Ο πιανίστας Jan Hammer, γεννημένος το 1948 στην Πράγα, έπαιζε στα τζαζ clubs της τσεχοσλοβακικής (ακόμη τότε) πρωτεύουσας, το Reduta ας πούμε, ήδη από τα mid-sixties (πιθανώς και νωρίτερα). Το 1965, μόλις στα 17 του, ηχογραφρεί κιόλας ως μέλος του Junior Trio (με Miroslav Vitous μπάσο και Αlan Vitous ντραμς), συμμετέχοντας στο άλμπουμ “Ceskoslovensky Jazz 1965” [Gamofonovy Klub/ Supraphon, 1966]. Το ίδιο θα λέγαμε και για τον bass guitarist Jiri “George” Mraz, ο οποίος ως μέλος των SHQ του βιμπραφωνίστα Κarel Velebny (στο ίδιο σχήμα και οι Rudolf Dasek, Milan Mader), συμμετείχε και αυτός στην ίδια συλλογή. (To original cover: ο τίτλος του άλμπουμ "Malma Maliny")
Το 1968, μέρες πριν τη σοβιετική εισβολή της 21ης Αυγούστου, ο Hammer, στο δρόμο της εγκατάστασής του προς τις ΗΠΑ, «κόλλησε» για λίγο στο Μόναχο, για να μπει την 30η του ίδιου μήνα (με τον Mraz και τον ολλανδό ντράμερ Cees See) στο Jazzclub Domicile, ίνα ηχογραφήσει το άλμπουμ “Malma Maliny” [πρώτη έκδοσση στην MPS, επανέκδοση, τώρα, στην Promising Music] ως The Jan Hammer Trio. (Στην επανέκδοση το άλμπουμ τιτλοφορείται ως “Maliny Maliny”). Τρεις νεαροί μουσικοί (αν και ο Ολλανδός ήταν στα 34), ερμηνεύουν επτά original συνθέσεις, όλες του Hammer, με τον τσέχο πιανίστα να χειρίζεται όχι μόνο πιάνο, αλλά και όργανο! (Στην επανέκδοση: o τίτλος του άλμπουμ "Maliny Maliny")
Το εισαγωγικό “Make love” είναι ένα τυπικό soul-jazz κομμάτι, με το groovy στοιχείο να είναι πανταχού παρόν. Το “Waltz for Ivonna”, παρότι διαθέτει όργανο, δεν είναι τόσο… soul, όσο… waltz, ενώ στο “Braching” το αρχικό ostinato στο πιάνο, φαίνεται να προδιαγράφει μία κομματάκι απρόβλεπτη «ελεύθερη» εξέλιξη. Στο “Domicile’s last night” το όργανο παίρνει την εκδίκησή του, στο “Maliny Maliny”το γκρουπ προβάρει μία μπαλάντα, πριν επιστρέψει με το top groovy “Goats-song” και πριν κλείσει οριστικά με το “Responsibility”, ένα κομμάτι το οποίο συνοψίζει, θα έλεγα, τη συνολικότερη άποψη του trio, έτσι όπως αυτή προβλήθηκε στα προηγούμενα κομμάτια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου