ROBERT LEVIN: Wolfgang Amadeus Mozart / The
Piano Sonatas on Mozart’s fortepiano [ECM New Series, 2022]
Το άλμπουμ αυτό, με τις πιανιστικές σονάτες του Wolfgang Amadeus Mozart, ξεφεύγει από τα πρόδηλα ενδιαφέροντα του blog και γι’ αυτό, το μόνο που πρέπει και οφείλουμε να κάνουμε είναι να μεταφέρουμε, εδώ, το σχετικό κείμενο της ECM, που λειτουργεί και σαν δελτίο Τύπου:
«Πρόκειται για την πρώτη πλήρη ηχογράφηση των πιανιστικών σονατών του W.A. Mozart, ερμηνευμένες στο πιάνο του συνθέτη (Anton Walter, 1782). Αυτό το ολοκληρωμένο έργο, σε box-set των 7 CD, περιλαμβάνει επίσης και κάποια ημιτελή κομμάτια του αυστριακού συνθέτη, τα οποία ολοκληρώθηκαν από τον αμερικανό πιανίστα, και μελετητή του έργου του W.A. Mozart, Robert Levin ο οποίος έλαβε περαιτέρω υπ’ όψιν του την ιδιωματική γραφή του Mozart και τους συνθετικούς μανιερισμούς της εποχής. Οι ερμηνείες του Robert Levin στις σονάτες για πιάνο είναι επίσης ενημερωμένες σε σχέση με τους τρόπους της Πρώτης Βιεννέζικης Σχολής, συμπεριλαμβανομένων και των αυτοσχέδιων στοιχείων, όπως και των διακοσμήσεων στις επαναλήψεις. Οι ηχογραφήσεις συνοδεύονται από ένα booklet 100 σελίδων, που περιλαμβάνει ένα εκτενές δοκίμιο για τις σονάτες του διευθυντή του Πανεπιστημίου Mozarteum του Σάλτσμπουργκ και ειδικό στο “μοτσάρτιο” ρεπερτόριο Ulrich Leisinger, καθώς κι ένα σημείωμα του ερμηνευτή Robert Levin, μαζί με χειρόγραφα, παρτιτούρες και άλλα».
VALENTIN SILVESTROV / KYIV CHAMBER CHOIR /
MYKOLA HOBDYCH: Maidan [ECM New Series, 2022]
Επίσης από το δελτίο Τύπου:
Το άλμπουμ αυτό, με τις πιανιστικές σονάτες του Wolfgang Amadeus Mozart, ξεφεύγει από τα πρόδηλα ενδιαφέροντα του blog και γι’ αυτό, το μόνο που πρέπει και οφείλουμε να κάνουμε είναι να μεταφέρουμε, εδώ, το σχετικό κείμενο της ECM, που λειτουργεί και σαν δελτίο Τύπου:
«Πρόκειται για την πρώτη πλήρη ηχογράφηση των πιανιστικών σονατών του W.A. Mozart, ερμηνευμένες στο πιάνο του συνθέτη (Anton Walter, 1782). Αυτό το ολοκληρωμένο έργο, σε box-set των 7 CD, περιλαμβάνει επίσης και κάποια ημιτελή κομμάτια του αυστριακού συνθέτη, τα οποία ολοκληρώθηκαν από τον αμερικανό πιανίστα, και μελετητή του έργου του W.A. Mozart, Robert Levin ο οποίος έλαβε περαιτέρω υπ’ όψιν του την ιδιωματική γραφή του Mozart και τους συνθετικούς μανιερισμούς της εποχής. Οι ερμηνείες του Robert Levin στις σονάτες για πιάνο είναι επίσης ενημερωμένες σε σχέση με τους τρόπους της Πρώτης Βιεννέζικης Σχολής, συμπεριλαμβανομένων και των αυτοσχέδιων στοιχείων, όπως και των διακοσμήσεων στις επαναλήψεις. Οι ηχογραφήσεις συνοδεύονται από ένα booklet 100 σελίδων, που περιλαμβάνει ένα εκτενές δοκίμιο για τις σονάτες του διευθυντή του Πανεπιστημίου Mozarteum του Σάλτσμπουργκ και ειδικό στο “μοτσάρτιο” ρεπερτόριο Ulrich Leisinger, καθώς κι ένα σημείωμα του ερμηνευτή Robert Levin, μαζί με χειρόγραφα, παρτιτούρες και άλλα».
Επίσης από το δελτίο Τύπου:
«Με το “Maidan”, ο
Valentin Silvestrov συνεχίζει τη μακρόχρονη συνεργασία του με την ECM,
παρουσιάζοντας αυτή την φορά ένα πρόγραμμα χορωδιακής μουσικής που είναι και
επίκαιρο και αγαπητό του ουκρανού συνθέτη. Όπως συνέβη με τα άλμπουμ του “Sacred
Songs” και “Sacred Works”, το “Maidan” απαθανατίζει τη σύνθεση του Silvestrov
για φωνητικό σύνολο, συλλαμβάνοντας την Χορωδία Δωματίου του Κιέβου, υπό τον
Mykola Hobdych, σε μια παθιασμένη ερμηνεία στον καθεδρικό ναό του Αγίου Μιχαήλ
στο Κίεβο, το 2016. Ο Silvestrov, που έχει αφήσει το σπίτι του στο Κίεβο, από
την άνοιξη του ’22 και μετά από μισόν αιώνα, συνέθεσε το “Maidan 2014”, έναν “κύκλο
των κύκλων”, στον απόηχο του Euromaidan – του κύματος διαδηλώσεων το 2014. Αποτελούμενο από λειτουργικά αποσπάσματα και στίχους του
ουκρανού ποιητή Taras Shevchencko, το “Maidan” προσφέρει πληθώρα μελωδιών,
ύμνους και ψαλμωδίες. Στο booklet, ο Silvestrov
επισημαίνει πώς “δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως το συμβολικό κρεσέντο και το
τέλος του κύκλου Maidan 2014 είναι ένα ήσυχο νανούρισμα. Γιατί δεν είμαι ούτε
σε θέση ούτε επιθυμώ να αντιγράψω τον θόρυβο αυτού του τρομερού πολέμου.
Αντίθετα, θέλω να δείξω πόσο εύθραυστος είναι ο πολιτισμός μας. Προσπαθώ, με τη
μουσική μου, να προστατεύσω και να διατηρήσω έστω και μια μέρα ειρήνης”. Το
άλμπουμ κυκλοφορεί, καθώς ο Silvestrov γίνεται 85 ετών».
Να προσθέσουμε μόνον
από το “Maidan”, πέραν των τεσσάρων κύκλων, με τα 15 tracks συνολικώς, περιλαμβάνει και τα έργα του Valentin Silvestrov “Four Songs”,
“Diptych” και “Triptych”.
CAROLIN WIDMANN: L’Aurore [ECM New Series, 2022]
Παλαιά γνώριμη των ECM New Series (2008), η γερμανίδα βιολίστρια Carolin Widmann έχει νέο άλμπουμ, το οποίον αποκαλεί “L’Aurore” (ηχογραφημένο στο Auditorio Stelio Molo RSI, του Λουγκάνο, τον Ιούλιο του 2021).
Στο άλμπουμ αυτό η Widmann
παρουσιάζει έργα-συνθέσεις των
Hildegard von Bingen (1098-1179), George Enescu (1881-1955), George
Benjamin (γενν. 1960),
Eugène Ysaÿe (1858-1931) και J.S. Bach
(1685-1750), ανοίγοντας το πρόγραμμά της με μια φωνητική σύνθεση, την οποία,
μάλιστα, μεταγράφει για βιολί δύο φορές, τοποθετώντας την στις θέσεις 1 και 5
(λέμε για το αντίφωνο “Spiritus sanctus vivificans vita”
της Hildegard von Bingen),
για να κλείσει, στην θέση 6, με την καθαρά βιολιστική “Partita No. 2 in D Minor BWV 1004” του J.S. Bach.
Ειδικού ενδιαφέροντος, άψογη έκδοση, χαρακτηριστική δηλαδή των ECM New Series, που περιλαμβάνει και booklet με συνέντευξη της Carolin Widmann (σε γερμανικά και αγγλικά) στον ελβετό μουσικολόγο Max Nyffeler, στην οποίαν εξηγούνται, αναλυτικά, όλες οι επιλογές της γερμανίδας βιολίστριας.
Οι ECM New Series
εισάγονται στην Ελλάδα από την AN Music
CAROLIN WIDMANN: L’Aurore [ECM New Series, 2022]
Παλαιά γνώριμη των ECM New Series (2008), η γερμανίδα βιολίστρια Carolin Widmann έχει νέο άλμπουμ, το οποίον αποκαλεί “L’Aurore” (ηχογραφημένο στο Auditorio Stelio Molo RSI, του Λουγκάνο, τον Ιούλιο του 2021).
Ειδικού ενδιαφέροντος, άψογη έκδοση, χαρακτηριστική δηλαδή των ECM New Series, που περιλαμβάνει και booklet με συνέντευξη της Carolin Widmann (σε γερμανικά και αγγλικά) στον ελβετό μουσικολόγο Max Nyffeler, στην οποίαν εξηγούνται, αναλυτικά, όλες οι επιλογές της γερμανίδας βιολίστριας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου