Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2022

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 468

10/10/2022
O γεροΠλεύρης παραδοσιακά θολώνει τα νερά, για να αποκρύψει ότι διαπνέεται από τα πιο αιμοβόρα εθνικοσοσιαλιστικά «ιδεώδη». Για τον ναζιστικό χαιρετισμό θα σου πει ότι είναι... αρχαιοελληνικός, ενώ αν τον αποκαλέσεις ναζιστή θα σου κάνει μήνυση, γιατί ο ίδιος θεωρεί ότι δεν είναι ναζιστής, αλλά τεταρτοαυγουστιανός έλληνας εθνικοσοσιαλιστής.
Το 1965 ο 26χρονος Πλεύρης σκάει στο πολιτικοκοινωνικό σκηνικό μ’ ένα κλασικό (για κείνον και τους ομοϊδεάτες του) βιβλίο, που είχε τίτλο «Αντιδημοκράτης».
Το βιβλίο είναι μαύρο από το εξώφυλλό του, είναι προφανώς ιδιωτικής έκδοσης και μάλιστα δεν αναγράφει όνομα στο εξώφυλλο παρά μόνον στο «αυτί», μαζί με το μοτίβο ενός μαιάνδρου (που ήταν και το σύμβολο του κόμματος της 4ης Αυγούστου, που ο ίδιος είχε ιδρύσει την ίδιαν εποχή).
Ο Πλεύρης επιχειρούσε να παρέμβει στο τότε διαλυμένο πολιτικό σκηνικό, που προδιέγραφαν το παλάτι μαζί με τους αποστάτες, προκειμένου να πλήξει την δημοκρατία, ως έννοια γενικότερα.
Στο βιβλίο καταφέρεται με σκαιό τρόπο κατά της δημοκρατίας, του κοινοβουλευτισμού και όλων των δημοκρατικών διαδικασιών, ενώ ξεβράζει άκρατο μίσος για τον κομμουνισμό, με τον αντικομμουνισμό του να φθάνει έως και στο επίπεδο της εξολόθρευσης των ηγετικών στελεχών του ΚΚΕ.
Φυσικά, δεν έκρυβε ποιος στ’ αλήθεια ήταν, και από τι ακριβώς εμπνεόταν, όταν υπεραμυνόταν π.χ. της φυλετικής καθαρότητας και την ευγονικής («εν τούτοις είναι σε μας απαραίτητη η άσκησι φυλετικής πολιτικής και ιδιαίτερα η εφαρμογή επιστημονικού ευγονισμού ώστε δια καταλλήλου επιλογής να πραγματοποιήται η διαιώνισις των ακραιφνών χαρακτηριστικών της ελληνικής ιδιοσυγκρασίας, νοοτροπίας και μορφολογίας»).
Και αν το μίσος του για τον άνθρωπο είναι κάτι που δεν κρυβόταν, καθώς το διέβλεπες αμέσως, εκείνα τα σημεία του βιβλίου, που ήταν ακόμη πιο επικίνδυνα, ήταν όταν διατύπωνε απόψεις, που έμοιαζαν «λογικές» και που θα μπορούσε να παρασύρουν κάποιους σε συμπεράσματα του τύπου... σαν καλά να τα λέει εδώ.
«Όταν οι κεφαλαιοκράτες διαπιστώσουν πως το ποτήρι της λαϊκής υπομονής ξεχείλισε και ότι οι πατριωτικές δυνάμεις, που βρίσκονται μέσα στο λαό ετοιμάζονται να ανατρέψουν τον αντιλαϊκό πλουτο-δημοκρατισμό τότε αναθέτουν όλη την εξουσία σ’ ένα πρόσωπο που ελέγχουν και τους είναι πιστό. Έτσι γεννιέται η δικτατορία, το τελευταίο χαρτί του καπιταλισμού, που απεγνωσμένα πετάει πάνω στην κοινωνία, ελπίζοντας ότι κάτω από την δικτατορική βία του απολυταρχισμού θα καταπνιγούν οι λαϊκές διεκδικήσεις και θα συνεχισθή η πλουτοκρατική εκμετάλλευσις».
Είναι γνωστό πως για τον Πλεύρη οι κομμουνιστές, ο απλός λαός, και όχι ηγεσία (για την οποίαν, όπως προείπαμε, προέβλεπε την εξόντωσή της) ήταν θύματα της «κόκκινης προπαγάνδας» και άρα, με μιαν άλλου τύπου προπαγάνδα, την «κατάμαυρη», θα μπορούσε να θολώσει τα νερά και να τους πάρει με το μέρος του.
Όχι το «αυγό το φιδιού», αλλά το ίδιο το «φίδι» και μάλιστα κολοβό.

9/10/2022
Δεν θυμάμαι που είχα διαβάσει για πρώτη φορά για τους Relatively Clean Rivers, όταν όμως είχα βρει τον δίσκο τους εκεί γύρω στο 2010, σ’ ένα δισκάδικο του κέντρου, και μάλιστα σε προσφορά, τον αγόρασα αμέσως. Λέμε φυσικά για την φοβερή επανέκδοση της radioactive.
Ήξερα τον Phil Pearlman από τους The Beat Of The Earth και από τους The Electronic Hole κι έτσι δεν το πολυσκέφτηκα.
Βέβαια το LP αυτό, που πρωτοβγήκε το 1976, δεν έχει σχέση με τα φοβερά και τρομερά προηγούμενα (των Beat Of The Earth και των Electronic Hole), αλλά είναι επίσης πολύ καλό. Φέρνει στη μνήμη Grateful Dead κι ένα γενικότερο folk-rock, αλλά είναι πολύ πιο παράξενο – και σε κάθε περίπτωση τελείως έξω από το κλίμα του ροκ, του 1976.
Σήμερα η συγκεκριμένη LP-επανέκδοση είναι εξορισμένη από το discogs, ως πειρατική. Αν υπήρχε, όμως, είμαι σίγουρος πως θα έκανε αρκετά λεφτά, επειδή το original είναι απλησίαστο και επειδή η reissue παίζει πάρα πολύ καλά.
https://www.youtube.com/watch?v=6LzaQsv5g6U

9/10/2022
Ποιος και γιατί έβγαλε στην Ελλάδα των μέσων του ’70 το "Lemurian Music" στην Lyra, αυτό το εντελώς trippy-fantastic άλμπουμ των MU (o Merrell Fankhauser, o Jeff Cotton από την μπάντα του Captain Beefheart κ.ά.), είναι και άγνωστο και κυρίως ακατανόητο.
Αν και κάποιοι υποστήριζαν ότι η φανταστική ήπειρος Lemuria ήταν στον Ινδικό, κάποιοι άλλοι την συνέδεαν με μιαν άλλη φανταστική στεριά, την Mu, που εκτεινόταν στον Ειρηνικό. Αυτό πίστευε και ο Fankhauser, ένας... αμετανόητος hippie, που ήταν ενεργός μέχρι και πριν από λίγα χρόνια. Ζει πάντως, κοντά στα 80 του πια...
https://www.youtube.com/watch?v=ZOi_j4BR8aU

9/10/2022
Εμπιστεύομαι περισσότερο τους «άγνωστους» συγγραφείς, από τα «άγνωστα» συγκροτήματα.
Εμπιστεύομαι περισσότερο αυτούς που προτείνουν «άγνωστα» βιβλία, από αυτούς που προτείνουν «άγνωστους» δίσκους.
Εμπιστεύομαι περισσότερο τον... underground βιβλιόφιλο, παρά τον… underground δισκόφιλο.
Δεν έχω γνωρίσει βιβλιόφιλους που να το παίζουν «πονηροί» και «διαβασμένοι», προτείνοντας «μάπα» βιβλία. Απεναντίας έχω γνωρίσει ουκ ολίγους δισκόφιλους, που το παίζουν και «πονηροί» και «διαβασμένοι» προτείνοντας «μάπα» δίσκους.
Ο κανόνας είναι αυτός... Τις εξαιρέσεις πάντα θα τις ψάχνω...

8/10/2022
>>Μητσοτάκης: Σηκώθηκα πάνω και είπα στον Ερντογάν «ό,τι έχω να σου πω, θα σ' το πω κατά πρόσωπο»<<
Κάτσε κάτω να βλέπουμε...

8/10/2022
Το ζήτησαν φίλοι και στο blog και εδώ στο inbox... πως έπρεπε να γράψω ένα μεγάλο κείμενο για τον Σταμάτη Κόκοτα και πως δεν ήταν αρκετό εκείνο που έγραψα για τη σχέση του με το αυτοκίνητο (τους αγώνες του στην ανάβαση της Πάρνηθας και το Τατόι).
Ξέρουν οι φίλοι πως θα το έφτιαχνα όπως θα έπρεπε και όπως θα άξιζε, το κείμενο, και ψιλο-στενοχωρήθηκαν, ας το πούμε έτσι, που δεν το έκανα. Προφανώς, γιατί διάβασαν και αυτά τα «ψεκάστε-σκουπίστε-τελειώσατε» αλλού, με τα λάθη, τις ανακρίβειες και τις... συγκλονιστικές ελλείψεις.
Ξεκαθαρίζω πως δεν έχω το χρόνο να γράφω πάντα για όλους και για όλα. Πως δεν έχω έτοιμα κείμενα, και πως χρειάζομαι χρόνο για να αντιμετωπίσω, γραπτώς, έναν τραγουδιστή της κλάσης και της ιστορίας του Κόκοτα.
Μπορώ να κάνω ένα κείμενο σχετικά καλό, για τα δικά μου μέτρα, γρήγορα, που θα στέκεται πολύ πιο πάνω από την πλειονότητα των κειμένων που βρίσκονται στο δίκτυο, αλλά για να κάνω ένα κείμενο όπως εγώ το θέλω δεν γίνεται (γρήγορα). Θέλει το χρόνο του. Αυτό σημαίνει πως θα ήταν κάπως «ανεπίκαιρο», όταν θα το είχα έτοιμο.
Περαιτέρω υπάρχουν και πολλά κείμενα, που είναι εν εξελίξει, που γράφονται ταυτόχρονα, και που με τοποθετούν, ψυχολογικά να το πούμε, κάπου αλλού. Και δεν είναι εύκολο να αλλάζεις διάθεση, καθώς πετάγεσαι από το ένα στο άλλο, πόσο μάλλον όταν θα πρέπει να αντιμετωπίσεις έναν τραγουδιστή του ύψους του Κόκοτα – που σημαίνει ότι τα παρατάς όλα και ασχολείσαι μόνο μ’ εκείνον.
Ο Κόκοτας υπήρξε πολύ μεγάλος τραγουδιστής, με συνδέουν ως ακροατή των τραγουδιών του πολλά μαζί του, από τα παιδικά μου χρόνια (αν και σε τέτοιου τύπου προσωπικά θέματα εγώ αποφεύγω να αναφέρομαι) και μπορώ να πω πως μέχρι και τα μέσα του ’80 τον ξέρω απ’ έξω και ανακατωτά. Μετά τον έχασα... Και αυτό σημαίνει πως θα έπρεπε να ασχοληθώ και μ’ αυτό το κομμάτι του, να το ακούσω προσεκτικά και να το αξιολογήσω. Εντάξει, μπορεί να μην είναι το σημαντικότερο της καριέρας του, αλλά δεν μπορείς και να το αγνοήσεις.
Να πω και το εξής. Είδα και άκουσα πολλές συνεντεύξεις του Κόκοτα στο YouTube αυτές τις μέρες. Και επισημαίνω κάτι, που το γράφω από χρόνια, από πάντα. Πως δεν γίνεται να παίρνεις τοις μετρητοίς το τι λένε οι άνθρωποι στις συνεντεύξεις τους. Άκουσα να λέει ωραία πράγματα ο Κόκοτας, έτσι σαν περιστατικά, με Ωνάση, Κάλλας, Τζάκι και τέτοια (τα οποία απλώς τ’ ακούς, δεν τα αναπαράγεις), αλλά και άλλα που δεν στέκονται.
Κάπου είπε ότι του είχε δώσει ο Καλδάρας να πει το «Όσο αξίζεις εσύ», πως δεν το γούσταρε, πως το απέρριψε κι έτσι το είπε τελικά ο Αγγελόπουλος. Αυτό δεν στέκει με τίποτα, γιατί το τραγούδι είναι του 1963 και τότε ο Κόκοτας ήταν στην Γαλλία και αποκλείεται να τον ήξερε ο Καλδάρας, για να του προτείνει το οτιδήποτε. Πιθανώς να το μπέρδεψε με κανένα μεταγενέστερο τραγούδι του Καλδάρα, μετά το 1968... Ποιος ξέρει...
Θέλω να πω πως ακούμε και διαβάζουμε πολλά, πάρα πολλά, αλλά το τι τελικά θα γράψει κάποιος σ’ ένα κείμενο είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα –το πιο σοβαρό όλων– οι περισσότεροι εκ των οποίων το περνούν στα ψιλά. Γι’ αυτό και διαβάζει ο κόσμος ό,τι να ’ναι...
Προσέξτε αυτή τη φωτό που σκάναρα τώρα για το ποστ... πόσα πολλά και ουσιαστικά μπορείς να πεις.
Βλέπεις ας πούμε τον Ξαρχάκο με μπαγκέτα, να διευθύνει τον Κόκοτα και την ορχήστρα στα Δειλινά (τέλη σίξτις), σαν να είναι στο Ηρώδειο! Δεν βλέπεις τώρα, έτσι, τους μαέστρους στα κέντρα. Βλέπεις επίσης την έκφραση του Κόκοτα, σίγουρος ότι τραγουδάει κάτι υψηλό... Από κάτω, δε, βλέπεις και τον κόσμο. «Καλός κόσμος», μιας κάποιας ηλικίας, και βασικά καθόλου νεολαία. Γράφεις σελίδες με νόημα, γι’ αυτά...

7/10/2022
Παλιά, παιδί, άκουγα έναν πειρατή ο οποίος ήταν κεκές, τραυλός. Τον άκουγες να λέει... και τώρα θ’ ακούσουμε ένα τραγούδι του Μπι... Μπι... Μπι... Μπιθικώτση. Έβαζε φοβερά τραγούδια και δεν υπήρχε περίπτωση να γυρίσεις τη βελόνα του ραδιοφώνου, μέχρι και το τελευταίο δευτερόλεπτο της εκπομπής του. Τραυλό ραδιοπειρατή είχε ακούσει και ο Σαββόπουλος, και γι’ αυτό είχε γράψει τότε, παλιά, το «Κολλάω και τραυλίζω, αν είναι να στο πω» (το «κολλάω και τραυλίζω» δεν το έλεγε ο Σαββό για τον εαυτό του, αλλά για τον πειρατή).
Φοβερή μαγκιά να είσαι τραυλός και να κάνεις εκπομπές. Γουστάρεις να εκφράζεσαι, το πρώτο αυτό, αδιαφορείς για όσους σε κοροϊδεύουν και, βασικά, και το πιο σπουδαίο απ’ όλα, έχεις μάθει να μην μισείς τον εαυτό σου.
Δεν ξέρω πώς μαθαίνεται αυτό. Τι ψυχικά φορτία θα πρέπει να ’χεις μέσα σου, για να τους γράφεις όλους στ’ @@ σου και να κάνεις εκείνο που γουστάρεις.
Εγώ γουστάρω και το κορίτσι αυτό με τα σμιχτά φρύδια, την Χατζηπαντελή –αν και αναγνωρίζω πως δεν είναι πάντα ο καλύτερος σύμβουλος το να είσαι προκλητικός, απλά και μόνο για την πρόκληση–, γιατί φέρνει στη μνήμη μου (από την άλλη μεριά) αυτά που έγραφε η Germaine Greer, στο κλασικό «Η Γυναίκα Ευνούχος», πως «οι γυναίκες έχουν υποστεί τέτοια πλύση εγκεφάλου σχετικά με το ιδεώδες σώμα, που(...) σπάνια γδύνονται με αυτοπεποίθηση», πως είναι «απολογητικές για τα σώματά τους, γιατί τα συγκρίνουν μ’ εκείνα τα πλαστικά αντικείμενα πόθου, που προβάλλονται από τα μαζικά μέσα επικοινωνίας», και ακόμη πως «η γυναίκα δεν αρκείται στο να είναι υγιής και ευκίνητη, καθώς κάνει εξαντλητικές προσπάθειες, για να εμφανίζεται σαν ένα ον, που δεν θα ήταν ποτέ δυνατό να υπάρξει χωρίς παραποίηση της εικόνας της». Φυσικά, όλα αυτά, για να εκπληρώνει η γυναίκα τους όρους, που έχουν θέσει οι άντρες για κείνη.
Το μόνο θέμα σε όλο αυτό το σκηνικό (είτε είσαι τραυλός, είτε έχεις σμιχτά φρύδια κ.ο.κ.) είναι να έχεις τα μάτια σου δεκατέσσερα, για να μην πέφτεις θύμα των κυρίαρχων μμε, να μην τσιμπάς, γιατί το μόνο που τους νοιάζει, όλους αυτούς, είναι τα νούμερα και τα φράγκα. Έτσι, αφού πρώτα σε ξεζουμίσουν, προβάλλοντάς σε σαν κάτι... παράξενο σε κλουβί, αμέσως μετά θα σε φτύσουν.

7/10/2022
Είναι άλλο να γράφεις στίχους, για τραγούδια και είναι άλλο να είσαι ριμαδόρος του χιπ χοπ. Μην τα μπερδεύετε τα πράγματα.
Εν τω μεταξύ ο ριμαδόρος, χοντρικά, είναι συνήθως στην πρίζα, θυμωμένος (ή το παίζει έτσι) και γράφει εν θερμώ, ενώ ο στιχουργός είναι μάλλον cool, χαλαρός (ή το παίζει έτσι) και γράφει σκεπτόμενος.
Πρόκειται για δύο τελείως διαφορετικές καταστάσεις.

6/10/2022
DER KOMMISSAR…
O Μάξ Ρόμαν, σκληρός κομμουνιστής, με κουπ α λα Χίτλερ, στα «Σύνορα της Προδοσίας» (1968).
(η χούντα, πριν από το ακραίο κέντρο, ήταν εκείνη που εξίσωνε τον ναζισμό με τον κομμουνισμό)

6/10/2022
Πολλοί νομίζουν ότι το ρεμπέτικο το αναβίωσε δισκογραφικά ο Νταλάρας, το 1975, με το πολύ καλό 2LP «50 Χρόνια Ρεμπέτικο». Αυτό δεν ισχύει με τίποτα. (Εντάξει, υπάρχουν και ορισμένοι που μπορεί να νομίζουν πως το αναβίωσε το σίριαλ «Το Μινόρε της Αυγής» στα έιτις και η Αθηναϊκή Κομπανία...). Απλά ο Νταλάρας, ως Νταλάρας, έφτιαξε ένα σωστό προϊόν, με ωραία τραγούδια, με άψογη ορχήστρα, με δυνατές ερμηνείες και με ρεπερτόριο ρεμπετολαϊκό και όχι αμιγώς ρεμπέτικο.
Ο Κόκοτας, ας πούμε, δύο χρόνια πριν από τον Νταλάρα, το 1973, είχε κάνει το LP «Παλιά Μεράκια», στο οποίο τραγουδούσε ανάλογο υλικό (του Παπαϊωάννου, του Χατζηχρήστου, του Τούντα κ.ά.), ανάμεσα και προπολεμικό.
Υπήρχαν κι άλλοι που ηχογράφησαν άλμπουμ με ρεμπέτικα, πριν από τον Νταλάρα (γράψαμε και για τον Απόστολο Νικολαΐδη, πριν από λίγους μήνες), για να μην πούμε πως το ξεκίνημα της δισκογραφικής αναβίωσης το κάνει ο Μπιθικώτσης, όταν τραγουδάει το «Αντιλαλούν οι φυλακές» το 1960. Αν και αυτό ελέγχεται, γιατί κάποιοι μπορεί να σου πούνε ακόμη και για τον Μάνο Χατζιδάκι και τις «Έξι Λαϊκές Ζωγραφιές». Γενικώς σε αυτά ο καθένας λέει το δικό του – αν και το θέμα είναι να υπάρχει κάποιο σοβαρό σκεπτικό πίσω από κάθε άποψη ή πρόταση.
Τέλος πάντων, τραγούδι του Τούντα είναι αυτό, από το 1929, με μπουζούκια και… σαντουροβιόλια.
https://www.youtube.com/watch?v=tKzny38EP4k

5/10/2022
Γερμαναράς βέβαια, νέο άλμπουμ, κοσμικός στο άπειρο. Από Klaus Schulze και πέρα...
https://www.youtube.com/watch?v=TDXzCE2HJ6o

5/10/2022
Πάρα πολλά σύγχρονα ξένα συγκροτήματα του ροκ παίζουν πλέον instrumentals. Δεν έχω στοιχεία, αλλά νομίζω, πως αναλογικά, δεν πρέπει να υπήρξαν ποτέ στην ιστορία τόσα πολλά ροκ συγκροτήματα με instros.
Τι στίχους να γράψουνε οι άνθρωποι; Τα έχουν πει όλα οι προηγούμενοι, με τον καλύτερο τρόπο.
Γιατί και τώρα υπάρχουν πράγματα για να ειπωθούν, αλλά ο τρόπος που χρησιμοποιείται δεν είναι ο καλύτερος (αισθητικά δεν στέκει πουθενά), και πολλά γκρουπ, το παρατάνε το θέμα, και το γυρίζουν στο... σκέτο μουσική.
Στην Ελλάδα όμως δεν το παρατηρώ αυτό. Όλοι θέλουνε να το παίξουνε... ποιητές, ιδίως όταν εκφράζονται στα ελληνικά. Στις περισσότερες δε των περιπτώσεων αυτά που γράφουν, ως διατυπώσεις, δεν πιάνουν ούτε το «πέντε», με άριστα το «είκοσι», ενώ κι από νοήματα χάσκουν...
Είναι πολλοί οι λόγοι που συμβαίνει αυτό, αλλά ένας από τους κυριότερους είναι πως οι νεότεροι δεν διαβάζουν, συστηματικά, ποίηση. Είμαι σίγουρος ότι δεν διαβάζουν. Φαίνεται αυτό. Ακούγεται. Ενώ άμα πας σπίτι τους δεν θα βρεις ούτε ένα ποιητικό βιβλίο (εντάξει, μπορεί να βρεις ένα...).
Ό,τι διαβάζουν είναι στην τύχη, από το ίντερνετ, από δω κι από κει, απ’ όπου να’ναι... χωρίς σειρά, χωρίς σύστημα. Έτσι, όμως, δεν βγαίνει τίποτα. Να το ξέρουν αυτό.

5/10/2022
Θες να διασκευάσεις ένα λαϊκό τραγούδι, έναν Μουσαφίρη να πούμε;
Ε πάρε μπουζούκι, πάρε κανα τζουρά, ρίξε και καμιά κιθαρίτσα μέσα, φλάουτο μη βάλεις, βάλε καλύτερα καμιά φαρφίζα, ρίξε και μπάσο-ντραμς (μην υποτιμάς το μπάσο-ντραμς, και μην το αντικαθιστάς με ετοιματζίδικο), πάρε και κανα κρουστό, κανα τριγωνάκι, καμιά καμπανούλα κι είσαι ok.
Άμα τώρα την έχεις δει indie-rocker και θες να κάνεις τον Μουσαφίρη ν’ ακούγεται σαν Nick Cave ανακατωμένο με Coil, ε τι να σου πω... είσαι λίγο για τα πανηγύρια.

19 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ "Θες να διασκευάσεις ένα λαϊκό τραγούδι, έναν Μουσαφίρη να πούμε;"...

    Iason Melissinos
    Έχεις κανένα πανηγυριτζή το όψιν,;

    Yannis Nikolaides
    Βλ. Villagers of Ioannina City κλπ

    Asser Moissis
    είναι Ηπειρώτες σαν τον Μουσαφίρη...

    Spyros Kotortsis
    Ποιά πανηγύρια? Εκεί κι αν θα τον έπαιρναν με τις πέτρες...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Είναι η έκφραση, δεν την έχεις ακούσει; Δεν κυριολεκτούμε.

    Spyros Kotortsis
    Προφανώς.

    το Κουτοί μη Τόποι
    ... δεν γνωρίζω σε ποιον-ποιους αναφέρεσαι μα αυτό μου το κάπως απόλυτο \ αφοριστικό κείμενο νομίζω άπτεται ...
    https://giannismaniaths.blogspot.com/.../blog-post_20.html
    Ελληνικό ροκ - Πικρόκ Η απατηλή γοητεία Χωρατοβουλησιαρχίας

    Patritsopoulos Nikos
    ρωτα και τον πουλικα

    Nikos Zozos
    Βασικά ο καθένας κάνει αυτό που τον εκφράζει και το κοινό κρίνει. Αλίμονο αν ρωτούσαν τους κριτικούς ή άκουγαν την γνώμη των κριτικών

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Είναι θέμα γούστου, αλλά το γούστο καλλιεργείται δεν είναι έμφυτο. Όποιον και να ρωτήσουν, αν το γούστο τους δεν είναι καλλιεργημένο, θα κάνουν μια τρύπα στο νερό. Εκεί είναι το θέμα και όχι στην "ελευθερία της έκφρασης". Αυτή υπάρχει... ε και;

    Grigoris Agyralidis
    Παίζει…αν και όχι πάντα…πχ ο φίλος παραπάνω που λέει για τους Villagers νομιζω γίνεται άδικος. Κατά τη γνώμη μου επίσης η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ διασκευή εβερ είναι τα Μπαγλαμαδακια από τον Χρηστάκη. Έχει πάρει το κομμάτι του Αντώνη Νταλγκα και κυριολεκτικά το εχει σκοτώσει.

    Αθανασιος Αθανατος
    https://www.youtube.com/watch?v=WTcE9CMyuzA
    Tamatia Sou

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "Πάρα πολλά σύγχρονα ξένα συγκροτήματα του ροκ παίζουν πλέον instrumentals"...

    Chris Pihas Apostolopoulos
    Δυστυχώς πολλοί λίγοι(στην Ελλάδα) ειναι αυτοί που μπορούν να αποτυπώσουν αυτό που έχουν στο μυαλο τους στο χαρτί! Συνήθως γραφουν στίχους μόνο και μόνο για να ντύσουν τη μουσική τους! Πάντως,αν και μεγάλος φαν των στιχων των Κρίνων,μπορώ να πω οτι το instrumental τους είναι ένα απο τα καλυτερα album που έχω ακούσει ποτέ απο ελληνική μπάντα!

    Kostas Laskos
    Εγκζάκτλι. Γκωσαμε στους πσαγμενους στίχους χωρίς κανένα απολύτως νόημα

    Βασίλης Καμπούρης
    Εχμ. 80% δεν διαβάζουν τελεία.
    Μιλάμε για ούτε ολόκληρα ανέκδοτα ολόκληρα στάτους για να μιλήσω εκσυγχρονισμένα.
    Όσο για την ανάλυση και κατανόηση νοημάτων και ισχύ λέξεων χαχαχαχα είναι αστείο ποσόν.
    Όμως το 20% είναι θαυματουργό.
    Και χμ...σήμερα που απομυθοποιηθηκαν σχεδόν όλα ...πάντα το 20% δεν ήταν το αληθινά θαυματουργό;
    Απλά το υπόλοιπο 80 μπορούσε να καταλάβει για τι μιλάμε όχι μήλα και ξαφνικά ελικόπτερα...

    Ιωσήφ Μιχαηλίδης
    Tuber.

    Dimitris Panayiotatos
    Πόσο δίκιο έχεις...

    Yiannis Stamatiou
    Το παράδοξο είναι ότι έρχεται σε αντίθεση με την ακατάσχετη λογοδιαρροια του κυρίαρχου μουσικού ρεύματος του hip hop.

    Nickos Ventouras
    ε, όταν λες κυρίως παπαριές (όπως οι περισσότεροι στο είδος αυτό) η λογοδιάρροια είναι εύκολη!

    Nikos Filippaios
    , προτείνω να ακούσεις τους Λάμδα. Φοβερός στίχος (και μουσική, βέβαια): https://youtu.be/GAM4NskR5KQ
    Καλοκαιρινό - Λάμδα

    Harry Gordon
    στειλε κανα cd ή κασσετα

    Nikos Filippaios
    και σε βινύλιο βγήκε το τελευταίο τους άλμπουμ πρόσφατα.

    Harry Gordon
    ε αυτο

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Αυτό δεν θα έμπαινε ούτε στα 50 των Νοστράδαμος το 1972, για να επιλέγονταν τα 12. Για μένα δεν λέει τίποτα.
    https://www.youtube.com/watch?v=LULnvIpMRmA
    Νοστράδαμος - Ατλαντίς (Μαγική Πολιτεία) | Official Audio Release

    Harry Gordon
    Ολο μλκιες παιζουν τελευταια

    Evi Mvrn
    ουτε τα φωνητικα τους δουλευουν

    Χρήστος Πριτσαπίδουλας
    Καλό μάθημα.

    Lefteris Rasko
    Αυτός αξίζει προσοχής. Χωρίς στίχο βέβαια.
    https://open.spotify.com/track/13MWOQDrkkptFdIoiHzsc8...

    George Nikolopoulos
    Νομίζω ότι έχει παίξει ρόλο η ευκολία του διαδικτύου. Περνάς εύκολα από ένα στο άλλο. Εμείς παλιά είχαμε ένα βιβλίο και αυτό είχαμε. Έτσι το διαβάζαμε και το ξαναδιαβάζαμε. Και αυτό άφηνε ισχυρό αποτύπωμα!

    Ναταλία Ρασούλη
    Μα έχει αλλάξει ο λόγος που γίνεται η τραγουδοποιΐα. Δεν είναι για έκφραση. Και αν είναι, είναι μόνο στην αρχή. Στα αρχικά ντουζένια. Δεν μιλάμε καν για να πάνε παρακάτω το πράγμα.
    Μετά χρησιμοποιείται απλώς ως πρόσχημα για την διασημότητα.
    Και επ αυτού, βάζω ο,τι σφραγίδα υπάρχει.

    Evi Mvrn
    Παντως, σκεφτομαι οτι ισως αν αποφασισουν να μιλησουν για τα δικα τους, πραγματικα παθη, μπορει και να βγει κατι ενδιαφερον κι ας μην ειναι τελειο φιλολογικα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Vagelis Avgidis
      τι ποιηση να διαβαζουν κυριε Φωντα? η ποιηση ειναι δυσκολη...ουτε ενα απλο βιβλιο δεν διαβαζουν!

      Elias Raptis
      Βασικα, δεν διαβαζουν, γενικα.

      Nickos Ventouras
      εδώ λέει δεν διαβάζουν πλέον, ή διαβάζουν διαγώνια και οι πανεπιστημιακοί, διανοούμενοι, κλπ, το πολύ κινητό/ίντερνετ κλπ:
      https://www.amazon.com/Shallows-What.../dp/0393339750
      The Shallows: What the Internet Is Doing to Our Brains

      Sakis Gallo
      Εφόσον μιλάμε μόνο για ροκ ίσως να είναι και "μόδα" η instrumental μουσική.....
      Έχουν υπάρξει και στο παρελθόν παρόμοια "κύματα" όπως το surf, ή και πιο πρόσφατα με το post rock. Από την άλλη η νεολαία που αντιδρά και γράφει στίχους δε παίζει ροκ αλλά ασχολείται με το hip hop όπου υπαρχουν εγχώριοι καλλιτέχνες που τα λένε πολύ καλά.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Υπάρχουν ορχηστρικά παρακλάδια στο ροκ, όπως το σερφ, που δεν ήταν φυσικά μόνο instros (υπήρχαν και σερφ τραγούδια), αλλά τώρα ακούς πολλά, [πάρα πολλά, γκρουπ που να παίζουν instros (κυρίως stoner, prog / electronic prog, και post-rock).

      Διαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "Γερμαναράς βέβαια, νέο άλμπουμ, κοσμικός στο άπειρο. Από Klaus Schulze και πέρα..."...

    Nikos Kouteris
    Αμαν….

    Nikos Kouteris
    δεν το λέω για κακό Φώντα, τρελάθηκα δεν τον ήξερα

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Το κατάλαβα Νίκο. Και όλο φτιαγμένο στο χέρι, με αναλογικά ηλεκτρονικά.

    Nikos Kouteris
    εντελώς 70s. Μέχρι Wolfgang Bock θυμίζει, το έχω βάλει και το ακούω στο spf, δισκαρα

    το Κουτοί μη Τόποι
    με της αδεία σου ... αναδιαμεταδίδω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "Πολλοί νομίζουν ότι το ρεμπέτικο το αναβίωσε δισκογραφικά ο Νταλάρας, το 1975"...

    Michalis Papadakis
    Συμφωνώ 100%!
    ΕΙΔΙΚΑ με την πρώτη παράγραφο.

    Λαφτατζής Χρήστος
    ενδιαφέρουσα πληροφορία, σ' ευχαριστούμε

    Θανάσης Κρεμασμένος
    Προσωπική γνώμη πάντα: Η έννοια της αναβίωσης εμπεριέχει την επιτυχία του πράγματος δλδ. να έχει αποδοχή μεγάλη και να γνωρίσει σε νεότερες γενιές ένα είδος, έστω και "πειραγμένο". Οπότε με βάση το τεράστιο σουξέ του δίσκου του Νταλάρα δεν είναι άδικο να πιστεύουμε ότι έπαιξε ρόλο στην αναβίωση, ασχέτως των προηγούμενων ηχογραφήσεων που αναφέρεις.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Τον τρώει λάχανο ο Μπιθικώτσης με την Φραγκοσυριανή (1961).

    Kwstas Agas
    ... με αποτέλεσμα να περάσει στο ... "υποσυνείδητο του Έλληνα" η Φραγκοσυριανή με την εκδοχή & επανεκτέλεση του Μπιθικώτση ... Η οποία όσο κι αν "συμμάζεψε" και "στρογγύλεψε" το εν λόγω τραγούδι σε σχέση με την πρώτη του εκτέλεση του 1935, εντέλει - πάντα κατά την ταπεινή υποκειμενική μου άποψη - το ζημίωσε, το έκανε να χάσει πολύ από την ουσία του .... Να η πρώτη εμφάνιση της ωραίας και μοιραίας Φραγκοσυριανής [χασαποσέρβικο και όχι χασάπικο] που μετά τον Μπιθικώτση ... έπεσε στη λήθη ....
    https://youtu.be/EdJvHLKRgxk
    ΜΑΡΚΟΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ - ΦΡΑΓΚΟΣΥΡΙΑΝΗ 1935

    Giannis Mohabetis
    ίσως η Φραγκοσυριανή του Μπιθικώτση λογίζεται για το τελευταίο στάδιο επανεκτελέσεων του ρεμπέτικου και της εξέλιξης του. Εξάλλου οι περισσότεροι δημιουργοί του ρεμπέτικου ζούσαν και έγραφαν ακομα τραγούδια σε ένα διαφοροποιημενο πλαισιο το 60. Αυτοί δηλαδή που άκουσαν τη Φραγκοσυριανή του μπιθι είχαν ακούσει και του Μάρκου. Μπιθικώτσης, νικολαιδης είχαν εικόνες και βιωματα από την ρεμπέτικη εποχή, μέχρι και το 50 ας πουμε.
    Για να μιλήσουμε για αναβίωση πρέπει κάτι να ξεχαστεί αρκετά και αυτό έχω την εντύπωση ότι έγινε το 70. Επίσης η αναβίωση έχει να κάνει με την διάδοση του σε νέους ανθρώπους κυρίως και στα στέκια τους. Όπως και έγινε με Νταλάρα, Χαρούλα, οπισθοδρομική, αθηναϊκή, ρεμπέτικο Θεσσαλονίκης(Αγάθωνας),γκολε, Κοντογιάννη, ξηνταρη, και αλλους. Και πιο στρέιτ παιξιματα χωρίς ντραμς και με επανεκτιμηση τρίχορδου.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Η μεγάλη αναβίωση έγινε στα late sixties - early seventies, με τις επενεκτελέσεις από πολλούς και διαφόρους, το βιβλίο του Πετρόπουλου, την έκθεση στο Χίλτον, τα κείμενα σε όλα τα μεγάλα περιοδικά (Επίκαιρα, Ταχυδρόμος κ.λπ.) , το Κύτταρο, την αυτοβιογραφία του Μάρκου, την ανακάλυψη των πιο επισκιασμένων τραγουδιών από τους συλλέκτες, το ενδιαφέρον των ξένων (Charles Keil, Gail Holst) κ.λπ. Πολύ πριν από Νταλάρες, Χαρούλες, Αγάθωνες, Γκολέδες κ.λπ. Αναβίωση δεν σημαίνει μόνο δίσκοι.

    Giannis Mohabetis
    αυτή την εποχή δεν τη γνωρίζω σαν βίωμα και οσα αναφέρεις δείχνουν ότι πάντα κάποιοι ένιωθαν την αυθεντικότητα του ρεμπετικου το τιμούσαν, το ερευνούσαν και είχαν τις επιρροές τους από αυτό. Λέω όμως πως η αναβίωση χρειάζεται μια επανεκτίμηση της σημειολογίας και μια διάθεση για αναπαράσταση του σκηνικού του πρώιμου ρεμπέτικου με μια ας πούμε φρέσκια ματιά από νέους ανθρώπους και κάπως μαζικά. Για αυτό και όλοι αυτοί που ανέφερα(αγαθωνογκολεδες) βρήκαν τα καινούρια στέκια τους που γέμισαν με νέους ανθρώπους και με τη σειρά τους άφησαν τη μικρή τους ιστορία . Ετσι "πήξαμε" να ακουμε το αγαπημένο 5 μάγκες στον Περαία που το εβδομήντα ίσως είχε ξεχαστει λιγο.
    Συμφωνώ λοιπον πως αναβίωση δεν είναι μόνο δίσκοι, κείμενα, αναγνώριση αλλά θέλει και μια νέα αλληλεπίδραση από το κόσμο που "κινείται" στην εποχή που αναφέρεται.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ναι, εντάξει, μόνο που η αναβίωση είναι μία. Αυτή που σου λέω. Αυτό είναι το revival. Από κει και πέρα τα πράγματα εξελίχθηκαν. Από κείνη τη βάση όμως. Εκεί πάνω χτίστηκε όλο το μεταγενέστερο, και χτίζεται ακόμη. Τότε έγινε το μπαμ. Όχι το '80.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Nickos Ventouras στον Thanasis Kremasmenos
      ναι, σε επίπεδο αναβίωσης που αφορά σε μαζική απήχηση, το ποιός το έκανε πρώτος, δεν έχει τόση σημασία όσο το από ποιόν πέρασε μαζικά στον κόσμο, άρα είναι σημαντικό και να ήταν επιτυχία σε πωλήσεις και ταυτόχρονα να επηρρέασε πολλούς καλλιτέχνες να το μιμηθούν, ώστε να προκαλέσει το σχετικό ρεύμα...
      εδώ όμως είχε γίνει σχετική τάση πρώτα σε φοιτητές εκείνη την εποχή - και πριν τον Νταλάρα άρχισαν να βγάζουν ξανά κοινό ρεμπέτες που είχαν χρόνια να βρουν ακροατήριο μαζικό κλπ (και τον ίδιο το Μάρκο), ανάλογα με το πως έγινε η φάση με τους μπλουζμεν στα 60ς τύπου Skip James, Mississippi John Hurt, κ.α. στο Αμέρικα, και αυτό πριν τον Νταλάρα

      Kwstas Agas
      Υπάρχει κι άλλος ένας δίσκος του Σταμάτη Κόκοτα με παλιά ρεμπέτικα που βγήκε 1-2 χρόνια πριν τα "παλιά μεράκια" : 12 φύλλα της καρδιάς!! Κι επειδή το παρακάτω για πολλά χρόνια είχε τις μεταδόσεις του στο Κρατικό Ραδιόφωνο - οπότε είναι συνδεδεμένο με τα παιδικά μου χρόνια - χάρις στον Κόκοτα γνώρισα τον Απόστολο Χατζηχρήστο, που σε ό,τι αφορά την [έστω εκτός κυκλώματος και μικρής εμβέλειας] τραγουδοποιία μου , έγινε με την πάροδο του χρόνου ο "δάσκαλός" μου και η βασική επιρροή μου!!
      ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΟΚΟΤΑΣ - Μάρω

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Απ' όσο θυμάμαι αυτός είχε πιο πολλά μεταπολεμικά λαϊκά και όχι τόσο ρεμπέτικα.

      Dimitris Makares
      Μανος Χατζιδακις Έξι λαϊκές ζωγραφιές και Νταλάρας 50 χρονια ρεμπέτικο τραγούδι. Οι πιο οργανωμενες μορφές αναβίωσης.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Η μεγάλη αναβίωση έγινε στα late sixties - early seventies, με τις επενεκτελέσεις από πολλούς και διαφόρους, το βιβλίο του Πετρόπουλου, την έκθεση στο Χίλτον, τα κείμενα σε όλα τα μεγάλα περιοδικά (Επίκαιρα, Ταχυδρόμος κ.λπ.) , το Κύτταρο, την αυτοβιογραφία του Μάρκου, την ανακάλυψη των πιο επισκιασμένων τραγουδιών από τους συλλέκτες, το ενδιαφέρον των ξένων (Charles Keil, Gail Holst) κ.λπ. Πολύ πριν από Νταλάρες, Χαρούλες, Αγάθωνες, Γκολέδες κ.λπ. Αναβίωση δεν σημαίνει μόνο δίσκοι.

      Nikos Athanassiu
      Κανταδορικα ρεμπετικα. Μαστορας μεγιστος!

      Michalis Papadakis
      Να πω κι εγώ τη γνώμη μου αν μου επιτρέπετε. Καταρχήν οι επανεκτελέσεις του Μάρκου στις αρχές του 60 με τραγουδιστή τον Μπιθικώτση ήταν ιδέα και ενέργειες του Τσιτσάνη, ο οποίος ήταν και υπεύθυνος για ένα φεγγάρι στο πόστο του υπεύθυνου του λαικού τμήματος της Columbia ( οι λεγόμενοι μαέστροι της Columbia.... πολλοί περάσανε ανα φεγγάρια... Δερβενιώτης... Χιώτης... Ακης Πανου στις αρχες του 80... ). Η επιλογή του Μπιθικωτση σαν τραγουδιστή για το εν λόγω υλικό, οι ενορχηστρώσεις, οι επιμέλεια γενικότερα είναι Τσιτσάνης.
      2ον Για μένα σα μουσικός δε θα ενέταζα τις Λα'ι'κές Ζωγραφιές στο κάδρο της αναβίωσης αλλά σαν μια τελείως ανεξάρτητη δημιουργική διαδικασία. Ακόμα κι αν ο άνθρωπος (Χατζιδακις) είχε στο νου την ας πούμε αναβίωση, το αποτέλεσμα που βγήκε ήταν κάτι τελείως δημιουργικά ΑΛΛΟ, με βάση και ως πάτημα τα Ρεμπέτικα.
      ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ( για μένα πιο σημαντικό ):
      Δεν ξέρω κατα πόσον μπορούμε να μιλάμε για αναβίωση τουλάχιστον και στις 2 περιπτώσεις...
      Αναβίωση σημαίνει κάτι που έχει πεθάνει και συ το αναβιώνεις...
      Το 1948 όταν ο Χατζιδάκις έκανε την περίφημη διάλεξη και παρουσίασε τα κομμάτια, τα Ρεμπέτικα μια χαρά υπήρχαν... δεν προσπάθησε να κάνει απόπειρα ΑΝΑΒΙΩΣΗΣ αλλά ΑΠΟΔΟΧΗΣ από τους ευρύτερους καλλιτεχνικούς και μη κύκλους.
      Ομοίως στην κατα τα άλλη πολύ όντως σεβαστή και εξαιρετική έκδοση του 50 Χρόνια Ρεμπέτικο κλπ. Τα ας πούμε Ρεμπέτικα δε σταματήσανε να υφίστανται...
      Μια χαρά τραγουδιόντουσαν στα μαγαζιά από τους Λαικούς Καλλιτέχνες

      Διαγραφή
    2. Κωνσταντίνος Σιμωνίδης
      Νομίζω δεν πάει η φωνή του Κόκοτα σ' αυτό το τραγούδι - συνολικά για τον δίσκο και το είδος πρέπει ν' ακούσω περαιτέρω. Το πολύ ενδιαφέρον για μένα είναι πως ακούγεται μάλλον το κανονάκι του μέγιστου Νίκου Στεφανίδη!!! Το "μάλλον" περιττεύει γιατί δεν ξέρω κάποιον άλλον εκείνη την εποχή να ηχογραφεί κανονάκι...

      Maria Schoina
      ε μα ναι , στον πρώτο στίχο σκιάχτηκα

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Σημασία δεν έχει αν του πάει η φωνή ή όχι, στο τραγούδι, αλλά η κίνηση που κάνει. Εκείνο μετράει. Το "μου αρέσει - δεν μου αρέσει" δεν έχει κανένα ευρύτερο νόημα.

      Κωνσταντίνος Σιμωνίδης
      Η κίνηση, ναι, είναι πολύ ενδιαφέρουσα! Για το δεύτερο, διαφωνώ απολύτως, (δεν είπα "δεν μου αρέσει"), αλλά οκ, σέβομαι!

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      όταν λες "δεν πάει η φωνή του Κόκοτα σ' αυτό το τραγούδι" προφανώς δεν σου αρέσει η εκτέλεσή του. να μην παίζουμε με τις λέξεις. εγώ στο ποστ δεν εξέφρασα γούστο (αν μου αρέσει το κομμάτι ή όχι), το ποστ έγινε για την κίνηση. Το μ' αρέσει δεν μ' αρέσει είναι τελείως τριτεύον θέμα

      Κωνσταντίνος Σιμωνίδης
      Το βρήκα εξαιρετικά ενδιαφέρον!

      Grigoris Agyralidis
      Κατά τη γνώμη μου οι επανεκτελέσεις στη δεκαετία του 80 (πχ Χαρούλα, Γλυκερια) έκαναν μεγάλο κακό στο ρεμπέτικο. Το από-ανατολικοποίησαν και το από-ναρκωποιησαν και το έφεραν στα μέτρα του μικροαστού πασοκου που έριχνε ζεϊμπεκιές στα σκυλάδικα. Η προσπάθεια του Νταλαρα αντιθέτως είναι αρκετά πιο τίμια και πιο κοντά στο αρχικό πνεύμα του ρεμπέτικου. Τέλος (νομιζω το ξανάγραψα σε άλλο σχόλιο) αυτό που είναι πραγματικό ΕΓΚΛΗΜΑ είναι η εκτέλεση (κυριολεκτικά) του Χρηστάκη στα Μπαγλαμαδακια του Α.Νταλγκα.

      Andreas Gomozias
      Ναι μεν γλυκερο γλυκαναλατο πραγμα πολυ ο Νταλαρας ακομα και οι μουσικοι που παιζουν αρτιο δε. Προτιμω πολυ περισσοτερο ομως σα αυτα τα κομματια τον Κοκοτα και βεβαια τον Μπιθικωτση ....ακομα και τον Χρηστακη ! Πιο πιστικοι ειναι χωρις να ειμαι μεγαλος γνωστης του ρεμπετικου

      Grigoris Agyralidis
      για τα πρώτα πάω πάσο. Για τον Χρηστάκη μιλάω για ένα συγκεκριμένο κομμάτι, αν ακούσεις την αυθεντική εκτέλεση θα καταλάβεις ότι πρόκειται για εγκλημα - χωρίς υπερβολές.

      Andreas Gomozias
      ενταξει ας τον συγχωρεσουμε πλακα εκανε ετσι κι αλλιως δεν ηταν σοβαροφανης και πιστευω οτι τα γνωριζε καλα ολα αυτα τα τραγουδια !. Δεν ειχε και καλο τελος πεθανε παμφτωχος....

      Grigoris Agyralidis
      Ε καλά δεν είπα να του πάρουμε και το κεφάλι …

      Ferris Costas
      Οι "αναβιώσεις του ρεμπέτικου: (1) Η διάλεξη του Χατζηδάκι, το 1949. (2) Οι Έξη λαϊκές Ζωγραφιές και οι Πασχαλιές του Χατζηδάκι. (3) Οι προσκλήσεις των ρεμπετών στην Πλάκα, μαζί με το Νέο Κύμα (4) Το βιβλίο του Πετρόπουλου, το 1968 (5) Η Ανθολογία του Σχορέλη, και οι συναυλίες. (6) Οι "κασέτες" του Γιώργη Χριστοφυλάκη (7) Οι περιφερόμενες νεο-κομπανίες. ( Οι σειρές του Χατζηδουλή σε βινίλια και στη συνέχεια του Φαληρέα και άλλων. (9) Η πρώτη δισκογραφική δουλειά της Κομπανίας του Κοντογιάννη Τα Κλειστά Παράθυρα (10) Οι εκπομπές τους Σπύρου Παπαϊωάννου - Μιχαλίτση (11) Η αξιοποίηση του ρεύματος από τον Νταλάρα (11) Η μόδα που ακολούθησε. Τέλος, οι επιπτώσεις της ταινίας Ρεμπέτικο, αξιοποιήθηκαν στραβά από τον Λαλιώτη-Πασόκ για... την αναβίωση του Τουρκογύφτικυ. Η επιτυχία της ταινίας αφορά το εξωτερικό, όπου για πρώτη φορά ακούσαν τον όρο "ρεμπέτικο", ύστερα πό τα bouzouki και "συρτακι".

      Διαγραφή
    3. Dimitris Roumeliotis
      Φιλοι...
      Το ρεμπέτικο την δεκαετία του 70 ακουγόταν πιο πολύ από τα Τζουκ Μποξ στις γειτονιές και της συνοικίες της Αθήνας...
      Δεν ξέρω αν το θυμάστε.
      Εκτελέσεις από τον ίδιο τον Βαμβακάρη ή με τη φωνή του Μπιθικώτση και άλλων, με τον Απόστολο Νοκολαϊδη και άλλους τέτοιου είδους...
      Ο Νταλάρας έβγαλε το διπλό του LP ακούστηκε πολύ και πούλησε αναλόγως.
      Τότε το καθημερινό γλέντι ήταν διάχυτο παντού, είχε φύγει η χούντα και η λαϊκή μουσική μαζί με το ρεμπέτικο επιτέλους ξεχύθηκε στον κόσμο.
      Ωστόσο η δημιουργός δύναμη του είχε ήδη πεθάνει όπως ακριβώς η δημιουργία των αυθεντικών μπλούζ πέθανε πριν ακόμη κι απ' τον B.B.King.
      Φυσικά υπάρχουν μουσικοί που συνθέτουν ρεμπέτικα ακόμη και σήμερα αλλά το ρεύμα που πραγματικά χαρακτήριζε μια κοινωνική μερίδα έχει τελειώσει ίσως με τον Μάρκο και την εποχή του.
      Βίωμά μας ήταν τα λαϊκά Τζουκ Μποξ λοιπόν και οι λίγες εκπομπές στο ραδιόφωνο...
      Ρεμπέτες ήταν αυτοί που είχαν υποστεί όσα κι όσα τους είχαν καταλογίσει οι εξουσίες που δείχνει τόσο άμεσα ο Ferris Costas στην ταινία...
      Πέθανε το ρεμπέτικο κι έγινε θέαμα...
      Φυσικά υπάρχουν (ξαναλέω) ψυχές που συγκινούνται και ριγούν κι άλλοι που γράφουν ανάλογα...

      Irini Pitsoli
      Καλή η αναβίωση ειδικά όταν γίνεται με σεβασμό και επαγγελματισμό αλλά εγώ τα ρεμπέτικα προτιμώ να τα ακούω στην αρχική τους μορφή όπως τα τραγούδησαν ο Βαμβακάρης , ο Παπαιωανου , ο Μπαγιαντέρας, ο Τούντας, ο Χατζηχρήστος , ο Δέλιας, ο Μπάτης , ο Τσιτσλανης κτλ Το δίσκο του Νταλάρα τον έχω και όντως περιέχει πολύ ωραία τραγούδια , ο Μπιθικώτσης μου αρέσει όταν τραγουδάει ρεμπέτικα αλλα και πάλι.... είναι μακριά από τις αρχικές εκτελέσεις

      Διαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Μαξ Ρόμαν...

    Michael Tzanakis
    Μαξ Ρόμαν μορφή!
    Θα του άξιζε νομίζω ένα αφιέρωμα από τη μεριά σου.
    Τα γράφεις άλλωστε τόσο καλά...

    Ferris Costas
    Το ξέρατε πως ήταν πρώτος ξάδελφος του Άκη Τσοχατζόπουλου; Και πως η αδελφή του Υβόνη είναι σύζυγος του Δημήτρη Κολιοδήμου;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Nαι, το έχουμε ξαναπεί, με κάποια άλλη αφορμή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ "Είναι άλλο να γράφεις στίχους, για τραγούδια και είναι άλλο να είσαι ριμαδόρος του χιπ χοπ."...

    Sakis Gallo
    Αυτό με το "θυμωμένος, εν θερμώ", συνήθως συμβαίνει και στο punk στο metal και γενικά στην ακραία μουσική χωρίς φυσικά να είναι κανόνας.
    Τώρα γιατί έχει διαφορά ο στιχουργός με το ριμαδορο δε μπορώ να το καταλάβω.
    Στίχους γράφουν οι μεν στίχους και οι δεν.
    Το ότι κάποιος μπαίνει σε διαδικασία και μελοποιεί αλλάζει απλά το ηχητικό αποτέλεσμα.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Τεράστια διαφορά - και οι δύο αυτοί διαφέρουν φυσικά και από τον ποιητή. Όσοι γράφουν στίχους δεν είναι όλοι ίδιοι. Δεν έχουν καμία σχέση ο Καβάφης, με τον Λευτέρη Παπαδόπουλο και με τον Mad Clip - και όχι γιατί ζήσανε σε διαφορετικές εποχές.
    Δεν συμβαίνει στο πανκ και στο μέταλ, συνήθως. Πολλά πανκ είναι λυρικά κατά βάθος. Δεν υπάρχει σύγκριση για μένα ανάμεσα στην οργή του πανκ και στην οργή του χιπ χοπ. Υπάρχουν πολλές διαφορές, διαφόρων τύπων.

    Nickos Ventouras
    αυτό μόλις έγραψα, τώρα είδα το δικό σου

    Sakis Gallo
    hip hop δεν είναι μόνο ο mad clip Όπως και λαϊκό δεν είναι πχ μονο ο Φοίβος. Υπάρχουν σε όλα τα είδη καλλιτέχνες που γράφουν πολύ καλούς στίχους είτε αρέσει το μουσικό στυλ που τους ντύνουν είτε όχι.
    Όπως πολλά πανκ και μεταλ είναι λυρικά έτσι υπάρχουν και hip hop λυρικά ή και ερωτικά τραγούδια. Μην είμαστε απόλυτοι

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Αν διαβάσεις προσεκτικά το ποστ, γιατί δεν το έχεις διαβάσει προσεκτικά - γατί κανείς δεν διαβάζει προσεκτικά, κάθε λέξη που γράφεται - θα αντιληφθείς ότι δεν είμαι καθόλου απόλυτος.

    Sakis Gallo
    σωστά διαβάζω και καταλαβαίνω πολύ καλά τι θέλεις να πεις. Και όπως λες πιο κάτω εφόσον μιλάς για "κανόνα" και στο πανκ ο κανόνας είναι ο θυμός. Οπότε γιατί να είναι διαφορετικός; αποδίδεται στο χαρτί διαφορετικά; φυσικά. Αλλά το νόημα το ίδιο δεν είναι;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν συζητώ άλλο, κουράστηκα ήδη. Ό,τι καταλαβαίνει ο καθένας.

    George Nikolopoulos
    Μία και τον ανέφερες, γράψε κάποια στιγμή τι πιστεύεις για τον ΛεΠα..θα χει ενδιαφέρον!

    Τζιμ Μπανανας
    νομίζω ότι η " εν θερμώ πρίζα " του χιπ χοπ στιχοπλόκου - να τον πω έτσι εγώ-, έχει να κάνει με το ότι παραδοσιακά, καλείται να κάνει freestyle, να αυτοσχεδιασει εκείνη τη στιγμή, ενώ οι υπόλοιποι με τους οποίους τον συγκρίνουμε, ακόμα και αν γράψουν αυθόρμητα και χωρίς λογοκρισίες τις σκέψεις τους και τα συναισθήματά τους, θα πιάσουν χαρτί και στυλό και θα εισάγουν τον εαυτό τους σε ένα πιο δομημένο " τελετουργικό " . Κάπως έτσι το αντιλαμβάνομαι εγώ.

    άρης φίλιππας
    Μια στερεοτυπική εικόνα είναι αυτή του ράπερ που "γράφει εν θερμώ", επειδή κάποια κομμάτια τραγουδιώνται με αγριάδα και νεύρο. Κι αυτά ακόμη, μία μερίδα επί του συνόλου αποτελούν.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Πολύ μεγάλη μερίδα. Είναι απείρως περισσότερα από τα χασικλίδικα ρεμπέτικα π.χ., που δεν είναι ούτε το 10% των ρεμπέτικων.

    Nickos Ventouras
    μόνο στο χιπ χοπ; γιατί, στο πανκ ας πούμε και στο hardcore ο στιχουργός δεν είναι "συνήθως στην πρίζα, θυμωμένος";

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    'Οχι, δεν έχει καμία σχέση. Πανεύκολα ξεχωρίζεις έναν χιπχοπ στίχο από έναν πανκ - άμα τους έχεις γραπτούς και τους διαβάζεις. Δεν έχει καμία σχέση ο ένας με τον άλλον. Για πολλούς και διαφόρους λόγους. Και ψυχικούς και τεχνικούς.

    Nickos Ventouras
    αν μιλάμε για buzzcocks, clash και παρόμοια, ναι, αλλά πάμπολλα άλλα κλασσικά group ναι, από Sex Pistols μέχρι Black Flag, Minor Threat, Discharge, κλπ

    Jim Tsiope
    Δεν είναι γενικός κανόνας ότι το ραπ υφολογικά και θεματολογικά είναι πάντα υποκινούμενο από μια εσωτερική οργή.Ισχύει σίγουρα ότι υπάρχουν άφθονα παραδείγματα ράπερ που έχουν υιοθετήσει στο στυλ και στο στίχο μια επιθετικότητα, όσο ισχύει όμως και ότι υπάρχουν ραπερς που γράφουν μελετημένους στίχους με συγκροτημένη σκέψη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Για τον κανόνα μιλάμε. Η συγκροτημένη σκέψη είναι δήθεν για μένα. Οδηγός τους είναι πάντα η ρίμα. Κυνηγώντας την ρίμα, επαναπροσδιορίζουν το θυμό τους.

      Jim Tsiope
      Δεν θεωρώ ότι είναι κανόνας, γι'αυτό και είπα παραπάνω πως όσο ισχύει το ένα, ισχύει και το άλλο

      Arsav Nokid
      Nope...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Yep...

      Arsav Nokid
      yet...

      Panagiotis Manopoulos
      Κάπως γενικευμένο μου ακούγεται. Ο Foxmoor ας πούμε. Το low bap ανήκει στο hip hop, εύκολα όμως είναι στιχουργός-borderline ποιητής.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Δεν μπορώ να πιάσω κουβέντα για επιμέρους θέματα, και για το τι είναι ξεχωριστά ο Foxmoor ή ο ένας ή ο άλλος. Εγώ έγραψα πως είναι άλλο να γράφεις στίχους, για τραγούδια και είναι άλλο να είσαι ριμαδόρος του χιπ χοπ. Και σε αυτό μένω.

      Panagiotis Manopoulos
      παράδειγμα έφερα για να εκφράσω την αντίθεση μου. Eminem, dr Dre, public enemy, στίχους γράφουν. Υπάρχει και το hip hop της πυρκαγιάς βέβαια. Εκτός αν με το ριμαδοροι του hip hop αναφέρεστε σε κατώτατης ποιότητας ρίμες. Όμως το ίδιο απολύτως ισχύει και για τον στίχο. Και εκεί υπάρχουν «στίχοι» που δεν είναι στίχοι.

      Antonis Hatzimichalis
      Οι στίχοι είναι στίχοι,δε νομίζω να μπορούμε να το αλλάξουμε αυτό,(εφόσων εξυπηρετούν τον ίδιο σκοπό σε κάθε ιδίωμα, την συνύπαρξη δηλαδή με τη μουσική και τη δημιουργία εικόνων και συναισθημάτων) ανεξάρτητα από το γούστο του καθένα, ανεξάρτητα από την αντικειμενική ή υποκειμενική ποιότητα των στίχων αυτών και ανεξάρτητα από την κάθε εποχή.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Δεν συζητώ άλλο,. συγγνώμη. Ό,τι είχα να πω το είπα. Κουράστηκα.

      Antonis Hatzimichalis
      εγώ συγγνώμη, αν ενόχλησα. Απλά θέλησα να μοιραστώ τη σκέψη μου. Καλή συνέχεια

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Όχι, δεν τίθεται τέτοιο θέμα. Απλώς δεν έχω χρόνο για κουβέντα.

      Maria Pappa
      δηλαδή ο Kendrick Lamar γράφει σκεπτόμενος μόνο και όχι οργισμένος...;

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ο μαύρος δεν μπορεί παρά να είναι πάντα οργισμένος, λόγω θέσης, σε μια κοινωνία που βασικά τον μισεί.

      Maria Pappa
      συμφωνώ και το έχω γράψει άπειρες φορές ακόμη και αν οι αφροαμερικανοί ράπερ βγάζουν κομμάτια για διασκεδάση αναπόφευκτα γίνονται καταγγελτικοί όταν το απαιτούν οι περιστάσεις.

      Thanos Fth
      το hip hop είναι αλήθεια, είναι μίσος, είν’ αγάπη
      δεν είναι τα βρωμόλογα απ’ το στόμα του αράπη
      Το χιπχοπ δε σταματα – Ημισκουμπρια

      Kostas Makris
      Ριμαδοροι δεν είναι και αυτοί που τραγουδάνε μαντινάδες.?

      Διαγραφή
  7. Σχόλια από το fb στο ποστ "Παλιά, παιδί, άκουγα έναν πειρατή ο οποίος ήταν κεκές, τραυλός"...

    Andreas Frogoudakis
    έτσι..

    Iason Melissinos
    Φτου κι απ' την αρχή!

    Jonathan Tassis
    Ωραιο

    Πετρος Μιχελιουδης
    για τους ''πειρατες'',περιεργως οι περισσοτεροι που γνωρισα ηταν παλιοι ναυτικοι ,1ειχαν τ λεφτα κ 2 μαλλον μεγαλη αναγκη επικοινωνιας..μαλλον ,80ς μιλαμε,το τι δισκους εφερναν ουτε αυτοι δεν ηξεραν...

    Miltos Marathon
    Διαβάζοντας το σχόλιο για τον πειρατή παρεμπιπτόντως θυμήθηκα και αυτό το σχετικό με το θέμα κλασικό πλέον τραγωδάκι!
    https://youtu.be/4cia_v4vxfE
    Bachman Turner Overdrive - You Ain't Seen Nothing Yet 1974 Video Sound HQ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σχόλια από το fb στο ποστ "Το ζήτησαν φίλοι και στο blog και εδώ στο inbox... πως έπρεπε να γράψω ένα μεγάλο κείμενο για τον Σταμάτη Κόκοτα"...

    Vassilis Serafimakis
    Εξοχη ανάρτηση!
    (...Έλα, γράψε τώρα και γιά τη ζωή του στ'αυτοκίνητα!)

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Το ότι κέρδισε στο Τατόι με σπασμένο παρμπρίζ, από πέτρα μπροστινού αυτοκινήτου δεν το έγραψα...
    https://www.lifo.gr/.../i-latreia-toy-stamati-kokota-gia...
    Η λατρεία του Σταμάτη Κόκοτα για το αγωνιστικό αυτοκίνητο | LiFO

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Μητσοτάκης: Σηκώθηκα πάνω και είπα στον Ερντογάν «ό,τι έχω να σου πω, θα σ' το πω κατά πρόσωπο»<<"...

    Nikolaos Chrysovalantes Euthanasiou
    Ευτυχώς τον κράτησαν κάτι συμπολεμιστες του, μαραθωνομαχοι, κ γλιτώσαμε το διπλωματικό επεισόδιο. Αλλιώς τόπι θα τον έκανε τον Ερντογαν

    Maria Kalogeraki
    Σκιάχτηκα, τώρα .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σχόλια από το fb στο ποστ "Εμπιστεύομαι περισσότερο τους «άγνωστους» συγγραφείς, από τα «άγνωστα» συγκροτήματα."...

    Χρήστος Πριτσαπίδουλας
    Θανασεκος, Ήταν από τους πιο μορφωμένους δημοσιογράφους. Πολύπλευρα...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Και ο άλλος ήταν (και) δημοσιογράφος.

    Χρήστος Πριτσαπίδουλας
    θυμήθηκα το Λουκά και συγκινήθηκα...

    Γιώργος Αδαμόπουλος
    Θέλει άλλες αντοχές ένα βιβλίο για να το διαβάσεις από την μια ώρα ενός δίακου. Αλλάζει ο χρόνος επένδυσης

    Spyros Zoupanos
    Ο χαμός γίνεται στo " άγνωστο " σινεμά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σχόλια από το fb στο ποστ "Ποιος και γιατί έβγαλε στην Ελλάδα των μέσων του ’70 το "Lemurian Music" στην Lyra"...

    Ηλίας Ηλιάδης
    Φοβερός δίσκος! Κυκλοφόρησε και σε διπλό CD το 1997 από την Sundazed. Το δεύτερο CD περιείχε ηχογραφήσεις του 1974, που κυκλοφόρησαν αργότερα το 1982 από την Ιταλική Appaloosa

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Πολύ καλή εταιρεία αυτή, έβγαζε blues βασικά. Και reissues και πρωτότυπα.

    Γιάννης Τν.
    Αυτό έχω μόνο το εξώφυλλο δείγμα που το τύπωσε ο πατέρας μου στο ΑΚΕ Δοξιάδη! Τύπωνε αποκλειστικά τα εξώφυλλα της Λύρας. Το εσωτερικό μέχρι να μου το φέρει είχε εξαντληθεί!
    Ακόμα δεν το έχω και ακόμα δεν το έχω ακούσει! Ευχαριστώ σε, για την μετά από τόσα χρόνια υπενθύμιση ,και επιτέλους να το ακούσω από εδώ και ίσως και ψάχνοντας να το βρώ ΝΑ ΤΟ βάλω στον άδειο του φάκελο μου έδωσες άθελά σου έναν σκοπό... χαχαχα..

    Michail Lagopatis
    Ο Merrell είναι ακόμα ενεργός... Ηχογραφεί, δίνει live, και έχει και δική του τηλεοπτική εκπομπή... Επίσης, τα τελευταία χρόνια, πολλά τραγούδια του ακούγονται σε ταινίες και τηλεοπτικές σειρές (με πιο πρόσφατο το κομμάτι "Only A Woman" που ακούστηκε στην σειρά Young Sheldon...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Χαίρομαι. Έχω να μάθω νέα του από το 2010.

    Michalis Matthaiou
    Tην ελληνικη κόπια την βρηκα στο vinyl is back το '16 και την εδειξα και στον Merrell Fankhauser ο οποίος εμεινε άφωνος.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ναι, μέχρι και τη δεκαετία του '90 το εύρισκες τακτικά, αλλά δεν το έπαιρνα γιατί είχα το εγγλέζικο στην Reckless από τα 80s. Μετά είπα... άμα το ξαναβρώ ελληνικό θα το αγοράσω, θα κρατήσω το ελληνικό και θα δώσω το εγγλέζικο - όπως και έγινε.
    Tώρα άμα εύρισκα πουθενά μπροστά μου και το εγγλέζικο (φτηνό) θα το ξαναγόραζα.

    Michalis Matthaiou
    κι εγω μιντ το βρήκα το ελληνικο κι εδωσα ενα 10ρικο.Εχω το αμερικάνικο απο παλιά.

    Tanas Atanasoff
    Η ΛΥΡΑ είχε τότε το distribution του label "United Artists Records" μέχρι το 1975 που ανέλαβε η ΔΙΣΚΟΙ CBS ΑΕΒΕ περίπου, ΟΚ...το κυκλοφόρησαν κι αυτό για κάποιο λόγο. (λίστα δεκαετίας 70 με LP που καταγράφηκαν μέχρι τώρα στο disogs από το συγκεκριμένο label, από 1975 και κάτω είναι όλα ΛΥΡΑ https://www.discogs.com/search/?type=all...)
    LPs music from the 1970s | Discogs

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    To MU δεν κολλάει με κανένα και με τίποτα από τα υπόλοιπα. Το θέμα λοιπόν εδώ είναι αυτό που λέω στο ποστ, ποιος και γιατί κυκλοφόρησε τότε ένα τέτοιο άλμπουμ. Αυτό έχει σημασία. Εδώ δεν έβγαιναν άλλα κι άλλα...

    Tanas Atanasoff
    μπορεί και να μην μάθουμε ποτέ...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Η United Artists είχε ακόμη και τους CAN τότε. Βγήκαν οι MU και δεν βγήκε ένας δίσκος των CAN;

    Tanas Atanasoff
    ε τους CAN ούτε και μετά τους είχε κανείς..πολύ λίγα lp τους κυκλοφόρησαν στην ελληνική αγορά, από ό,τι βλέπω και στο discogs δηλαδή. Μάλλον θα παραχαλούσαν την πιάτσα τότε (τους CAN τους ανακάλυψα προσωπικά 10 χρόνια, επαρχία εδώ...) Τι να πω για την μη κυκλοφορία των CAN ? Χαλούσαν την πιάτσα σε πρωτοποριακό ήχο? Τι να πω...

    Andreas Frogoudakis
    με κάθε επιφύλαξη ο δίσκος βγήκε απο ένα εκ των φαληρεα, ζήλο, ελληνιαδη, Καρατζά...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Κάποιος απ' αυτούς, το θέμα είναι γιατί, με ποιο σκεπτικό. Εδώ δεν βγαίνανε άλλα κι άλλα.

    Andreas Frogoudakis
    νομίζω όταν κυκλοφόρησε ο δίσκος στην Ελλάδα στο ξένο ρεπερτόριο της λύρα ήταν ο ζήλος και ο Καρατζάς, πιο πολύ κλίνω προς το ζήλο, θα τον ρωτησω

    Θοδωρής Μανίκας
    Andreas Frogoudakis & Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας Συν, για ένα μικρό διάστημα, τον ποιητή Πέτρο Μοροζίνη. Κατ' εμέ, ο εν λόγω ή/και ο Τάσος Φαληρέας είναι οι... δράστες.

    Andreas Frogoudakis
    έστειλα μήνυμα στον Αργύρη, όταν το δει φαντάζομαι ότι θα μου απαντήσει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Παλιό κείμενο που φαίνεται σαν ανώνυμο, αλλά έχει τη φωτό μου... https://www.lifo.gr/.../poios-einai-o-petros-morozinis
      Ποιος είναι ο Πέτρος Μοροζίνης; | LiFO

      Θοδωρής Μανίκας
      i'm afraid yr contact is unreliable, re. this subject... who knows?... maybe i'm wrong...

      Γεώργιος Ευαγγέλου Κουκουσούλης
      https://youtu.be/qZNAgY8xqq8
      Interview with Jeff Cotton (Antennae Jimmy Semens)

      Διαγραφή
  12. Σχόλια από το fb στο ποστ "Δεν θυμάμαι που είχα διαβάσει για πρώτη φορά για τους Relatively Clean Rivers"...

    Ηλίας Ηλιάδης
    Από τα καλύτερα private press, για μένα

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02fbwjgP9rVYuWSecyE4PMhXurcCJvuY1RWnoSECkyu1BzJEi7hw2pFDs6ezbbBRq3l&id=100014406333349
    https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid04jUyZAUbcF3eYsHcvBBJk23XWZVYuVmGyjF6fgFjuuFfnPMcVtwhtq53uSkdoxuGl&id=100014406333349

    Sakis Gallo
    Να είσαι καλά. Θα βάλω τώρα να ακούσω αυτό το δίσκο. Έχω τόσα χρόνια να τον ακούσω που είχα ξεχάσει την ύπαρξη του.

    Vasilis G. Tatsis
    πολυ ωραιος δισκος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σχόλιο από το fb στο ποστ "O γεροΠλεύρης παραδοσιακά θολώνει τα νερά"...

    Vassilis Serafimakis
    Πέρα από την πολιτική κριτική τής ανάρτησης, τα ιστορικά περιστατικά και δεδομένα είναι έτσι ακριβώς (και το λέω μετά λόγου γνώσεως) - κάτι σπάνιο πλέον στα εν Ελλάδι μέσα επικοινωνίας όπου επικρατεί η προχειρολογία, ο εντυπωσιασμός, κι η αμάθεια. Αν ενδιαφέρεσαι έχω τεύχη τής Χ.Α. ήδη από τα 1970s, τότε που δεν κρυβόντουσαν καθόλου. (Τα πλεονεκτήματα τού γκρουπούσκουλου!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή