SVERRE GJØRVAD: Here Comes the Sun [Losen
Records, 2022]
Το “Here Comes the Sun” είναι το τέταρτο άλμπουμ του συνθέτη και ντράμερ Sverre Gjørvad, για την νορβηγική Losen Records, μετά τα “Voi River” (2019), “Elegy of Skies” (2020) και “Time to Illuminate Earth” (2021) (για όλα εν τω μεταξύ υπάρχουν reviews στο blog).
Όπως γράφει ο ίδιος ο Sverre Gjørvad,
στις σημειώσεις του CD
του, κάθε ένα από αυτά τα άλμπουμ είναι αφιερωμένο σ’ ένα από τα τέσσερα
«αριστοτέλεια» φυσικά στοιχεία –το “Voi River” στο νερό, το “Elegy of Skies” στον αέρα, το “Time to Illuminate Earth” στην γη και το “Here Comes the Sun” στη φωτιά– και πως
περαιτέρω κάθε ένα απ’ αυτά τα άλμπουμ αντιστοιχούν στις τέσσερις εποχές του
χρόνου, δηλαδή στο καλοκαίρι, στο φθινόπωρο, στον χειμώνα και τώρα, μέσω του
τελευταίου CD, στην
άνοιξη. Αυτές οι αντιστοιχίες («φωτιά» και «άνοιξη» στην περίπτωσή μας) δεν
μπορεί παρά να «εμφανίζονται» και στα μουσικά patterns, δίνοντας (και) μιαν
ολοκληρωμένη εικόνα γύρω από το πώς σκέπτεται και δρα ο νορβηγός συνθέτης.
Το “Here Comes the Sun” είναι ένα άλμπουμ «προχωρημένης» euro-jazz, στο οποίο συνδράμουν οι: Herborg Rundberg πιάνο, φωνή, Kristian Svalestad Olstad κιθάρα, φωνή, Dag Okstad μπάσο, σφύριγμα πουλιού, φωνή, Sverre Gjørvad ντραμς, φωνή, και Eirik Hegdal σαξόφωνο σ’ ένα track. Αν εξαιρέσεις τον σαξοφωνίστα Hegdal οι υπόλοιποι τέσσερις είναι σταθεροί και στα τέσσερα CDs, πράγμα που σημαίνει κατ’ αρχάς πως ο Gjørvad στηρίζει πολλά στο κλίμα που μπορεί να δημιουργήσει μία συγκεκριμένη ομάδα μουσικών και το οποίον (κλίμα) εκμεταλλεύεται προκειμένου να προτείνει αυτήν ακριβώς την jazz, που προτείνει τελικώς.
Μια jazz και αναμενόμενη, υπό την έννοια της ένταξής της στο κλασικό nordic περιβάλλον, μα και κατά τόπους απρόβλεπτη (“Prepare”, “If you were a melody”), με έντονες fusion, progressive, avant και… e.s.t. αναφορές, που, σε κάθε περίπτωση, έχει τον τρόπο να σε κρατήσει, καθ’ όλη την διάρκεια του 39λεπτου ηχογραφήματος.
Ένα ακόμη «διαφορετικό» άλμπουμ από τον Sverre Gjørvad και την παρέα του, που έρχεται να κλείσει με τον καλύτερο τρόπο εκείνο που «άνοιξε» το 2019.
EMILIANO D’AURIA QUARTET: In-Equilibrio [Losen Records, 2022]
Από το ιταλικό section της νορβηγικής Losen Records μας έρχεται αυτό το CD, που αποκαλείται “In-Equilibrio” και που καταχωρείται κάτω από το όνομα Emiliano D’Auria Quartet – ένα σχήμα δηλαδή, το οποίον αποτελούν οι Luca Aquino τρομπέτα, φλούγκελχορν, τρομπόνι, Emiliano D´Auria πιάνο, fender rhodes, synth, Giacomo Ancillotto ηλεκτρική κιθάρα, Dario Miranda κοντραμπάσο και Ermanno Baron ντραμς. Το CD περιέχει εννέα tracks, που είναι όλα συνθέσεις του Emiliano D´Auria.
Κατ’ αρχάς εκείνο που πρέπει, εδώ, να επισημάνουμε είναι πως το “In-Equilibrio” βγάζει... αυτί, από την αρχή, πως είναι ιταλικό άλμπουμ, ή έστω μεσογειακό. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Είναι σημαντικό να επιδιώκεις, αν είσαι Ιταλός, να ακούγεσαι σαν Ιταλός και όχι σαν Σκανδιναυός ή Αμερικάνος. Αυτό προσφέρει και σε μια γενικότερη αισθητική ποικιλία, μα και συνειδησιακά, να το πούμε, τονώνοντας τις επιμέρους «φωνές», ώστε να μην χάσουν το δικό τους, ιδιαίτερο, χρώμα.
Υπάρχει λοιπόν ο λυρισμός εδώ, η romance, το ξέχειλο συναίσθημα, που το αντιλαμβάνεσαι από το πρώτο κιόλας track (“Le cirque des regardes”), με τις συνθέσεις να εμφανίζουν και κάποια πιο δυναμικά και περιπετειώδη χαρακτηριστικά, όταν «κυλούν» προς το rock ή το prog-rock (“The call of water”) ή όταν μεταβάλλονται το ύφος και τα «χρώματα» μέσα στο ίδιο track (“The acrobat”).
Γενικώς θα γράφαμε για ένα πάρα πολύ καλό άλμπουμ, προϊόν μουσικών φτασμένων και έτοιμων να ανταπεξέλθουν σε ό,τι είναι απαραίτητο, από τεχνικής και συναισθηματικής άποψης, προτείνοντας tracks με νόημα και ουσία.
Επαφή: www.losenrecords.no
Το “Here Comes the Sun” είναι το τέταρτο άλμπουμ του συνθέτη και ντράμερ Sverre Gjørvad, για την νορβηγική Losen Records, μετά τα “Voi River” (2019), “Elegy of Skies” (2020) και “Time to Illuminate Earth” (2021) (για όλα εν τω μεταξύ υπάρχουν reviews στο blog).
Το “Here Comes the Sun” είναι ένα άλμπουμ «προχωρημένης» euro-jazz, στο οποίο συνδράμουν οι: Herborg Rundberg πιάνο, φωνή, Kristian Svalestad Olstad κιθάρα, φωνή, Dag Okstad μπάσο, σφύριγμα πουλιού, φωνή, Sverre Gjørvad ντραμς, φωνή, και Eirik Hegdal σαξόφωνο σ’ ένα track. Αν εξαιρέσεις τον σαξοφωνίστα Hegdal οι υπόλοιποι τέσσερις είναι σταθεροί και στα τέσσερα CDs, πράγμα που σημαίνει κατ’ αρχάς πως ο Gjørvad στηρίζει πολλά στο κλίμα που μπορεί να δημιουργήσει μία συγκεκριμένη ομάδα μουσικών και το οποίον (κλίμα) εκμεταλλεύεται προκειμένου να προτείνει αυτήν ακριβώς την jazz, που προτείνει τελικώς.
Μια jazz και αναμενόμενη, υπό την έννοια της ένταξής της στο κλασικό nordic περιβάλλον, μα και κατά τόπους απρόβλεπτη (“Prepare”, “If you were a melody”), με έντονες fusion, progressive, avant και… e.s.t. αναφορές, που, σε κάθε περίπτωση, έχει τον τρόπο να σε κρατήσει, καθ’ όλη την διάρκεια του 39λεπτου ηχογραφήματος.
Ένα ακόμη «διαφορετικό» άλμπουμ από τον Sverre Gjørvad και την παρέα του, που έρχεται να κλείσει με τον καλύτερο τρόπο εκείνο που «άνοιξε» το 2019.
EMILIANO D’AURIA QUARTET: In-Equilibrio [Losen Records, 2022]
Από το ιταλικό section της νορβηγικής Losen Records μας έρχεται αυτό το CD, που αποκαλείται “In-Equilibrio” και που καταχωρείται κάτω από το όνομα Emiliano D’Auria Quartet – ένα σχήμα δηλαδή, το οποίον αποτελούν οι Luca Aquino τρομπέτα, φλούγκελχορν, τρομπόνι, Emiliano D´Auria πιάνο, fender rhodes, synth, Giacomo Ancillotto ηλεκτρική κιθάρα, Dario Miranda κοντραμπάσο και Ermanno Baron ντραμς. Το CD περιέχει εννέα tracks, που είναι όλα συνθέσεις του Emiliano D´Auria.
Κατ’ αρχάς εκείνο που πρέπει, εδώ, να επισημάνουμε είναι πως το “In-Equilibrio” βγάζει... αυτί, από την αρχή, πως είναι ιταλικό άλμπουμ, ή έστω μεσογειακό. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Είναι σημαντικό να επιδιώκεις, αν είσαι Ιταλός, να ακούγεσαι σαν Ιταλός και όχι σαν Σκανδιναυός ή Αμερικάνος. Αυτό προσφέρει και σε μια γενικότερη αισθητική ποικιλία, μα και συνειδησιακά, να το πούμε, τονώνοντας τις επιμέρους «φωνές», ώστε να μην χάσουν το δικό τους, ιδιαίτερο, χρώμα.
Υπάρχει λοιπόν ο λυρισμός εδώ, η romance, το ξέχειλο συναίσθημα, που το αντιλαμβάνεσαι από το πρώτο κιόλας track (“Le cirque des regardes”), με τις συνθέσεις να εμφανίζουν και κάποια πιο δυναμικά και περιπετειώδη χαρακτηριστικά, όταν «κυλούν» προς το rock ή το prog-rock (“The call of water”) ή όταν μεταβάλλονται το ύφος και τα «χρώματα» μέσα στο ίδιο track (“The acrobat”).
Γενικώς θα γράφαμε για ένα πάρα πολύ καλό άλμπουμ, προϊόν μουσικών φτασμένων και έτοιμων να ανταπεξέλθουν σε ό,τι είναι απαραίτητο, από τεχνικής και συναισθηματικής άποψης, προτείνοντας tracks με νόημα και ουσία.
Επαφή: www.losenrecords.no
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου