YOUN SUN NAH: She Moves On [ACT 9037-2, 2017]
Δεν ξέρω αν γεμίζει το κενό από το προηγούμενο άλμπουμ της
στην ACT (το “Lento” του 2013), όμως και
αυτό το CD της Youn Sun Nah έχει
πράγματα να δώσει και βεβαίως να διατρανώσει. Βασικά, το γνωστό και
αναμενόμενο. Πως η Νοτιοκορεάτισσα είναι «αηδόνι», με φοβερές
φωνητικές/εκφραστικές δυνατότητες. Είναι αυτό που λέμε, δηλαδή, μια «τέλεια
τραγουδίστρια». Η φωνή της είναι εντυπωσιακή χωρίς φτηνά να εντυπωσιάζει.
Ολοκάθαρη, ολοστρόγγυλη, με έκταση, με χρώμα, με εκπληκτική άρθρωση και
καταλήξεις… τα ’χει όλα στο τσεπάκι της. Και όταν λέμε «όλα» εννοούμε όλα. Δικά
της κομμάτια και των συνεργατών της, ποπ, ροκ, φολκ, τα πάντα. Όλα τα προσαρμόζει
στις δικές της (μεγάλες) δυνατότητες και, χωρίς, το ξαναλέω, να εντυπωσιάζει
με… ψεύτικες κορδέλες, δίνει ένα άλμπουμ ολοκληρωτικά δικό της. Βεβαίως, οι
ενορχηστρώσεις και οι μουσικοί που συμμετέχουν (ο Jamie Saft που χειρίζεται όλα τα
πλήκτρα, ο Brad Jones
που παίζει κοντραμπάσο, ο ντράμερ Dan Rieser, ο άσσος Marc Ribot
στις κιθάρες συν τα έγχορδα, δύο βιολιά, βιόλα, βιολοντσέλο) προσφέρουν πολλά,
όμως… όμως… τίποτα απολύτως δεν θα συνέβαινε χωρίς τη φωνή τής Youn Sun Nah.
Εδώ, λοιπόν, την ακούμε να τραγουδά, εκπληκτικά, το ξαναλέω,
δικά της τραγούδια και ακόμη Lou Reed,
Paul Simon, Joni Mitchell, Jimi Hendrix, Fairport Convnetion, “Black is the color of my true love’s hair”, τζαζ στάνταρντ και
άλλα με απίστευτη άνεση, δίχως ποτέ να παρεκκλίνει από το υψηλό και το…
ανήκουστο.
Δεν έχω κάτι άλλο να πω γι’ αυτή την τραγουδίστρια. Αν και
θα προτιμούσα ένα άλμπουμ με καινούρια (δικά της και άλλων) τραγούδια, δεν υπάρχει
περίπτωση, ακούγοντας το “She Moves on”,
να μη συμφωνήσεις πως ακόμη και τις versions, όταν ερμηνεύονται από την Youn Sun Nah, είναι σαν να τις ακούς
για πρώτη φορά.
ERIC SCHAEFER: Kyoto mon Amour [ACT 9835-2,
2017]
Ντράμερ είναι ο Γερμανός Eric Schaefer, με καλή δισκογραφία στην ACT και με κάποιο παρελθόν (εκτός ACT), για το οποίο έχουν γίνει
αναφορές και στο δισκορυχείον. Στο
παρόν CD ο Schaefer πράττει
κάτι πρωτότυπο. Έχοντας επισκεφθεί την παλαιά, αυτοκρατορική πρωτεύουσα της
Ιαπωνίας, το Κυότο, κι έχοντας συγχρωτιστεί με ανθρώπους, εμπλακεί σε καταστάσεις
και μελετήσει την τοπική ιστορία, επιστρέφει στην πατρίδα του και ηχογραφεί στο
Βερολίνο ένα άλμπουμ εις ανάμνησιν όλων όσων έζησε στη μακρινή χώρα της
Ανατολής.
Το “Kyoto mon Amour”
δεν είναι ένα τζαζ άλμπουμ με τη στενή έννοια, και ενδεχομένως να μην είναι
ούτε και με την πλατιά. Περιέχει κατά βάση μουσικές φολκ ενδιαφέροντος, που
αποδίδονται από ένα μικρό σχήμα –ένα κουαρτέτο–, το οποίο αποτελούν οι: Kazutoki Umezu κλαρίνο & μπάσο
κλαρίνο, Naoko Kikuchi κότο, John Eckhardt μπάσο και Eric Schaefer
ντραμς. Οι συνθέσεις, τώρα, αν και όλες ενός κάποιου ιαπωνικού προφίλ (που
άλλοτε φτάνει πολύ βαθιά, και άλλοτε μένει στους τίτλους), δεν είναι πάντα
γραμμένες από Ιάπωνες. Από τα 11+1 tracks του CD τα επτά ανήκουν στον Schaefer, τρία είναι ιαπώνων συνθετών, ένα προέρχεται από το OST της ταινίας «Χιροσίμα
Αγάπη μου» του Αλέν Ρενέ (μουσική: Georges Delerue & Giovanni Fusco) και ένα, το bonus, είναι μια διασκευή σε
μια παβάνα του Ravel.
Τo “Kyoto mon Amour” είναι ένα ιδιόμορφο
άλμπουμ, προφανούς θα έλεγα ιαπωνικότητας – ακόμη και όταν αυτή (η ιαπωνικότητα)
δεν προβλέπεται να είναι τόσο προφανής.
Η ACT Music + Vision εισάγεται στην Ελλάδα από την AN Music
Είχα την τύχη να την απολαύσω ζωντανά το 2013. Συμφωνώ απόλυτα με όσα έγραψες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚρίμα μόνο που η ΑΝ δεν φαίνεται να ξέρει ούτε να γράψει το όνομά της…
Πού γράφτηκε λάθος;
ΔιαγραφήΜου είχε κολλήσει. Μην δίνεις σημασία…
Διαγραφή