Πέμπτη, 16 Μαΐου 2019

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 163

16/5/2019
>>Ο Στέφανος δεν λιγοψύχησε απέναντι στο «βουνό» Ράφα Ναδάλ - το ανέβηκε. Μας θυμίζει συστηματικά ότι υπάρχει κι αυτή η «άλλη Ελλάδα», που μπορεί να τροφοδοτεί προσδοκίες, όνειρα...<< [Πηγή: Protagon.gr]
Οι φιλελέδες οικειοποιούνται τις αθλητικές επιτυχίες (ιδίως αν αυτές είναι ατομικές), επειδή θεωρούν πως αποτελούν τις ύπατες κατακτήσεις της «αριστείας». Φυσικά, δεν θα τους δεις ποτέ να επαινέσουν π.χ. έναν απλό οικογενειάρχη, που κατορθώνει και επιβιώνει μέσα στη λαίλαπα της αγοράς (και του αγοραίου), ενώ μπορεί να τους δεις, δηλαδή τους έχουμε δει (και τους γαλάζιους και τους πράσινους και τους ροζ), να στέλνουν ακόμη και την αστυνομία, για να συλλάβει το μικροπωλητή στη γωνία, επειδή δεν έχει ταμιακή και «κλέβει» το κράτος.
Είναι απάνθρωποι. Αν μπορούσαν να τους ρίξουν όλους στον Καιάδα, κάνοντας παιχνίδι μόνο με τους δικούς τους (την «άλλη Ελλάδα»), θα το έπρατταν.

16/5/2019
Αν είναι δυνατόν, πέθανε ο δισκοπώλης (και μουσικός) Δημήτρης Χατζής στα καλά καθούμενα...

16/5/2019
Πέθανε ο Mike Wilhelm, στα 77 του, κιθαρίστας και τραγουδιστής των πρωτοπόρων του ψυχεδελικού ροκ Charlatans. Ο αθάνατος ήχος του Σαν Φρανσίσκο...

15/5/2019
Είδα λίγο χθες τη νύχτα την εκπομπή των Κανάκηδων στον ΣΚΑΪ με τον Μαστοράκη καλεσμένο. Μια εκπομπή εκνευριστική με τον Κανάκη να παρλάρει ασύστολα, με τους υπόλοιπους «βινυλιάδες» να παριστάνουν τις γλάστρες και με την εκπομπή να μην έχει ειρμό και ενότητα. Γενικώς, δεν αντέχεται. Θα επιχειρήσω να την δω και στο YouTube, όταν ανέβει (δεν ξέρω… μπορεί να έχει ανέβει ήδη), αν και θα το κάνω (αν το κάνω) με πολύ μεγάλο βάρος. Πάντως για την ώρα λέω το εξής…
Η διαβόητη εκπομπή του Μαστοράκη για το Πολυτεχνείο (που γυρίστηκε στο καψιμί του ΚΕΒΟΠ μάλλον την Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 1973 και μεταδόθηκε από την τηλεόραση το Σάββατο 24 Νοεμβρίου 1973) είναι από μόνη της μια πολύ σκοτεινή ιστορία, την οποία δεν έχει κανένας, μέχρι σήμερα, αληθινά προσεγγίσει.
Κατ’ αρχάς δεν έχουμε δει ολόκληρη την εκπομπή, παρά μόνον αποσπάσματα, ενώ δεν γνωρίζουμε καθόλου το παρασκήνιό της. Ποιοι ήταν όλοι εκείνοι (μα όλοι) που δέχτηκαν να μιλήσουν, ποιοι ήταν εκείνοι που δεν δέχτηκαν, γιατί δέχτηκαν κάποιοι και κάποιοι δεν δέχτηκαν, αν οι ερωτήσεις ήταν γνωστές στους φοιτητές ή «αυθόρμητες», τι συμφωνήθηκε ανάμεσα στα δύο μέρη κ.ο.κ. Δεν υπάρχει αμφιβολία, και αυτό φαίνεται από τα γνωστά αποσπάσματα, πως η εκπομπή ήταν στημένη, για να βγάλει λάδι τη χούντα του Παπαδόπουλου και κυρίως για να «αποδείξει» πως τα «επεισόδια» στο Πολυτεχνείο δεν προήλθαν βασικά από φοιτητές, αλλά από… πράκτορες της Μόσχας (για να το πω έτσι χοντρά, ώστε να γίνω κατανοητός).
Το ότι ο Μαστοράκης είχε πάρει διαβεβαιώσεις από το καθεστώς (από τον υπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ Ζουρνατζή) ότι εκείνοι που θα μιλούσαν μπροστά στην κάμερα δεν θα είχαν συνέπειες (δεν θα βασανίζονταν κ.λπ.) προσωπικά το πιστεύω (εξάλλου, αν ήθελαν να βασανίσουν τα συγκεκριμένα άτομα θα το έκαναν, δεν θα ήταν ανάγκη να τα βγάλουν πρώτα στην τηλεόραση – αυτό το απλό κανείς δεν το σκέφτεται), όπως είναι αλήθεια και το γεγονός πως τα πράγματα άλλαξαν μετά το πραξικόπημα του Ιωαννίδη, που έγινε την Κυριακή, αμέσως μετά από την εκπομπή. Οι διαβεβαιώσεις δηλαδή του Ζουρνατζή είχαν πάει περίπατο (όπως κι εκείνος είχε πάει σπίτι του). Αυτή τη λεπτομέρεια οι Κανάκηδες και την αγνοούσαν και δεν την καταλαβαίνουν. Πως η χούντα του Ιωαννίδη, δηλαδή, ήταν πιο σκληρή και πιο εγκληματική από τη χούντα του Παπαδόπουλου.
Εξάλλου μην ξεχνάμε πως ο Ζουρνατζής είχε δώσει άδεια, παραμονές των γεγονότων του Πολυτεχνείου, να κυκλοφορήσουν τα «18 Λιανοτράγουδα της Πικρής Πατρίδας» του απαγορευμένου μέχρι τότε Μίκη Θεοδωράκη (κι αυτό πολλοί δεν το ξέρουν), κι έτσι άνοιξε τις πόρτες του το στούντιο της Κολούμπια για να γραφτούν τα τραγούδια με τον Νταλάρα (και τη Βίσση). Η άδεια φυσικά ανακλήθηκε από τη χούντα του Ιωαννίδη, μια βδομάδα αργότερα, και ο δίσκος τελικά, αν και ήταν ηχογραφημένος (περασμένος εννοείται και από τη λογοκρισία) και έτοιμος να βγει τις μέρες μετά τα γεγονότα στο Πολυτεχνείο, τελικά θα έβγαινε στη Μεταπολίτευση.

14/3/2019
Ο Ντέμης Ρούσσος στη Δαμασκό στο International Fair, μάλλον το 1977. Τραγουδάει το "Αρμενάκι", ως "Far away". H μπάντα ντυμένη με κελεμπίες δίνει ρέστα. Αληθινές... ψυχεδέλειες εδώ, όχι τρίχες. Κι είμαστε όλοι Αραπάδες...

13/5/2019
Γνώριζα από κοντά τον Γρηγόρη Φαληρέα, και όταν κάποιον τον γνωρίζεις από κοντά λυπάσαι περισσότερο όταν φεύγει απ' τη ζωή... 
[ο Γρηγόρης Φαληρέας στο Pop Eleven - η φωτό είναι από το fb της Κρίστης Στασινοπούλου]

12/5/2019
Θέλει να κάνει κριτική στο προεκλογικό βίντεο του Σύριζα ο Βαγγέλης Περρής και δεν έχει μάθει ακόμη, εξήντα-τόσο χρονών άνθρωπος, πώς γράφεται ο Χατζιδάκις.
Χαρακτηριστική περίπτωση άσχετου και αδιάφορου, που δεν έχει πιάσει ποτέ δίσκο του Χατζιδάκι στα χέρια του. Που δεν έχει βγάλει ποτέ δίσκο του Χατζιδάκι από το σώβρακο, να τον βάλει στο πικάπ, να κάτσει στην πολυθρόνα του και να τον ακούσει, να περιεργαστεί το εξώφυλλο, να πέσει το μάτι του στις ορθογραφίες σε όλα. 
Άιντε αυτόν τώρα να τον έχεις αρχισυντάκτη, ξέρω ’γω, για να σου επιμεληθεί κείμενα. Να του στείλεις «Χατζιδάκι» και να στον διορθώσει σε «Χατζηδάκη»…

12/5/2019
Το ρεμπέτικο (το κλασικό ρεμπέτικο του ’30 εννοούμε) δεν έχει ουδεμία σχέση με το underground (αυτό το underground που μάθαμε μέσω του underground cinema, των underground comics κ.λπ. στα χρόνια του ’60) και ορισμένοι ξένοι μελετητές το γνωρίζουν καλύτερα αυτό από κάτι Έλληνες, που τα έχουν κάνει όλα κουλουβάχατα. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο (κάποιοι ξένοι) χρησιμοποιούν τη λέξη underworld (για τα ρεμπέτικα), που στα αγγλικά σημαίνει εκείνο το κομμάτι της κοινωνίας που ζει πέρα από την «συνηθισμένη» και «κανονική» ζωή (λεξικό Merriam-Webster). Στα ελληνικά, το underworld, αν θέλαμε να το μεταφράσουμε μονολεκτικά, θα το αποκαλούσαμε «περιθώριο».
Τώρα, το περιθώριο δεν ταυτίζεται αναγκαστικά με την έννοια υπόκοσμος. Αλλά ο υπόκοσμος είναι οπωσδήποτε περιθώριο. Και το ρεμπέτικο, που αναφερόταν ασυζητητί στο περιθώριο, σχετιζόταν και με τον υπόκοσμο (μαχαιροβγάλτες, πορτοφολάδες κ.λπ.).  
Το θέμα «χασικλήδες» (και το πώς σχετίζεται με τις έννοιες "περιθώριο" και "υπόκοσμος") είναι πολύ λεπτό και δεν το ανακατεύω εδώ, γιατί δεν προσεγγίζεται στο πλαίσιο μιας ανάρτησης στο facebook, χωρίς να δημιουργηθούν παρανοήσεις.

13 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb περί της γραφής "Χατζηδάκης"...

    Salvo Coleman
    60 χρονών μαλάκας! Ουστ το παράσιτο!

    Dimitris Gerasimides
    Ότι έμεινε από το πρώτο φλέγμα τώρα στην a.v.

    Vasilis VMan
    Τον βουλευτή της νδ θα χει στο μυαλό του..

    Dionysis Tsaglis
    Οι Κηςς μια χαρά συγκρότημα ήταν πάντως

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb περί Γρηγόρη Φαληρέα...

    Jorge Bekos Arvañez
    Εξαιρετικός χαρακτήρας ο Γρηγόρης Φώντα. Είχαμε συνεργαστεί επαγγελματικά από το '87 μέχρι το '92 περίπου. Δούλευα τότε σε μια τράπεζα στο Κολωνάκι από την οποία κάναμε και τις εισαγωγές δίσκων του pop eleven. Γρήγορα αποκτήσαμε και πιο προσωπική σχέση όπως αντιλαμβάνεσαι. Είχαμε αρκετά κοινά σημεία βλέπεις. Καλόν Παράδεισο να έχει ο Γκρέγκ

    Akis Ladikos
    R.I.P...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb περί Ντέμη Ρούσσου...

    Ferris Costas
    Στο Κρατικό Θέατρο της Δαμασκού. Και τελειώνει με το ευχαριστήριο SHOUKRAN YA HABIBI που σημαίνει "σ' ευχαριστώ αγαπημένε μου". Πίσω του ακριβώς με την κιθάρα, είναι ο Αργύρης. Πήγα να τον μπερδέψω με τον Χάρη Χαλκίτη.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Με τη 12χορδη ο Κουλούρης.

    Ferris Costas
    Silver...

    Jacques Vache
    την θυμάσαι την ιστορία του ρούσσου με την χεσμπολαχ? στην αεροπειρατία?

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ναι, κάτι διάβασα με την αφορμή και σ' ένα ξένο βιβλίο.

    Jacques Vache
    είχε πει ότι και τους είχε τραγουδήσει και ότι δεν ήταν καθόλου άσχημη εμπειρία. Γειά σου ρε Ντέμη!

    Ferris Costas
    Όταν ένας Έλληνας μιλάει σ' έναν Αραβόφωνο στ' Αραβικά, του παίρνει την ψυχή...

    Παναγιωτης Πανταζιδης
    Psychedelic space desert rock.Υπέροχο.

    Yannis Christoforou
    Εξαιρετική ενορχήστρωση, και το φλάουτο, αχ αυτό το φλάουτο, να περιμένει τη σειρά του να λαλήσει, να ακουστεί.

    Konstantinos Kontogiannis
    εξαιρετικο!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb περί Μαστοράκη και Πολυτεχνείου...

    Ferris Costas
    Μπράβο, Φώντα, είναι η πρώτη φορά που λέγεται η αλήθεια (είχα γράψει κάποτε ένα μικρό σημείωμα, αλλά κανένας δεν το πήρε στα σοβαρά). Έτυχε να παρακολουθήσω όλη τη διαδικασία ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ, αφού δούλευα στο ίδιο εργαστήριο όπου η μοντέζ μου έκανε συγχρόνως τα φιλμάκια σε 16 χστ. που θα χρησιμοποιούσε ως ένθετα στη ΖΩΝΤΑΝΗ εκπομπή. Αυτό τουλάχιστον ήξερα ως τώρα, εκτός κι αν υπάρχει μαρτυρία πως μαγντοσκοπήθηκαν δυό μέρες πριν. Ο Μαστοράκης δεν είχε μόνο τις διαβεβαιώσεις από τον Ζουρνατζή, αλλά και τον ίδιο τον Παπαδόπουλο (η Δέσποινα ήταν φίλη του Μαστοράκη). Όσο γιά το "χουντικός" ή μη; Εξαρτάται από το πως θ' αντιμετωπίσουμε το ΣΥΝΟΛΟ (σχεδόν;) των παραγωγών εκείνης της εποχής, που συνωστίζονταν τα Σαββατόβραδα στη Βουλιαγμένη να χαρτοπαίξουν με τον διαβόητο Αποστολόπουλο, και... να χάσουν στα χαρτιά τη μίζα που θα τούδιναν γιά την εκπομπή που θα τους έδινε τη Δευτέρα. Ο Παπαδόπουλος (κι ο Ζουρνατζής) ήθελαν αυτή την εκπομπή γιά να βγάλουν λάδι και "παρασυρμένους" τους φοιτητές, να δώσει αμνηστεία επί τόπου Σ' ΟΛΟΥΣ τους κρατούμενους, και να τα φορτώσει (ΠΡΟΣΟΧΗ ΕΔΩ) όχι σε ταραχοποιά στοιχεία, αλλά σε κάποιους πολιτικούς, που εχθρεύονταν τον Μαρκεζίνη. Ποιούς, δεν έμαθα ποτέ, υποπτεύομαι μόνο πως (διακριτικά ή όχι) στόχευε στον Καραμανλή (κάτι ήξερε). Κι ενώ τέλειωνε η εκπομπή κι αναγγέλθηκε η συνέχειά της γιά το επόμενο Σάββατο, κατέβηκαν τα τανκς του Ιωαννίδη και ο Μαστ. έφυγε γιά τις ΗΠΑ. Αυτά γιά να μαθαίνουμε πάντα την αλήθεια, χωρίς να τη δισστρέφουμε γιά λλογους ιδεολογικο-πολιτικούς. ΥΓ Βέβαια, ο Ζουρνατζής έδωσε την άδεια γιά τα Λιανοτράγουδα, αλλά αμέσως μετά το Πολυτεχνεία, μας απαγόρευσε... τη φωνή του Ξυλούρη στο τραγούδι των τίτλων του Ξαρχάκου, γιά τους Εμπόρους των Εθνών (Ήτανε μιά φορά - ή Η μικροπαντρεμένη).

    Stratis Armenakis
    Οι ΑΜΑΝ ηταν καλοι...Το Ραδιο Αρβυλα και το βινυλιο ειναι τραγικα αθλια...Τελειως ομως.

    Spyros Diastimikos
    Χαρά στο κουράγιο σου που τους βλέπεις... Το νυχτοκάμματο του τρόμου δικαιούσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιώργος Χαρωνίτης
      Φώντα, ως πρωτοετής φοιτητής εκείνη την περίοδο, ψιλο-πολιτικοποιημένος (αλλά όχι με απόλυτα κριτήρια), έχοντας ζήσει από μέσα την πρώτη νύχτα της κατάληψης στο Παράρτημα του Πανεπιστημίου της Πάτρας και ερχόμνενος αμέσως μετά στην Αθήνα και ζώντας περιφερειακά αλλά έντονα τα γεγονότα του Πολυτεχνείου εδώ, είδα σε real time ΟΛΗ την "περιβόητη" εκείνη εκπομπή του Μαστοράκη. Συνειδητά γιατί και με ενδιέφερε και επειδή ήμουν "φαν" του Μαστοράκη για διάφορους λόγους (μουσικούς, κυρίως). Θυμάμαι πολλά της σημεία - δυστυχώς δεν είχαμε βίντεο εκείνη την εποχή και το κασετόφωνό μου το είχα αφήσει στην Πάτρα. Τα ερωτήματα που θέτεις είναι σωστά αλλά φαίνεται ότι κανείς από τους "προοδευτικούς" πανίβλακες που κατηγορούν τον Μαστοράκη ΓΙ' ΑΥΤΟ δεν φαίνεται να τα θέτει στον εαυτό του. Προσωπικά, πιστεύω ότι ο Νίκος Μαστοράκης δεν πρέπει να μέμφεται για αυτή την εκπομπή (θα μπορούσε ίσως κανείς να του καταλογίσει ένα σωρό ΑΛΛΑ πράγματα - και, εξ' όσων θυμάμαι, η χούντα τον είχε σουτάρει δυο-τρεις φορές από την τηλεόραση). Πάντως, κάποια στιγμή, θα πρέπει να τα δούμε όλα αυτά (και άλλα) με ψυχραιμία και να πάψουμε να παραμυθιαζόμαστε. Σε ότι αφορά τον Μαστοράκη, όπως σημείωσε και ο ίδιος στην "Αρβύλα", θα πρέπει κανείς να τον αναφέρει, φερ' ειπείν, και για την σπουδαία εκπομπή με θέμα την Απαγωγή του Στρατηγού Κράιπε και για την συνέντευξη που είχε πάρει από τον Patrick "Steed" Macnee (πράγματα που, φυσικά, τα είδα σε real time).

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Πάντως ότι η εκπομπή ήταν στημένη, για να φανεί πως τα "επεισόδια" δεν τα έκαναν φοιτητές, αλλά αναρχικά και κομμουνιστικά εξω-πανεπιστημιακά στοιχεία, είναι προφανές. Εξάλλου γι' αυτό έγινε η εκπομπή - δεν υπήρχε άλλος λόγος για να γίνει. Άλλο αυτό όμως και άλλο οι διαβεβαιώσεις που είχε πάρει από τον Ζουρνατζή. Πιστεύω πως χωρίς τις διαβεβαιώσεις δεν θα την είχε κάνει την εκπομπή. Ήταν έξυπνος. Εξάλλου ήταν έξω από τα ενδιαφέροντά του εκείνη την εποχή. Έχει δίκιο δηλαδή, όταν λέει πως οι διαβεβαιώσεις δεν ίσχυαν πια, όταν έγινε το πραξικόπημα του Ιωαννίδη.

      Γιώργος Χαρωνίτης
      Σωστά!

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Επίσης να πω πως ο Μαστοράκης έχει παρελθόν και πέραν της τηλεόρασης, σε περιοδικά κι εφημερίδες, και από κείνο το παρελθόν του, από διάφορα κείμενα, μπορείς να τον κατηγορήσεις από εντελώς συντηρητικό έως και φιλοχουντικό.
      Πάρε εδώ να δεις τι έγραφε για τους "έλληνες μπήτνικς" στις ΕΙΚΟΝΕΣ το 1961. Βασικά για τα παιδιά που πήγαιναν στα πάρτι τότε, που χόρευαν κ.λπ.
      «Κοινωνιολόγοι και ψευδοκοινωνιολόγοι ασχολούνται στο εξωτερικό για να βρουν τα χαρακτηριστικά της ‘πικρής γενιάς’. Μόνη απόλαυση – η σωματική. Μόνος τρόπος εκφράσεως – το θράσος. Η στάση απέναντι στους γονείς: ούτε αγάπη, ούτε μίσος – η αδιαφορία. Επαγγελματικοί προσανατολισμοί: ‘μη μεριμνάτε δια την αύριον’. Η έννοια του έθνους, η πατριωτική ιδεολογία – θέματα για γέλια. Η εικόνα της ελευθερίας: 'Ζην αδιαντρόπως'. Το συναίσθημα του φόβου – μόνο απέναντι του σωματικά ισχυρότερου. Εκκλησία – κάτι ανύπαρκτο και αδιανόητο…».
      Και τα έγραφε αυτά όχι ένας γέρος, αλλά ένας άνθρωπος 20 χρονών.

      Γιώργος Χαρωνίτης
      Στον Μαστοράκη νομίζω πως υπερισχύει η φιλοδοξία. Το ότι ήταν συντηρητικός δεν αμφισβητείται - σε δεξιά μέσα δούλευε ως επί το πλείστον. Φαντάζομαι πως η περίοδος της χούντας θα απαιτούσε και μια κάποια "προσαρμογή" (πράγμα που δεν είναι αποκλειστικό χαρακτηριστικό του Μαστοράκη).
      Πάντως, με τίποτα δεν τον θεωρώ "συνεργάτη" της χούντας!

      Διαγραφή
    2. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Τώρα αυτός ο χαρακτηρισμός θέλει προσοχή, όταν αποδίδεται. Η γνώμη η δική μου είναι πως όσοι είχαν θέσεις ευθύνης, παντού, πόσω μάλλον στα ραδιοτηλεοπτικά μέσα που ασκούσαν από τη φύση τους προπαγάνδα, ήταν συνεργάτες.

      Γιώργος Χαρωνίτης
      Υπήρχαν άνθρωποι της τηλεόρασης που, μεταπολιτευτικά, δούλεψαν σε "Ελευθεροτυπίες" κ.λπ. δημοκρατικά (χωρίς εισαγωγικά) μέσα. Θα μπορούσε να τους πει κανείς "συνεργάτες"; Νομίζω πως στο πρόσωπο του Μαστοράκη βρέθηκε ένας εύκολος αποδιοπομπαίος τράγος!

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ξέρω για ποιον λες (εγώ έχω ενστάσεις και για κείνον), αλλά εδώ λέμε για τον Μαστοράκη. Όταν έγραφε π.χ. στο έντυπο του βαμμένου αντικομμουνιστή Θανάση Τσόγκα (τους Μοντέρνους Ρυθμούς εννοώ) πως "όσοι είναι νέοι, αυτό τον καιρό θα έχουν μεθαύριο να μιλάνε στα παιδιά τους για την 21η Απριλίου" έκανε φτηνή προπαγάνδα κι έγραφε σαν συνεργάτης.

      Γιώργος Χαρωνίτης
      Στην αρχή της "επανάστασης" επικρατεί πάντα κάποια... θολούρα!

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Δεν είχαν πρόβλημα να γράφουν τέτοια πράγματα. Τα ίδια έγραφαν και πριν τη χούντα. Απλά με τη χούντα τους ήρθε "κουτάκι". Αισθάνθηκαν πιο ελεύθεροι να τα λένε.
      Το 1966 στους Μ.Ρ. ο Μαστοράκης καταφερόταν κατά της σκηνής του Greenwich Village (φολκ καλλιτέχνες, ποιητές κ.λπ.). Τους αποκαλούσε "θλιβερά παραδείγματα", "μακρυμαλούσα, βρώμικη και δήθεν διανοούμενη νεολαία". Μαλακίες δηλαδή. Ό,τι θα έλεγε ένας φασίστας γέρος 80 χρονών.

      Γιώργος Χαρωνίτης
      Συμφωνώ! Όλη η εποχή (των early sixties, που βίωσα ως παιδάκι) βρωμούσε! Σχολείο, εκκλησία, έντυπα και τα λοιπά... Ευτυχώς που μπορέσαμε να ξεφύγουμε από τη γενική σήψη.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Και υπενθυμίζω με την ευκαιρία και τη δράση του Τσόγκα στον Αντικομμουνισμό εδώ...
      https://diskoryxeion.blogspot.com/2014/02/blog-post_25.html
      ΘΑΝΑΣΗΣ ΤΣΟΓΚΑΣ η ποπ ως αντικομμουνιστικό ιδεολόγημα

      Γιώργος Χαρωνίτης
      Το ξέρω. Τους έχω διαβάσει διεξοδικά τους ΜΡ. Μου τους είχε δανείσει για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα (γύρω στο '88-89) ένας εκ των συνεργατών τους, ο Θανάσης Μουρατίδης. Κάπου πρέπει να έχω κρατήσει και φωτοαντίγραφα!

      Διαγραφή
    3. Γιώργος Χαρωνίτης
      Ο αντικομμουνισμός ήταν η κυρίαρχη ιδεολογία - και πρακτική - της περιόδου 1946-1974.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Και σήμερα ξανά. Είδες τη διακήρυξη στο Σιμπίου της Ρουμανίας που υπέγραψε και ο Τσίπρας. ��

      Γιώργος Χαρωνίτης
      Φώντα, πας να με παρασύρεις σε ιδεολογικά μονοπάτια και ατραπούς που δεν επιθυμώ να διαβώ αυτή τη στιγμή!

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Και για να επανέλθουμε στον Μαστοράκη και στην εκπομπή για το Πολυτεχνείο, εκείνο που προέχει είναι να ανεβάσει όλη την εκπομπή, γιατί την έχει, στο κανάλι του στο YouTube.

      Σιδερής Πρίντεζης
      Θυμάμαι ένα μικρό κομμάτι της συγκεκριμένης εκπομπής που είχε παιχτεί σε κάποια επέτειο του Πολυτεχνείου από το MEGA λίγο πριν από το βραδινό δελτίο ειδήσεων, που τότε ξεκινούσε στις 20.30. Νομίζω πως το είχε "διαρρεύσει" ο Γιάννης Δημαράς. Με είχε ενοχλήσει το ύφος του Νίκου Μαστοράκη απέναντι στους φοιτητές. Δεν ήμουνα της αισθητικής και του χιούμορ με τα γέλια-κονσέρβα στα σήριαλ που έγραψε αργότερα για τον ΑΝΤ1. Είχα δει και 1-2 ταινίες που είχε γυρίσει παλιότερα (θυμάμαι ένα ενδιαφέρον θρίλλερ που εκτυλισσόταν σ' έναν φάρο). Του αναγνωρίζω ωστόσο πως φρόντισε και φύλαξε το τηλεοπτικό του υλικό, αντίθετα με αυτό που έπεσε στη λαίλαπα του σβησίματος των αρχών της δεκαετίας του '80.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Το στυλ του Μαστοράκη σε συνεντεύξεις από πολύ παλιά είναι ιταμό. Έχει ένα θράσος. Πρέπει να δεις πώς φέρνει σε δύσκολη θέση τη Βίκυ Λέανδρος σε συνέντευξη της εποχής. Μετά κάπως το εκλέπτυνε, στα χρόνια της ιδιωτικής, αλλά πάντα θέλει να παριστάνει τον έξυπνο. Ίσως γιατί είναι έξυπνος κι έχει ανάγκη να το δείχνει. Το βέβαιο είναι πως δεν θα σεβόταν με τίποτα τους φοιτητές. Ως βδελύγματα τους έβλεπε.

      Διαγραφή
    4. Γιάννης Καρύδας
      Βίσση ; Ήταν 16 χρονών τότε. Και αν είχε συμβόλαιο είχε με την ΕΜΙ. Ποιοί θα θα μπορούσαν να προτείνουν ένα κοριτσάκι να τραγουδήσει Θεοδωράκη ; Αν εχει γίνει αυτό, τότε ήλθε φυτευτη. Δεν είχε δόντι, αλλά χαυλιοδοντα από γέρικο ελέφαντα.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Δεν είναι το θέμα μας η Βίσση. Κοίτα εδώ... https://www.discogs.com/%CE%98%CE%B5%CE.../release/3110316
      Θεοδωράκης* , Ποίηση Γιάννης Ρίτσος - Γιώργος Νταλάρας - 18 Λιανοτράγουδα Της Πικρής Πατρίδας

      Γιάννης Καρύδας
      Δεν βλέπω καθόλου εδώ και χρόνια ΤV, μόνο ότι έρχεται στο αυτί μου και ασφαλώς όχι τον συγκεκριμένο σταθμό. Δεν κατάλαβα όμως αυτό το άκρως ετεροχρονισμενο ενδιαφέρον της εκπομπής για το Πολυτεχνείο, βασανιστήρια, λογοκρισία.... .και που κολλάει το βινύλιο. Τωρινή είναι ;
      Αυτά έχουν ξαναλεχθει πολλές φορές, προσπάθησαν άλλοι να τα αναλύσουν και δεν τα κατάφεραν. Σήμερα που οι περισσότεροι εμπλεκόμενοι έχουν φύγει από τη ζωή και δεν μπορούν να μας πουν την ΑΛΉΘΕΙΑ, τι νόημα έχει να αναμασανε κάποιοι τα ίδια και μισές αλήθειες ;

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Η εκπομπή είχε καλεσμένο τον Μαστοράκη και στην αρχή έγινε κουβέντα για την εκπομπή του για το Πολυτεχνείο, που είχε κάνει το '73. Μίλησαν και για άλλα τινά. Τώρα γιατί την αποκαλούν Βινύλιο, μόνο ο Θεός το γνωρίζει. �� (Προς ενημέρωσίν σου).

      Γιώργος Χαρωνίτης
      Αν δεν με απατά η μνήμη μου, επί χούντας Ιωαννίδη, επειδή ο Νταλάρας είχε ηχογραφήσει τα "Λιανοτράγουδα", είχαν απαγορεύσει να ακούγεται το όνομά του στα ραδιοφωνικά διαφημιστικά της Μίνος. Έτσι, έλεγαν, για άσχετα κομμάτια - όχι Θεοδωράκη, φυσικά - "ακούτε το "τάδε" κομμάτι με τον

      Aris Kopsidas
      Η Βισση τοτε ηταν και η γκομενα του Νταλαρα!

      Διαγραφή
  5. "Και αν η ζωη ειναι μια ανασα,ας ζησουμε και ας πεθανουμε ορθιοι κανοντας αυτο που αγαπαμε"Τη βρισκω καπως επιπολαιη αυτη την αποψη.Ενα τσεκ απ υγειας πρεπει να κανουμε.Αραγε τη τυχη θα εχει το πολυ ομορφο καταστημα του Δημητρη Χατζη;RIP

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ένα από τα χαρακτηριστικά της προεκλογικής περιόδου είναι πώς ο ΣΥΡΙΖΑ θυμάται τους «αγώνες» και τα «κινήματα».

    Μιλάει για το «κυβερνητικό έργο», αλλά προβάλλει και την «αγωνιστική ταυτότητα» και την «κινηματική καρδιά».

    Εάν μάλιστα δει κανείς πέραν του λόγου της κυβέρνησης, τον λόγο των ίδιων των υποψηφίων οι αγώνες περισσεύουν.

    Εδώ ακόμη και συμπαθείς κατά τα άλλα υποψήφιοι όπως ο Νάσος Ηλιόπουλος, προβάλλονται περίπου ως μαχητικοί ακτιβιστές, παρότι ήταν… υφυπουργοί .

    Δεν αμφισβητώ ότι πολλά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ νιώθουν αγωνιστές. Ότι θυμούνται με νοσταλγία τις εποχές των διαδηλώσεων. Ότι μπορεί κανένα βράδυ στα διάφορα στέκια να λένε ιστορίες από συγκρούσεις με την αστυνομία, με το αλκοόλ να βοηθάει και τη διόγκωση των περιστατικών.

    Όμως, δεν είναι αγωνιστές. Ή για να το πω διαφορετικά: στη ζωή είσαι αυτό που κάνεις όχι αυτό που νομίζεις ότι είσαι.

    Εδώ και 4,5 χρόνια ο ΣΥΡΙΖΑ κυβερνά. Τα στελέχη αυτά κάνουν κυβερνητικό έργο. Δεν οργανώνουν κινήματα.

    Ακόμη περισσότερο, εδώ και 4 χρόνια τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ κατά βάση εφάρμοσαν ένα μνημόνιο.

    Αποτελεσματικότερα και από τους μνημονιακούς.

    Ο μόνος τους αγώνας ήταν να κάνουν περικοπές στις δημόσιες επενδύσεις για να βγουν τα υπερπλεονάσματα και για να περάσουν όλα τα νομοσχέδια που απαιτούσε η Τρόικα.

    Δεν πήγαιναν σε συντονιστικά καταλήψεων, ούτε σε απεργιακές επιτροπές, αλλά σε συναντήσεις με επιχειρηματίες που ήθελαν διευκολύνσεις για τις επενδύσεις τους.

    Και οι αγώνες που έγιναν στην Ελλάδα όλα αυτά τα χρόνια, ήταν αγώνες εναντίον τους.

    Ο Τσίπρας και οι άλλοι υπουργοί δεν ήταν μπροστά στις κλούβες των ΜΑΤ να διαμαρτύρονται, αλλά κρύβονταν πίσω τους.

    Και ας μην πουν ότι «δεν μπορούσαν να κάνουν αλλιώς».

    Το 2015 μπορούσαν να κάνουν τη ρήξη. Ο λαός ήταν πλειοψηφικά μαζί τους.

    Όμως φοβήθηκαν. Ή δεν ήταν προετοιμασμένοι. Ή δεν ήξεραν τι να κάνουν.

    Και συνθηκολόγησαν. Για μείνουν στην εξουσία.

    Η εξουσία είναι τρομακτική, είναι και πλανεύτρα. Οι πολυθρόνες της ιδιαίτερα αναπαυτικές. Δεν είναι παράλογο που τις προτίμησαν.

    Ορισμένοι, για να είμαστε δίκαιοι, μπορεί και όντως να προσπάθησαν. Να κάνουν όσο περισσότερα μπορούσαν.

    Άλλοι, επίσης για να είμαστε δίκαιοι, απλώς αποφάσισαν να «μπουν στα κόλπα».

    Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι πια των αγώνων. Των πολυθρόνων είναι, με την καλή και την κακή έννοια.

    Αυτό δεν είναι ντε και καλά αρνητικό. Σε τελική ανάλυση σε μια εποχή «μειωμένων προσδοκιών» μπορεί και να μας αναλογούν απλώς «καλοί διαχειριστές».

    Μόνο που η «καλή διαχείριση» ξεκινάει με το «κομμένο στο δούλεμα».

    Οπότε αφήστε τις κορώνες για αγώνες και μιλήστε συγκεκριμένα σε μια κοινωνία που κοιτάζει όλα τα κόμματα με μεγάλη καχυποψία.ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΠΡΩΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Για τον πρώην φίλο του Αναστασιάδη πάντως, μία ένσταση.
    Δεδομένου πως το artwork στους τοίχους του Σόλωνος κ Μασσαλίας ήταν δικό του θα ξέρει και από δίσκους :-P

    (είχα την ατυχία να διαβάσω κάνα δυό κομματάκια του στην AV, έχει μια πλάκα αν αντέχεις τους τύπους που γλύφουν έκει που φτύνουν και τανάπαλιν )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. καλησπέρα σας. Ανακαλύποντας αυτή την σελίδα, και διαβάζοντας ο,τιδήποτε σχετικό με την εκπομπη του Μαστοράκη επί χούντας, έχω ένα ερώτημα: Μετά από αυτή την "εκπομπή" έφυγε αμέσως από την Ελλάδα, έμεινε εδώ και εργαζόταν ως δημοσιογράφος και πού! Ευχαριστώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή