Μόνο εσύ έγραψες γι αυτην την μεγάλη φωνή κι αυτό το εκτίμησε βαθιά!
Efi Oikonomaki
Υπέροχη Γωγώ..... Καλό σου ταξίδι...
Alexis Tambouras
Ετσι είναι ο άνθρωπος ! Βάζει τη ψυχή του μπροστά , πάνω από όλα - και πορεύεται !
Θεοδουλος Παρασκευαιδης
ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΠΟΛΥ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΡΙΑ, ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΛΤΟ-ΚΟΝΤΡΑΛΤΟ ΛΑ ΙΚΕΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΡΙΕΣ ΠΟΥ ΑΡΕΣΑΝ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΣΤΟΝ ΖΑΜΠΕΤΑ,ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ,ΣΟΥ ΜΙΛΟΥΣΕ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΤΟΡΓΗ ΜΙΑΣ ΜΑΝΟΥΛΑΣ......ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΜΟΝΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΗΚΑΜΕ ΔΥΣΤΥΧΩΣ.. ...ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΒΡΑΔΙΑ ΣΤΟ "ΧΥΤΗΡΙΟ", ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΚΥΡΙΑ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΥΤΡΙΑ,ΑΕΙΜΝΗΣΤΗ ΠΛΕΟΝ,ΜΑΙΡΗ ΜΑΡΑΝΤΗ,ΟΠΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΕ ΚΑΙ Η ΓΩΓΩ ΘΕΟΔΩΡΟΥ........
ΚΑΛΟ ΤΗΣ ΤΑΞΕΙΔΙ ΣΤΙΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΛΑ ΙΚΟΥ ΜΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ....
Αλέξανδρος Αλεξανδρής
Το πιο συναισθηματικό σχόλιο .
Σχόλια από το fb στο ποστ "Ευχαριστώ τους φίλους και τις φίλες, που μιλάνε, γράφουν και στέλνουν φωτογραφίες με το «Ραντεβού στο Κύτταρο» [Όγδοο, 2024]"...
ΑπάντησηΔιαγραφήKwstas Agas
Κάποια στιγμή θα αναρτήσω κι εγώ τις φωτογραφίες μου από τις στιγμές ανάγνωσης του πολύ ωραίου βιβλίου σου, που απέκτησα εδώ και λίγες μέρες.... Πολλά πολλά συγχαρητήρια για την τόσο ωραία δουλειά....
Φώντας Τρούσας
Να'σαι καλά, σ' ευχαριστώ!
Kostas Rigas
Καλησπέρα Φώντα. Κι εγώ πήρα το βιβλίο πριν λίγες μέρες αλλά θα το διαβάσω στις διακοπές του Αυγούστου!
Φώντας Τρούσας
Να'σαι καλά Κώστα!
Γιώργος Ξύδας
Φωντα καλησπέρα......πήρα το βιβλίο σου πριν λίγες μέρες κ είμαι προς ανάγνωση του ...... ευχαριστουμε για τις σπουδαίες πληροφορίες ......στη ελληνική pop rock μουσική που για χρόνια τις ψάχνουμε με το...... κυάλι........
Αλέξανδρος Αλεξανδρής
Πολύ καλό βιβλίο ,που αξίζει και μιας συνέχειας! Αναμοχλέυθηκε η κατάσταση ροκ στην Ελλάδα μετά το 1982 αλλά δεν παύουν να έγιναν τρομερά πράγματα
αν μπορείτε κύριε Φώντα ,θα ήθελα ένα μικρό σχόλιο για τους duran duran ,που έχουν συναυλία στην Πλατεία νερού,αύριο
Σχόλια από το fb στο ποστ "Passing Fancy χθες, Paupers απόψε. Καναδοί αμφότεροι"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΗλίας Ηλιάδης
Και τα δύο άλμπουμ τους original..Αν θυμάμαι καλά, πρέπει να διάβασα το όνομά τους στην λίστα του Κοντογουρη το 83
Φώντας Τρούσας
Τους Paupers τους αναφέρει, αλλά δεν αναφέρει τους Passing Fancy, ούτε τους Christmas, ούτε τους It's All Meat, ούτε τους Mother Tucker's Yellow Duck, ούτε τους Plastic Cloud (όλοι Καναδοί είναι αυτοί), που έλεγα να ποστάρω αύριο...
Ηλίας Ηλιάδης
μόνο τους Paupers θυμόμουν ότι ανέφερε, για τους άλλους δεν θυμάμαι. Αλλά ευτυχώς επανεκδοθηκαν όλα αυτά από την εποχή των πειρατικών και μετά και τα έχω...
Φώντας Τρούσας
Σε κείνη τη λίστα είχε αναφερθεί στα πιο στάνταρ ονόματα - αυτό θα το διαπίστωνα στην πορεία βέβαια. Είχε και κάποια πιο μυστήρια, αλλά πολλά ήταν τα στάνταρ με τα οποία γινόταν και το παιγνίδι στα δισκάδικα.
George Mtor
Μπασο επαιζε ενας Denny Gerrard και ενας με το ιδιο ονομα ειχε κυκλοφορησει μια δισκαρα το (Sinister Morning) το 1970...Ο ιδιος ειναι?
Φώντας Τρούσας
Δεν νομίζω.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Λυπάμαι που θα το πω, αλλά διαβάζω και ακούω φοβερά άκυρα πράγματα (δεν λέω μόνο για λάθη, που δεν χωρούν αμφισβήτηση ότι είναι όντως λάθη) σε σχέση με τη μεταπολίτευση"...
ΑπάντησηΔιαγραφήKostas Giannakis
μας εξαπτεις τη φαντασία και μετά δε μας λες τίποτα
Φώντας Τρούσας
Ορίστε. Πάρε διάβασε...
https://www.lifo.gr/.../15-diaforetika-periodika-poy...
15 διαφορετικά περιοδικά που κυκλοφόρησαν επί δικτατορίας | LiFO
Και αυτό... Και δεκάδες άλλα...
https://www.lifo.gr/.../ta-biblia-kai-ta-keimena-poy...
Τα βιβλία και τα κείμενα που επηρέασαν τα γεγονότα του Πολυτεχνείου | LiFO
Vassilis Serafimakis
Επρεπε να φτάσεις στην τελευταία φράση γιά να πείς τη λέξη που ξεκλειδώνει. Ναι, το θράσος κάποτε συνυπήρχε, τώρα κυριαρχεί.
Harry Gordon
Γιαυτο τα γραφουν. Να σε εκνευρισουν να γραψεις τα σωστα κ να παρουν ετοιμα κειμενα. Μεθοδικο
Φώντας Τρούσας
Μα υπάρχουν ήδη πολλά γραμμένα, αλλά δεν ξέρουν να τα βρουν μάλλον.
Dimitris Panayiotatos
Όxι μόνο δεν ψάχνουν γι' αυτά που γράφουν, αλλά τα παίρνουν έτοιμα από εδώ κι από εκεί, χωρίς ποτέ να αναφέρουν πηγές!
Φώντας Τρούσας
Συμβαίνει και αυτό - και συνέχεια βλέπω στοιχεία από κείμενά μου από δω κι από κει, χωρίς αναφορές, αλλά είναι και το εξής. Επειδή δεν είμαι πανεπιστημιακός και επειδή δεν έχω βγάλει βιβλία, αλλά γράφω μόνο άρθρα, δεν με θεωρούν πολλοί επαΐοντες άξιο "αντιγραφής". Έχω τσεκάρει δε και κάποιους, που λένε, εντελώς χαζά, τα εντελώς αντίθετα απ' αυτά που λέω εγώ (τα οποία κατά βάση δεν τα πιστεύουν), για να μην φανεί ότι με αντιγράφουν. Τρελά πράματα
Dimitris Panayiotatos
ετσι όμως γλιτώνεις τις αντιγραφές! Και επιπλέον, αν γράφουν τα εντελώς αντίθετα, εκτίθενται!
Σαραντης Κλωναρας
Respect
Σχόλια από το fb στο ποστ "Μπράβο στο Δήμο Πατρέων, που τιμά τον «Πρεζάκια» και τον Μπάμπη"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Τρούσας
https://www.youtube.com/watch?v=Wj7YM2E8eC0
Μαράθηκε η καρδούλα μου - Τσιατάς (Κωτσαρίκος)
Vasilis Kordatos
Προσυπογράφω. Θα πρέπει κάποια στιγμή να γίνει και κάτι στη μνήμη του άδικα λησμονημένου Τάκη Μπεζαϊδέ.
https://youtu.be/j2gAw-wP5HU?si=Z__xxNjO61dJBxiU
Εδώ ο Πρεζάκιας στο καλύτερο τραγούδι του Μπεζαϊδέ.
ΤΣΙΑΤΑΣ ΚΩΣΤΑΣ - ΧΑΛΑΣΜΑΤΑ - CD ΕΤΑΙΡΙΑΣ
Σχόλιο από το fb στο ποστ "Irène Schweizer RIP"...
ΑπάντησηΔιαγραφήMakis Fengoulis
Απίστευτη πιανίστα!!!
Σχόλια από το fb στο ποστ "Στο νέο "Ραντεβού στο Κύτταρο / Η ελληνική ποπ & ροκ μουσική μέσα από τη δισκογραφία της, 1965-1982" [Όγδοο, 2024], που τώρα κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία, όσοι και όσες το έχουν αγοράσει ήδη ξέρουν πως δεν θα διαβάσεις μόνο για τα προφανή..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣαραντης Κλωναρας
Αδερφέ μοι το διάβασα με άρεσε υπερβολικά πάρα πολύ αδερφέ μου
Kwstas Agas
Αυτό που μου άρεσε στο βιβλίο σου είναι το γεγονός ότι γράφεις τις πληροφορίες σου και παραθέτεις τις απόψεις σου για κάθε δίσκο χωρίς να παρασύρεσαι από ενθουσιασμό (ο οποίος ενθουσιασμός... Λίγο πολύ είναι γνώρισμα για όλους εμάς που ασχολούμαστε με τις ακροάσεις δίσκων, που πηγαίνουμε σε συναυλίες κλπ, ΙΔΊΩΣ όταν πρόκειται για ροκ δίσκους και ροκ συναυλίες)!! Το να κάνει κάποιος αποτίμηση δισκογραφίας (και μάλιστα ροκ δισκογραφίας) χρονικού πλαισίου σχεδόν 20ετίας και να είναι η γραφή του με ΑΥΤΟΣΥΓΚΡΆΤΗΣΗ το λες και "προσόν" ... Από κάποια ξεφυλλίσματα: πολύ μου άρεσαν αυτά που έγραψες για τον έναν, μοναδικό και θρυλικό δίσκο των "τα 4 επίπεδα της ύπαρξης" εκδόσεως 1976!!
Hello I'm Korean who starts to listen to Greek Rock music after i visit Athens and buy record «Το Βρώμικο Ψωμί» του Διονύση Σαββόπουλου. And then find your book «Ραντεβού στο Κύτταρο» about 60's ~ 70's greek rock. However, I can't find where to buy the book and ship to South Korea. Could you tell me the way to buy it?
ΑπάντησηΔιαγραφήHello, you can try from the site of the bookstore Politeia...
Διαγραφήhttps://www.politeianet.gr/books/9786188694941-trousas-fontas-ogdoo-rantebou-sto-kuttaro-366295
Thanks! However, shipping cost is too high! I should find another way to get it.
ΔιαγραφήAlso I enjoy your writing on LIFO.gr. Thanks!