Τρίτη 14 Ιουλίου 2020

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 279

13/7/2020
Δεν ξέρω πόσοι θυμούνται τον ηθοποιό Μιχάλη Γιαννάτο, που πέθανε το 2013, ξεχασμένος, στα 72 χρόνια του.
Ο Γιαννάτος είχε παίξει σε δεκάδες ξένες παραγωγές (ταινίες και σειρές), καθώς ήξερε να μιλάει διάφορες γλώσσες και ανάμεσά τους τα τούρκικα, καθότι είχε γεννηθεί στην Κωνσταντινούπολη, αλλά εδώ, στο Ελλάντα, τον είχαν κάπως για «μισή μερίδα».
Συναντούσα συχνά τον Γιαννάτο στη στάση του Ευαγγελισμού, στα λεωφορεία, αλλά δεν του μίλησα ποτέ. Μπορεί να ήμουν από τους λίγους που τον αναγνώριζαν, εκεί προς το τέλος της ζωής του, αλλά τι να του έλεγα του ανθρώπου; Δεν είχα ποτέ την άνεση να σκοτίζω επώνυμους στο δρόμο (για μένα ο Γιαννάτος ήταν επώνυμος), έτσι στα καλά καθούμενα, πόσω μάλλον όταν έβλεπα κάποιον να είναι σκεφτικός και να δείχνει βασανισμένος. Απλά ένοιωθα «κάπως», που βρισκόμουν δίπλα σ’ έναν ηθοποιό, ο οποίος είχε εμφανιστεί σε μια ταινία που με είχε σημαδέψει μικρό, το «Εξπρές του Μεσονυχτίου», και τον κοιτούσα με θαυμασμό.
Τον Γιαννάτο τον έβλεπες παλιότερα στο σινεμά σε μικρούς ρόλους – έπαιζε τακτικά π.χ. σε ταινίες του Αγγελόπουλου, αλλά τον θυμάμαι και σ’ ένα βιντεοθρίλερ σε πρωταγωνιστικό ρόλο, τον «Εφιάλτη» (άλλος «Εφιάλτης» αυτός, του ’87, όχι εκείνος του Ερρίκου Ανδρέου), που αξίζει για μένα, να το δει κανείς (για τον Γιαννάτο), αλλά δεν το προτείνω σώνει και καλά – επειδή ορισμένοι αυτές τις ταινίες τις αποκαλούν «σκουπίδια» πριν τις δούνε και κάποιες φορές δεν έχουν άδικο. Τέλος πάντων...  
Στη φωτογραφία ο Μιχάλης Γιαννάτος φοράει μπλούζα που γράφει πάνω Istanbul, κρατώντας το σενάριο από το «Εξπρές του Μεσονυχτίου»...

13/7/2020
Ο τίτλος του άρθρου στην ΕφΣυν είναι παραπλανητικός και δημιουργεί κακή εντύπωση.
Δεν μπορώ να καταλάβω πώς θέλουν να το παίξουν ορισμένοι και τι προσπαθούν να αποδείξουν. Αυτά είναι γνωστά πράγματα εδώ και δεκαετίες.
Είναι γνωστό δηλαδή πως οι Αμερικανοί χρηματοδοτούσαν και την «πρωτοπορία», ανάμεσα σε άλλα διάφορα, δίνοντας λεφτά ακόμη και σε αριστερούς και κεντροαριστερούς γενικώς καλλιτέχνες, κάνοντας επεκτατική πολιτιστική πολιτική μέσω του ραδιοφώνου, του σινεμά και της τηλεόρασης καθ’ όλη τη διάρκεια του ψυχρού πολέμου και γενικώς έριχναν φράγκα με τα διάφορα «δόγματα» και «σχέδια» προκειμένου και να συγκρατήσουν-αποτρέψουν την κομμουνιστική διείσδυση, αλλά και για να παρουσιάσουν υψηλό πολιτιστικό έργο στις διάφορες χώρες (εφάμιλλο ή και ανώτερο εκείνου του ανατολικού μπλοκ).  
Λίγο πιο κάτω ο Χατζηστεφάνου γράφει:
«Όποιες και αν ήταν πάντως οι προθέσεις της Ουάσινγκτον, στην περίπτωση του Ενιο Μορικόνε μάλλον πέταξαν τα λεφτά τους. Ο μεγάλος συνθέτης προσέφερε τις δημιουργίες του σε ταινίες που ακόμη και σήμερα θεωρούνται εκ των ων ουκ άνευ εφόδια για κάθε αριστερό, κομμουνιστή και αναρχικό σινεφίλ. Στην ταινία «Σάκο και Βαντσέτι» έγραψε μεταξύ άλλων το θρυλικό Here’s to you, που τραγουδούσε η Τζόαν Μπαέζ για την εκτέλεση των δυο αναρχικών».
Τρίχες είναι αυτά, μεταξύ μας. Δεν ξέρω τι πολιτικών πεποιθήσεων ήταν ο Μορικόνε, τι ψήφιζε εννοώ στα σίξτις και στα σέβεντις ή και πιο μετά (για φιλελεύθερο, ψιλο-απολίτικο τον είχα), αλλά εκείνο που ξέρω είναι πως ήταν επαγγελματίας και πως δεν τον ενδιέφερε να γράφει μουσικές για... αριστερές ή για δεξιές ταινίες.  
Και το «Σάκο και Βαντσέτι» για να λέμε την αλήθεια, επειδή το ξαναείδα πρόσφατα, μου θύμισε ταινία «για όλη την οικογένεια» –σαν εκείνη για τον Σουκατζίδη, που γύρισε πρόσφατα ο Βούλγαρης– δεν αποτελεί «εφόδιο», σώνει και καλά, θέλω να πω, ούτε για αριστερούς, ούτε για κομμουνιστές, ούτε για αναρχικούς. Μια ταινία της σειράς ήταν, μέσα στο πνεύμα της περιόδου (αρχές του ’70), που ήθελε να βγάλει τα λεφτά της, εμφανίζοντας στο πανί μιαν ιστορία που θα μπορούσε να συγκινήσει οποιονδήποτε. Γι’ αυτό την είχε επιτρέψει και η χούντα, τότε, στην Ελλάδα.
Εξάλλου, την ταινία την είχαν θάψει ουκ ολίγοι αριστεροί στην εποχή της. Να μην το ξεχνάμε αυτό.

12/7/2020
Δεν ακούστηκαν στην εποχή τους οι Dr. Z, το άλμπουμ τους δεν πούλησε, αλλά επειδή βγήκε στη βρετανική Vertigo (1971) σήμερα είναι τοπ-συλλεκτικό και πουλιέται σε άπιαστες τιμές. Καινούριο, αν βρεθεί ποτέ, μπορεί να πιάνει και 2000 ευρώ!
Εντάξει, εγώ δεν το εκτιμώ και τόσο σαν άλμπουμ, καθώς μου φαινόταν κάπως βαρετό στη εξέλιξή του (γνώμη 25ετίας και βάλε αυτή), παρότι στην παραγωγή είχε βοηθήσει και ο Patrick Campbell-Lyons των Nirvana, που τώρα ζει στην Αθήνα, αλλά θυμάμαι ένα-δυο κομμάτια που μου άρεσαν και ξεχώριζαν. (Kάποτε το είχα σε πειρατικό LP, αλλά μετά αγόρασα μιαν εξαιρετική κορεάτικη επανέκδοσή του με το ωραίο gimmix-cover).
Occult rock (χωρίς κιθάρες, αλλά με ωραίο τσέμπαλο), με concept γύρω από την μεταθανάτια ζωή και τους τρεις προορισμούς της ψυχής... Spiritus, Manes et Umbra (Παράδεισος, Κόλαση, και Γη... να γυρίζεις στοιχειωμένος σαν σκιά).

6 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb για τους Dr. Z ...

    Xenofon Rarakos
    Ειδικά το κομμάτι αυτό, αναζωογονητικό ! Ο ήχος αυτός των 70's καταπληκτικός ! Ευχαριστούμε Φώντα.

    Γιάννης Μουγγολιάς
    Εγώ πειρατικό. Μαζί θα το είχαμε πάρει.��Πολύ καλά τα γράφεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb για το άρθρο στην ΕφΣυν περί Morricone...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    https://www.efsyn.gr/.../251573_enio-morikone-o-kalyteros...
    Ενιο Μορικόνε: ο καλύτερος «μαθητής» της CIA

    Γιώργος Χαρωνίτης
    Διαβάζοντας επιτροχάδην το άρθρο του Χατζηστεφάνου, έχω να πω πως το Ντάρμσταντ ήταν πραγματικό σχολείο για τη σύγχρονη μουσική - και ο Μορρικόνε πήρε πολλά πράγματα από αυτή του τη θητεία. Φυσικά και δεν ενεπλάκη σε κάτι "αντισοβιετικό" - έγραψε τα σάουντρακ για σημαντικές "προοδευτικές" ταινίες. Ο Μοντάλντο δεν έχει χρησιμοποιήσει σωστά το πλούσιο score που του έδωσε ο Έννιο για την ηχητική μπάντα του "Σάκκο & Βαντσέτι" και σχεδόν δεν ακούγεται! Αυτό είναι το βασικό μειονέκτημα της ταινίας και όχι η ίδια που, για την εποχή της, ήταν ό,τι πρέπει! Όσο για τα σπαγγέτι, ένα μέρος τους έχει καθαρά πολιτική (αριστερή) διάσταση. Γι αυτά όλα όμως, άλλη φορά.
    Επίσης, ο τίτλος συνήθως δεν οφείλεται στον συντάκτη!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    >>Επίσης, ο τίτλος συνήθως δεν οφείλεται στον συντάκτη!<<
    συμβαίνει, αλλά αν συμβαίνει κι εδώ τότε ακόμη χειρότερα (για την ΕφΣυν).
    Πάντως το Σάκο & Βαντσέτι επειδή το είδα πρόσφατα από το DVD των Νέων δεν μου άφησε καλή εντύπωση. Δεν ξέρω πως το έβλεπαν τότε οι άνθρωποι (μάλλον θα τους άρεσε, όπως αρέσουν όλες αυτές οι ταινίες στο στυλ... "τα καημένα τα παιδιά"), αλλά από κριτικές που έχω διαβάσει και τότε το είχαν θάψει πολλοί.

    Γιώργος Χαρωνίτης
    Εμένα μου άρεσε τότε! Στην πορεία το βρίσκω κάπως φλύαρο - αλλά είναι γενικότερο αφηγηματικό πρόβλημα του Μοντάλντο (δεν είναι Βερνέιγ!). Το ιδεολογικό μπακγκράουντ δεν με πολυαπασχολεί!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Εντάξει, μια ταινία είναι. Δεν είναι ούτε βιβλίο, ούτε μπορεί να αποκατασταθεί μια ιστορία 7 χρόνων σε δύο ώρες. Εμμένει πολύ στη δική, επειδή κινηματογραφικά δημιουργεί σασπένς και είναι η εύκολη λύση. Ιδεολογικά, επίσης, έχει κενά. Το θέμα με τους Σάκο & Βαντσέτι είναι πως ήταν πρώτα απ' όλα (και μόνον) αναρχικοί (αυτό είναι το ιδεολογικό περίβλημα) και όχι απλώς κάποιοι που δεν διέπραξαν ένα έγκλημα και οδηγούνται άδικα στο θάνατο. Ωραίος ο Βολοντέ πάντως. Ήθελα να γράψω ευρύτερο κείμενο, αλλά τι νόημα έχει τώρα να κάνεις κριτική σε ταινία του '71;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιώργος Χαρωνίτης
      Στην ταινία νομίζω πως τονίζεται ο όρος "σοσιαλιστές" και όχι "αναρχικοί".

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ναι, έχει διάφορα τέτοια, εξαρτάται και από τους μεταφραστές.

      Γιώργος Χαρωνίτης
      Λέω να την ξαναδώ! Ίσως απόψε - αν τελειώσω νωρίς με κάτι κείμενα!

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Βασικά το περιβάλλον είναι η αντικομμουνιστική υστερία στις ΗΠΑ την δεκαετία του '20. Αυτά δεν πολυφαίνονται στην ταινία. Οι αναρχικοί είχαν συμμετάσχει στην Οκτωβριανή Επανάσταση, και ο ίδιος ο Λένιν είχε εκφραστεί με θετικά λόγια γι' αυτούς.

      Χρήστος Πριτσαπίδουλας στον Γιώργος Χαρωνίτης
      σωστός. Δεν το αποκλείω. Από το κείμενο δεν βγαίνει.

      Yorgos Mouzakitis
      Κι εδώ μας φορτώθηκε στο λαιμό μια βαριά αριστερή διανόηση που κατέστρεψε την βιομηχανία του σινεμά.
      Έργο της ελευθεροστομιας και σια..

      Sakis Bwanas στον Yorgos Mouzakitis
      γενικώς ευθύνεται η ιδεολογικη ηγεμονία της αριστεράς, ειδικώς απο την ατυχήν λήξιν της Εθνοσωτηρίου Επαναστάσεως και εντεύθεν

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας στον Yorgos Mouzakitis
      Δεν καταλαβαίνω τι θες να πεις - μάλλον δεν θέλω να καταλάβω τι θες να πεις.

      Sakis Bwanas στον Yorgos Mouzakitis
      ούτως εφιμώθη ο χρυσούς λάρυγξ της Κλειούς Δενάρδου προς όφελος διαφόρων γενειοφόρων (όρα Μικρούτσικος), λυσικόμων τύπου Σαββόπουλου και ρυπαρών αναρχικών τύπου πανξ και εν γένει κιναίδων

      Γιώργος Γιαννόπουλος
      Χάσαμε τα οριστουργήματα με τον πρέκα και τον φερνάντο σάντσο.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Και τους δραπέτες του Μπούλκες. Και τον "εθνικό σκηνοθέτη" Ηλία Μαχαίρα. ��

      Ntinos Dimatatis
      Ανόητος τίτλος από κολλημένους που βλέπουν γύρω τους συνέχεια σενάρια .!

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας στον Ntinos Dimatatis
      Το κάνανε για κλικ, αλλά δεν δικαιολογείται. Είναι ντροπιαστικός σαν τίτλος.

      Patritsopoulos Nikos
      ο ενιο θα στενοχωριοτανε πολυ,μια πικρααααααααααααα

      Giorgos Doukas
      "na po to tragkounti thio?" (piatas)

      Vassilis Serafimakis
      Mάλιστα. Αντί να πετάξει αυγά στον Μορικόνε, ο δημοσιογράφος ή ο συντάκτης ή όποιος ευθύνεται γιά τον τίτλο τέλος πάντων πέταξε αυτήν την αηδία πάνω στη μνήμη του συνδέοντας το όνομά του με την CIA. Και μη χειρότερα.

      Γιωργάκης Κόφι
      Μας έχει συνηθίσει σε -ιδεολογικά- ατοπήματα ο Χατζηστεφάνου. Νομίζω καταπιάνεται με δημοσιογραφικό μεράκι με θέματα, με πιασάρικη απεύθυνση, και τα αναπτύσσει με καλό ντιζάιν και μπάτζετ, ακόμα και αν τα αναλύει χοντροκομμένα και βιαστικά εώς χυδαία σε θεωρητικό πλαίσιο. Δες Συρία, όταν με άλλους δημοσιογράφους γνωστούς στην αριστερά, ηρωοποιούσε την ένοπλη εξέγερση εμφανίζοντάς τη σαν ρεπουμπλικανική επανάσταση "αντιστοιχη με αυτές του 1848 στην Ευρώπη". Έχει συνεργασίες και με Al jazeera. Ίσως να φιλοδοξεί να κάνει το ίδιο με αυτό που κατά τη γνώμη του έκανε ο Μορικόνε στην τέχνη...

      Karl Bulsaras
      Εμετικό άρθρο, εμετική ελληνική «δημοσιογραφία»

      Giorgos Doukas
      pagios gelao me sourgela elini

      Διαγραφή
  3. Σχόλια από το fb, για τον ηθοποιό Μιχάλη Γιαννάτο...

    Mike Papas
    Εδω, ο Μιχαλης Γιαννατος σε ρολο...μπουζουξη (.''Στέλας'' ) σε ηλικια 28 ετων, στην ταινια ''Το Θυμα'', 1969 \

    Vassilis Papastergiou
    Έχει παίξει ένα χαρακτηριστικό ρόλο και στην ταινία "Στο Χάνι" που διαδραματίζεται στα χρόνια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και στον καιρό της πέρασε απαρατήρητη, αλλά νομίζω ότι αξίζει. Αν δεν την έχεις δει, νομίζω ότι αξίζει να το κάνεις.
    https://moviez.space/video/219148
    Στο Χάνι (2003) | Ελληνική ταινία Online | Δωρεάν & Νόμιμα

    Stathis Nikokavouras
    ξεχασμενος οχι..ολοι απο εκει τον μαθαμε..απο την ταινιαρα το εξπρες.που μαζι με το τραινο της μεγαλης φυγης ειναι για μενα οτι καλυτερο εχω δει ..το οτι ηξερε τα τουρκικα τον βοηθησε στα γυρισματα στην μαλτα..εκει φανηκε οτι το εχει...και ο ζανινο διπλα ..

    Giannis Mellios
    Παπαγου Ιλισια , πρωινές συναντησεις στη σταση του λεωφορειου ...μαζι κ με το γιο του καποια φορα που του εμοιαζε πολυ .. την ιδια σκεψη ειχα κ εγω να του μιλησω , τον εκτιμουσα
    .. προσφατα ξανακυκλοφόρησε σε τοιχους κ εκεινη η εκπομπη της Γαλλικης τηλεορασης για τα σκηνικα με τις αντιδρασεις των χριστιανοταλιμπαν στα γυρίσματα στη Φλώρινα στο "μετεωρο βήμα του πελαργού" . Εκει ειχε μια ιδιαίτερη σκηνή που ο Γιαννατος εκλαιγε αγκαλιά στον Αγγελόπουλο...

    Σήφης Διαμαντίδης
    Εξαιρετική η ομοιότητά του με τον "Κόκκινο Σουλτάνο". https://www.greekencyclopedia.com/.../image0000011A_115.jpg
    www.greekencyclopedia.com

    βαγγελης χαλικιας
    Αξέχαστος και αγαπημένος. Καθόμασταν δίπλα στο ΟΑΚΑ σε Ολυμπιακο - Γιουβεντους, του μίλησα λέγοντας πως τον ήξερα από το Εξπρές. Το τι άκουσε εκείνο το βράδυ ο Ντελπιέρο από τον Γιαννάτο σε άπταιστα γαλλικά δεν περιγράφεται...

    Nicholas Alavanos
    (Βαγγέλη άλλος ένας λόγος να τον συμπαθούμε όσοι ήμασταν μέσα εκείνη την παγωμένη μέρα����)

    Γιώργος Φρατζεσκάκης
    Ήταν πολύ κοινωνικός και αν του μιλούσατε,θα ανταποκρινόταν με ευχαρίστηση νομίζω.Τον σκηνοθέτησαν σε μια παράσταση.Ωραιος ηθοποιός και ωραίος άνθρωπος!

    Theodoulos Paraskevaides
    ΦΩΝΤΑ ΜΟΥ,ΤΑΥΤΙΖΟΜΑΙ....ΟΠΩΣ ΕΙΠΕΣ ΕΝΑΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΠΟΥ ΕΠΑΙΞΕ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΞΕΝΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ!!!!.....ΚΑΠΟΤΕ ΣΕ ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΣΕΙΡΑ ΤΗΣ ΕΡΤ ΜΕ ΤΙΤΛΟ...."ΣΑΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙ" ΕΙΧΕ ΓΙΝΕΙ ΕΝΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑ Σ'ΑΥΤΟΝ, ΟΠΟΥ ΕΚΕΙ ΦΑΝΗΚΕ ΟΛΗ Η (ΜΕΓΑΛΗ) ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΟ ΓΥΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ,ΓΙΑΤΙ ΥΠΗΡΞΕ ΒΟΗΘΟΣ- ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ, ΩΣ ΓΝΩΣΤΗΣ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ,....ΜΑΛΛΟΝ ΤΟ ΔΕΞΙ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ ΑLAN PARKER,ΦΡΟΝΤΙΖΟΝΤΑΣ MΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ,ΠΩΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ, ΕΠΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΙ,ΝΑ ΓΡΑΦΤΟΥΝ ΟΙ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΣΤΑ ΣΚΗΝΙΚΑ, ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ.......ΘΥΜΑΜΑΙ ΜΕ ΠΟΣΗ ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ ΕΙΧΕ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ....... ΠΑΡΑΣΗΜΑ ΤΟΥ,ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ, ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΕΡΑΣ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ,ΟΠΟΥ ΤΟΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΣΕ ΜΕ ΙΔΑΙΤΕΡΗ ΖΕΣΗ,ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ,ΣΤΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΤΑΙΝΙΑ.....ΤΟ ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ ΑΥΤΟ, ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΗΣ ΕΡΤ,ΤΟ ΑΝΑΖΗΤΗΣΑ ΚΑΠΟΤΕ ΣΤΟ Υ Τ ,ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΟ ΒΡΗΚΑ!!!.....ΣΕ ΣΥΓΧΑΙΡΩ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΦΩΤΙΖΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ,ΑΛΛΑ Η ΛΗΘΗ ΚΑΙ ΤΑ ΑΠΑΙΔΕΥΤΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΑΚΙΑ, ΟΥΤΕ ΑΠΟ ΥΠΟΨΙΑ ΔΕΝ ΕΝΙΩΣΑΝ ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥΣ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ferris Costas
      "Σαν Παραμύθι" ήταν και ο αρχικός τίτλος της ανέκδοτης σειράς 7 επεισοδίων "Η ζωή της Καίτης Γκρέϋ". Εκεί έπαιζε και ο Γιαννάτος, μαζί με τη γυναίκα του. Παίζουν ένα αντρόγυνο Τούρκων στο Κουσάντασι, και τραγουδάει το "Αμάν Ντόκτορ" στα Τούρκικα συγχρόνως με τη Χρυσούλα Χριστοπούλου στα Ελληνικά. Στη σκέψη μου τον συνδέω πάντα με τον υπέροχο επίσης φίλο Ζανίνο, πατέρα της γνωστής μας Σόφης Ζανίνου.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Έπαιζαν και μαζί, Ζανίνος και Γιαννάτος, στο Εξπρές του Μεσονυχτίου.

      Αθανασιος Αθανατος
      τον εβλεπα πολυ συχνα οταν εμενα στα Ιλίσια, ημασταν γειτονες' με κοιτουσε παντα με ερευνητικο βλεμμα, καθως αραζε στον ΟΠΑΠ της γειτονιας..χαρακτηριστικη μορφη !!

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Έπαιρνε το λεωφορείο από τον Ευαγγελισμό, για να ανεβεί Ιλίσια λοιπόν...

      Joanna Meliopoulou
      Μεχρι και τη γενια μου τουλαχιστον (λιγο πριν τα 40), θα επαιρνα ορκο πως ειναι πασιγνωστος σε ολους, μεγαλους ρολους δεν θυμαμαι να εχει παιξει αλλα εχει κανει τοσα πολλα γκεστ παντου που δυσκολα να μην τον ξερει καποιος

      Bekiaris Giorgos
      Εξαιρετικός άνθρωπος Φωντα... τον είχα γνωρίσει, έκρυβε την πίκρα του....

      Nicholas Alavanos
      Και όμως...τον ξέρουν περισσότεροι από όσοι νομίζεις. Αναγνωρίσιμος και συμπαθέστατος. Ωραία ανάρτηση!

      Nikos Papas
      φοιτητης τον πετυχαινα στην πανεπιστημιου.παντα αερατος και με γοργο βημα. τον χαιρετουσα και ανταποκρινοταν με αγαπη. μικροκαμωμενος αλλα δεν του φαινοταν.εξεπεμπε μια αυρα που τον εκανε τεραστιο! τελευταια τον εβλεπα ξημερωματα σε επαναληψη σε ενα σηριαλ της τηλεορασης του 98 με τιτλο τρικυμια. ακομη και σε αυτα τα τηλεοπτικα σηριαλ ηταν εξαιρετικος. επειδη ειχε παιξει και σε αρκετες αμερικανικες ταινιες ηταν απο τους λιγους της γενιας του που εκανε διεθνη καριερα.

      Yannis Makrogiannelis
      Πολυ εκφραστικο προσωπο, παραξενο που δεν αξιοποιηθηκε περισσοτερο, ειδικα τηλεοπτικα/κινηματογραφικα.

      Stathis Androutsakis
      Φοβερός ηθοποιός❗

      Elsa Grapsa
      Ιλισιώτης ναι, τον έβλεπα στο λεωφορειο κι εγώ, πολύ καλός ηθοποιός!

      Maria Koundourou
      εξαιρετικος ανθρωπος !!πικραμενος και αδικημενος !!

      Angie Theodorou
      Λατρεμένος...❤️τι να πω..

      Βασίλης Καμπούρης
      Στο ελλαντα δεν υπάρχει καλλιεργεια.Μονο ο θορυβος ουσιαστικα ενδιαφερει.Γι αυτο ισως κι ο πιο πολυς κοσμος φωναζει.Τελευταια το διαπιστωνω, πλειοψηφικά παντα μιλωντας οχι κατα απολυτο αριθμο,μετα θλιψεως και στον λεγομενο εναλλακτικο κοσμο που αναλωνεται σε διαφορες ηχηρες επιφασεις.( παλι θορυβος) Οποιος κανει τον πιο πολυ προσέχεται Στα στατους γραφεται κλισοειδως πως η παιδεια θα μας σώσει.Μπααα.Η καλλιέργεια θα το κάνει Αλλα δυστυχως ειναι πιο περίπλοκο και δύσκολο έργο και χρειαζεται αποφασιστικότητα για να ξεριζωθουν διαφορες ζιζανιες νοοτροπιες.Σε μια συνεντευξη του, στην Ερτ νομιζω , ελεγε περιπου τα ιδια με αλλα λογια, εχοντας αυτο το μελαγχολικο βλεμμα

      Giorgos Doukas
      INTERNATIONAL

      George Ioakeimidis
      Eπαιξε το ρόλο του μπάτσου στο Εξπρές

      George Dedes
      Eιναι ο πατέρας της αγαπητής φίλης Maria E. Giannatou

      Nicholas Hatziyiannis
      Το "Να μαλάκα" , με κλασική ελληνική μούτζα προς στους πρωταγωνιστές πράκτορες της Μοσάντ στο "Μόναχο" ενώ πέταγε τα λεφτά που του έδωσαν, σε μια κατηφόρα που μοιάζει με Χατζηκυριάκειο προς λιμάνι, εκεί που τώρα είναι οι αφετηρίες των λεωφορείων (τέρμα μετά τον ΟΛΠ), πρέπει να ήταν από τις τελευταίες του διεθνείς κινηματογραφικές εμφανίσεις, αν όχι η τελευταία. Έκανε παρέα με τον πατέρα της συντρόφου μου, μετρ στον Αστέρα - απελαθείσα η οικογένεια της και η ίδια από Κωνσταντινούπολη - τουλάχιστον μέχρι αρχές 90s.

      Διαγραφή
    2. Δημοσθένης Ταχταλίδης
      Τον είχα πετύχει κι εγώ λίγες φορές στον Ηλεκτρικό (περιοχή Ομόνοιας) και προς περιοχή πλατείας Μαβίλη (2006-2007). Και μία live αφήγηση παραλειπόμενων από την ταινία (Ο ήχος δεν είναι καλός δυστυχώς).
      https://youtu.be/ztvcJgQB--A
      paraskhnio online- Πως γυρίστηκε ο φόνος του Ρίφκι

      Vasilis Skordou
      https://www.youtube.com/watch?v=vWIlf-5lY4E
      Σε αυτή την ταινία, γαλλικής εκπομπής, δίνει λίγο από το χρονικό των γυρισμάτων του Αγγελόπουλου στην Φλώρινα και τις αντιδράσεις από μεριάς Καντιώτη και ποίμνιου του. Στο 16:40 δείχνει τον Γιαννάτο να κλαίει αγανακτισμένος απ΄ όλη την κατάσταση.
      Υπέροχη φάτσα και φωνή. :)

      Mparpa Mimis
      Και απο διπλα ο Βουγιουκλάκης με το κασετόφωνο..

      Διαγραφή