Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2019

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 193

6/6/2019
Πέθανε ο Ginger Baker στα 80 του. Όχι ένας από τους μεγαλύτερους ντράμερ του ροκ. Αλλά ο μεγαλύτερος ντράμερ στην ιστορία της μουσικής. Όχι μόνο του ροκ. Και της τζαζ και των πάντων.
Στο βίντεο δες το πιο συναρπαστικό παίξιμο από ντράμερ. Ό,τι δεν μπορείς να φανταστείς υπάρχει εδώ...
Μπορεί να φαίνεται «κάπως» αυτό το... όχι ένας από τους μεγαλύτερους ντράμερ του ροκ, αλλά ο μεγαλύτερος ντράμερ στην ιστορία της μουσικής. Όχι μόνο του ροκ. Και της τζαζ και των πάντων.
Δεν το λέω έστι φορτισμένος ας πούμε από το γεγονός του θανάτου του, ούτε το γράφω με σκοπό να εντυπωσιάσω ή να προκαλέσω. Το πιστεύω πολλά χρόνια.
Ο Ginger Baker δεν ήταν μόνο ένας τεχνικά άψογος ντράμερ (ας το επιβεβαιώσουν και οι ντράμερ αυτό), ήταν ένας άνθρωπος επίσης χωρίς μουσικές παρωπίδες (έπαιξε rock, jazz και free jazz, blues, funk, afro, post-punk, συμμετείχε ακόμη και σε avant εγγραφές ή σε εγγραφές με ηλεκτρονικά κ.λπ.), όντας στα σίξτις μέλος δύο τουλάχιστον κορυφαίων συγκροτημάτων των Cream (που προηγήθηκα όλων σαν ροκ-τρίο, ακόμη και των Experience του Jimi Hendrix) και των Blind Faith.
Υπάρχουν ντράμερ και περκασιονίστες κορυφαίοι, ακόμη και στην κλασική μουσική και φυσικά στην avant-garde. Και φυσικά στην τζαζ (ποιος μπορεί να αμελήσει έναν Buddy Rich ή έναν Elvin Jones;). Κανένας απ’ αυτούς, όμως, δεν θα μπορούσε να επηρεάσει τα πλήθη όπως ένας ντράμερ ενός μεγάλου ροκ συγκροτήματος. Θέλω να πω πως το «μεγαλύτερος» περιλαμβάνει και αυτή τη διάσταση – το να είσαι δηλαδή επιδραστικός στους πολλούς.
Πόσοι ντράμερ ξεκίνησαν να παίζουν ροκ, ή και τζαζ στην πορεία, ακούγοντας τους Cream και βλέποντας τους Blind Faith; Άπειροι. Αν σε αυτά συνυπολογίσουμε και όσα αναφέραμε στην αρχή (περί τέλειας τεχνικής και περί ανοικτών αισθητικών οριζόντων) εύκολα καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως ο Ginger Baker δεν μπορεί να ήταν δεύτερος...

 6/10/2019
Διαβάζω για το βιβλίο τής Όλγας Μπακομάρου «Ωσεί Παρόντες» με τις 26 συνεντεύξεις προσωπικοτήτων (Χατζιδάκις, Χορν, Κατράκης, Ιόλας, Κουν, Τσαρούχης κ.ά.). Χρήσιμο είναι να βρίσκεις μαζεμένα όλα αυτά τα κείμενα, που αφορούν πεθαμένους από χρόνια ανθρώπους, οι οποίοι όπως λέμε «έγραψαν ιστορία», αλλά εγώ –και μιλάω για μένα αυστηρά, δίχως να ξέρω πόσους άλλους μπορεί να εκφράζω– θα ήθελα να δω από την κυρία Μπακομάρου κάτι πολύ πιο ταπεινό και ακόμη πιο ενδιαφέρον. Το λέω, γιατί εξαιρετικές συνεντεύξεις (σαν τις δικές της) του Κουν και του Χατζιδάκι έχω κι άλλες, και του Χορν και του Τσαρούχη (όχι του... Μητσοτάκη σενιόρ δεν έχω και δεν μου λείπουν), αλλά πάντα θα μου λείπουν τα κείμενα που έγραφε η Μπακομάρου κάθε Τρίτη στο ΦΑΝΤΑΖΙΟ, στις αρχές του ’70, για το ελληνικό και διεθνές ποπ-ροκ.  
Μπορεί να είναι χαζούλια (σε κάποιες φάσεις), μπορεί να έχουν και λάθη (δεν πειράζει), αλλά είναι πολύ χρήσιμα –γιατί το «χρήσιμο» είναι εκείνο που μετράει– είναι φώτα-φανάρια μιας ιστορικής εποχής, που πολλοί την αγνοούν (γράφοντας συχνά βλακείες), ενώ άλλοι, που δεν την αγνοούν, δεν θέλουν καν να την θυμούνται. Ελπίζω η κυρία Μπακομάρου να μην ανήκει στους τελευταίους...

5/10/2019
>>Γιατί έκοψες τα ναρκωτικά;
Πώς μπήκες στο τριπ με τα ναρκωτικά;
Το χειρότερο πράγμα που έκανες στη χαρμάνα σου;
Πότε σούταρες τελευταία φορά;<<

Αυτές είναι ερωτήσεις προχωρημένου δημοσιογράφου, σε ροκ μουσικό, που τυγχάνουν και απαντήσεων... Κλάνεις πόμολα και μόνο που τις διαβάζεις...

4/10/2019
[Για το Zodiak, έναν από τους χώρους της αντικουλτούρας στο Δυτικό Βερολίνο, στα τέλη του ’68-αρχές ’69, μέσα στον οποίο θέριεψε εκείνο που αποκάλεσαν αργότερα krautrock]
«Τώρα, όπως και παλιά, η πραγματική αντικουλτούρα υποφέρει αβοήθητη στην παρανομία, εκτός νόμου (σ.σ. το αληθινό underground είναι κατά βάση παράνομο – να το ξέρουν αυτό όσοι νομίζουν ότι... underground είναι απλώς το να βγάζουν κάποιοι δίσκους σε μικρές εταιρείες ή να παίζουν «δύσκολες» μουσικές), μέσα σε παράνομα σπίτια πριν το δημοτικό συμβούλιο δείξει την πραγματική του στάση απέναντί της, κλείνοντας τα Zodiak, Obdach κ.λπ.».
«Υπήρχαν τότε μπυραριές-στέκια όπως το Zodiak ή το Obdach στην οδό Φαζάνεν κι εκεί ήταν η πρώτη φορά που καταφέραμε να προωθήσουμε την ιστορία σ’ ένα γενικά πιο μαχητικό επίπεδο. Όταν έρχονταν οι μπάτσοι για “επιχείρηση αρετή” μαζεύαμε όλο τον κόσμο απ’ έξω και ξηλώναμε το λιθόστρωτο».
«Στο Zodiak έγινε μια φορά η πρώτη σύγκρουση με τη μαφία του “μαύρου”. Υπήρχαν διάφοροι που σου λέγανε “θες ν’ αγοράσεις ένα κιλό;” και σου δίνανε το κλειδί μιας θυρίδας αποσκευών στο σταθμό “Zωολογικός Κήπος”, και όταν πηγαίναμε εμείς εκεί η θυρίδα ήταν τελείως άδεια. Αρχίσαμε τότε ν’ αναποδογυρίζουμε τα αυτοκίνητά τους μπροστά στην πόρτα τους και να τους βάζουμε φωτιά. Έτσι κι αλλιώς με λεφτά απ’ αυτές τις απάτες τα είχανε αγοράσει».
Από το βιβλίο τού Μπόμυ Μπάουμαν Πώς Άρχισαν Όλα [Ελεύθερος Τύπος, 1986]

3/10/2019
Πέθανε ο σημαντικός πιανίστας και αυτοσχεδιαστής Gianni Lenoci, μόλις στα 56 του (πολύ κρίμα). Έχω γράψει πολλές φορές στο blog για την περίπτωσή του και πριν κανα χρόνο αυτό...
«Ο 55χρονος Gianni Lenoci είναι ένας από τους πιο σημαντικούς, σημερινούς, ιταλούς πιανίστες-αυτοσχεδιαστές. Είναι δε, φρονώ, γνωστός και στην Ελλάδα, αφού έχει συνεργαστεί σε παραστάσεις και στη δισκογραφία με τον Σάκη Παπαδημητρίου και την Γεωργία Συλλαίου (άκου, ας πούμε, το “Nosferatu a Monopoli” από το 2005), όπως και με την ελληνική Plus’ n’ Minus Collective Orchestra στο πλαίσιο των 49ων Δημητρίων, στη Θεσσαλονίκη, το 2014».

3/10/2019
Πέθανε στα 80 του ο Karel Gott, ο πιο αγαπημένος και πιο επιτυχημένος τσεχοσλοβάκος (τσέχος) τραγουδιστής. Με τεράστια καριέρα στην πατρίδα του (ήδη από τα σίξτις) και αγαπητός σε όλες σχεδόν τις κομμουνιστικές χώρες, ο Gott κατόρθωσε να κάνει το ίδιο μεγάλη καριέρα και στη Δυτική Γερμανία όπως και στην Αυστρία, χώρες στις οποίες το «κρουνερίστικο» στυλ ήταν πάντοτε αγαπητό – ακόμη περισσότερο, δε, όταν ανακατεύτηκε με την ποπ διαμορφώνοντας ένα νέο είδος λαϊκού τραγουδιού, το γνωστό μας schlager. 
Ο Gott είχε τραγουδήσει και στην Ελλάδα, καθώς είχε διαγωνιστεί στην 3η Ολυμπιάδα Τραγουδιού (10 Ιουλίου 1970) στο Παναθηναϊκό Στάδιο με το “Hej, hej, baby”, δίχως να καταφέρει να διακριθεί...
[ακούστε πώς λέει και την Ντιλάιλα στα σχόλια]

2/10/2019
Ο κιθαρίστας Μπάμπης Παπαδόπουλος στο Documento:
«Κάποτε το ροκ αποτελούσε ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ και ήταν µουσική του ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΥ. Σήµερα δεν είναι έτσι. Εχει ενσωµατωθεί στους κανόνες της εµπορικής µουσικής και παίζει σε αυτό το πλαίσιο. ∆εν θεωρώ ότι υπάρχει πλέον κάποιο είδος που να θεωρείται πολύ διαφορετικό ή περιθωριακό, εκτός από τις ΑΝΤΕΡΓΚΡΑΟΥΝΤ µουσικές που ούτως ή άλλως δεν µπορούν να ακουστούν από όλους γιατί είναι πιο δύσκολες στο αυτί».
Εκτιμώ τον Μπάμπη Παπαδόπουλο σαν μουσικό. Έχει ιδέες, έχει ξεφύγει από τα ίδια και τα ίδια, δίνει άμεσες και ωραίες κιθαριστικές δουλειές κ.λπ. Δεν έχω ακούσει ακόμη το τελευταίο άλμπουμ του, το «Παραλογές του Άχρηστου», αλλά θα το ακούσω και θα γράψω γι’ αυτό.
Ο Παπαδόπουλος χρησιμοποιεί τη λέξη «ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ» με θετικό πρόσημο, αλλά αυτό δεν με βρίσκει σύμφωνο. Όταν αναφερόμαστε σε κοινωνικά θέματα η «ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ» έχει αρνητική έννοια, όχι θετική. Θα έπρεπε δηλαδή να πει πως «κάποτε το ροκ αποτελούσε ΔΡΑΣΗ». Οι λέξεις χάνουν το νόημά τους, όταν τις χρησιμοποιούμε «έτσι» κι «αλλιώς». Π.χ. εκείνος που θέλει την κατάργηση της απεργίας ΑΝΤΙΔΡΑ, ενώ εκείνος που απεργεί ΔΡΑ.
Όταν το ροκ ΔΡΟΥΣΕ, συμβαδίζοντας με τους αγώνες των νέων (το 1968 π.χ.) δεν ήταν μουσική του ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΥ, ήταν μουσική του ΠΡΟΣΚΗΝΙΟΥ. Ούτε οι ΑΝΤΕΡΓΚΡΑΟΥΝΤ μουσικές είναι εκείνες που είναι οι πιο δύσκολες στο αυτί.
Μετά από 50 χρόνια παρατηρώ πως ακόμη δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε, για μερικά πολύ βασικά θέματα που σχετίζονται με την κοινωνία και την κουλτούρα και αυτό δεν είναι καλό... γενικότερα.

1/10/2019
Βγαίνει ταινία για τον Αποστάτη, στα τέλη του Οκτώβρη, στις αίθουσες!! Άλλοι, για να βρουν αίθουσα για την ταινία τους κάνουν τάμα στην Τήνο...
Έχετε το νου σας, πάντως, μόλις σκάσει στο imdb, να πάμε να την θάψουμε – πριν τη δούμε εννοείται (γέλια).

30/9/2019
Κάθισα χθες, αργά τη νύχτα, και είδα από σύμπτωση, μετά από 20-25 χρόνια, την ταινία Πανικός του Σταύρου Τσιώλη από το 1969.
Έπαθα πλάκα, όπως λέμε, από τη ροή της, τη διαχείριση του σασπένς, την εκφραστική λιτότητα, τις επιμέρους τεχνικές αρετές της, τη φωτογραφία του Γιώργου Αρβανίτη, τη χρήση της μουσικής του Καπνίση, τις ωραίες ερμηνείες (ακόμη και ο πιτσιρίκος είναι εκπληκτικός!), όλα δείγματα του ταλέντου ενός πολύ μεγάλου σκηνοθέτη, που θα μπορούσε να αφήσει «εποχή» στις ταινίες κοινωνικής περιπέτειας, στην Ελλάδα, αλλά προτίμησε αντί γι’ αυτό, να «βρει τον εαυτό του», μέσα από το cinema povera (του οποίου δεν είμαι φαν - εκτός αν πρόκειται για τον Τορνέ ας πούμε), αφήνοντας ορφανό ένα είδος κινηματογραφικό, στο οποίο θα μπορούσε να διαπρέψει πανευρωπαϊκώς (για να μην το πάω πιο πέρα).  
Ο αείμνηστος Σταύρος Τσιώλης και τον Ζαν Πιέρ Μελβίλ ακόμη θα τον είχε στο τσεπάκι του, αν είχε τα σωστά σενάρια στα χέρια του. Υποκλίνομαι!

15 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb για τον "Πανικό" του Σταύρου Τσιώλη...

    Mike Beles
    Δεν συμφωνω για τον Τσιωλη...Οι ταινιες του μετα το 1990 είναι καταπληκτικες...Από το ΕΡΩΤΑΣ ΣΤΗ ΧΟΥΡΜΑΔΙΑ...ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΗΝ ΚΛΑΙΤΕ --- Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΧΟΥΡΣΙΤ ΠΑΣΑ....ΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ----ΦΤΑΣΑΜΕ....τις ανακαλυψα στο YouTube......και τις εχω δει από 10 φορες...

    Makis Kyrilis
    Ταινιάρα με τα όλα της αλλά και εξορισμένη εδώ και χρόνια από τα κανάλια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb για την ταινία για τον Μητσοτάκη...

    Antonis Boskoitis
    Ποια ταινία;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Αυτή της φωτογραφίας.
    Έχει και μουσική από το Earth του Παπαθανασίου (και το Soil Festivities) λέει... Αν είναι δυνατόν!!

    Antonis Boskoitis
    Α, οκ. Δεν είμαστε καλά, τι άλλο θα δούμε.. Εποχές Τζέιμς Πάρις ζούμε..

    Theodoulos Paraskevaides
    ΓΙΑΤΙ ΠΑΡΑΞΕΝΕΥΕΣΑΙ ΦΩΝΤΑ ΜΟΥ,ΜΕΓΑΣ Ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ,ΑΛΛΑ ΞΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ ΤΟΥ???!!!!...ΓΙΑ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗ ΠΑΝΤΩΣ, ΔΕΝ ΤΟ ΚΟΒΩ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΣΗ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν είναι θέμα πεποιθήσεων. Δεν ξέρω αν ρωτήθηκε και αν έδωσε άδεια. Εμένα μου φαίνεται περίεργο αυτό.

    Antonis Boskoitis
    Ούτε εγώ ξέρω, αλλά εικάζω ότι δεν υπάρχει ούτε μία στο εκατομμύριο να ΜΗΝ έδωσε άδεια. Κι όχι μόνο έδωσε, αλλά λογικά θα τα πήρε και χοντρά και καλά θα έκανε

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Τι χοντρά να πήρε; Έχει ανάγκη ο Βαγγέλης από φράγκα; Αν την έδωσε την άδεια το πιο πιθανό είναι να την έδωσε τζάμπα. Αλλά εμένα δεν μου κάθεται καλά αυτό.

    Antonis Boskoitis
    για να το λέω κάτι παραπάνω θα ξέρω λόγω του κιν/φικού συναφιού. Εμείς για να πάρουμε ένα μονόλεπτο θέμα του απ' το Ελ Γκρέκο του Σμαραγδή για το συλλεκτικό CD της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, ενάμισι μήνα μιλάγαμε με το δικηγόρο του.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν αντιλέγω. Ο Βαγγέλης δεν αφήνει τίποτα χωρίς άδεια. Εδώ δεν αφήνει να βγουν τα ακυκλοφόρητα των Forminx. Αλλά το ότι βάζει μουσικές σε ταινία-βιογραφία συγκεκριμένου πολιτικού με παραξενεύει. Δεν ξέρω αν το έχει ξανακάνει.

    Antonis Boskoitis
    Ναι, κι εγώ έτσι νομίζω, αλλά δεν με εκπλήσσει η συγκεκριμένη επιλογή του

    Theodoulos Paraskevaides
    ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ....ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΛΕΦΤΑ,ΓΙΑ ΑΔΕΙΑ,ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΚΛΠ....ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ,ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ Α 'Η Β ΤΡΟΠΟ ΩΣ ΣΥΜΠΑΘΩΝ ΤΗ ΝΔ,ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ,ΝΑ ΕΓΙΝΕ ΕΝ ΓΝΩΣΕΙ ΤΟΥ Η ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΟΥ???!!!...ΠΑΝΤΩΣ ΕΞ ΑΝΤΙΑΣΤΟΛΗΣ ΣΥΝΑΓΕΤΑΙ ΟΤΙ ΑΝ ΗΤΑΝ ΑΡΙΣΤΕΡΩΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΩΝ ΟΥΤΕ Ο ΙΔΙΟΣ ΘΑ ΗΘΕΛΕ,ΟΥΤΕ ΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Antonis Boskoitis
      Νταξ, ντοκιμαντέρ του Ιδρύματος Κ. Μητσοτάκης...Ποιος θα πάει να το δει; Φαντάζομαι δε θα βλέπεται ως τάχα μου κιν/φικό...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ναι, αλλά λέει ότι θα προβληθεί στις αίθουσες. Γενικά, υπάρχει μαρκάρισμα από την οικογένεια. Πριν λίγες μέρες το φιάσκο της μετονομασίας του Ευαγγελισμού, τώρα η ταινία... Θα έχουμε και συνέχεια.

      Antonis Boskoitis
      ρε συ εδώ η Παπαλιού, αν τα λέω σωστά, έκανε ταινία το βίο Αγίας. Και τον καημένο τον Ρετσίλα τον λέγανε καλτ και τον έφτυναν κάποτε

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ο Ρετσίλας είχε κάνει τους Σατανάδες της Νύχτας, δυνατή ταινία για την εποχή (η ιστορία του Βασίλη Λυμπέρη, που είχε κάψει τα παιδιά του - ήταν ο τελευταίος που εκτελέστηκε).

      Antonis Boskoitis
      I know

      Ferris Costas
      Κάτω τα χέρια από τον φίλο και μαθητή μου Μάριο Ρετσίλα! �� Έχει κάνει κι άλλες καλές ταινίες. Εξ άλλου, κάποιαν Αγία (δε θυμάμαι τώρα ποιά) έκανα κι εγώ! Αν θυμάμαι η αμοιβή του σκηνοθέτη τότε ήταν 5.000 δρχ. ��

      Antonis Boskoitis
      αγαπάμε Ρετσίλα, εννοείται. Μ' αρέσει που δεν θυμάσαι ποιαν Αγία έκανες. Για πες! Άλλα τα χρόνια τα δικά σας. Σημερα το να κάνεις βίους Αγίων παραείναι ύποπτο, δε νομίζεις;

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Έχει κάνει και την Σεξομανία με την Μαρία Ιωαννίδου, που έχει και ψυχανάλυση μέσα... ��

      Antonis Boskoitis
      υπάρχει αυτό, λες, στο YouTube;

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Δεν ξέρω.

      Ferris Costas
      Μα και τότε, όχι απλά ύποπτο ήταν, αλλά μία αγγλικανική (νομίζω) εκκλησία χρηματοδοτούσε, κάποιοι τραγανίζανε τα χοντρά, κι εμάς μας έδιναν ψίχουλα. Ένα Σαββατοκύριακο ήταν το γύρισμα.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Εν τω μεταξύ άμα δεις στο imdb ο Ρετσίλας έχει κάνει ένα κάρο Αγίους!

      Antonis Boskoitis
      μάλιστα...κάποιοι μονίμως θα τραγανίζουν τα χοντρά, φίλε μου.

      Eleni Founti
      Παγκόσμια πρωτοτυπία στο μεταξύ η καταχώρηση ταινίας χωρίς αναφορά στον σκηνοθέτη.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Κάποιος Βαγγέλης Ευθυμίου είναι ο σκηνοθέτης. Αυτός μάλλον... https://www.imdb.com/name/nm3373348/
      Vangelis Efthymiou – IMDb

      Eleni Founti
      Δεν τον αναφέρουν ούτε στο τρέιλερ στο μεταξύ. Το βρίσκω προσβλητικό για τον σκηνοθέτη. Προφανώς δεν το σκέφτηκαν. Αρκεί να ειπωθεί ότι είναι ταινία για τον Μητσοτάκη γυρισμένη από το Ίδρυμα Μητσοτάκη.
      https://www.youtube.com/watch?v=Fi504SnCjdA
      Ορεινές Συμφωνίες | Trailer

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      (η αφίσα της ταινίας)

      Eleni Founti
      Ναι ευχαριστώ. Το βρήκα στο μεταξύ (πάλι καλά).

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      "Στις 31 Οκτωβρίου στους κινηματογράφους από την Feelgood"... ��

      Antonis Boskoitis
      παιδιά, μη σας παραξενεύει. Αυτές οι δουλειές κλείνονται με βάση τα χρήματα. Χέστηκε ο Ευθυμίου να βάλουν το όνομα του άμα τα τσέπωσε εν μέσω κρίσης. Συγγνώμη που μιλάω κυνικά, αλλά σιγά μην έπαιζε ρόλο ο δημιουργός σε ένα ντοκιμαντέρ για τον Μητσοτάκη

      Διαγραφή
    2. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Το έχουν το όνομά του στη μακρόστενη αφίσα, που δείχνω παραπάνω. Και στο ίδιο μέγεθος μ' εκείνο του Μητσοτάκη.

      Antonis Boskoitis
      πάντως, στα sites δεν υπάρχει και όλοι από κει ενημερώνονται

      Koma Gaeshi
      Μη γελιέστε ...ο σκηνοθέτης είναι ο ίδιος ο Μητσοτάκης ... κυκλοφορεί ανάμεσά μας και πάλι

      Vagelis Skiadas
      Πάντως σίγουρα έχει happy end η ταινία....

      Γιώργος Χαρωνίτης
      Μπορεί να έχει ενδιαφέρον! Ο Γαβράς σκηνοθετεί;

      George Chatzakis
      Θα το κάνει επάγγελμα να Αγιοποιει! Μετά τον Βαρουφακη, γιατί όχι ο Μητσοτάκης?��

      Theodoulos Paraskevaides
      ΚΑΛΑ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝΕ ΚΑΜΜΙΑ ΝΤΡΟΠΗ ΠΙΑ!!!!..

      Panos Poul
      Φοβερη ταινια. Απιστευτη. Χαχαχα

      Γιώργος Γιαννόπουλος
      Monty python

      Kyriakos Katsaras
      Αρχιαποστάτη θες να πείς..

      Διαγραφή
  3. Σχόλια από το fb σχετικά με τα λόγια του Μπάμπη Παπαδόπουλου στο Documento...

    Βασίλης Καμπούρης
    Συμφωνω και με το θέμα (αυτα που είπε ο παπαδόπουλος ) και με την αντίδραση.(τα σχετικά με τη χρήση των όρων Τους φτιάξαμε για να συνεννοούμαστε σε έννοιες βασικού ή και υψηλού επιπέδου δεν είναι επιβολή της εξουσίας "για τη ρούφηξη του αιμάτου του λαού" (sic)

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Το ότι το ροκ "Εχει ενσωµατωθεί στους κανόνες της εµπορικής µουσικής και παίζει σε αυτό το πλαίσιο" δεν έγινε... πέρυσι, έχει γίνει εδώ και δεκαετίες. Τα υπόλοιπα για τους "όρους" που λες δεν τα καταλαβαίνω ακριβώς.

    Βασίλης Καμπούρης
    Ναι αλλα συμφωνω με το οτι εστω αναφερεται η ενσωματωση.Οσον αφορα τους όρους λέω πως η δική σου αντιδραση στα λεγόμενα είναι η κριτική της χρήσης της λέξης αντίδραση.Συμφωνω πως επρεπε να κριτικαριστεί τοποθετείται λαθος απο τον Μπ Π. Το οτι η ορθη χρήση των όρων είναι απαραίτητη το ορίζει η αναγκη μας να συνεννοηθούμε και όχι η επιβολή κάποιας εξουσιας όπως λεει σε αρκετα της τραπεζάκια η πιατσα Αυτο είναι απλως δική μου υπογράμμιση για να βγαλω το αχτι μου μιας και όπου αναφερω πως καλο ειναι να χρησιμοποιουμε τους ορους κατα το δυνατον σωστα (οχι τυπολατρικα αλλα σωστα κατα το δυνατον) για να συνεννοούμαστε ακουω πως αυτα τα θελει η εξουσια.Η φραση εντος εισαγωγικών είναι χαριτωμενιά απο κάποια ελληνική ταινία νομίζω το Ξύπνα Βασίλη (τσουπ να μαι χαχαχα)

    Konstantinos Zachopoulos
    Το ροκ είναι εμπορικό ήδη από το 1954-55, αν δεν απατώμαι

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Εννοεί πως μετά από κάποια στιγμή (εγώ λέω από το 1973 και μετά) το ροκ έπαψε να επηρεάζει τη νεολαία ως κομμάτι της αντικουλτούρας, υποκύπτοντας σταδιακά στον νεο-συντηρητισμό. Ήταν πια μόνον εμπόριο.

    Konstantinos Zachopoulos
    Το καταλαβαίνω, απλώς υπάρχει μια συνέχεια. Αν δεν είχαν προϋπάρξει όσα προϋπήρξαν, δεν θα υπήρχε ροκ ούτε της αντικουλτούρας ούτε του νεο-συντηρητισμού

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Μα η σπίθα που άναψαν ο Elvis και ο Chuck Berry (για να πούμε δύο μόνο) έγινε αμέσως πυρκαγιά.

    Konstantinos Zachopoulos
    Εγώ πάω λιγάκι πιο πίσω. Το Rock around the clock και το Shake, rattle and roll (αλλά και το Crazy man crazy του '53) στις εκτελέσεις του Bill Haley κυκλοφόρησαν το 1954. Και ξέρουμε τι χαμός έγινε

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ο χαμός έγινε από την Ζούγκλα του Μαυροπίνακος και μετά. Και ήταν παγκόσμιος.
    Και φυσικά ο χαμός έγινε επειδή η Αμερική είχε κερδίσει τον πόλεμο, έχοντας βάσεις σε όλο τον "ελεύθερο κόσμο". Οι στρατιωτικές βάσεις με τα ραδιόφωνά τους, η Φωνή της Αμερικής και το σινεμά έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη διάδοση του ροκ εν ρολ. Στην Ελλάδα π.χ. ο πολύς κόσμος έμαθε το ροκ από τη Θεία από το Σικάγο.

    Konstantinos Zachopoulos
    Oπου μάλιστα δεν χόρευαν rock'n'roll. Κάτι σαν swing-charleston ηταν ��

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ο άνθρωπος που έμαθε την Ελλάδα να χορεύει ροκ εντ ρολ https://www.lifo.gr/now/culture/127266
      Πέθανε ο ηθοποιός και τραγουδιστής Θεόδωρος Δημήτριεφ

      Konstantinos Zachopoulos
      Νόμιζα πως είχε πεθάνει πολύ πιο πριν

      Lampros Papalexis
      Ο καθένας ερμηνεύει τις λέξεις με τη δική του αντίληψη και φτιάχνει μια γλώσσα που την ακουει και κυρίως την καταλαβαίνει μόνο ο ίδιος

      Dimitris Zouzoulas
      Η αντίδραση έχει συγκεκριμένο εννοιολογικό περιεχόμενο από το 19ο αιώνα. Αν ο Παπαδόπουλος ή ο περιπτεράς της γειτονιάς τη χρησιμοποιούν με δική τους πλαισιωση είναι δικό τους πρόβλημα, όχι πρόβλημα της έννοιας.

      George Dedes
      Αυτό ήταν το καλό..."Όταν το ροκ ΔΡΟΥΣΕ, συμβαδίζοντας με τους αγώνες των νέων (το 1968 π.χ.) δεν ήταν μουσική του ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΥ, ήταν μουσική του ΠΡΟΣΚΗΝΙΟΥ"

      Αντρέας Μπικουβαράκης
      Στην πολιτική ορολογία αντίδραση είναι αυτό που σχετίζεται με την οπισθοδρόμηση. Αντιδραστική είναι η Εκκλησία της Ελλάδος π.χ. ή το κόμμα της ΝΔ.
      Το ροκ όταν ξεκινούσε (όπως και οι περισσότερες από τις υποκουλτούρες/subcultures) σαφώς και ΔΕΝ ήταν αντιδραστικό. Το τι είναι τώρα είναι άλλη συζήτηση.

      Vangelis Goumas
      Αυτο που λεει για σημερα,ισχυει απ' τις αρχες του 70 ,μολις το σταρ συστεμ αναγνωρισε τη δυναμη στο κοινο του ροκ και το εκμεταλλευτηκε για χρημα,γιατι συζηταμε ακομα για τετοια θεματα;υπαρχει καποια εναλλακτικη εδω και 50 χρονια και δεν την εχουμε παρει ειδηση;

      Spyros Zoupanos
      Θα συμφωνήσω απόλυτα με την ανάλυση! Σοφόν το ( εννοιολογικόν ) σαφές!

      Kwstas Agas
      Την πιο εύστοχη ατάκα την έχω ακούσει από τον Λου Ριντ σε ένα ντοκιμαντέρ για τη ροκ μουσική: "όταν οι δίσκοι σου πουλάνε, τότε, αναγκαστικά, γίνεσαι μέρος του συστήματος" ....

      Βασίλης Καπετανίδης
      Την άποψή του, σε μια συνέντευξη, λέει. Και ναι, μετά από 50 χρόνια, οι Δημιουργοί λένε ότι θέλουνε, όπως και οι Κριτικοί. Οι μεν μιλάνε "εκ των έσω" (στην πράξη, παίζοντας, κάνοντας έργο) ή άλλοι, απ' έξω, ανατρέχοντας στην Ιστορία και τα Πεπραγμένα ("διαβάζοντας" την ιστορία). Άλλο εννοεί. Κοινωνιολογικά μιλάει. Και με βάση τις εμπειρίες του στην Ελλάδα.
      ναι, και οι "ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ" (το συγκρότημα), να λεγότανε "ΔΡΑΣΗ".

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Και το "Αντίδραση" σαν ονομασία συγκροτήματος χαζή είναι.

      Διαγραφή
  4. Σχόλιο στο ποστ για τον Karel Gott...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=wmkGVxU-ISE
    Karel Gott - Čas růží (Delilah)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb για την συνέντευξη σε σχέση με τα ναρκωτικά...

    Thodoris Rammos
    Αν διάβασα την συνέντευξη προσεκτικά, οι ερωτήσεις για τα ναρκωτικά έπονται των απαντήσεων του. Ήθελε να τα πει και τον σιγοντάριζε. Κακή συνέντευξη κυρίως από την μεριά του μουσικού.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Οι μουσικοί, οι συνεντευξιαζόμενοι γενικά, δεν είναι υπεύθυνοι γι' αυτά που θα βγουν μπροστά σε μια συνέντευξη, υπεύθυνοι είναι οι δημοσιογράφοι. Κύριε (οφείλει να πει ο δημοσιογράφος) άμα αρχίσεις να λες μαλακίες σε κόβω... Έβγα και πες τα μόνος σου.

    Thodoris Rammos
    Δεν μπορώ να διαφωνήσω σ' αυτό που λες.

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Διάβασε κανένα "λεξικό" της πιάτσας, πριν πάρει τη συνέντευξη? Κάτι τέτοια γινόντουσαν στα 80ς με δημοσιογράφους της σχολής λιάνη/χαρδαβέλλα.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Την έχουνε δει όλοι Χάντερ Τόμσον.

    Antonis Boskoitis
    ε, πες και που θα το βρούμε, τώρα σε πιάσανε οι αβρότητες; :P

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Για το σασπένς...
    https://www.athensvoice.gr/.../583720_nightstalker...
    Nightstalker: Αληθινές ροκ ιστορίες και ψευδαισθήσεις

    George Ioakeimidis
    Κάποτε ρώτησε μια χαριτόβρυτος δημοσιογράφος τον Κηθ Ρίτσαρντ: Ειναι αλήθεια οτι είχατε πρόβλημα με τα ναρκωτικά?
    Και απαντά ο Κηθ:Με την αστυνομία ειχα πρόβλημα, όχι με τα ναρκωτικά!

    Win Berry
    Υπάρχει και ακόμα μεγαλύτερη ατάκα, που νομίζω είχε πει ο Τζάγκερ σε ερώτηση του στυλ "έχετε πάρει ποτέ ναρκωτικά;". "Ποτέ", είπε.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Το καλύτερο που έχει πει ο Τζάγκερ είναι τούτο. Τον ρώτησαν κάποτε, παλιά, τι μηνύματα κουβαλάνε τα τραγούδια του και είχε πει... άμα είναι να στείλω μήνυμα πάω στο ταχυδρομείο.

    Εύα Ζευγουλά
    μολις τον αγαπησα <3

    Nick Zarago
    σιγά μωρέ τώρα, απλά ο προχωρημένος δημοσιογράφος ξαναζεί κάτι τριπάκια που είχε φάει καμιά δεκαετία πριν...

    Spyros Diastimikos
    Κανα ντονερά θα ρωτάει... δεν πάει παραπέρα πιο θεματική ηλιθιότητα.

    George Katsipoulakis
    Νομίζω ότι οι απαντήσεις, συναγωνίζονται σε γελοιοτητα τις ερωτήσεις

    Εύα Ζευγουλά
    σε μια γελοια ερωτηση δεν απαντας με σοβαροτητα...ή τρολαρεις ανεξελεγκτα ή σηκωνεσαι και φευγεις ή παιζεις ξυλο....και σορρυ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ για την Όλγα Μπακομάρου και το ΦΑΝΤΑΖΙΟ...

    Γιώργος Χαρωνίτης
    Σωστός! Τα κείμενα της Μπακομάρου στο "Φαντάζιο" μπορεί να μην αποτελούσαν "φάρο" για μας, ήταν όμως κάποιο ΚΑΛΟ φως! [Με τον Mal και τους Primitives!]

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Είχε τραγουδήσει και στα ελληνικά ο Μαλ. Το «Καλοκαίρι» το 1971...

    Γιώργος Χαρωνίτης
    Νομίζω πως το θυμάμαι! Κάπως αμυδρά είναι η αλήθεια.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Λείπει ένα άρθρο για τον Μαλ (και την Ελλάδα) και κάποια στιγμή θα το κάνω, γιατί έχω αρκετό υλικό (και έντυπο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σχόλια από το fb περί Ginger Baker...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    O Ginger Baker στο Λάγκος, στη Νιγηρία, με τους Blo, στις αρχές των σέβεντις.
    Η μουσική ήταν πολύ μπροστά κάποτε, από πολλές πλευρές και όχι μόνο αισθητικά, και δύσκολα θα ξαναφθάσει εκεί...
    Απίστευτο jam εδώ...
    https://www.youtube.com/watch?v=8YKBUbzQjNg

    Takis Psaltis
    το είχα πρωτοδει σε ένα documentaire της ερτ γύρω αρχές 80 και μου έχει μείνει ανεξίτηλο από τότε..... λογικά πρέπει να είναι τα sessions με το Fela Kuti !!!

    Ηλίας Ηλιάδης
    Τον είχαν εντυπωσιάσει οι Blo και η μουσική σκηνή της Νιγηρίας ,τόσο,όσπου έφτιαξε ένα στούντιο στην Νιγηρία

    Eleni Founti
    Επιτέλους μια αναφορά και στην τζαζ περίοδο του Baker. Με μεγάλη μου έκπληξη βλέπω ότι πάρα πολύς κόσμος αγνοεί τι έχει κάνει μετά τους Cream. Πολύ μεγάλη απώλεια όπως και να 'χει.

    Νίκος Βουρεκάς
    Στις ρυθμίσεις του video οι υπότιτλοι είναι και στα αγγλικά.
    https://www.youtube.com/watch?v=josXy65dQI8&t=4820s
    Beware.of.Mr.Baker.2012.iNTERNAL.DVDRip.x264-REGRET[rarbg]

    Antreas Prentanos
    Αυτό θα δω και 'γω τώρα!

    Akis Ladikos
    R.I.P...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Mike Hatziarseniou
      Φίλε μου και ας μου επιτραπεί το σχόλιο, ήταν ο κορυφαίος μέχρι τον επόμενο αλλά θεωρώ πως η σύγκριση είναι άνευ νοήματος σε τέτοιες περιπτώσεις γιατί περί ορέξεως ξέρεις τι λέμε. Ήταν πολύ μπροστά όμως γενικά

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Εγώ δεν έγραψα για "ορέξεις". Αιτιολόγησα αυτό που έγραψα. Άνευ νοήματος είναι μάλλον το σχόλιό σου.

      Mike Hatziarseniou
      Για τη σύγκριση έγραψα. Δεν καταλαβαίνω τον εκνευρισμό

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Η σύγκριση περιλαμβάνει όλα όσα έγραψα. Και όσο κι αν ψάξω από κει και πέρα δεν βρίσκω άλλον για να βάλω δίπλα του. Άμα εσύ βρίσκεις ok...
      Θέλω να πω πως εγώ εδώ δεν εξέφρασα το γούστο μου. Έβγαλα ένα συμπέρασμα, το οποίον αιτιολόγησα.

      Stylianos Gabriel
      Αν μου επιτρέπεται να κάνω ένα σχόλιο:'Οντως ο Baker ήταν ενας άρτιος τεχνικά drummer με έντονη προσωπικότητα και πολυ open τρόπο παιξίματος εξ αιτίας ισως των jazz και world(ήδη απο τότε) επιρροών του που επηρέασε τα μαλα τη rock ρυθμολογία στα 60's και στα 70's.Στα μέσα του 80 τον είχα δει στο Αν όταν είχε έρθει με έναν Κύπριο Hendrix style κιθαρίστα(του οποίου μου διαφεύγει τ'όνομα τώρα) και τζάμαρε με πολλούς Έλληνες μουσικούς μιάς και έπαιζε εκεί για καμμιά εβδομάδα,Είναι μέσα στούς 4-5 σπουδαίους british
      rock drummers αλλα ο κορυφαίος για εμένα είναι ο John Henry Bonham,αυτός δηλαδή που άλλαξε την αίσθηση στο heavy rock drumming και απο εκτελεστικής πλευράς και απο ηχητικής.

      Διαγραφή
    2. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ο Μιτζαρόλι ήταν ο κιθαρίστας.
      Και αυτά τα λέει ο Bonham...
      When I first started, Ginger was a big image in Britain. He was a star in his own right. In the old big band era, a drummer was a backing musician and nothing else. In the early American bands, the drummer played almost unnoticed with brushes, always in the background. Gene Krupa was the first big band drummer to be really noticed. He came right out into the front and he played drums much louder than they had ever been played before. And much better. People hadn't taken much notice of drums until Krupa came along. Ginger was responsible for the same sort of thing in rock. Rock music had been around for a few years before Baker, but he was the first to come out with this "new" attitude--that a drummer could be a forward part of a rock band...not something that was stuck in the background and forgotten about. I don't think anyone can ever put Ginger Baker down. Of course, every drummer has his own idea of just when Baker was at his absolute peak...I thought he was just fantastic when he played with the Graham Bond Organization. It's really a pity that American and Japanese audiences didn't see that band because it really was a fantastic line-up consisting of Jack Bruce, Graham Bond and Ginger Baker. Personally I think Ginger Baker was more into Jazz than rock...he definitely did play with jazz influence. He was always doing things in 5/4 and 3/4 tempos which are associated with jazz. Unfortunately he's always been a very weird sort of bloke. You couldn't really get to know him--he just wouldn't allow it. Ginger's thing as a drummer was that he was always himself. It was pointless for anyone to try to do what he was doing. And Eric Clapton was the same in the guitar field.

      Petros Kozakos
      Άψογη τεχνική, χωρίς μουσικές παρωπίδες, ανοιχτοί αισθητικοί ορίζοντες ...
      Αυτοπειθαρχία, ανοιχτή καρδιά, αγάπη είναι η προϋποθέσεις μίας αρμονικής προσωπικότητας.

      Theodore Triantafillou
      Απλησίαστος Φώντα. Όποιος έχει πάρει στοιχειωδώς μυρωδιά στο ευρύτερο "ροκ" δεν τον ξενίζει τίποτα σε αυτό που εγραψες

      Fanis Kilintireas
      ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ Ο ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΑΣ ΤΟΝ ΑΚΟΥΣΟΥΝ ΣΤΟ ΔΙΠΛΟ LIVE ΣΤΟ FILLMORE EAST ΜΕ ΤΟΥΣ CREAM!!!!KAI ΑΠΟ ΦΑΤΣΑ ΤΥΦΛΑ ΝΑΧΕΙ Ο ΚΙΘ ΡΙΤΣΑΡΝΤ..ΧΑΧΑΧΑ!!!��������������

      Vangelis Goumas
      Ηταν σημαντικος για την εποχη του και αφησε κληρονομια στις γενιες μετα,δεν ξερω για μεγαλυτερος.
      Πρωτοπορος την δεκαετια του 60 ,ουσιαστικα απ τους πρωτους που δομησαν πραγματικα το μοντερνο ροκ μετα το ροκ ν ρολ των 50',.
      Επηρρεασε ολοκληρη γενια,ο πρωτος που επαιξε δικασσες στο ροκ κ μαζι με τους cream ,και ολη τη σκηνη του ηλεκτρικου μπλουζ στη βρετανια, ηταν οι πατερες αυτου που βγηκε ως χαρντ ροκ κ μας χαρισε σπουδαια γκρουπ στα 70's. Απο κει κ περα οντως πειραματιστηκε σε αβανγκαρντ μονοπατια οχι τοσο mainstream κ εμπορικα αλλα παντα σπουδαια.
      Αληταμπουρας μεγαλος, συμμοριτης ως νεος,αλλα οριτζιναλ παντα και ευθυς.
      Δεν ξαναβγαινουν τετοιοι δυστυχως και αν βγουν δεν θα τους μαθουμε ποτε με τον ευνουχισμο των εταιρειων,του μαρκετινγκ και του συστηματος της εποχης.R.I.P.

      Διαγραφή
  8. O JOHN BONHAM ΠΑΝΤΩΣ ΕΙΧΕ ΤΠΟΘΕΤΗΣΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΒΡΕΤΤΑΝΟΥΣ DRUMMERS TON Barriemore Barlow ΤΩΝ TULL...ΟΙ CREAM EIXAN 2 ΔΙΑΦΟREΤΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ..ΤΟ STUDIO ΚΑΙ LIVE..ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΗΤΑΝ ΠΟΥ ΞΕΝΙΣΕ ΣΤΟΝ CLAPTON ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ OTAN ΑΚΟΥΣΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ THE BAND...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Με τους Ginger Baker Airforce παίζει ο Grahame Bond σαξοφωνο; Γιατί έτσι μου μοιάζει ο δεύτερος σαξοφωνίστας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή