Όπως διαβάζουμε στις σημειώσεις τού triple-folded digipak τού
άλμπουμ “CT! / Celebrate Clark Terry” [CAPRI Records, 2023], η ιδέα του βαρύτονου
σαξοφωνίστα Adam Schroeder να ετοιμάσει ένα tribute στον σημαντικό τρομπετίστα και επίσης
άσσο φλουγκελχορνίστα της jazz Clark Terry
(1920-2015) είχε τεθεί κατά πρώτον το 2020, όταν συμπληρώνονταν εκατό χρόνια από
τη γέννησή του, αλλά η covid-19
θα ματαίωνε το project.
Το οποίον πότε τελικά θα έμπαινε μπροστά; Τον περασμένο Ιούνιο (2023), όταν μια ομάδα άξιων μουσικών υπό την διεύθυνση του Adam Schroeder και την καθοριστική συμβολή τού ενορχηστρωτή Mark Masters θα αποφάσιζε να φέρει και πάλι στην επικαιρότητα μια σειρά συνθέσεων του Clark Terry από την, ομολογουμένως, απέραντη δισκογραφία του.
Ποιοι θα συγκεντρώνονταν, προκειμένου να υλοποιηθεί το εν λόγω project; Οι ακόλουθοι: Sal Lozano άλτο σαξόφωνο, Bob Sheppard τενόρο & σοπράνο σαξόφωνα, Kirsten Edkins τενόρο σαξόφωνο, Adam Schroeder βαρύτονο σαξόφωνο, Francisco Torres lead τρομπόνι, Ido Meshulam τρομπόνι, Lemar Guillary τρομπόνι, Dan Fornero lead τρομπέτα, James Ford τρομπέτα, Aaron Janik τρομπέτα, Edwin Livingstone μπάσο και Peter Erskine ντραμς.
Λέμε λοιπόν για ένα δωδεκαμελές σχήμα, που επιχειρεί, ενδεικτικά πάντα, σε όλο το «σώμα» της δουλειάς του κορυφαίου αυτού μουσικού, καθώς εδώ έχουμε ενορχηστρώσεις που ανακαλούν των swing ήχο των μεγάλων ορχηστρών μέσα στις οποίες ανδρώθηκε καλλιτεχνικώς ο Clark Terry (όπως εκείνες του Count Basie και του Duke Ellington), μαζί με κομμάτια από την εποχή του bebop έως και του hard bop, που θα έδιναν την ευκαιρία στον Terry να δουλέψει και να προχωρήσει τις ιδέες του και με πιο μικρά σχήματα.
Έτσι έχουμε εδώ το φοβερό blues “Slow boat”, δανεισμένο από ένα άλμπουμ του Terry στην EmArcy με το όνομά του στο εξώφυλλο, τυπωμένο το 1955 ή το σουινγκάτο “Ode to Pres”, από το ρεπερτόριο της ορχήστρας του Count Basie (γραμμένο φυσικά για τον τενορίστα Lester Young), που δημιουργεί από την αρχή σχεδόν τού CD δυναμικά χορευτικά vibes.
Υπάρχουν πολλά υπέροχα κομμάτια εδώ, στα οποία δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους οι μουσικοί του project, καθώς πότε ο ένας και πότε ο άλλος παίζουν πολύ ωραία σόλι, ενταγμένα βεβαίως μέσα στο συνολικό πλάνο ενός «μεσαίου» γκρουπ, τα μέλη του οποίου γνωρίζουν πώς ακριβώς θα εκμεταλλευθούν τον χρόνο που τους παρέχεται.
Φοβερό ανάμεσα σε άλλα το “Daylite express” (ηχογραφημένο από τον Clark Terry και το συγκρότημά του για το άλμπουμ της Argo “Out on a Limb” του 1957), με τα εντυπωσιακά σόλι του Kirsten Edkins στο τενόρο, του Francisco Torres στο τρομπόνι και του Adam Schroeder στο βαρύτονο σαξόφωνο και με τα γεμίσματα του rhythm section να δίνουν συνεχώς νέα πνοή στη σύνθεση.
Τι παραπάνω να πεις για ένα CD με κλασικές ή λιγότερο κλασικές, αλλά σε κάθε περίπτωση, σπουδαίες συνθέσεις ενός τρανού jazzman, ερμηνευμένες από διακεκριμένους «μαθητές» του; Αράζεις απλώς και απολαμβάνεις.
Επαφή: www.caprirecords.com
Το οποίον πότε τελικά θα έμπαινε μπροστά; Τον περασμένο Ιούνιο (2023), όταν μια ομάδα άξιων μουσικών υπό την διεύθυνση του Adam Schroeder και την καθοριστική συμβολή τού ενορχηστρωτή Mark Masters θα αποφάσιζε να φέρει και πάλι στην επικαιρότητα μια σειρά συνθέσεων του Clark Terry από την, ομολογουμένως, απέραντη δισκογραφία του.
Ποιοι θα συγκεντρώνονταν, προκειμένου να υλοποιηθεί το εν λόγω project; Οι ακόλουθοι: Sal Lozano άλτο σαξόφωνο, Bob Sheppard τενόρο & σοπράνο σαξόφωνα, Kirsten Edkins τενόρο σαξόφωνο, Adam Schroeder βαρύτονο σαξόφωνο, Francisco Torres lead τρομπόνι, Ido Meshulam τρομπόνι, Lemar Guillary τρομπόνι, Dan Fornero lead τρομπέτα, James Ford τρομπέτα, Aaron Janik τρομπέτα, Edwin Livingstone μπάσο και Peter Erskine ντραμς.
Λέμε λοιπόν για ένα δωδεκαμελές σχήμα, που επιχειρεί, ενδεικτικά πάντα, σε όλο το «σώμα» της δουλειάς του κορυφαίου αυτού μουσικού, καθώς εδώ έχουμε ενορχηστρώσεις που ανακαλούν των swing ήχο των μεγάλων ορχηστρών μέσα στις οποίες ανδρώθηκε καλλιτεχνικώς ο Clark Terry (όπως εκείνες του Count Basie και του Duke Ellington), μαζί με κομμάτια από την εποχή του bebop έως και του hard bop, που θα έδιναν την ευκαιρία στον Terry να δουλέψει και να προχωρήσει τις ιδέες του και με πιο μικρά σχήματα.
Έτσι έχουμε εδώ το φοβερό blues “Slow boat”, δανεισμένο από ένα άλμπουμ του Terry στην EmArcy με το όνομά του στο εξώφυλλο, τυπωμένο το 1955 ή το σουινγκάτο “Ode to Pres”, από το ρεπερτόριο της ορχήστρας του Count Basie (γραμμένο φυσικά για τον τενορίστα Lester Young), που δημιουργεί από την αρχή σχεδόν τού CD δυναμικά χορευτικά vibes.
Υπάρχουν πολλά υπέροχα κομμάτια εδώ, στα οποία δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους οι μουσικοί του project, καθώς πότε ο ένας και πότε ο άλλος παίζουν πολύ ωραία σόλι, ενταγμένα βεβαίως μέσα στο συνολικό πλάνο ενός «μεσαίου» γκρουπ, τα μέλη του οποίου γνωρίζουν πώς ακριβώς θα εκμεταλλευθούν τον χρόνο που τους παρέχεται.
Φοβερό ανάμεσα σε άλλα το “Daylite express” (ηχογραφημένο από τον Clark Terry και το συγκρότημά του για το άλμπουμ της Argo “Out on a Limb” του 1957), με τα εντυπωσιακά σόλι του Kirsten Edkins στο τενόρο, του Francisco Torres στο τρομπόνι και του Adam Schroeder στο βαρύτονο σαξόφωνο και με τα γεμίσματα του rhythm section να δίνουν συνεχώς νέα πνοή στη σύνθεση.
Τι παραπάνω να πεις για ένα CD με κλασικές ή λιγότερο κλασικές, αλλά σε κάθε περίπτωση, σπουδαίες συνθέσεις ενός τρανού jazzman, ερμηνευμένες από διακεκριμένους «μαθητές» του; Αράζεις απλώς και απολαμβάνεις.
Επαφή: www.caprirecords.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου