11/12/2024
Ο μεγάλος αιγυπτιώτης συνθέτης του ελληνικού κινηματογράφου («Ένα βότσαλο στη λίμνη», «Δεσπονίς ετών 39», «Κυριακάτικο ξύπνημα» κ.λπ.) και βεβαίως του αιγυπτιακού (“Doa al karawan”, “El rajul el thani” κ.λπ.) Andre Ryder ή Ανδρέας Αναγνώστης αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση για τις “Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου» [LiFO Books, 2024].
Ο μεγάλος αιγυπτιώτης συνθέτης του ελληνικού κινηματογράφου («Ένα βότσαλο στη λίμνη», «Δεσπονίς ετών 39», «Κυριακάτικο ξύπνημα» κ.λπ.) και βεβαίως του αιγυπτιακού (“Doa al karawan”, “El rajul el thani” κ.λπ.) Andre Ryder ή Ανδρέας Αναγνώστης αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση για τις “Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου» [LiFO Books, 2024].
O Ryder είχε έρθει στην Ελλάδα, για να συμμετάσχει, εκπροσωπώντας την Αίγυπτο
στις δύο πρώτες Ολυμπιάδες Τραγουδιού της Αθήνας, το 1968-69, και για όλα αυτά,
και για άλλα πολλά, γράφω στο βιβλίο...
10/12/2024
Ο Ντέμης Ρούσσος είχε δώσει συναυλίες στη Συρία -στη Δαμασκό, στο Χαλέπι, ίσως και αλλού- το 1977, επί... μπρούταλ ντικτέιτορ πατέρα. Υπάρχει και κλιπ στα σχόλια...
[δίπλα του αριστερά είναι ο Νότης Λαλαΐτης των Idols, που ήταν τότε στο συγκρότημά του]
Ο Ντέμης Ρούσσος είχε δώσει συναυλίες στη Συρία -στη Δαμασκό, στο Χαλέπι, ίσως και αλλού- το 1977, επί... μπρούταλ ντικτέιτορ πατέρα. Υπάρχει και κλιπ στα σχόλια...
[δίπλα του αριστερά είναι ο Νότης Λαλαΐτης των Idols, που ήταν τότε στο συγκρότημά του]
10/12/2024
"Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου" [LiFO Books, 2024] σε όλα τα βιβλιοπωλεία...
9/12/2024
"Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου" [LiFO Books, 2024] σε όλα τα βιβλιοπωλεία...
Μυθικό βρετανικό γκρουπ. Οι Mabel
Greer's Toyshop υπήρξαν ο πρόδρομος των Yes, ήταν κομμάτι της λονδρέζικης
ψυχεδελικής σκηνής στο τέλος των σίξτις, αλλά θα κατόρθωναν να ηχογραφήσουν για
πρώτη φορά στην δεκαετία του 2010, όταν έδωσαν δύο CD και κάτι ψιλά. Πολύ
συγκινητικά τα κομμάτια τους. Πολύ τα γουστάρω. Γέροι άνθρωποι, σχεδόν χαμένοι,
και να συνθέτουν και να παίζουν τόσο ωραία; Μπράβο τους! Τραγουδάρα... από το
2017.
https://www.youtube.com/watch?v=UfYJ6-9duTE
https://www.youtube.com/watch?v=UfYJ6-9duTE
9/12/2024
Θες να διαβάσεις για την... πρώτη ελληνική ταινία της ΕΟΚ, στην οποία είχε γράψει μουσική ο Brian Eno; Ανοίγεις τις "Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου" [LiFO Books, 2024]... "Ένα ανελέητο παιχνίδι μέσα στην κόλαση της σύγχρονης κοινωνίας"...
8/12/2024
Θες να διαβάσεις για την... πρώτη ελληνική ταινία της ΕΟΚ, στην οποία είχε γράψει μουσική ο Brian Eno; Ανοίγεις τις "Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου" [LiFO Books, 2024]... "Ένα ανελέητο παιχνίδι μέσα στην κόλαση της σύγχρονης κοινωνίας"...
Η χαζή φράση «ο φόβος του τερματοφύλακα πριν από το πέναλτυ»
έχει νόημα μόνο για τους τερματοφύλακες που χτυπάνε πέναλτυ, και όχι για
κείνους που κάθονται κάτω από τα γκολπόστ. Αν φας ένα πέναλτυ δεν πρόκειται
κανείς να σου πει τίποτα, αλλά αν το αποκρούσεις γίνεσαι «ήρωας». Άρα φόβος δεν
υπάρχει. Φόβος υπάρχει μόνον αν χτυπάς εσύ ως τερματοφύλακας πέναλτυ, γιατί αν
το χάσεις... τότε δεν θα ξέρεις πού να κρυφτείς.
Ο Σαργκάνης αν και τερματοφύλακας, αναλάμβανε συχνά την ευθύνη να χτυπήσει πέναλτυ, έχοντας βάλει μάλιστα και κάμποσα γκολ. Ο γκολκήπερ που παίρνει τέτοιο ρίσκο, ενώ μπορεί κάλλιστα να το αποφύγει, δείχνει άνθρωπο ατρόμητο ή εν πάση περιπτώσει άνθρωπο, που είχε λογικοποιήσει το φόβο, αναλαμβάνοντας την πιο επικίνδυνη αποστολή. Να εκτελέσει ένα πέναλτυ, βάζοντας, όμως, απέναντι το είδωλό του. Γιατί ο Σαργκάνης, όταν εκτελούσε πέναλτυ ήταν σαν να «πυροβολούσε» τον εαυτό του.
Σίγουρα στον Νίκο Σαργκάνη δεν ταίριαζε ο φόβος. Εν ειρήνη.
Ο Σαργκάνης αν και τερματοφύλακας, αναλάμβανε συχνά την ευθύνη να χτυπήσει πέναλτυ, έχοντας βάλει μάλιστα και κάμποσα γκολ. Ο γκολκήπερ που παίρνει τέτοιο ρίσκο, ενώ μπορεί κάλλιστα να το αποφύγει, δείχνει άνθρωπο ατρόμητο ή εν πάση περιπτώσει άνθρωπο, που είχε λογικοποιήσει το φόβο, αναλαμβάνοντας την πιο επικίνδυνη αποστολή. Να εκτελέσει ένα πέναλτυ, βάζοντας, όμως, απέναντι το είδωλό του. Γιατί ο Σαργκάνης, όταν εκτελούσε πέναλτυ ήταν σαν να «πυροβολούσε» τον εαυτό του.
Σίγουρα στον Νίκο Σαργκάνη δεν ταίριαζε ο φόβος. Εν ειρήνη.
7/12/2024
Ο Nikos σε φάση post-Notis. Καλή ζεμπεκιά, για να φέρουν τις στροφές τους οι μεθυσμένοι 30άρηδες αυτές τις νύχτες των γιορτών. Να οδηγούνε οι στεγνοί, μετά, μόνο...
https://www.youtube.com/watch?v=ZqHf-UX-zRM
Ο Nikos σε φάση post-Notis. Καλή ζεμπεκιά, για να φέρουν τις στροφές τους οι μεθυσμένοι 30άρηδες αυτές τις νύχτες των γιορτών. Να οδηγούνε οι στεγνοί, μετά, μόνο...
https://www.youtube.com/watch?v=ZqHf-UX-zRM
7/12/2024
Σε διάφορα άρθρα ο Κώστας Γεωργουσόπουλος αποτελούσε αναφορά μου. Και σε μουσικά και σε άλλου είδους. Να όπως εδώ, όταν έγραψα για την παράσταση του Ελεύθερου Θεάτρου «... Και Συ Χτενίζεσαι» (1973).
Μέσα από τα κείμενά του υπήρξε δάσκαλος πολλών μας. Εν ειρήνη...
>>Και από την κριτική του Κώστα Γεωργουσόπουλου στην εφημερίδα «Το Βήμα» (30 Ιουν. 1973), έτσι όπως εκείνη θα αποτυπωνόταν και στο βιβλίο του «Κλειδιά και Κώδικες Θεάτρου / ΙΙ. Ελληνικό Θέατρο» [Βιβλιοπωλείον της «Εστίας» Ι.Δ. Κολλάρου & Σίας Α.Ε., 1984]:
«Κάποιος απρόσεκτος θεατής υπάρχει πιθανότητα να την πάθει στην επιθεώρηση του Άλσους. Θα βρει, ίσως, πολύ λίγη πολιτική σάτιρα και πολλά σκαμπρόζικα υπονοούμενα. Σίγουρα στο “... Και Συ Χτενίζεσαι” υπάρχει πολύ λιγότερη “πολιτική” σάτιρα απ’ όλες τις επιθεωρήσεις του εμπορικού κυκλώματος. Εδώ θα την έχει πάθει ο απρόσεκτος. Το Ελεύθερο Θέατρο τοποθετεί άλλη μια φορά σε σωστή βάση τη συζήτηση για το πολιτικό θέατρο. Τι είναι τάχα πολιτική σάτιρα; Επιφάνεια ή βάθος; Κάποιες αναφορές, έστω τολμηρές, σε επίκαιρα πολιτικά γεγονότα, κάποιοι χαρακτηρισμοί, τολμηροί έστω, που εκτονώνουν τους θεατές, κάνοντάς τους να βγάλουν το άχτι τους προσώρας; Ή μια βαθιά τομή στις κοινωνικές δομές και στις αιτίες που προκαλούν ορισμένα γεγονότα, έστω και αν δεν είναι καθαρά πολιτικά; Όλα τα νούμερα της επιθεώρησης του Άλσους καταφάσκουν στην δεύτερη άποψη. Όταν δεν μπορείς να τα πεις όλα και όταν δεν επιτρέπεται η σάτιρα να αγγίξει καίρια τα προβλήματα του τόπου και της στιγμής, δεν είναι τάχα υποκρισία να καμώνεσαι πως προσφέρεις σάτιρα, ενώ δεν λες τίποτα άλλο απ’ ό,τι σου επιτρέπεται να πεις; Τα νούμερα που παρακολουθήσαμε στο Παγκράτι είναι το ευρηματικότερο πολιτικό “άλλοθι” των τελευταίων χρόνων». <<
https://www.lifo.gr/culture/theatro/kai-sy-htenizesai-i-istoriki-theatriki-parastasi-toy-eleytheroy-theatroy-apo-1973
Σε διάφορα άρθρα ο Κώστας Γεωργουσόπουλος αποτελούσε αναφορά μου. Και σε μουσικά και σε άλλου είδους. Να όπως εδώ, όταν έγραψα για την παράσταση του Ελεύθερου Θεάτρου «... Και Συ Χτενίζεσαι» (1973).
Μέσα από τα κείμενά του υπήρξε δάσκαλος πολλών μας. Εν ειρήνη...
>>Και από την κριτική του Κώστα Γεωργουσόπουλου στην εφημερίδα «Το Βήμα» (30 Ιουν. 1973), έτσι όπως εκείνη θα αποτυπωνόταν και στο βιβλίο του «Κλειδιά και Κώδικες Θεάτρου / ΙΙ. Ελληνικό Θέατρο» [Βιβλιοπωλείον της «Εστίας» Ι.Δ. Κολλάρου & Σίας Α.Ε., 1984]:
«Κάποιος απρόσεκτος θεατής υπάρχει πιθανότητα να την πάθει στην επιθεώρηση του Άλσους. Θα βρει, ίσως, πολύ λίγη πολιτική σάτιρα και πολλά σκαμπρόζικα υπονοούμενα. Σίγουρα στο “... Και Συ Χτενίζεσαι” υπάρχει πολύ λιγότερη “πολιτική” σάτιρα απ’ όλες τις επιθεωρήσεις του εμπορικού κυκλώματος. Εδώ θα την έχει πάθει ο απρόσεκτος. Το Ελεύθερο Θέατρο τοποθετεί άλλη μια φορά σε σωστή βάση τη συζήτηση για το πολιτικό θέατρο. Τι είναι τάχα πολιτική σάτιρα; Επιφάνεια ή βάθος; Κάποιες αναφορές, έστω τολμηρές, σε επίκαιρα πολιτικά γεγονότα, κάποιοι χαρακτηρισμοί, τολμηροί έστω, που εκτονώνουν τους θεατές, κάνοντάς τους να βγάλουν το άχτι τους προσώρας; Ή μια βαθιά τομή στις κοινωνικές δομές και στις αιτίες που προκαλούν ορισμένα γεγονότα, έστω και αν δεν είναι καθαρά πολιτικά; Όλα τα νούμερα της επιθεώρησης του Άλσους καταφάσκουν στην δεύτερη άποψη. Όταν δεν μπορείς να τα πεις όλα και όταν δεν επιτρέπεται η σάτιρα να αγγίξει καίρια τα προβλήματα του τόπου και της στιγμής, δεν είναι τάχα υποκρισία να καμώνεσαι πως προσφέρεις σάτιρα, ενώ δεν λες τίποτα άλλο απ’ ό,τι σου επιτρέπεται να πεις; Τα νούμερα που παρακολουθήσαμε στο Παγκράτι είναι το ευρηματικότερο πολιτικό “άλλοθι” των τελευταίων χρόνων». <<
https://www.lifo.gr/culture/theatro/kai-sy-htenizesai-i-istoriki-theatriki-parastasi-toy-eleytheroy-theatroy-apo-1973
Σχόλια από το fb στο ποστ "Σε διάφορα άρθρα ο Κώστας Γεωργουσόπουλος αποτελούσε αναφορά μου"...
ΑπάντησηΔιαγραφήSpyros Kalorizos
Φώντα, επέλεξες πολύ επίκαιρο κείμενο για την τιμητική σου αναφορά. Κι αν το προβάλλεις δε, στη σημερίνη σάτιρα, σε πιάνει κατάθλιψη!
Konstantinos Provatas
"Χίλια μύρια κύματα" για τον Κ.Χ. Μύρη (aka Κώστα Γεωργουσόπουλο), αιωνία του η μνήμη
Σχόλια από το fb στο ποστ "Ο Nikos σε φάση post-Notis"...
ΑπάντησηΔιαγραφήKonstantinos Kottis
Φωνή κόπια Νότη, που παρά τα παρατράγουδα είναι εξαιρετικός τραγουδιστής μακράν του δεύτερου στο χώρο της πίστας. Το τραγούδι κλέβει λίγο αισθητική από την Στέλλα την Σμυρνιά, αλλά οι συγκεκριμένοι στίχοι είναι τελείως στο κλασικό μοτίβο των μαζικών τραγουδιών πίστας για κατανάλωση: "Χώρισα", "σε χώρισα και είμαι δυνατός και θα το ξεπεράσω"," ξενυχτώ", πίνω πολύ, "καπνίζω", "αλλά θα αντέξω" και δώστου οι παραγγελίες να ανεβαίνει η κατανάλωση και να αναδεικνύουμε πως εμείς που μπορούμε να ξοδεύουμε σε αυτά τα μαγαζιά είμαστε άλλο level.
Babis Room
Όντως post-Notis , ειναι και η φωνή του Οικονομο που μοιάζει λιγο στου Νοτη (όχι τόσο όσο του συχωρεμένου Παντελίδη) είναι και το οτι το κομμάτι εχει γράψει ο Μουκίδης , που έχει γράψει μεγάλες επιτυχίες στον Νοτη
Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Νίκο Σαργκάνη...
ΑπάντησηΔιαγραφήYannis Karlopoulos
Σόρι Φώντας αλλά κάπως μου κακοφαίνεται το «χαζή φράση» για το Die Angst des Tormanns beim Elfmeter αφού δεν αφορά καν χτύπημα πέναλτι.
Απο την άλλη ο Σαργκάνης ξεκίνησε σαν παίκτης σε θέση επιθετικού στον Ηλυσιακό πριν κάτσει κάτω από τα δοκάρια λόγω ανεπάρκειας του τερματοφύλακα στα σιξτις— ίσως απλά δεν «πυροβολούσε» τον εαυτό του αλλά θυμόταν εκείνον του στράικερ.
Λέω εγώ τώρα μιας κ μου άρεζε πάντα ο τύπος• σκαμμένα μάγουλα, η θέση στο γήπεδο που ήθελα, το 5-2 με την Καστοριά και που τον είδα από κοντά παρευρισκόμενος σε εκδήλωση με τον δικό μας γραφίστα ΔΘ Αρβανίτη — άνθρωπος ζυγιασμένος και καθαρός.
Και ναι ο φόβος δεν του ταίριαζε.
Φώντας Τρούσας
Η φράση δεν είναι "Ο φόβος του τερματοφύλακα στο πέναλτυ"? Εγώ δεν μιλάω ούτε για το βιβλίο, ούτε για την ταινία. Για τη φράση λέω. Για τον τίτλο. Που την ακούω και την διαβάζω και στα ελληνικά (αφού angst σημαίνει φόβος). Το "χαζή" με την έννοια πως ο τερματοφύλακας δεν έχει τίποτα να φοβάται όταν χτυπάνε πέναλτυ.
https://search.lib.auth.gr/Record/ikee-262570?sid=15879943
Τεκμήρια: Παρασκήνιο - "Ο φόβος του τερματοφύλακα στα πέναλτι", 1 :: Library Catalog
Yannis Karlopoulos
Σόρι Φώντας οκ, δεν τρέχει τίποτα— απλά δεν το πιάνω• και δεν υπάρχει λόγος να στήσουμε την «μπάλα» στα 11 μέτρα. Καλή βδομάδα
Φώντας Τρούσας
Επίσης καλή βδομάδα αγαπητέ Γιάννη.
Σχόλιο από το fb στο ποστ "Θες να διαβάσεις για την... πρώτη ελληνική ταινία της ΕΟΚ, στην οποία είχε γράψει μουσική ο Brian Eno; "...
ΑπάντησηΔιαγραφήNikos Zervos
TOU KOSTA KARAGIANI
Σχόλια από το fb στο ποστ ""Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου" [LiFO Books, 2024] σε όλα τα βιβλιοπωλεία..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλέξανδρος Αλεξανδρής
Αν μου επιτρέπετε.Επειδη αγόρασα και τα δύο πολύ καλογραμμένα βιβλία.Ειστε πολύ καλός ερευνητής και σας εκτιμάω.Είναι δύσκολο ένα 30 με 40 τα εκατό του υλικού να είναι άγνωστο ως πληροφοριακό υλικό,όσο καλαγραμμένα και αν είναι ,που είναι τα κείμενα!
Φώντας Τρούσας
Το τι είναι άγνωστο φίλε μου είναι τελείως σχετικό. Για μένα ας πούμε δεν είναι τίποτα άγνωστο, από τη στιγμή που το γράφω στο βιβλίο. Τώρα, το πόσα είναι τα άγνωστα που υπάρχουν στα βιβλία έχει να κάνει, ξεχωριστά, με τον κάθε έναν που τα διαβάζει.
Αλέξανδρος Αλεξανδρής
αγαπάω τον ελληνικό κινηματογραφο και την ελληνική δισκογραφια-ανιδιοτελώς!
Σχόλια από το fb στο ποστ "Ο Ντέμης Ρούσσος είχε δώσει συναυλίες στη Συρία -στη Δαμασκό, στο Χαλέπι"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Τρούσας
https://www.youtube.com/watch?v=2ZXupmG7ar8
demis roussos far away _ concert Syria
Φώντας Τρούσας
Λες και τον πάνε στο Γολγοθά για να τον σταυρώσουν είναι...
Γιώργος Γιαννόπουλος
Ένοπλες δυνάμεις, "χουντογιεγιέδες". Όλο το πακέτο.
George Floudas
μαρή,
με τίποτα να μην ευχαριστιέσαι πχια!
Γιώργος Γιαννόπουλος
Για καλό το είπα ρε. Με ένα αίσθημα νοσταλγίας για τον τότε "πόλεμο των πολιτισμών"
George Floudas
το κατάλαβα
απλώς μ’ αρέσει να σε τσιγκλάω.
Τα καλύτερα
όλοι μας νομίζω
τα λέμε όταν μας τσιγκλάνε.
George Floudas
politics walk in mysterious ways
politicians follow
Σχόλια από το fb στο ποστ "Ο μεγάλος αιγυπτιώτης συνθέτης του ελληνικού κινηματογράφου («Ένα βότσαλο στη λίμνη», «Δεσπονίς ετών 39», «Κυριακάτικο ξύπνημα» κ.λπ.)"...
ΑπάντησηΔιαγραφήDimitris Panagiotidis
Φίλοι μου αγαπημένοι
Φώντας Τρούσας
Το βιβλίο το πήρες;
Dimitris Panagiotidis
Αφου ξέρεις