Ο μεγάλος αμερικανός κοντραμπασίστας Barre Phillips ζει, είναι πλέον 88
ετών, και εξακολουθεί να ηχογραφεί. Και όχι απλώς να ηχογραφεί, αλλά και να
προτείνει καίρια άλμπουμ. Τελευταία εμφάνισή του στην ECM, αν δεν μας απατά η μνήμη μας, ήταν
το 2018, με το σόλο κοντραμπάσο άλμπουμ του “End To End”, ενώ η πρώτη, στην γερμανική εταιρεία, θα μας πάει πολλά
χρόνια πίσω, στο 1971 και στο άλμπουμ “Music from Two Basses”, την συνεργασία του δηλαδή με τον David Holland.
Η πιο νέα παρουσία του Barre Phillips στην ECM (ΑΝ Music) έχει τίτλο “Face à Face” (2022) και αφορά στην συνεργασία του με τον ούγγρο χειριστή ηλεκτρονικών György Kurtág jr. (γιος του τρανού 96χρονου πλέον συνθέτη György Kurtág), σ’ ένα άλμπουμ που είναι ηχογραφημένο στο διάστημα Σεπτέμβριος 2020-Σεπτέμβριος 2021, στα studios La Buissonne, στην Pernes-les-Fontaines της Γαλλίας.
Όλα ξεκίνησαν το 2013, όταν ένας σκηνοθέτης, που ετοίμαζε κάποιο φιλμ για τον Barre Phillips ήθελε να τον φέρει κοντά με τον πατέρα György Kurtág (έναν άνθρωπο της γενιάς του). Όταν όμως ο Phillips άκουσε την πρόταση σκέφτηκε αμέσως τον γιο Kurtág, τον οποίον είχε ακούσει στο Le Havre festival και που τον είχε εντυπωσιάσει (αυτά, μεταξύ άλλων, σημειώνει ο Steve Lake στο booklet του CD). Και κάπως έτσι το ντούο έδωσε ένα πρώτο live στο Radio France το 2014, για ν’ ακολουθήσει ένα δεύτερο στην Βουδαπέστη κ.ο.κ.
Στο “Face à Face” οι Phillips και Kurtág καταγράφονται σε δώδεκα μικρής γενικώς διάρκειας κομμάτια (από 1: 17 έως 4:23), που ναι μεν ακούγονται αυτοσχεδιαστικά, αλλά δεν είναι ταυτοχρόνως και εικονοκλαστικά. Υπάρχουν βεβαίως «ακρότητες», αλλά ακόμη κι αυτές ακούγονται σωστά δουλεμένες και εναρμονισμένες μ’ ένα γενικότερο ηχητικό concept, κάπως abstract βεβαίως (το concept), αλλά ταυτοχρόνως «γεμάτο», «συνεχές», δίχως «κοιλιές», και με αυτό που θα λέγαμε «αρχή, μέση και τέλος».
Τα Yamaha DX7 ΙΙ FD, Korg T3, Roland JD 800 και Roland Handsonic digital percussion κάνουν πολύ καλή δουλειά, σε συνδυασμό πάντα με τα ευφάνταστα και δημιουργικά παιξίματα του Barre Phillips, που τέλος πάντων είναι γνωστά παλαιόθεν και δεν αποτελούν έκπληξη.
Εκπληκτικό, όμως, είναι ολάκερο το “Face à Face”.
Η πιο νέα παρουσία του Barre Phillips στην ECM (ΑΝ Music) έχει τίτλο “Face à Face” (2022) και αφορά στην συνεργασία του με τον ούγγρο χειριστή ηλεκτρονικών György Kurtág jr. (γιος του τρανού 96χρονου πλέον συνθέτη György Kurtág), σ’ ένα άλμπουμ που είναι ηχογραφημένο στο διάστημα Σεπτέμβριος 2020-Σεπτέμβριος 2021, στα studios La Buissonne, στην Pernes-les-Fontaines της Γαλλίας.
Όλα ξεκίνησαν το 2013, όταν ένας σκηνοθέτης, που ετοίμαζε κάποιο φιλμ για τον Barre Phillips ήθελε να τον φέρει κοντά με τον πατέρα György Kurtág (έναν άνθρωπο της γενιάς του). Όταν όμως ο Phillips άκουσε την πρόταση σκέφτηκε αμέσως τον γιο Kurtág, τον οποίον είχε ακούσει στο Le Havre festival και που τον είχε εντυπωσιάσει (αυτά, μεταξύ άλλων, σημειώνει ο Steve Lake στο booklet του CD). Και κάπως έτσι το ντούο έδωσε ένα πρώτο live στο Radio France το 2014, για ν’ ακολουθήσει ένα δεύτερο στην Βουδαπέστη κ.ο.κ.
Στο “Face à Face” οι Phillips και Kurtág καταγράφονται σε δώδεκα μικρής γενικώς διάρκειας κομμάτια (από 1: 17 έως 4:23), που ναι μεν ακούγονται αυτοσχεδιαστικά, αλλά δεν είναι ταυτοχρόνως και εικονοκλαστικά. Υπάρχουν βεβαίως «ακρότητες», αλλά ακόμη κι αυτές ακούγονται σωστά δουλεμένες και εναρμονισμένες μ’ ένα γενικότερο ηχητικό concept, κάπως abstract βεβαίως (το concept), αλλά ταυτοχρόνως «γεμάτο», «συνεχές», δίχως «κοιλιές», και με αυτό που θα λέγαμε «αρχή, μέση και τέλος».
Τα Yamaha DX7 ΙΙ FD, Korg T3, Roland JD 800 και Roland Handsonic digital percussion κάνουν πολύ καλή δουλειά, σε συνδυασμό πάντα με τα ευφάνταστα και δημιουργικά παιξίματα του Barre Phillips, που τέλος πάντων είναι γνωστά παλαιόθεν και δεν αποτελούν έκπληξη.
Εκπληκτικό, όμως, είναι ολάκερο το “Face à Face”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου