Τρίτη 28 Μαΐου 2019

ΔIΟΝΥΣΗΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ το σνομπάρισμα σε Ζαν-Πολ Μπελμοντό και Ομάρ Σαρίφ, στο Rodeo του 1971

Λίγες μέρες μετά το θάνατο του Ομάρ Σαρίφ (10 Ιουλίου 2015) είχαμε κάνει ένα κείμενο εδώ στο lifo.gr (με αφορμή το θλιβερό γεγονός), που επιγραφόταν «Καταδιώκοντας τον Ομάρ Σαρίφ στις γειτονιές του Πειραιά, το 1971 / Η φοβερή σκηνή καταδίωξης με αυτοκίνητα από την ταινία Le Casse του Ανρί Βερνέιγ», το οποίο μπορείτε να δείτε εδώ https://www.lifo.gr/team/u46465/59016.
Εκείνο το κείμενο τελείωνε με την εξής φράση: «Υπάρχουν διάφορα παραλειπόμενα από τις κραιπάλες του Μπελμοντό και του Σαρίφ στις ταβέρνες της Πλάκας και αλλαχού, αλλά αυτά δεν έχουν και μεγάλη σημασία τώρα…». Με άλλα λόγια αφήναμε μιαν υπόσχεση πως θα επανέλθουμε στο παρασκήνιο της συγκεκριμένης ταινίας, με κάποια άλλη αφορμή ή και χωρίς αφορμή, που είχε αναστατώσει την κοσμική Αθήνα, στο τέλος του χειμώνα και την άνοιξη του 1971, και που είχε μετατρέψει τους λαμπερούς ηθοποιούς της (και) σε πρωταγωνιστές της αθηναϊκής νύχτας.
Όταν ο Μπελμοντό δεν προλάβαινε να μοιράζει αυτόγραφα...
Θέλουμε να πούμε πως αυτά που συνέβησαν πριν λίγο καιρό στην πρωτεύουσα (Σύνταγμα κ.λπ.), με τα γυρίσματα της ταινίας τού Ferdinando Cito Filomarino Born to be Murdered (που έχει για πρωταγωνιστή τον γιο του Denzel Washington, τον John David Washington) δεν ήταν τίποτα μπροστά σε όσα είχαν γίνει το 1971, με αφορμή το Le Casse (ε.τ. Οι Διαρρήκτες).
Κατ’ αρχάς εκείνο που πρέπει να σημειώσουμε είναι πως οι πρωταγωνιστές της ταινίας του Ανρί Βερνέιγ, δηλαδή ο Ζαν-Πολ Μπελμοντό, ο Ομάρ Σαρίφ, η Ντάιαν Κάνον, ο Ρομπέρ Οσέν, η Νικόλ Καλφάν, ο Ρενάτο Σαλβατόρι και όσοι άλλοι, είχαν παραμείνει στην Ελλάδα για περισσότερο από δύο μήνες. Ένα διάστημα ικανό από μόνο του, ώστε να δημιουργήσει τη σχετική αναστάτωση στους κοσμικούς συντάκτες της εποχής, που δεν θα σταματούσαν να γράφουν, συχνά και με την αναμενόμενη κουτσομπολίστικη διάθεση, για όλα όσα συνδέονταν με τους πρωταγωνιστές μετά από τα γυρίσματά τους – που, σημειωτέον, ήταν τόσο συμπυκνωμένα και κοπιαστικά (τα γυρίσματα), κατάλληλα μόνο για άψογους επαγγελματίες.

Η συνέχεια εδώ…

4 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb...

    Ntinos Dimatatis
    Δίπλα απο τον Μπελμοντό είναι ο Ρομπέρ Οσέν .

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Το γράφω Ντίνο, στη λεζάντα.

    Γιώργος Χαρωνίτης
    Ωραίο! Επίσης, υπάρχει μια φωτογραφία από το Καραϊσκάκη με τους Σαρίφ και Μπελμοντό να παρακολουθούν τον αγώνα Εθνικού-Αιγάλεω (νομίζω πως ήρθε 1-1 αν δεν με απατά η μνήμη μου). [Έχω κι εγώ μια προσωπική εμπειρία / ανάμνηση από τα γυρίσματα του "Le casse" την οποία κάποια στιγμή θα διηγηθώ. Ήμουν 16 τότε!]. Επίσης, το κομμάτι "Marinella" (του Ennio Morricone, φυσικά), με μαντολίνα, που ακούγεται στο σάουντρακ όταν βολτάρουν στην Πλάκα, ήμουν πάντα σίγουρος πως οφείλεται (σαν τίτλος) σε κάποια "επίσκεψη" του καστ στο μαγαζί που τραγουδούσε η Μαρινέλλα (στο "Can Can"?, θα πρέπει ίσως να ρωτήσω τον Ανδρέα Κουβελογιάννη από τις "Αθηναϊκές Νύχτες" που είναι εξπέρ) και πως ο Verneuil το "σφύριξε" στον μαέστρο, που με άνεση έγραψε κάτι πολύ "in" - όπως, εξάλλου, και την πολλή "ξενοδοχειακή" μουσική που ήθελε ο σκηνοθέτης, που έκανε πολλά γυρίσματα στο "Χίλτον". Το "Le casse" ("The Burglars") είναι από τις διαχρονικά αγαπημένες μου ταινίες.

    Ζουλιάν Μπάλστον
    Αξιοπρεπής, αληθινός ροκσταρ με την δικη του ταυτότητα. Αλλιώς ο παλιός Σαββό πριν γκαβωθεί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ειμαι στο καναπε του κουρειου,περιμενοντας τι αλλο;για κουρεμα,ξαφνικα μπαινουν μεσα 3 ματατζηδες ρωτωντας,βιαζομαστε,ενα κουρεματακι στα γρηγορα θελουμε να κατσουμε;Τι εγινε βρε παιδια;Μας εδιωξε ο σκηνοθετης απο το γυρισμα,μας εστειλε για κουρεμα!Και φυσικα επεσε γελιο.Ηταν απο το γυρισμα του Born to be murdered

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τρομερή μούρη ο Σαββόπουλος στα είκοσι εφτά του. Αχ, πού' σαι νιότη, πού 'δειχνες..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Lefteris Kongalidis
    ΦΩΝΤΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή