1/12/2023
Συγγραφέας με το απέραντο έργο του Βασίλη Βασιλικού δεν προσεγγίζεται συνολικά, στο πλαίσιο ενός άρθρου. Αυτό είναι αδύνατον. Είναι θέμα μελέτης, βιβλίου. Εκείνο που έχει σημασία για μένα είναι μόνο το «ειδικό», το επιμέρους. Και κάπως έτσι... από τη σύνθεση των πολλών επιμέρους θα μπορέσει να προσεγγίσει ο αναγνώστης, και όποιος άλλος, και το γενικό.
Έχω καμιά 15αριά βιβλία του Βασιλικού (τέλος πάντων έχω όσα με ενδιαφέρουν να έχω –δεν είμαι συλλέκτης–, και κάποια που τα αγόρασα χωρίς να με ενδιαφέρουν εκ πρώτης, επειδή τα έχω βρει «τζάμπα», στο 1 ευρώ ας πούμε), και θα μπορούσα να γράψω για τα περισσότερα απ’ αυτά, επιμερίζοντας και πάλι τα θέματα. Ο «ερωτικός Βασιλικός», ο «λαϊκός Βασιλικός», ο «ρεπορταζιακός Βασιλικός» κ.ο.κ., αλλά όλα αυτά θέλουν δουλειά και δεν γράφονται στο άψε-σβήσε.
Εν τω μεταξύ είχα έτοιμο κείμενο, γραμμένο σε ανύποπτο χρόνο (πάντα, όταν γράφεις σε ανύποπτο χρόνο έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον) σε σχέση με το καλύτερο σενάριο που θα συνυπέγραφε ποτέ για το σινεμά ο Βασίλης Βασιλικός (που δεν ήταν το «Ζ» φυσικά, το οποίο σαν ταινία το θεωρώ υπερεκτιμημένο και κατώτερο από τα άλλα δύο έργα της τριάδας της «πολιτικής καταγγελίας» του Γαβρά), αλλά δεν ήθελα να δημοσιευτεί τώρα, και μάλιστα με αυτόν ακριβώς τον τίτλο («το καλύτερο σενάριο του Βασιλικού για το σινεμά» και τ’ ανάλογα). Δεν ήθελα να φανεί πως προκαλώ, όποιους, την ημέρα της θανής του. Φυσικά το κείμενο αυτό, που έχει πολύ ενδιαφέρον, και που δεν έχει γραφτεί ποτέ τίποτα σχετικό (σε επίπεδο άρθρου) θα ανεβεί κάποια στιγμή...
Προτίμησα λοιπόν να γράψω κάτι σύντομο –γιατί πρέπει να είσαι και σύντομος πολλές φορές, έτσι απαιτεί η δουλειά, χωρίς να παύεις να είσαι και ουσιαστικός–, δίχως ιδιαίτερες προεκτάσεις, για μια ιστορική φάση που μ’ ενδιαφέρει πολύ.
Και το έκανα και για να απαντήσω έμμεσα σε ποικίλα άρθρα που έχουν γραφτεί (και) στο παρελθόν, γεμάτα με ανακρίβειες, ότι ο Βασιλικός αυτοεξορίστηκε τάχα λόγω δικτατορίας, ενώ ήταν ήδη «έξω» πριν από το πραξικόπημα (κάτι που το τόνιζε και ο ίδιος σ’ εκείνη τη συνέντευξή του στα «Επίκαιρα» του ’73, που διαβάσατε χθες στο LiFO.gr – δείτε και τα προηγούμενα ποστ), μα και γιατί ο Νοέμβρης του ’73 υπήρξε ένας από τους συγκλονιστικότερους μήνες τής πιο πρόσφατης κοινωνικο-πολιτικής ιστορίας μας.
Και αν έγραφα κάποτε ένα βιβλίο (και δεν εννοώ ένα από τα 4-5 που έχω ήδη «έτοιμα» και δεν μ’ ενδιαφέρει καθόλου να εκδοθούν, προς ώρας τουλάχιστον) θα ήθελα να ήταν για τον Νοέμβρη του ’73. Και όχι μόνο για το Πολυτεχνείο, και όχι μόνο για τα πολιτικά γεγονότα, αλλά γενικότερα...
Εκεί θέλησα να εντάξω (στον Νοέμβρη του ’73) και τον Βασίλη Βασιλικό και όλους τους υπόλοιπους αριστερούς που βρίσκονταν τότε μακριά από την Ελλάδα και που ετοιμάζονταν να επιστρέψουν ζυγίζοντας τα της «φιλελευθεροποίησης» του Μαρκεζίνη – που θα αποδεικνυόταν η μεγαλύτερη «απάτη» τού τότε καιρού, λόγω του χειρισμού της στην υπόθεση της εξέγερσης, και της επακόλουθης νέας χούντας του Ιωαννίδη.
[Fifty years]
Συγγραφέας με το απέραντο έργο του Βασίλη Βασιλικού δεν προσεγγίζεται συνολικά, στο πλαίσιο ενός άρθρου. Αυτό είναι αδύνατον. Είναι θέμα μελέτης, βιβλίου. Εκείνο που έχει σημασία για μένα είναι μόνο το «ειδικό», το επιμέρους. Και κάπως έτσι... από τη σύνθεση των πολλών επιμέρους θα μπορέσει να προσεγγίσει ο αναγνώστης, και όποιος άλλος, και το γενικό.
Έχω καμιά 15αριά βιβλία του Βασιλικού (τέλος πάντων έχω όσα με ενδιαφέρουν να έχω –δεν είμαι συλλέκτης–, και κάποια που τα αγόρασα χωρίς να με ενδιαφέρουν εκ πρώτης, επειδή τα έχω βρει «τζάμπα», στο 1 ευρώ ας πούμε), και θα μπορούσα να γράψω για τα περισσότερα απ’ αυτά, επιμερίζοντας και πάλι τα θέματα. Ο «ερωτικός Βασιλικός», ο «λαϊκός Βασιλικός», ο «ρεπορταζιακός Βασιλικός» κ.ο.κ., αλλά όλα αυτά θέλουν δουλειά και δεν γράφονται στο άψε-σβήσε.
Εν τω μεταξύ είχα έτοιμο κείμενο, γραμμένο σε ανύποπτο χρόνο (πάντα, όταν γράφεις σε ανύποπτο χρόνο έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον) σε σχέση με το καλύτερο σενάριο που θα συνυπέγραφε ποτέ για το σινεμά ο Βασίλης Βασιλικός (που δεν ήταν το «Ζ» φυσικά, το οποίο σαν ταινία το θεωρώ υπερεκτιμημένο και κατώτερο από τα άλλα δύο έργα της τριάδας της «πολιτικής καταγγελίας» του Γαβρά), αλλά δεν ήθελα να δημοσιευτεί τώρα, και μάλιστα με αυτόν ακριβώς τον τίτλο («το καλύτερο σενάριο του Βασιλικού για το σινεμά» και τ’ ανάλογα). Δεν ήθελα να φανεί πως προκαλώ, όποιους, την ημέρα της θανής του. Φυσικά το κείμενο αυτό, που έχει πολύ ενδιαφέρον, και που δεν έχει γραφτεί ποτέ τίποτα σχετικό (σε επίπεδο άρθρου) θα ανεβεί κάποια στιγμή...
Προτίμησα λοιπόν να γράψω κάτι σύντομο –γιατί πρέπει να είσαι και σύντομος πολλές φορές, έτσι απαιτεί η δουλειά, χωρίς να παύεις να είσαι και ουσιαστικός–, δίχως ιδιαίτερες προεκτάσεις, για μια ιστορική φάση που μ’ ενδιαφέρει πολύ.
Και το έκανα και για να απαντήσω έμμεσα σε ποικίλα άρθρα που έχουν γραφτεί (και) στο παρελθόν, γεμάτα με ανακρίβειες, ότι ο Βασιλικός αυτοεξορίστηκε τάχα λόγω δικτατορίας, ενώ ήταν ήδη «έξω» πριν από το πραξικόπημα (κάτι που το τόνιζε και ο ίδιος σ’ εκείνη τη συνέντευξή του στα «Επίκαιρα» του ’73, που διαβάσατε χθες στο LiFO.gr – δείτε και τα προηγούμενα ποστ), μα και γιατί ο Νοέμβρης του ’73 υπήρξε ένας από τους συγκλονιστικότερους μήνες τής πιο πρόσφατης κοινωνικο-πολιτικής ιστορίας μας.
Και αν έγραφα κάποτε ένα βιβλίο (και δεν εννοώ ένα από τα 4-5 που έχω ήδη «έτοιμα» και δεν μ’ ενδιαφέρει καθόλου να εκδοθούν, προς ώρας τουλάχιστον) θα ήθελα να ήταν για τον Νοέμβρη του ’73. Και όχι μόνο για το Πολυτεχνείο, και όχι μόνο για τα πολιτικά γεγονότα, αλλά γενικότερα...
Εκεί θέλησα να εντάξω (στον Νοέμβρη του ’73) και τον Βασίλη Βασιλικό και όλους τους υπόλοιπους αριστερούς που βρίσκονταν τότε μακριά από την Ελλάδα και που ετοιμάζονταν να επιστρέψουν ζυγίζοντας τα της «φιλελευθεροποίησης» του Μαρκεζίνη – που θα αποδεικνυόταν η μεγαλύτερη «απάτη» τού τότε καιρού, λόγω του χειρισμού της στην υπόθεση της εξέγερσης, και της επακόλουθης νέας χούντας του Ιωαννίδη.
[Fifty years]
30/11/2023
Ρε φίλε τόσο παλιό είναι το "ζντο ζντο ζντο" ;
[Βασίλη Βασιλικού "Οι Φωτογραφίες", Βιβλιοπωλείον της Εστίας 1964]
Ρε φίλε τόσο παλιό είναι το "ζντο ζντο ζντο" ;
[Βασίλη Βασιλικού "Οι Φωτογραφίες", Βιβλιοπωλείον της Εστίας 1964]
30/11/2023
«Ένα πρωί λοιπόν, την ώρα που λιαζόταν τόπλες, έκανα το πλησίασμα με τη μέθοδο της ακρίδας. Μπορούσα να την πλησιάσω και με τη μέθοδο του πατημένου αχινού, να βγω δηλαδή ουρλιάζοντας απ’ τον πόνο μέσα απ’ τη θάλασσα, γιατί πάτησα, πες, αχινό, και να της ζητήσω, καθώς στο σημείο εκείνο της πλαζ ήταν απόλυτα μονάχη, βοήθεια.
Η μέθοδος όμως που προτίμησα ήταν λιγότερο μπερδεμένη. Ελευθέρωσα τη μεγάλη ακρίδα απ’ το κουτί τα σπίρτα, δίνοντάς της, στον αέρα, τη γραμμή του κορμιού της, και το τεράστιο πετούμενο πήγε να κάτσει πάνω ακριβώς στον αφαλό της. Τινάχτηκε επάνω, βάζοντας τις φωνές. Τότε εμφανίστηκα κι εγώ πίσω απ’ τα βούρλα, σαν σωτήρας-άγγελος: Can I help you, miss? τη ρώτησα. I need your help ήταν η απάντησή της. Το έντομο ακινητούσε πάνω στην καυτή άμμο. Έσκυψα, το τσάκωσα απ’ τους αγκώνες των φτερών, κι έκανα να το τσακίσω μες στα δάχτυλά μου, μα είδα ένα αίσθημα οίκτου στο ευαίσθητο μουτράκι της. Έτσι, για χατίρι της, του χάρισα τη ζωή και το έβαλα στο κουτί από τα σπίρτα απ’ όπου το είχα βγάλει.
Φανταστείτε τη σκηνή: ήμουν δίπλα της κι αυτή με ευγνωμονούσε, ενώ με τα χέρια της σταυρωτά, προσπαθούσε όχι να κρύψει ακριβώς, αλλά να λογοκρίνει τα υπέροχα στήθια της, που όπως στο σινεμά, στα φιλμ-πορνό, ξεχείλιζαν απ’ όλες τις μπάντες. Η μυρωδιά τής μέντας που απέπνεε με ζάλισε…».
Βασίλη Βασιλικού Τα “Καμάκια” [KAKTΟΣ, 1978]
«Ένα πρωί λοιπόν, την ώρα που λιαζόταν τόπλες, έκανα το πλησίασμα με τη μέθοδο της ακρίδας. Μπορούσα να την πλησιάσω και με τη μέθοδο του πατημένου αχινού, να βγω δηλαδή ουρλιάζοντας απ’ τον πόνο μέσα απ’ τη θάλασσα, γιατί πάτησα, πες, αχινό, και να της ζητήσω, καθώς στο σημείο εκείνο της πλαζ ήταν απόλυτα μονάχη, βοήθεια.
Η μέθοδος όμως που προτίμησα ήταν λιγότερο μπερδεμένη. Ελευθέρωσα τη μεγάλη ακρίδα απ’ το κουτί τα σπίρτα, δίνοντάς της, στον αέρα, τη γραμμή του κορμιού της, και το τεράστιο πετούμενο πήγε να κάτσει πάνω ακριβώς στον αφαλό της. Τινάχτηκε επάνω, βάζοντας τις φωνές. Τότε εμφανίστηκα κι εγώ πίσω απ’ τα βούρλα, σαν σωτήρας-άγγελος: Can I help you, miss? τη ρώτησα. I need your help ήταν η απάντησή της. Το έντομο ακινητούσε πάνω στην καυτή άμμο. Έσκυψα, το τσάκωσα απ’ τους αγκώνες των φτερών, κι έκανα να το τσακίσω μες στα δάχτυλά μου, μα είδα ένα αίσθημα οίκτου στο ευαίσθητο μουτράκι της. Έτσι, για χατίρι της, του χάρισα τη ζωή και το έβαλα στο κουτί από τα σπίρτα απ’ όπου το είχα βγάλει.
Φανταστείτε τη σκηνή: ήμουν δίπλα της κι αυτή με ευγνωμονούσε, ενώ με τα χέρια της σταυρωτά, προσπαθούσε όχι να κρύψει ακριβώς, αλλά να λογοκρίνει τα υπέροχα στήθια της, που όπως στο σινεμά, στα φιλμ-πορνό, ξεχείλιζαν απ’ όλες τις μπάντες. Η μυρωδιά τής μέντας που απέπνεε με ζάλισε…».
Βασίλη Βασιλικού Τα “Καμάκια” [KAKTΟΣ, 1978]
29/11/2023
O λαντζέρης και η λαντζέρα πλένουν το πιατομάνι, τις κατσαρόλες και τα ταψιά ρε κακομοίρη, δεν καλύπτουν τα κενά στην κουζίνα, δεν είναι πασπαρτού, και "παιδιά για όλες τις δουλειές", ούτε διορθώνουν "πράματα".
Είχε δε την απαίτηση το άτομο να το πει σωστά στα αγγλικά, ενώ δεν ήξερε την έννοια τής λέξης στα ελληνικά!
Και αμαθής και θρασύτατος. (Εντάξει, μαζί πάνε αυτά...).
O λαντζέρης και η λαντζέρα πλένουν το πιατομάνι, τις κατσαρόλες και τα ταψιά ρε κακομοίρη, δεν καλύπτουν τα κενά στην κουζίνα, δεν είναι πασπαρτού, και "παιδιά για όλες τις δουλειές", ούτε διορθώνουν "πράματα".
Είχε δε την απαίτηση το άτομο να το πει σωστά στα αγγλικά, ενώ δεν ήξερε την έννοια τής λέξης στα ελληνικά!
Και αμαθής και θρασύτατος. (Εντάξει, μαζί πάνε αυτά...).
29/11/2023
Θέλουν να γράψουν για την προβολή του «Γούντστοκ» στο «σαν σήμερα» στην A.V. και γράφουν σαχλαμάρες...
>>Έχουν περάσει δύο και πλέον χρόνια από τον Μάη του '68. Η Ελλάδα βρίσκεται στον «γύψο» και η λογοκρισία στα θεάματα, τις εφημερίδες και τα βιβλία καλά κρατεί. Τα πρώτα μηνύματα αφύπνισης φτάνουν από το Παρίσι και οι νέοι σαν σφουγγάρια ορμούν στις νέες ιδέες, βγάζοντας σπίθες αντίστασης κατά των Συνταγματαρχών. Οι πρώτες ταινίες για τον γαλλικό Μάη έρχονται στην Ελλάδα, κάτω από τη μύτη της Χούντας και το έντονο ενδιαφέρον των νέων τραβά την προσοχή της «Κυβερνήσεως»<<
Είναι η αρχή του κειμένου και είναι όλα λάθος. Η προληπτική λογοκρισία στα έντυπα είχε καταργηθεί από το φθινόπωρο του ’69 κα τα έντυπα την εποχή της προβολής της ταινίας γράφανε για τα πάντα (και πριν γράφανε δηλαδή). Εννοώ πως όλες οι πληροφορίες που σχετίζονταν με όψεις της αντικουλτούρας εμφανίζονταν, με λεπτομέρειες κιόλας, στα ελληνικά περιοδικά. Τι σημαίνει «κάτω από τη μύτη της χούντας»; Αυτό είναι μεγάλη ανοησία – γραμμένη από τελείως άσχετο. Αν μια ταινία παιζόταν στο σινεμά είχε την έγκριση της λογοκρισίας – στο σινεμά η λογοκρισία καταργήθηκε το 1991. Καμία ταινία δεν θα μπορούσε να προβληθεί «κάτω από τη μύτη», ενώ και η σύνδεση του Γούντστοκ με τον Μάη του ’68 είναι τελείως για τα πανηγύρια.
Κάπου διαβάζεις...
>>Κατά κάποιες πληροφορίες, η Χούντα των Συνταγματαρχών επέτρεψε οι αίθουσες να προβάλλουν την ταινία «Γούντστοκ» μόνο για μία εβδομάδα, διακόπτοντας έπειτα ΟΡΙΣΤΙΚΑ την προβολή της.<<
Και μετά διαβάζεις το αντίθετο...
>>Η προβολή της ταινίας απαγορεύτηκε για δύο εβδομάδες και ΕΠΕΤΡΑΠΗ αργότερα η προβολή της σε πέντε ακόμη αίθουσες, με έγκριση του υφυπουργού του καθεστώτος Γεωργίου Γεωργαλά.<<
Τι σημαίνει επετράπη αργότερα; Δεν επετράπη μετά από ένα χρόνο... Η ταινία μετά την αβάν-πρεμιέρ της την Κυριακή 29 Νοεμβρίου 1970 προβλήθηκε κανονικά από Δευτέρα 30 Νοεμβρίου έως και Κυριακή 6 Δεκεμβρίου, μετά αποσύρθηκε για 12-13 μέρες και αμέσως μετά προβλήθηκε και πάλι κανονικότατα στις αίθουσες.
Εν τω μεταξύ πρέπει να έχουν πάρει στοιχεία διαβάζοντας τσάτρα-πάτρα το λεπτομερέστατο άρθρο στο δισκορυχείον (δες στα σχόλια), αλλά βαριέμαι τώρα να τσεκάρω. Δεν έχει και νόημα δηλαδή...
Θέλουν να γράψουν για την προβολή του «Γούντστοκ» στο «σαν σήμερα» στην A.V. και γράφουν σαχλαμάρες...
>>Έχουν περάσει δύο και πλέον χρόνια από τον Μάη του '68. Η Ελλάδα βρίσκεται στον «γύψο» και η λογοκρισία στα θεάματα, τις εφημερίδες και τα βιβλία καλά κρατεί. Τα πρώτα μηνύματα αφύπνισης φτάνουν από το Παρίσι και οι νέοι σαν σφουγγάρια ορμούν στις νέες ιδέες, βγάζοντας σπίθες αντίστασης κατά των Συνταγματαρχών. Οι πρώτες ταινίες για τον γαλλικό Μάη έρχονται στην Ελλάδα, κάτω από τη μύτη της Χούντας και το έντονο ενδιαφέρον των νέων τραβά την προσοχή της «Κυβερνήσεως»<<
Είναι η αρχή του κειμένου και είναι όλα λάθος. Η προληπτική λογοκρισία στα έντυπα είχε καταργηθεί από το φθινόπωρο του ’69 κα τα έντυπα την εποχή της προβολής της ταινίας γράφανε για τα πάντα (και πριν γράφανε δηλαδή). Εννοώ πως όλες οι πληροφορίες που σχετίζονταν με όψεις της αντικουλτούρας εμφανίζονταν, με λεπτομέρειες κιόλας, στα ελληνικά περιοδικά. Τι σημαίνει «κάτω από τη μύτη της χούντας»; Αυτό είναι μεγάλη ανοησία – γραμμένη από τελείως άσχετο. Αν μια ταινία παιζόταν στο σινεμά είχε την έγκριση της λογοκρισίας – στο σινεμά η λογοκρισία καταργήθηκε το 1991. Καμία ταινία δεν θα μπορούσε να προβληθεί «κάτω από τη μύτη», ενώ και η σύνδεση του Γούντστοκ με τον Μάη του ’68 είναι τελείως για τα πανηγύρια.
Κάπου διαβάζεις...
>>Κατά κάποιες πληροφορίες, η Χούντα των Συνταγματαρχών επέτρεψε οι αίθουσες να προβάλλουν την ταινία «Γούντστοκ» μόνο για μία εβδομάδα, διακόπτοντας έπειτα ΟΡΙΣΤΙΚΑ την προβολή της.<<
Και μετά διαβάζεις το αντίθετο...
>>Η προβολή της ταινίας απαγορεύτηκε για δύο εβδομάδες και ΕΠΕΤΡΑΠΗ αργότερα η προβολή της σε πέντε ακόμη αίθουσες, με έγκριση του υφυπουργού του καθεστώτος Γεωργίου Γεωργαλά.<<
Τι σημαίνει επετράπη αργότερα; Δεν επετράπη μετά από ένα χρόνο... Η ταινία μετά την αβάν-πρεμιέρ της την Κυριακή 29 Νοεμβρίου 1970 προβλήθηκε κανονικά από Δευτέρα 30 Νοεμβρίου έως και Κυριακή 6 Δεκεμβρίου, μετά αποσύρθηκε για 12-13 μέρες και αμέσως μετά προβλήθηκε και πάλι κανονικότατα στις αίθουσες.
Εν τω μεταξύ πρέπει να έχουν πάρει στοιχεία διαβάζοντας τσάτρα-πάτρα το λεπτομερέστατο άρθρο στο δισκορυχείον (δες στα σχόλια), αλλά βαριέμαι τώρα να τσεκάρω. Δεν έχει και νόημα δηλαδή...
29/11/2023
Τα ελγίνεια δεν θα φαίνονταν τη νύχτα...
Τα ελγίνεια δεν θα φαίνονταν τη νύχτα...
28/11/2023
Πέθανε προχθές στα 78 του ο βρετανός κιθαρίστας Brian Godding. Σε άλλες εποχές θα έγραφα άρθρο γι’ αυτόν, γιατί είναι από τους πολύ αγαπημένους μου, μαζί με τον Ollie Halsall, αλλά τώρα δεν υπάρχει χρόνος.
Παρότι είχα βρει την πρώτη μπάντα του, τους ψυχεδελικούς Blossom Toes, πολύ κουραστικούς (παρά τους διπλούς κιθαρίστες), τον εξετίμησα σφόδρα με τους Centipede του Keith Tippett, με τους Magma (παίζει στο Köhntarkösz), στις μπάντες του Mike Westbrook και αλλού. Γενικώς αγόραζα μια εποχή ακόμη και τα «δευτερεύοντα» γκρουπ που έπαιζε (κάποιους B.B. Blunder, κάποιους Mirage), γιατί ήθελα να τον ακούω... RIP
Πέθανε προχθές στα 78 του ο βρετανός κιθαρίστας Brian Godding. Σε άλλες εποχές θα έγραφα άρθρο γι’ αυτόν, γιατί είναι από τους πολύ αγαπημένους μου, μαζί με τον Ollie Halsall, αλλά τώρα δεν υπάρχει χρόνος.
Παρότι είχα βρει την πρώτη μπάντα του, τους ψυχεδελικούς Blossom Toes, πολύ κουραστικούς (παρά τους διπλούς κιθαρίστες), τον εξετίμησα σφόδρα με τους Centipede του Keith Tippett, με τους Magma (παίζει στο Köhntarkösz), στις μπάντες του Mike Westbrook και αλλού. Γενικώς αγόραζα μια εποχή ακόμη και τα «δευτερεύοντα» γκρουπ που έπαιζε (κάποιους B.B. Blunder, κάποιους Mirage), γιατί ήθελα να τον ακούω... RIP
28/11/2023
Θυμήθηκα αυτό... (γέλιο)
Θυμήθηκα αυτό... (γέλιο)
28/11/2023
«Η Μελίνα δεν είχε ιδέα από τα μάρμαρα. Το να τα ζητήσει το επέβαλε κάποιος πραγματικά έξυπνος μέσα απ’ την κυβέρνηση. Αφού πήγε εκεί και έτρεχε σε άλλες αίθουσες. Η γυναίκα δεν είχε ιδέα. Ούτε αναμεταξύ μας προσποιήθηκε ποτέ ότι είχε την παραμικρή ιδέα για τα μάρμαρα»
«Υπάρχουν ελληνικά άλογα και στο Παρίσι, αλλά δεν τα ζητήσαμε ποτέ, γιατί είχε φιλία η Μελίνα με τον Ζακ Λανγκ, τον τότε Υπουργό Πολιτισμού της Γαλλίας. Άμα είναι, γιατί δε ζητάμε την Αφροδίτη; Τουλάχιστον τα μάρμαρα του Έλγιν αγοράστηκαν. Είναι φοβερό ότι τα πήρε, αλλά τουλάχιστον τα πλήρωσε. Στους Τούρκους βέβαια, αλλά τα πλήρωσε».
[Ροζίτα Σώκου αμφότερα]
>>Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι του γραμματέως του Μοροζίνι Σαν Γκάλλο, ο οποίος πήρε μαζί του το κεφάλι του γυναικείου αγάλματος που έπεσε από το δυτικό αέτωμα κατά την αποτυχημένη απόπειρα των Βενετών και κατατεμαχίστηκε. Μετά πολλές περιπέτειες, ο Γερμανός αρχαιολόγος Βέμπερ που είχε μελετήσει τα παρθενώνια γλυπτά από τα εκμαγεία του Έλγιν, το αγόρασε από έναν Βενετό μαρμαρά τη στιγμή που αυτός ετοιμαζότανε να το σπάσει, όπως μας περιγράφει ο Λαμπόρντ, ο οποίος αργότερα το αγόρασε από τον Βέμπερ και το έβγαλε κρυφά από την Ιταλία. Σήμερα η «κεφαλή Λαμπόρντ» ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΛΟΥΒΡΟ.<<
>>Ένας άλλος Βενετός αξιωματικός πήρε τμήμα της ζωφόρου όπου διακρίνονται δύο ιππείς της πομπής και το κεφάλι ενός αλόγου. ΣΗΜΕΡΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΗ ΒΙΕΝΝΗ.<<
>>Ένας Δανός αξιωματικός ονόματι Χάρτμαντ πήρε δύο κεφαλές από μία από τις νότιες μετόπες. Σήμερα βρίσκονται στο ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΚΟΠΕΓΧΑΓΗΣ.<<
«Η Μελίνα δεν είχε ιδέα από τα μάρμαρα. Το να τα ζητήσει το επέβαλε κάποιος πραγματικά έξυπνος μέσα απ’ την κυβέρνηση. Αφού πήγε εκεί και έτρεχε σε άλλες αίθουσες. Η γυναίκα δεν είχε ιδέα. Ούτε αναμεταξύ μας προσποιήθηκε ποτέ ότι είχε την παραμικρή ιδέα για τα μάρμαρα»
«Υπάρχουν ελληνικά άλογα και στο Παρίσι, αλλά δεν τα ζητήσαμε ποτέ, γιατί είχε φιλία η Μελίνα με τον Ζακ Λανγκ, τον τότε Υπουργό Πολιτισμού της Γαλλίας. Άμα είναι, γιατί δε ζητάμε την Αφροδίτη; Τουλάχιστον τα μάρμαρα του Έλγιν αγοράστηκαν. Είναι φοβερό ότι τα πήρε, αλλά τουλάχιστον τα πλήρωσε. Στους Τούρκους βέβαια, αλλά τα πλήρωσε».
[Ροζίτα Σώκου αμφότερα]
>>Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι του γραμματέως του Μοροζίνι Σαν Γκάλλο, ο οποίος πήρε μαζί του το κεφάλι του γυναικείου αγάλματος που έπεσε από το δυτικό αέτωμα κατά την αποτυχημένη απόπειρα των Βενετών και κατατεμαχίστηκε. Μετά πολλές περιπέτειες, ο Γερμανός αρχαιολόγος Βέμπερ που είχε μελετήσει τα παρθενώνια γλυπτά από τα εκμαγεία του Έλγιν, το αγόρασε από έναν Βενετό μαρμαρά τη στιγμή που αυτός ετοιμαζότανε να το σπάσει, όπως μας περιγράφει ο Λαμπόρντ, ο οποίος αργότερα το αγόρασε από τον Βέμπερ και το έβγαλε κρυφά από την Ιταλία. Σήμερα η «κεφαλή Λαμπόρντ» ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΛΟΥΒΡΟ.<<
>>Ένας άλλος Βενετός αξιωματικός πήρε τμήμα της ζωφόρου όπου διακρίνονται δύο ιππείς της πομπής και το κεφάλι ενός αλόγου. ΣΗΜΕΡΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΗ ΒΙΕΝΝΗ.<<
>>Ένας Δανός αξιωματικός ονόματι Χάρτμαντ πήρε δύο κεφαλές από μία από τις νότιες μετόπες. Σήμερα βρίσκονται στο ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΚΟΠΕΓΧΑΓΗΣ.<<
27/11/2023
Το >>Σκεφτείτε να κόβαμε τη Μόνα Λίζα<< θα το έλεγε μόνο ο Παραμυθάς, στο νηπιαγωγείο, στο μάθημα της χαρτοκοπτικής.
Το >>Σκεφτείτε να κόβαμε τη Μόνα Λίζα<< θα το έλεγε μόνο ο Παραμυθάς, στο νηπιαγωγείο, στο μάθημα της χαρτοκοπτικής.
27/11/2023
Κλάψα και δουλοπρέπεια... ο ακλόνητος συνδυασμός για να σε φτύνουν.
>>Ελλάδα και Βρετανία ενώνονται από παραδοσιακούς δεσμούς φιλίας και το πλαίσιο των διμερών μας σχέσεων είναι εξαιρετικά ευρύ<<
Κυρ. Μητσ.
(Βέμπο – Μενεστρέλ)
>>Με τους Βρετανούς εμείς / έχουμε κοινά σημεία / το συναίσθημα τιμής / και ψυχή στην τρικυμία. Σκώτο αυτοί, εμείς Τσολιά / ένα σκοπό τη Λευτεριά / Γιώργο οι δυο μας βασιλιά / ζήτω το ουίσκι και η ρετσίνα.<<
Κλάψα και δουλοπρέπεια... ο ακλόνητος συνδυασμός για να σε φτύνουν.
>>Ελλάδα και Βρετανία ενώνονται από παραδοσιακούς δεσμούς φιλίας και το πλαίσιο των διμερών μας σχέσεων είναι εξαιρετικά ευρύ<<
Κυρ. Μητσ.
(Βέμπο – Μενεστρέλ)
>>Με τους Βρετανούς εμείς / έχουμε κοινά σημεία / το συναίσθημα τιμής / και ψυχή στην τρικυμία. Σκώτο αυτοί, εμείς Τσολιά / ένα σκοπό τη Λευτεριά / Γιώργο οι δυο μας βασιλιά / ζήτω το ουίσκι και η ρετσίνα.<<
27/11/2023
Κάποιοι παραξενεύτηκαν με το προχθεσινό ποστ, με τη φωτό της Κουμιώτη με την Δέσποινα Παπ. Πρέπει όμως να πω πως όταν έγραψα τα σχετικά (3 Απρ. 2023) με αφορμή το θάνατο της μεγάλης εντεχνολαϊκής τραγουδίστριας είχα αφήσει εκεί όλες τις σχετικές νύξεις – τις οποίες οι πιο παρατηρητικοί και ψυλλιασμένοι αναγνώστες θα τις πρόσεξαν και θα τις εκτίμησαν. Ορίστε τα σχετικά αποσπάσματα...
>>Ουσιαστικά εκείνη την εποχή δημιουργείται ο μύθος της Ρένας Κουμιώτη, μιας τραγουδίστριας, που όλως περιέργως πατάει νωρίς φρένο στην καριέρα της, αφήνοντας τα παλιά τραγούδια της –σχεδόν όλα ηχογραφημένα ΕΠΙ «ΕΠΤΑΕΤΙΑΣ»– να μιλάνε αντί για ’κείνην.<<
>>Η διασκέδαση χτυπάει κόκκινο – καθώς η ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ, για να σκεπάσει τις αμαρτίες της, έχει αφήσει τα πάντα «ελεύθερα». Ωράριο δεν υπάρχει και ο κόσμος, με μια κάποια «επιφάνεια», που μπορεί να πληρώσει τα χοντρά νυχτοκάματα των τραγουδιστών, είναι αρκετός, με αποτέλεσμα η νύχτα να μην έχει τελειωμό. Όχι δύο μέρες τη βδομάδα, αλλά κάθε μέρα. Η ΡΕΝΑ ΚΟΥΜΙΩΤΗ είναι πλέον ένα όνομα που παίζει πολύ μπροστά.<<
>>Εννοούμε πως επί μεταπολίτευσης θα μπορούσε να διαπρέψει ως πολιτική τραγουδίστρια η Κουμιώτη, αλλά εκείνη είχε αποφασίσει, για τον εαυτό της, διαφορετικά. Ήταν και θα παρέμενε Η ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΡΙΑ ΤΗΣ «ΕΠΤΑΕΤΙΑΣ».<<
Παρά ταύτα η Κουμιώτη θα τραγουδούσε ένα ακραιφνές αριστερό τραγούδι (και δεν θα ήταν μόνον ένα). Που σημαίνει πως η σχέση της με την «εποχή» ήταν περισσότερο συναισθηματική και όχι ιδεολογική. Ήταν κολλημένη σ’ εκείνα τα χρόνια, που εκτυλίχθηκε, ως νέα, η καριέρα της. Και την μετέφερε «πακέτο» στο τώρα. Με τα καλά της (τις τραγουδάρες που είπε δηλαδή) και με τα άσχημά της. Και δεν είναι η μόνη από εκείνη την εποχή. Είναι / ήταν κι άλλοι καλλιτέχνες. Πολλοί και πολλές. Φυσικά, δεν λέω πως αυτό ήταν το σωστό και πως δεν θα έπρεπε να υπάρχει ένας στοιχειώδης έστω διαχωρισμός, απλώς επιχειρώ να πω το πώς εγώ το εξηγώ και τι νόημα του δίνω.
>>Είχε προλάβει πάντως να ηχογραφήσει, ΕΠΙ ΧΟΥΝΤΑΣ ακόμη, την εποχή της λεγόμενης «φιλελευθεροποίησης», κάποια τραγούδια με δυνατά πολιτικά μηνύματα, για το άλμπουμ του Γιώργου Μητσάκη «Μονά-Ζυγά» [Zodiac, 1973], σε στίχους Γιώργου Καλαμαριώτη (ο δημοσιογράφος Γιώργος Μπέρτσος, που είχε συμβάλλει στη διαλεύκανση της δολοφονίας του Γρηγόρη Λαμπράκη). Ανάμεσα και το «Οι διακόσιοι της Καισαριανής» (γραμμένο για το ναζιστικό έγκλημα της εκτέλεσης διακοσίων κομμουνιστών, στο Σκοπευτήριο, την Πρωτομαγιά του 1944). Και είναι λίγο ν’ απορείς πώς είχε περάσει από τη λογοκρισία εκείνο το κομμάτι...<<
>>Έτσι, η Ρένα Κουμιώτη ζει το μύθο της από κοντά. Τον παρατηρεί, ενώ εκείνος απογειώνεται – με την ίδια να αποθεώνεται την ώρα που πρέπει. Λατρεύεται ξανά, περισσότερο και από πριν, όταν ήταν αληθινά στα πάνω της, απολαμβάνοντας την αγάπη του κόσμου, παραμένοντας ολιγόλογη και βασικά «ΤΟΠΟΘΕΤΗΜΕΝΗ» ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΤΗΝ ΑΝΕΔΕΙΞΕ.<<
Εννοείται πως δεν θα πω σε κανέναν αν πρέπει ή όχι να ακούει τραγούδια της Κουμιώτη. Ο καθένας κάνει ό,τι νομίζει και σκέφτεται όπως γουστάρει. Προσωπικά άκουγα, ακούω και θ’ ακούω πάντα τα καλύτερα από τα τραγούδια της. Αυτό είναι το σωστό (για μένα).
Κάποιοι παραξενεύτηκαν με το προχθεσινό ποστ, με τη φωτό της Κουμιώτη με την Δέσποινα Παπ. Πρέπει όμως να πω πως όταν έγραψα τα σχετικά (3 Απρ. 2023) με αφορμή το θάνατο της μεγάλης εντεχνολαϊκής τραγουδίστριας είχα αφήσει εκεί όλες τις σχετικές νύξεις – τις οποίες οι πιο παρατηρητικοί και ψυλλιασμένοι αναγνώστες θα τις πρόσεξαν και θα τις εκτίμησαν. Ορίστε τα σχετικά αποσπάσματα...
>>Ουσιαστικά εκείνη την εποχή δημιουργείται ο μύθος της Ρένας Κουμιώτη, μιας τραγουδίστριας, που όλως περιέργως πατάει νωρίς φρένο στην καριέρα της, αφήνοντας τα παλιά τραγούδια της –σχεδόν όλα ηχογραφημένα ΕΠΙ «ΕΠΤΑΕΤΙΑΣ»– να μιλάνε αντί για ’κείνην.<<
>>Η διασκέδαση χτυπάει κόκκινο – καθώς η ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ, για να σκεπάσει τις αμαρτίες της, έχει αφήσει τα πάντα «ελεύθερα». Ωράριο δεν υπάρχει και ο κόσμος, με μια κάποια «επιφάνεια», που μπορεί να πληρώσει τα χοντρά νυχτοκάματα των τραγουδιστών, είναι αρκετός, με αποτέλεσμα η νύχτα να μην έχει τελειωμό. Όχι δύο μέρες τη βδομάδα, αλλά κάθε μέρα. Η ΡΕΝΑ ΚΟΥΜΙΩΤΗ είναι πλέον ένα όνομα που παίζει πολύ μπροστά.<<
>>Εννοούμε πως επί μεταπολίτευσης θα μπορούσε να διαπρέψει ως πολιτική τραγουδίστρια η Κουμιώτη, αλλά εκείνη είχε αποφασίσει, για τον εαυτό της, διαφορετικά. Ήταν και θα παρέμενε Η ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΡΙΑ ΤΗΣ «ΕΠΤΑΕΤΙΑΣ».<<
Παρά ταύτα η Κουμιώτη θα τραγουδούσε ένα ακραιφνές αριστερό τραγούδι (και δεν θα ήταν μόνον ένα). Που σημαίνει πως η σχέση της με την «εποχή» ήταν περισσότερο συναισθηματική και όχι ιδεολογική. Ήταν κολλημένη σ’ εκείνα τα χρόνια, που εκτυλίχθηκε, ως νέα, η καριέρα της. Και την μετέφερε «πακέτο» στο τώρα. Με τα καλά της (τις τραγουδάρες που είπε δηλαδή) και με τα άσχημά της. Και δεν είναι η μόνη από εκείνη την εποχή. Είναι / ήταν κι άλλοι καλλιτέχνες. Πολλοί και πολλές. Φυσικά, δεν λέω πως αυτό ήταν το σωστό και πως δεν θα έπρεπε να υπάρχει ένας στοιχειώδης έστω διαχωρισμός, απλώς επιχειρώ να πω το πώς εγώ το εξηγώ και τι νόημα του δίνω.
>>Είχε προλάβει πάντως να ηχογραφήσει, ΕΠΙ ΧΟΥΝΤΑΣ ακόμη, την εποχή της λεγόμενης «φιλελευθεροποίησης», κάποια τραγούδια με δυνατά πολιτικά μηνύματα, για το άλμπουμ του Γιώργου Μητσάκη «Μονά-Ζυγά» [Zodiac, 1973], σε στίχους Γιώργου Καλαμαριώτη (ο δημοσιογράφος Γιώργος Μπέρτσος, που είχε συμβάλλει στη διαλεύκανση της δολοφονίας του Γρηγόρη Λαμπράκη). Ανάμεσα και το «Οι διακόσιοι της Καισαριανής» (γραμμένο για το ναζιστικό έγκλημα της εκτέλεσης διακοσίων κομμουνιστών, στο Σκοπευτήριο, την Πρωτομαγιά του 1944). Και είναι λίγο ν’ απορείς πώς είχε περάσει από τη λογοκρισία εκείνο το κομμάτι...<<
>>Έτσι, η Ρένα Κουμιώτη ζει το μύθο της από κοντά. Τον παρατηρεί, ενώ εκείνος απογειώνεται – με την ίδια να αποθεώνεται την ώρα που πρέπει. Λατρεύεται ξανά, περισσότερο και από πριν, όταν ήταν αληθινά στα πάνω της, απολαμβάνοντας την αγάπη του κόσμου, παραμένοντας ολιγόλογη και βασικά «ΤΟΠΟΘΕΤΗΜΕΝΗ» ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΤΗΝ ΑΝΕΔΕΙΞΕ.<<
Εννοείται πως δεν θα πω σε κανέναν αν πρέπει ή όχι να ακούει τραγούδια της Κουμιώτη. Ο καθένας κάνει ό,τι νομίζει και σκέφτεται όπως γουστάρει. Προσωπικά άκουγα, ακούω και θ’ ακούω πάντα τα καλύτερα από τα τραγούδια της. Αυτό είναι το σωστό (για μένα).
27/11/2023
>>Στέφανος Κασσελάκης: Η συνάντηση με τον Snik που δεν τον ήξερε - «Ποιος είσαι εσύ;»<<
Το να μην αναγνωρίζεις τον Κασσελάκη μετά από τόσο τόνους από εικόνες σε όλα τα μίντια (σόσιαλ και μη) δείχνει πως είσαι για γέλια σαν άτομο (πόσο μάλλον όταν λες πως δεν έχεις ψηφίσει ποτέ), αλλά το να μην αναγνωρίζεις τον Σνικ είναι μάλλον ένδειξη υγείας.
update
Τα σχόλια τα έκλεισα, γιατί ορισμένοι γράφουν ό,τι μ@λακία τους κατέβει. Μάγκες μου το ποστ δεν έγινε για να γίνει κριτική στον Κασσελάκη, αν είναι αριστερός και άλλες τέτοιες παπαρίες –ο καθένας έχει όποια γνώμη θέλει, και ας την εκφράσει στον τοίχο του τέλος πάντων–, αλλά για το ότι ορισμένοι μπορεί να θεωρούν θέμα το ότι δεν ήξερε κάποιος τον Σνικ. Μόνο σχόλια επί αυτού θα δεχόμουν. Αλλά δεν... O καθένας θέλει να λέει το μακρύ του και το κοντό του. Δεκτόν. Αλλά όχι εδώ.
>>Στέφανος Κασσελάκης: Η συνάντηση με τον Snik που δεν τον ήξερε - «Ποιος είσαι εσύ;»<<
Το να μην αναγνωρίζεις τον Κασσελάκη μετά από τόσο τόνους από εικόνες σε όλα τα μίντια (σόσιαλ και μη) δείχνει πως είσαι για γέλια σαν άτομο (πόσο μάλλον όταν λες πως δεν έχεις ψηφίσει ποτέ), αλλά το να μην αναγνωρίζεις τον Σνικ είναι μάλλον ένδειξη υγείας.
update
Τα σχόλια τα έκλεισα, γιατί ορισμένοι γράφουν ό,τι μ@λακία τους κατέβει. Μάγκες μου το ποστ δεν έγινε για να γίνει κριτική στον Κασσελάκη, αν είναι αριστερός και άλλες τέτοιες παπαρίες –ο καθένας έχει όποια γνώμη θέλει, και ας την εκφράσει στον τοίχο του τέλος πάντων–, αλλά για το ότι ορισμένοι μπορεί να θεωρούν θέμα το ότι δεν ήξερε κάποιος τον Σνικ. Μόνο σχόλια επί αυτού θα δεχόμουν. Αλλά δεν... O καθένας θέλει να λέει το μακρύ του και το κοντό του. Δεκτόν. Αλλά όχι εδώ.
27/11/2023
Στο νέο YELLOW BOX τεύχος #22 (Οκτώβριος-Νοέμβριος 2023), που κυκλοφορεί στα περίπτερα...
Στο νέο YELLOW BOX τεύχος #22 (Οκτώβριος-Νοέμβριος 2023), που κυκλοφορεί στα περίπτερα...
26/11/2023
Πάει κι η κυρα-Γιώργαινα. Εδώ με τη Ρένα Κουμιώτη...
Πάει κι η κυρα-Γιώργαινα. Εδώ με τη Ρένα Κουμιώτη...
25/11/2023
Aix-en-Provence, Γαλλία, αρχές Αυγούστου 1970. Από τα φοβερά ροκ και τζαζ live (τα καλύτερα που θα γίνονταν ποτέ στην ηπειρωτική Ευρώπη) και τα οποία οργάνωνε ο «ΒΥG» Jean Georgakarakos (σε Antibes, Amougies κ.λπ.). Το ότι υπήρχαν ελληνικά έντυπα, που γράφανε γι’ αυτά τα πράματα, τότε, σε πρώτο χρόνο, το 1970, το λες και... πληροφόρηση από το υπερπέραν.
[αυτά μόνο εδώ θα τα βλέπετε]
[υπάρχει και βίντεο από το live στην Aix-en-Provence, στο YouTube, αλλά επειδή έχει γυμνό δεν το ανεβάζω, γιατί θα φάω ban κι έχω ήδη κάμποσα...]
Aix-en-Provence, Γαλλία, αρχές Αυγούστου 1970. Από τα φοβερά ροκ και τζαζ live (τα καλύτερα που θα γίνονταν ποτέ στην ηπειρωτική Ευρώπη) και τα οποία οργάνωνε ο «ΒΥG» Jean Georgakarakos (σε Antibes, Amougies κ.λπ.). Το ότι υπήρχαν ελληνικά έντυπα, που γράφανε γι’ αυτά τα πράματα, τότε, σε πρώτο χρόνο, το 1970, το λες και... πληροφόρηση από το υπερπέραν.
[αυτά μόνο εδώ θα τα βλέπετε]
[υπάρχει και βίντεο από το live στην Aix-en-Provence, στο YouTube, αλλά επειδή έχει γυμνό δεν το ανεβάζω, γιατί θα φάω ban κι έχω ήδη κάμποσα...]
Σχόλια από το fb στο ποστ "Aix-en-Provence, Γαλλία, αρχές Αυγούστου 1970"...
ΑπάντησηΔιαγραφήVangelis Aragiannis
Ζεύγος Ayler εννοεί τον Albert και τον Don;
Φώντας Τρούσας
Έτσι νομίζω Βαγγέλη.
Vangelis Aragiannis
θα έγραφε the Aylers στο πρωτότυπο.
Φώντας Τρούσας
Πιθανώς.
Γιώργος Χαρωνίτης
Το πιθανότερο! Εκτός αν η Mary Maria (γυναίκα ή γκόμενά του) ήταν στο γκρουπ.
Vangelis Aragiannis
μάλλον έχεις δίκιο
Vassilis Serafimakis
Κάπου σ'αυτά πρέπει να τριγυρνάγανε κι οι Soft Machine.
Φώντας Τρούσας
Άμα δεις τις line-ups εκείνων των live θα πάθεις ζημιά, τι woodstock τώρα και monterey...
Vagelis Avgidis
Αυτά είναι! Συνδυασμός rock και free jazz! Ότι καλύτερο!
Vassilis Serafimakis
...εγκρίνω Soft Machine και (οι τότε!) Pink Floyd στην κατηγορία "Pop music".
Πάντως δεν ξέρω αν τα θυμάμαι χαζοχαρούμενα αλλά τότε οι κατηγοριοποιήσεις δεν είχαν την κατοπινή μανία κι υπερειδίκευση. Θυμάμαι πχ να χαζεύω μικρές αγγελίες στο M.Maker από μπάντες και να συνεννοούνται τι μουσικό θέλανε με δυό λόγια, χαλαρά.
Φώντας Τρούσας
To rock τότε δεν είχε γενικευθεί σαν όρος ούτε έξω. Ποπ τα λέγανε όλα.
Vassilis Serafimakis
δώσε οδηγίες να φτιάξουμε μηχανή τού χρόνου κι άστα όλα τ'άλλα!..
Φώντας Τρούσας
https://www.youtube.com/watch?v=YlyT16S3p5E
Here Comes the Rain
https://www.youtube.com/watch?v=8hGhBeHLQkU
Things May Come and Things May Go but the Art School of Dance Goes on Forever
https://www.youtube.com/watch?v=QFWE4iMg58E
Albert Ayler's final show, Nuits De La Fondation Maeght, France 1970
https://www.youtube.com/watch?v=04n5dltY7hU
John Surman – Incantation
Stavros Kouvaris
Καλησπέρα κύριε Τρούσα! Από ποιο έντυπο είναι το συγκεκριμένο ρεπορτάζ; Το βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρον.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Πάει κι η κυρα-Γιώργαινα. Εδώ με τη Ρένα Κουμιώτη..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήMaria Andronikou
Τρομακτική φωτό.
Φώντας Τρούσας
Είναι κάπως creepy εντάξει, αλλά δεν πειράζει. Έχει το νόημά της.
Inno Klms
Ευτυχώς ξεπατώνονται όλα τα φρικαλέα φαντάσματα!
Θαλεια Καραμολέγκου
Η κυρά ματζικα
Yorgos Papadopoulos
Πάει η σύζυγος , την έχασα
Nikos Zozos
Στ ανάθεμα
Konstantinos Kottis
Θυμάμαι πριν λίγα χρόνια την Κουμιωτη να ανεβάζει για λίγη ώρα ποστ στο FB πως ο πιο Έλληνας ήταν ο Παπαδόπουλος.
Nikos Kouteris
σκηνή από το Misery
Μαίρη Δαλάκου
Ωχ!
Eva Fampas B
Τελικά αυτό που μένει από τη φωτό είναι ότι η Κουμιώτη έκανε παρέα με την κυρά Γιώργαινα .....κρίμα
Nickos Ventouras
ε, κάποιος έπρεπε και να κάνει. Δες το και σαν ...ανθρωπιστική αποστολή! Πάντως καλύτερα από κάποιους που τους γλύφανε και τις σόλες επί επταετίας και πέρνανε δουλειές και μόλις έπεσε η Χούντα σφύριζαν κλέφτικα ή παρίσταναν και ότι έκαναν αντίσταση! Αυτή τουλάχιστον είχε την αξιοπρέπεια να δηλώσει ότι είναι!
Eva Fampas B
εγώ θλίβομαι βλέποντας ανθρώπους με ταλέντο να έχουν έστω και μικρή πολιτική σχέση με το φασισμό τη χούντα ακόμη και αν κάνουν ... ανθρωπιστική αποστολή
George Makris
Είναι φωτογραφία αποκριάτικη!
Νίκος Τσιούρβας
Δεν έχανε την ευκαιρία,κάθε που ανέβαινε στη Θεσ/νίκη,να επισκεφθεί το Ωραιόκαστρο κι άφησε μαγιά στο γνωστό χουντοχώρι,προάστιο της Θεσ/νίκης. "Έκανε δρόμους," βλέπετε,ο διχτάχτορας που λεν και στα χωριά μας κάποιοι θαυμαστές της "επανάστασης"...
Ferris Costas
Εκείνη την εποχή, είμουνα στο Παρίσι, κι ο τότε φίλος μας Claude Francois είχε τραγουδίσει μια γαλλική "μετάφραση", αφιερωμένη στον τότε έρωτά του την Giorgina, που δεν ήταν άλλη από την επίσης φίλη μας Γεωργία από το Κιάτο. Όταν χώρισαν, κι η Γεωργία (από το Κιάτο) μας ακολούθησε στη Μύκονο (1972), η παρέα μας ανακάλυψε την Ελιά και πηγαίναμε (μόνοι μας) κάθε μέρα. Κάποια στιγμή είδαμε κάποιον νάρχεται πεζή από μακρυά, κι η Γεωργία (από το Κιάτο) έπιασε τα κλάμματα. Ήταν ο Claude Francois, που έψαχνε να τη βρει. Τα ξαναφτιάξανε (για λίγο). Την άλλη "κυρα-Γιώργαινα" ούτε την υποπτευτήκαμε.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Στο νέο YELLOW BOX τεύχος #22 (Οκτώβριος-Νοέμβριος 2023), που κυκλοφορεί στα περίπτερα..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήIlias Chadjoglou
Έμπνευση! Τον άκουσα (είδα) live στα 90's
Mihalis Kalkanis
Δύναμη!
Λήδα Χαλκιαδάκη
Respect
Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Στέφανος Κασσελάκης: Η συνάντηση με τον Snik που δεν τον ήξερε - «Ποιος είσαι εσύ;»<<"...
ΑπάντησηΔιαγραφήAmaso Ulman
Το θεμα δεν ειναι αν κανείς γνωρίζει τον έναν ή τον άλλον, αλλά αν βλέπει κάποια διαφορά μεταξύ τους. Αν η σύγκριση έχει σκοπό το κουτσομπολιό είναι χυδαία, αν έχει τη διαύγαση της εποχής, μπορεί και έχει ενδιαφέρον.
Φώντας Τρούσας
Εξυπνάδα είναι αυτό; Εγώ το θεωρώ μαλακία. Γιατί το ποστ δεν έγινε για να κριθεί πολιτικά ο Κάσσελ, αλλά για άλλο λόγο.
Amaso Ulman
Ναι μωρέ το ξέρω αλλά ούτε κι άξιζε ποστ για τον Σνικ.
Φώντας Τρούσας
Δεν έγινε γι' αυτόν το ποστ. Αλλά για το ότι ορισμένοι μπορεί να θεωρούν θέμα, επειδή δεν ήξερε κάποιος τον Σνικ.
Aris Maroulis
Μπέρδεγουέι
βαγγελης χαλικιας
ναι
Σχόλια από το fb στο ποστ "Κάποιοι παραξενεύτηκαν με το προχθεσινό ποστ, με τη φωτό της Κουμιώτη με την Δέσποινα Παπ."...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Τρούσας
https://www.lifo.gr/.../rena-koymioti-i-diadromi-tis...
Ρένα Κουμιώτη: Η διαδρομή της μεγάλης λαϊκής τραγουδίστριας | LiFO
Γεώργιος Ζγούρας
* Όλα έχουν το ενδιαφέρον τους, αλλά η δική μου λογική μού λέει πως:
- Όποιος δούλευε εκείνα τα έτη - (ότι δουλειά και να έκανε) ήταν...ακροδεξιός! Αν είχε τα άντερα ας έφευγε εξωτερικό, ας παραιτούνταν από όποια δουλειά έκανε, ας έκανε επανάσταση ή έστω απεργία...δουλειάς! - (πάνω - κάτω κάτι παραπλήσιο είχε δηλώσει και ο τραγουδιστής Γιάννης Βογιατζής)
- Την Κλειώ, τον Οικονομίδη, την Παμέλα και μερικούς ακόμη καλλιτέχνες τούς στείλανε στο " πυρ...'', και οι υπόλοιποι που ασχολούνταν ενεργά εκείνα τα έτη πώς δεν τούς...ενοχλήσανε;
- Δεν έχω πρόθεση να σε αναιρέσω ή να αρχίζουμε να " γαβγίζουμε " / καβγαδίσουμε μεταξύ μας.
- Εννοείται, πώς σε παρακολουθώ με ενδιαφέρον και σε όσα - (από αυτά πού ανεβάζεις) γνωρίζω...συμφωνώ ή διαφωνώ! Στα υπόλοιπα...ΔΞ-ΔΓ-ΔΑ, αλλά μαθαίνω!
Σχόλια από το fb στο ποστ "Κλάψα και δουλοπρέπεια... ο ακλόνητος συνδυασμός για να σε φτύνουν."...
ΑπάντησηΔιαγραφήLefteris Rodion Raskolnikov
Πολλά κοινά. Βεβαίως. Οι Άγγλοι πετούσαν με τουρκικά αεροπλάνα στην κατοχή της Κύπρου τότε και τώρα κάνουν τον καλό μπάτσο συζητώντας μαζί τους για (μεταχειρισμένα) γιουροφάιτερς
Tanas Atanasoff
Θυμίζω πως η Τράπεζα Της Ελλάδος, ιδρύθηκε με παρέμβαση της Κεντρικής Τράπεζας της Βρετανίας. Παραμάγαζό της κοντολογίς. Τέτοιες εξαρτήσεις έχομε...Σιγά μην πήγε για τα μάρμαρα εκεί...χαχαχα για τους χαζοί που λένε και στο χωριό μου
Ανδρεας Μπικουβαρακης
Η ρετσίνα δεν κάνει καλή ομοιοκαταληξία. Μήπως να το διορθώσουμε σε ρετσινιά;
Σχόλια από το fb στο ποστ "Το >>Σκεφτείτε να κόβαμε τη Μόνα Λίζα<< θα το έλεγε μόνο ο Παραμυθάς, στο νηπιαγωγείο, στο μάθημα της χαρτοκοπτικής"...
ΑπάντησηΔιαγραφήMaria Andronikou
Του ακύρωσε ο Sunak την συνάντηση, βλέπω.
Φώντας Τρούσας
E τι θα έκανε;
Maria Andronikou
Indeed...
Την τελευταία στιγμή, κιόλας.
Φώντας Τρούσας
O χειρισμός του όλου θέματος από τον Μητσ. ήταν ερασιτεχνικός.
Σχόλια από το fb στο ποστ "«Η Μελίνα δεν είχε ιδέα από τα μάρμαρα."...
ΑπάντησηΔιαγραφήStathis Nikokavouras
Σου τα ειχα πει για την ροζιτα.με δασκαλα την ελενη νικοκαβουρα που ποτε δεν ξεχασε.και οταν μας εφερε σε επαφη η λουκιλα η καρρερ η γυναικα του μιμη πλεσσα (99 ο μιμαρος) ιδια ηλικια ηταν με ροζιτα, ηταν τοτε 92 χρονων.ασταματητη..η μια ωρα ηταν εναντιον της μελινας.κατι ειχε γινει στην κατοχη.για καποιο γκομενο θα τα χαλασαν.πλουσια οικογενεια η ροζιτα ,παρακατιανη ελεγε την μελινα απο τον πειραια.σκεψου φωντα εκεινη την εκπομπη προσκληση σε γευμα να τις εβαζες απεναντι....
Nina Tsavou
Ε όχι και από φτωχή οικογένεια και παρακατιανή η Μελίνα !!!
Νικος Μαργαρωνης
Καλά , κόρη του δήμαρχου ήταν. Παρακατιανή??
Christos Moutevelis
καρδιά για τον Κύριο Μίμη. Τον είδα χτες που έπαιζε στο σπίτι του και τραγουδούσε η Κωνσταντίνα. Τί ψυχή! Το πιάνο του κελαηδούσε, παρά τα 99. Ο Θεός να του δίνει ζωή.
Stathis Nikokavouras στην Nina Tsavou
ετσι την ελεγε..
Stathis Nikokavouras στον Νικος Μαργαρωνης
ετσι την ελεγε.η ροζιτα μεγαλοβιομηχανου μακαρονα την εβλεπε χαμηλα
Μαίρη Δαλάκου
Όλα τα ήξερε η Ροζίτα..και δεν έχανε την ευκαιρία να τα διανθίζει με τον "καλό της λόγο"!
Nick Theodorakis
Ροζιτα Σωκου ...Διάσημη κακιά …
Kostis Kornetis
Σαφέστατα μονομερής και πικρόχολη η άποψη της Σώκου. Εδώ το πειστήριο πως η Μελίνα ήξερε και παραήξερε - είναι η περίφημη σκηνή από τη "Φαίδρα" του Ντασέν (1962) όπου επισκέπτεται το Βρετανικό Μουσείο μαζί με τον προγονό της στην ταινία, Άντονυ Πέρκινς.
https://www.youtube.com/watch?v=Cueo5qfzzWw
Μελίνα Μερκούρη σκηνή στην αίθουσα με τα Ελγίνεια Μάρμαρα (Βρετανικο Μουσειο)
Φώντας Τρούσας
Λες να μην την ήξερε τη σκηνή η Σώκου, που ήταν κριτικός κινηματογράφου και θα είχε δει τη Φαίδρα καμιά 10ριά φορές; Το ουσιώδες από τα λόγια της Σώκου είναι η μονομερής ενασχόληση με τα ελγίνεια, όταν ελληνικά αγάλματα και από τον Παρθενώνα και από αλλού υπάρχουν σε όλα τα μουσεία του κόσμου.
Kostis Kornetis
Φώντα, ισχυει απολύτως. Όμως ακριβώς επειδή εννοειται πως την ηξερε λεω πως ειναι κακοβουλη και υποβολιμαία η κριτικη της.
Φώντας Τρούσας
Εγώ δεν πιστεύω ότι αυτή η σκηνή από την Φαίδρα δηλώνει κάτι ιδιαίτερο - ούτε την πιστώνω, σώνει και καλά, στη Μελίνα.
Kostis Kornetis
Δεν πιστώνεται στη Μελίνα σαφώς, αν μη τι άλλο πιστώνεται στον Ντασεν. Όμως θεωρώ πως υπάρχει μια γενεαλογία που συνδέει αυτη την εμβληματική σκηνή με την μετέπειτα εκστρατεία της: η Μελίνα που αντικρίζει τα μάρμαρα που λειτουργούν ως μαγικό/μεταφυσικό όχημα για τον μοιραίο έρωτά της στην ταινία, και που παράλληλα νιώθει μια εντονότατη δυσφορία στον χώρο του Βρ. Μουσείου που μπορεί να διαβαστεί και μεταφορικά. Δηλαδή υπάρχει κάτι φιλμικό αλλά και εξτρα-φιλμικό κατ'εμε. Αλλά εννοείται πως είναι η ταπεινή μου άποψη.
Nina Tsavou
Αφού λοιπόν το ήξερε και ως κριτικός, λέει εν γνώσει της μια ανακρίβεια η γλυκιά μας η Ροζίτα…
Γεώργιος Ζγούρας
* Η πολλή γνώση βλάπτει!
Σραόσα Γιαζάτας
Το να πασχίζει να ερμηνεύσει κανείς τη Μελίνα μέσω της Σώκου είναι σαν να θες να καταλάβεις τον Καβάφη μέσω του Μαλάνου.
Φώντας Τρούσας
Yπερβολές. Τη Μελίνα την έχουμε ζήσει όλοι ως πολιτικό και ως ηθοποιό έχουμε δει όλες τις ταινίες της. Κάποιοι θα την έχουν δει και στο θέατρο. Έχουμε πλήρη γνώση και γνώμη για το τι ήταν και τι δεν ήταν.
Bakilos George
εντελώς άστοχο.
Pantelis Tsalouchidis
η αλήθεια είναι ότι η αναλογία ειναι αρκετά καλή επειδή ο Μαλάνος ήξερε καλά τον Καβάφη και είναι σε πολλά χρήσιμος ενώ ταυτόχρονα η κακοήθεις κρίσεις του είναι εύκολα διακριτές και μπορείς να τις προσπεράσεις
Σραόσα Γιαζάτας
Εμ...
Xenia Ska
Οκ αλλά πώς λέει ότι πλήρωσε ο Έλγιν για τα μάρμαρα τους Τούρκους; η ιστορική άποψη είναι ότι πήρε άδεια να τα αντιγράψει, να κάνει εκμαγεία. Και ναι έχει και σε άλλα μουσεία κομμάτια, εκεί είναι όμως πολλά απο το ίδιο μνημείο. Ας διεκδικηθούν και τα άλλα αντί με αυτό το επιχείρημα να ακυρώνεται η διεκδίκηση των συγκεκριμένων.
Nickos Ventouras
ΔιαγραφήΚαι να τα πλήρωσε κακώς τα πλέρωσε. Δεν θα έπρεπε να αναγνωρίζουμε αγοραπωλησίες σε τέτοια αρχαία κειμήλια, όπως δεν θα έπρεπε να αναγνωρίζαμε την πώληση αν π.χ. είχαν πουλήσει οι Οθωμανοί εδάφη της Ελλάδας. Για τον ίδιο λόγο που δεν αναγνωρίσαμε την ιδιοκτησία τους επί της Ελληνικής επικράτειας και των κατοίκων της και έγινε επανάσταση. Έχει και η «συνέχεια του κράτους» τα οριά της.
Μέλημα της Σώκου να την πεί στη Μελίνα - όχι τα μάρμαρα ή η σχετική πολιτική μας
Σταυρος Καργακος
ΑΝΑΡΩΤΙΕΣΤΑΙ ΑΝ ΘΑ ΦΕΡΟΥΝ ΤΑ ΙΕΡΑ ΓΛΥΠΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ;
Να σας πως εγω τι θα μας φερουν; πιστα αντιγραφα θα ειναι & μεσω των ΜΜΕ θα μας πεισουν ΕΜΕΣΑ οτι ειναι γνησια, ενω εκει θα κρατησουν τα γνησια ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΠΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΑΛΛΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ & ΑΝ ΤΕΘΕΙ ΘΕΜΑ ΚΑΠΟΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ θα πουν οτι ειναι πιστα αντιγραφα στην αρχη & υπογεια θα διαδιδουν την αληθεια ΕΜΕΣΑ ΠΑΝΤΑ σε σημειο που θα αναρωτιουνται ΟΙ ΠΑΝΤΕΣ ποια ειναι η αληθεια; ....
Το εργακι το εχουμε ξαναδει, ΑΝ ΘΥΜΑΣΤΕ με τα αρχαια απο το ΙΡΑΚ που πηγαν στην αμερικη & ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10 ΧΡΟΝΙΑ ανατιναξαν ΞΑΦΝΙΚΑ φανατικοι τα πιστα αντιγραφα ΩΣ ΓΝΗΣΙΑ, (αυτο θα μπορουσε να γινει αιωνες πριν, αλλα δεν εγινε ΓΙΑΤΙ; ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΦΑΝΑΤΙΚΟΙ; ) που ειχαν φτιαξει στις ΗΠΑ, Ή στο ΙΣΡΑΗΛ νομιζω... αλλα τα ΜΜΕ ελεγαν οτι ειναι γνησια με ΕΜΕΣΟ ΤΡΟΠΟ ΠΑΝΤΑ... ετσι δεν προκειται να ξαναγινει κουβεντα για αυτο & μετα απο χρονια θα ξανα παιχτει το ιδιο εργακι...
Και γιατι ολο αυτο το θεατρο; ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΒΟΥΛΩΣΟΥΝ ΟΛΟΙ ΜΙΑ & ΚΑΛΗ... & ΘΑ ΔΕΙΤΕ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΤΕΘΕΙ ΘΕΜΑ ΓΝΗΣΙΟΤΗΤΑΣ ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΑΥΤΟ... ΑΛΛΑ ΑΝ ΤΕΘΕΙ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΘΑ ΤΟ ΦΑΨΟΥΝ ΑΜΕΣΩΣ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΥΑΠΡΧΟΥΝ ΑΜΦΙΒΟΛΙΕΣ & ΕΤΣΙ ΘΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ.... ΑΠΛΑ & ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΛΕΩ...
Nick Theodorakis
Γνωστή η κακία της Σωκου για την Μελίνα …
Λαζαρος Θεοδωριδης
Ροζίτα όταν βάζεις στο στόμα σου την ΜΕΛΙΝΑ. πρέπει νά πλένεις το στόμα και την γλώσσα σού πολλές φορές
Christos Tzitzimikas
Γενικώς ότι γουστάρει ο καθένας παίρνει από δω μέσα...
Σχόλια από το fb στο ποστ "Θυμήθηκα αυτό... (γέλιο)"...
ΑπάντησηΔιαγραφήKostas Giannakis
με το γνωστό άδοξο τέλος ..
Βασίλης Έξαρχος
ΓΤΠΓΤ
Maria Andronikou
Good point!
Anastasia Rouchota
Μια ζωή τζαζ! Αχαχαχα!…
Nikos Kouteris
Το jazzy shirt με σκοτώνει
Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Βrian Godding...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Τρούσας
Στο 9:35 φοβερό σόλο του Brian Godding. Ακούστε αυτό το κομμάτι τουλάχιστον στα πρώτα 12 λεπτά, είναι συγκλονιστικό... https://www.youtube.com/watch?v=Mntifo11e54
Vangelis Aragiannis
και πιο πριν το τενόρο φανταστικό
Φώντας Τρούσας
Alan Skidmore
Φώντας Τρούσας
https://www.youtube.com/watch?v=ankjiuAfEVQ
Kohntarkosz, Pt. 1
Kwstas Agas
πολύ ωραίο αυτό... Ευχαριστούμε Φώντα που μας δίνεις την ευκαιρία να μάθουμε γι' αυτόν τον μουσικό ακόμη και μετά τον θάνατο του ...
Thomas Triantafyllou
Συμφωνώ απόλυτα, αγοράζεις κάθε σόλο του παντου...
Φώντας Τρούσας
Παίζει κι εδώ και αυτό το εξώφυλλο είναι σίγουρα από Ελλάδα...
Theodore Triantafillou
Και στο μεγάλο Sunset Glow της Julie Tippetts
Nikos Kouteris
https://www.youtube.com/watch?v=3laI4flPft8
με τα χέρια στις τσέπες από το Παγκράτι μέχρι την Καισαριανη και πάλι πισω, από Walkman
Kwstas Agas
Εκτός από τους magma (από τους οποίους έχω ως μοναδική εμπειρία την "από άλλο πλανήτη" συναυλία τους στο burg herzberg festival τον Ιούλιο του 2011, χωρίς να γνωρίζω περισσότερα), έχω ακουστα τους blossom toes!! Κι αυτό λόγω της λατρείας μου για τους wishbone ash, μιας και ο κιθαρίστας - ιδρυτής της μπάντας Andy Powell δεν χάνει την ευκαιρία να δηλώνει: "εκτός από τους shadows η άλλη μεγάλη μας επιρροή ήταν οι blossom toes, από αυτούς επηρεαστήκαμε για να φτιάξουμε μπάντα με "κιθαριστικό δίδυμο - δύο κιθάρες που σολάρουν""!!!
Φώντας Τρούσας
Ναι, είχαν δύο lead κιθαρίστες οι Blossom Toes, τον Brian Godding και τον Jim Cregan.
Γεώργιος Ευαγγέλου Κουκουσούλης
http://musiciansolympus.blogspot.com/.../briangodding...
Brian Godding (guitar)
Φώντας Τρούσας
ναι, και σε Kevin Coyne - σίγουρα τον έχω κι εκεί - όπως έχω και το προσωπικό του στην Reckless.
Γεώργιος Ευαγγέλου Κουκουσούλης
... νομίζω είχε παίξει και στην Αθήνα με τον Eric burdon το 1984...το αναφέρει ο Κοντογούρης...
Φώντας Τρούσας
Με Έρικ θυμάμαι Brian Auger και Aynsley Dunbar σε διαφορετικά live
Ηλίας Ηλιάδης
ήταν στο live του Eric Burdon στο Παλλάς, το 84. Ήμουν μέσα, είχε μπει πολύς κόσμος με ντου... Φαντάσου ντου στο Παλλάς!!!
Spyros Diastimikos
ΔιαγραφήΔεν ήταν όμως ευχαριστημένος από αυτή τη συνεργασία. Αντιγράφω από την αυτοβιογραφία του...
"Well, actually in retrospect, quite a lot of fun (?) was had in the months I was part of the Eric Burdon thing.
I mean, Zoot Money was so on Eric’s case! (talk about a winging old woman! Well, both of them actually !)
These guys were supposed to be mates !! you could have fooled me most of the time! Zoot is the genuine article when it comes to the flipped out, hyper, razor witted, road band trouper . He never stopped! never seemed to go to bed, never relaxed, constantly at it, with the constitution of a Sherman Tank !
Zoot’s mate, Pat Crumely, was also in the line-up, great character and superb horn and flute player, really really powerful,I used to enjoy playing with him a lot, he could really rock even though he was (I guess) primarily a bebop jazz saxophonist. Nice little rock drummer called Mich’ Harwood (?) who was a mate of the bass player.
So it had it’s moments but they usually always ended up in tears like the time we went to tour Canada (ye ha!!). Started in Halifax Nova Scotia and, ended there!!
Eric (TWAT!) decided to himself that he didn’t really fancy shlepping through to Vancouver so, he pissed off one night to the airport and flew to California !!
We (the band) got up the next morning ready to go on the road only to be informed (by Eric’s long suffering tour manager, Tappy’), that Eric had just phoned from LA!!! to say he couldn’t be arsed with the tour !(PILLOCK!) He left everybody concerned in the lurch, us, the promoter, the venues, the road crew, and probably most importantly the fans who had bought tickets !
So, we had to slob all the way back to the UK totally skint and TOTALLY pissed off! I mean Burdon was a good performer but if the truth be known his voice was well and truly shot by the time I was roped in (he had a 4000 watt personal vocal foldback system most of the time!, a bloody lethal weapon and appallingly painful if you got it in the ear hole by accident on stage!)
The things you do for money, I’m fed up writing about this period now so, bollocks! that’s ya lot !"
Σχόλια από το fb στο ποστ "Τα ελγίνεια δεν θα φαίνονταν τη νύχτα..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Τρούσας
https://www.youtube.com/watch?v=r-EYeghqcYA
ΛΑΒΡΑΝΟΣ ΚΙΝΔΥΝΗΣ ΚΑΠΟΙΑ ΝΥΧΤΑ ΕΚΛΑΨΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ
Nikos Markakis
Greek exotica!
Σχόλια από το fb στο ποστm "Θέλουν να γράψουν για την προβολή του «Γούντστοκ» στο «σαν σήμερα» στην A.V. και γράφουν σαχλαμάρες..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Τρούσας
https://diskoryxeion.blogspot.com/2021/09/woodstock.html
η ταινία WOODSTOCK στην Ελλάδα, επί δικτατορίας – όσα δεν γράφτηκαν ακόμη...
Vassilis Serafimakis
Aυτά τώρα τα κείμενα υποθέτω (δεν έχω το στομάχι να ψάξω) εμφανίζονται σε δήθεν αξιόπιστα βήματα, διαδικτυακά ή έντυπα, και αύριο κάποιος θα παραπέμψει σ'αυτά. Θέλω να πώ η σύγχρονη ιστορία καταγράφεται από σαλτιμπάγκους.
Mike Beles
Ποιος γατος δημοσιογραφος τα εγραψε ??
Takis Akkos
Πρέπει κάποιος που υπέστει clopyright να εγκαλεσει τον "Φωστήρα κλεφτη" για να πληρώσει αυτός τη νύφη για όλα τα ανοσιουργηματα της παραπληροφορησης...έλεος πια με δαυτους...
Kostas Drosopoulos
Για κάθε μορφή τέχνης καταργήθηκε η λογοκρισία το 1991. Αν και ήταν σπάνια η εφαρμογή της.
Το 1991, νομίζω λογόκριναν έναν δίσκο τής Λένας Πλάτωνος. Ο Υπουργός Προεδρίας Κυβερνήσεως Μ. Έβερτ κατάργησε την επιτροπή λογοκρισίας.
Ωστόσο αυτό για την κρατική λογοκρισία. Η ιδιωτική είναι στα high της τα τελευταία 30 χρόνια . Χαμός στις αγωγές και στις μεγάλες αποζημίωσεις.
Φώντας Τρούσας
Το '91 καταργήθηκε τυπικά, το γράφω κι εγώ στο ποστ. Είχε ατονήσει φυσικά, πριν καταργηθεί - έτσι συμβαίνει πάντα.
Antony Giannakakis
Kαμια σχεση το Γούντστοκ με τον Μάη του ’68 μη τρελαθουμε.!Μα ο Μάης του ’68 ειχε μια συγκυρία... εβγαλε στην επιφανια τους Afrodites με το rain and tears
Ferris Costas
Κι όμως! Στο εξωτερικό τα επεισόδια είχαν περάσει ως αντιχουντική εξέγερση. Θυμάμαι, είμστε καλεσμένοι μαζί με τον Βασιλικό στη Γαλλική Τηλεόραση, και μας ρώτησαν πως εξηγούμε μια "απολίτικη" εξέγερση κατά της χούντας από τη νεολαία. Κι ο Βασίλης τους εξήγησε πως η νεολαία που μόλις ενηλικιώθηκε είχε γεννηθεί μετά τον Εμφύλιο, κι έτσι ήταν αποκομένη από την πολιτική. Αργότερα, ο Βασίλης, μίλησε για μένα που ως Αιγυπτιώτης, ήμουνα κι εγώ αποκομένος από τον Εμφύλιο, γι αυτό και... προπσχώρησα στο ροκ. Όλα αυτά, ειπώθηκαν φυσικά με πολλή τρυφερότητα.
Φώντας Τρούσας
Όπως γράφω και στο κείμενο... όσον αφορά στα επεισόδια έξω από το Παλλάς, δεν έκρυβαν, περαιτέρω, ουδεμία σοβαρή πολιτική, αντιχουντική έκφραση, ούτε, πολύ περισσότερο, κάποιαν εξέγερση ενός σοβαρού και υποψιασμένου hippy κινήματος (γιατί κάτι τέτοιο δεν υπήρχε στην Ελλάδα) ή κάποιων απολίτικων ελλήνων χίππιδων (αν είναι ποτέ δυνατόν!), που δεν είχαν κανένα απολύτως πρόβλημα με το χουντικό καθεστώς.
Μερικές χιλιάδες παιδιά (μαθητές και φοιτητές βασικά, αλλά υποθέτουμε και απλοί εργαζόμενοι), ντυμένα και κουρεμένα «κανονικά» (τουλάχιστον οι μαθητές), μαζεύτηκαν για να δούνε μια ταινία με συγκροτήματα, τζάμπα, και αυτό τους αρκούσε, ενώ, ανάμεσά τους, δεν μπορεί, θα υπήρχαν και κάποια (παιδιά) που θα «ευγνωμονούσαν», τρόπος του λέγειν, το καθεστώς γι’ αυτό.
Γιατί, το καθεστώς ήταν εκείνο που είχε εγκρίνει κι είχε δώσει την άδεια για όλα όσα θα συνέβαιναν την συγκεκριμένη Κυριακή, στις 29 Νοεμβρίου 1970, στο Παλλάς. Και το λέμε τούτο, επειδή το καθεστώς δεν είχε εγκρίνει απλώς, την προβολή τής ταινίας “Woodstock”, είχε εγκρίνει τη δυνατότητα να δούνε την ταινία οι νέοι δίχως εισιτήριο και, περαιτέρω, είχε εγκρίνει και την παρουσία τού σκηνοθέτη Michael Wadleigh στον κινηματογράφο. Και είναι προφανής η σκέψη –μια σκέψη που μπορεί να την κάνει ακόμη κι ένα νήπιο– πως αν όλα αυτά θεωρούνταν επικίνδυνα από το χουντικό καθεστώς, το ίδιο το καθεστώς θα είχε μεριμνήσει αναλόγως.
Μπορεί οι χουντικοί να μην είχαν υπολογίσει την κοσμοσυρροή, και την από ’κει και πέρα «διασάλευσιν της τάξεως», εντάξει... αλλά αυτές οι αμεριμνησίες συμβαίνουν. Θα μπορούσε, ενδεχομένως, να είχαν σκεφτεί να εκδώσουν αριθμημένες προσκλήσεις, τις οποίες οι ενδιαφερόμενοι θα τις εύρισκαν στα δισκοπωλεία, βιβλιοπωλεία κ.λπ. Προφανώς δεν το σκέφτηκαν – αυτό ή και άλλα ακόμη. Δεν υπήρχε και η προηγούμενη εμπειρία εξάλλου, και γι’ αυτό συνέβησαν όλα εκείνα που συνέβησαν.
Vassilis Serafimakis
Διαγραφήποιά "επεισόδια"; Ήμουν στην προβολή στο Παλλας μ'ένα συμμαθητή απ'το Γυμνάσιο. Αφού καταφχαριστηθήκαμε την ταινία και τη μουσική, βγήκαμε έξω όλοι μετά την προβολή κι αρχίσαν να πέφτουν σπρωξιές και καρπαζιές από αστυφύλακες που ήταν μαζεμένοι απ'έξω. Χωρίς καμμιά αφορμή. Ο κόσμος δεν ανταπέδωσε, απλώς όλοι προσπάθησαν να ξεφύγουν - η ευχαρίστηση από την προβολή ήταν τόσο μεγάλη μέσα στο κοινό που θυμάμαι έναν να λέει "βαράνε, ρε μαλάκα" και να γελάει.
Inno Klms
Οντως
Γιώργος Σκιάς
Το πρόβλημα είναι ότι δεν ξέρουν να διαβάζουν.
Σχόλια από το fb στο ποστ "O λαντζέρης και η λαντζέρα πλένουν το πιατομάνι"...
ΑπάντησηΔιαγραφήNikolaos Chrysovalantes Euthanasiou
Γνωρίζει άριστα αγγλικά, στον ίδιο βαθμό που γνωρίζει και αρχαία ελληνικά ο συγκεκριμένος
Φώντας Τρούσας
Ας ξεκινήσει από τα νέα πρώτα και ας τ' αφήσει τα αρχαία κατά μέρος
Μαρία Αθανασίου
δεν ξέρω τι ακριβώς έγινε, αλλά,από το σχόλιο σου να σκεφτώ ότι κάποια μεγαλοπρεπή παπαρια είπε πάλι ο Μπουμπουκος;
Nikolaos Chrysovalantes Euthanasiou
ω ναι, ενα μικρό επος, και μάλιστα αγγλιστί
Μαρία Αθανασίου
θα το ψάξω!!
Aris Betchavas
Χειρότερος απ τον Αλέξη σε γλωσσομαθεια και θράσος;
Takis Akkos
Υπουργειο "παιδειας" του πρέπει.Μαθε παιδί μου γ(ρ)άμματα....
Tanas Atanasoff
Ποιός..τι έχασα πάλι...? Ο κ0ύλης ? Δεν βρίσκω τίποτα στο γκουγλ..[updated] Αααα το Μπουμπούκι στο bbc, οκ..now makes sence.
Σχόλια από το fb στο ποστ "«Ένα πρωί λοιπόν, την ώρα που λιαζόταν τόπλες, έκανα το πλησίασμα με τη μέθοδο της ακρίδας"...
ΑπάντησηΔιαγραφήKwstas Agas
Πολύ μου άρεσε η εκπομπή του Άξιον Εστί που παρουσίαζε γύρω στο 1994/1995 στην ΕΡΤ3 , όπου προσκαλούσε τους συγγραφείς και συζητούσαν για τα καινούρια βιβλία τους (για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα δεν είχα χάσει επεισόδιο). Σε κάθε επεισόδιο ήταν ευγενής ως οικοδεσπότης αλλά και οξυδερκής....
Κωστής Ιωάννης Μαρκής
Είχα ζωγραφίσει τα σκηνικά (κολάζ με διάσημες μορφές της λογοτεχνίας, φτιαγμένες με μολύβια πάνω σε χαρτί), για την εκπομπή. Μοναδική συνεργασία, ευφιέστατος άνθρωπος. Στην αρχή είχε μια ανασφάλεια με το μέσο, αν ¨γράφει"καλά... όταν πήρε μπρός όμως ήταν οδοστρωτήρας
Aris Betchavas
Γοητευτικός παραμυθάς...
Pantelis Tsalouchidis
Μυθικό βιβλίο
Mike Beles
Τωρα σε πανε μεσα για παρενοχληση...χεχε
Nicholas Hatziyiannis
Οδηγούσα για χρόνια το αυτοκίνητο του, τοχα αγοράσει από την αδερφή της πρώην συζύγου μου , η οποία ήταν χρόνια σύντροφος του, ένα Volvo 240 που είχε φέρει από Βέλγιο το 86, όλα τα χαρτιά στο όνομα του.
Zak Famellos
Ψαχνω χρονια το ντοκιμαντερ για τα καμακια που ειχε απαγορευσει η βασω παπανδρεου
https://www.youtube.com/watch?v=swQNNjXztsI
ΑπάντησηΔιαγραφή