Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου 2023

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 554

19/12/2023
Έχω παρατηρήσει τον τελευταίο καιρό πως από παλιά μαγαζιά, πολλές φορές κλειστά από χρόνια και παρατημένα, λείπουν οι επιγραφές τους. Παλιά μπακάλικα, παλιά κουρεία, ακόμη και δισκάδικα-κασετάδικα ή και παλιά κέντρα διασκέδασης. Οι ταμπέλες, συνήθως ξύλινες ή τσίγκινες, ήταν εκεί πριν από μερικούς μήνες ή πριν κανα-δυο χρόνια, ενώ τώρα λείπουν.
Ακόμη και από το Χάραμα στην Καισαριανή, μια μισοταμπέλα με τα τελευταία ονόματα του μαγαζιού από τα 80s εξαφανίστηκε.
Κάποιοι τις νύχτες πρέπει να βγαίνουν παγανιά και να ξηλώνουν ταμπέλες. Είτε είναι συλλέκτες οι ίδιοι είτε τις κλέβουν για λογαριασμό συλλεκτών.
Σε σπίτια εν τω μεταξύ, μέσα στις δεκαετίες, έχω δει απίστευτα πράγματα, από οδοδείκτες και σιδερένια τραπέζια τρίποδα καφενείων, μέχρι ναυτικούς κάβους και ψαροκασέλες (που με κάποιο τρόπο πρέπει να τις καθάρισαν για να μην βρωμάνε).
Ο κόσμος μαζεύει απίστευτα πράγματα. Είχα γνωρίσει άτομο που μάζευε χαρτοπετσέτες με στάμπες από ξενοδοχεία, καφέ και τέτοια. Άλλος έχει συλλογή από νάυλον σακούλες, από κλεισμένα μαγαζιά κτλ.
Είμαι σίγουρος ότι τις ταμπέλες τις ξαφρίζουν τη νύχτα και αυτό για μένα είναι και λίγο μ@λακία, γιατί οι ταμπέλες έχουν νόημα να είναι στις προσόψεις των μαγαζιών, στους δρόμους, και όχι στα σαλόνια ή στις αποθήκες των συλλεκτών.
Βέβαια κινδυνεύουν να πάνε στα σκουπίδια από τις ανακαινίσεις των μαγαζιών ή από τις αλλαγές χρήσης, οπότε με το να τις βουτάνε τις διασώζουν... Τι να πεις...

19/12/2023
Ρε εσείς εκεί στο αβόπολις φτιάξατε λίστα με τα 20 "καλύτερα" ελληνικά του 2023 και δεν έχετε μέσα –δε λέω την Άννα Στερεοπούλου, γιατί αυτήν δεν θα την παίρνατε χαμπάρι, ακόμη και αν την ακούγατε–, αλλά ούτε τη δισκάρα του Μπάμπη Παπαδόπουλου «Γεννηθήκαμε Χτες»;
Σπάστε τα και ξαναρίχτε τα, γιατί θα σας τιμωρήσει η ιστορία...

19/12/2023
Ο αυτοεξόριστος αμερικανός «Πρόεδρος» Sheldon Cholst, διάσημος χασισογιατρός και των αθηναϊκών παρυφών, κρατώντας τη μαύρη αστερόεσσα στη Βιεντιάνε του Λάος, διακηρύσσει την αντίθεσή του στην αμερικανική πολιτική στην Ινδοκίνα (Μάρτης 1968).
(Δόξα και Τιμή στον αείμνηστο Χρήστο "Γράμματα και Αριθμοί" Οικονόμου, γι' αυτή τη φωτό)

19/12/2023
Το καλύτερο ελληνικό άλμπουμ που άκουσα μέσα στο '23.
Για τη συνολική ματιά της συνθέτριας πάνω στον ήχο και τη συσχέτισή του με την επιστήμη. Δεν θα το δείτε σε καμία... πεφωτισμένη λίστα. Ούτε σ’ εκείνες με τα... 20 καλύτερα.

18/12/2023
Δεν θυμάμαι να έχω ξαναπετύχει, σε μέσο μαζικής μεταφοράς, τέτοια μουσική κουβέντα.
Ήταν δύο κοτσιδάτοι, ένας 55-60 ασπρομάλλης σχεδόν, και ο άλλος 25-30, μεταλλάς, με κατάμαυρα μαλλιά και κοτσίδα μέχρι τη μέση. Δίπλα, στην παρέα, κι ένα κορίτσι.
Συζητούσαν περί μετάλλου, ο πουρόκερ φαινόταν μπασμένος στο θέμα και έλεγε του νεότερου για την ιταλική σκηνή πως είναι σπουδαία, γιατί οι Ιταλοί έχουν μουσική παιδεία και τέτοια...
Οπότε γυρνάει και του λέει ο νεότερος πως πριν από λίγες μέρες τού έστειλε ένας φίλος του ν’ ακούσει ένα πολύ παλιό γκρουπ, κάποιους J.E.T., και πως έπαθε πλάκα, γιατί μετάλλιζαν σε φάσεις και πως ήταν φοβεροί και τέτοια, και πως γούσταρε το εξώφυλλό τους, που εικόνιζε ένα δισκοπότηρο, και πως δεν θυμάται τον τίτλο του δίσκου, γιατί ήταν στα ιταλικά και τα λοιπά... Για να συνεχίσει λέγοντας πώς γουστάρει τα εξώφυλλα με δισκοπότηρα – πιθανώς γιατί θεωρεί πως κινούνται μέσα στη μυθολογία του μετάλλου λέω εγώ.
Δεν ήμουν ακριβώς δίπλα τους, απείχα 2-3 σώματα, αλλιώς θα έμπαινα κι εγώ στην κουβέντα, αφού είχα στήσει αυτί κανονικά, ακούγοντας μόνον αυτούς κι έχοντας βάλει φίλτρο σε όλη την υπόλοιπη οχλαγωγία.
Όταν δε θα κατέβαιναν μετά από δυο στάσεις, θα με άφηναν απορημένο... για το πώς είναι δυνατόν να γίνεται κουβέντα, σ’ ένα μέσο μαζικής μεταφοράς, για ένα μάλλον άγνωστο στην Ελλάδα, αλλά καταπληκτικό δίσκο του italian-prog από το 1972. Για μένα ασυζητητί μέσα στα 10 καλύτερα ιταλικά progressive των σέβεντις.
Μάλιστα τώρα που άκουσα και τις κουβέντες του μεταλλά για τους JET λέω πως είχε δίκιο, και πως θα μπορούσε να μεταλλοφέρνουν και σε φωνές και σε κιθαρισμούς και στο ρυθμικό τμήμα, και παρότι έχω το δίσκο 30 χρόνια δεν το είχα σκεφτεί ποτέ έτσι...

18/12/2023
Στα χρόνια του ’90, μπορεί και του ’80, θυμάμαι να πέφτω πάνω σε δίσκους ροκ και τζαζ από τις κομμουνιστικές χώρες και να διαβάζω στα μέλη των γκρουπ ελληνικά ονόματα.
Τότε δεν ήξερα, αλλά στην πορεία αντιλήφθηκα τι είχε συμβεί, αφού οι άνθρωποι αυτοί, ως παιδιά, είχαν περάσει με τους γονείς τους ή και χωρίς αυτούς στο «παραπέτασμα» (όπως το αποκαλούσαν οι «νικητές»), για να γλιτώσουν από την λαίλαπα του Εμφυλίου (ή την μετεμφυλιακή). Ορισμένοι δε θα γεννιόντουσαν κι εκεί.
Εκεί στις νέες πατρίδες, που θα τους αγκάλιαζαν, θα γίνονταν τρανοί μουσικοί, κάνοντας επιτυχίες και δίσκους, πριν αποφασίσουν κάποια στιγμή να πάρουν το δρόμο της επιστροφής (όχι όλοι, αλλά κάμποσοι), από το ’80 και μετά (συνήθως).
Για μένα αυτό είναι το σενάριο για ένα top ελληνικό μουσικό ντοκιμαντέρ, που δεν το έχει σκεφτεί κανείς μέχρι τώρα. Να πιάσεις την ιστορία από τον Εμφύλιο, να περιπλανηθείς σε Γιουγκοσλαβία, Ουγγαρία, Τσεχοσλοβακία, Πολωνία, Σοβιετική Ένωση κ.λπ. και να την φθάσεις μέχρι την Ελλάδα του τώρα.
Προσωπικά έχω γράψει πολλά κείμενα γι’ αυτούς τους ανθρώπους, και βιβλιαράκι θα μπορούσε να γίνουν, αν γραφόντουσαν μερικά ακόμη.
Ένας τέτοιος άνθρωπος, ο σημαντικός μπασίστας Μανώλης Σιδερίδης, έφυγε χθες από τη ζωή.
Ένας μουσικός που έγινε γνωστός μέσα από τους Τσεχοσλοβάκους Progress Organization στα late 60s-early 70s, πριν έρθει στην Ελλάδα, για να αναδειχθεί κι εδώ ως ένας από τους κορυφαίους μπασίστες μας, διδάσκοντας, παίζοντας και ηχογραφώντας με πολύ κόσμο.
Διαβάστε την ιστορία του στα σχόλια, στο άρθρο του δισκορυχείου (από το 2011). Στη φωτό είναι ο δεύτερος από αριστερά...

18/12/2023
Στο κείμενο που ανέβηκε στο LiFO.gr για τον σπουδαίο Γιώργο Μιχαλακόπουλο, σκάναρα ανάμεσα σε άλλα και τους στίχους από το τραγούδι «Ω! τι κόσμος μπαμπά» (1973), έτσι όπως ακουγόταν στο θεατρικό με τον ίδιο τίτλο. Στο τέλος, δε, του κειμένου υπάρχει και το τραγούδι (των Βασίλη Δημητρίου-Κώστα Μουρσελά) με τον Γιάννη Καλατζή, έτσι όπως ακούστηκε στον δίσκο.
Δεν ξέρω πόσοι πρόσεξαν τις αλλαγές που επέφερε η λογοκρισία στο τραγούδι από το θέατρο προς τη δισκογραφία. Έτσι:
Το «τόσο κόπος για ποιον» έγινε «τόσο κόπος γιατί». Προφανώς ενοχλούσε η προσωποποίηση, καθώς ο μάταιος κόπος σχετίζεται με κάποιο συγκεκριμένο πρόσωπο στο τραγούδι...
Έπειτα, το «να ’χα τώρα μια νάρκη, να τον κάνω καπνό (τον κόσμο)» έγινε «να μπορούσα με κάτι να το κάνω καπνό» (Ποιο; Το «αίμα και δάκρυ», που λέει προηγουμένως; Ό,τι να ’ναι... Δεν βγαίνει νόημα).
Και το τελειωτικό χτύπημα είναι στο «ένα μένει σε σένα, να του βάλεις φωτιά! (του κόσμου)». Ο γιος, δηλαδή, προτρέπει τον μπαμπά του να στασιάσει (κατά της χούντας), να βάλει φωτιά στον κόσμο. Και πώς τραγουδήθηκε αυτό στο δίσκο; «Ένα μένει σε μένα να του βάλω φωτιά». Ποιος; Ο πιτσιρίκος να βάλει φωτιά του κόσμου; Κάτι σαν παιδική αφέλεια είναι αυτό. Αλλάζει εντελώς το νόημα του στίχου. Κοινώς σακατεύεται.
Περιττό να το πω πως σε πολλά τραγούδια από το παρελθόν, κλασικά ή μη, έχουμε ακούσει άλλα αντί άλλων.

18/12/2023
Πέθανε ο σκηνοθέτης Βαγγέλης Σερντάρης.
Μπορεί η «Ληστεία στην Αθήνα» (1969) να ήταν η κορυφαία ταινία του, αλλά ο Σερντάρης είχε γυρίσει και το «χίπικο» «Χωρίς Συνείδηση» (με Άγγελο Μαστοράκη, Λεωνίδα Αλαχαδάμη κ.λπ.) το 1972, το σέξι «Το Κορίτσι και το Άλογο» το ’73, που ξεχώριζε μέσα στο συρφετό του ελληνικού soft-core της εποχής, είχε γυρίσει και μερικά που δεν βλέπονταν σαν τη «Συμμορία Εραστών» με τον Ηλιόπουλο και το «Ζήτημα Ζωής και Θανάτου» (από το βιβλίο του Γιάννη Μαρή) με τον Καζάκο (από τις χειρότερες μεταφορές Μαρή στις οθόνες), είχε γυρίσει και την «Κόντρα» στα 80s, επηρεασμένος από τον «Οργισμένο Βαλκάνιο» του Νικολαΐδη (είχα βρεθεί και στα γυρίσματα από σύμπτωση), όπως και την αξιόλογη «Βασιλική» στα 90s. «Ληστεία στην Αθήνα» όμως δεν ξαναγύρισε...
Από κάτι που είχα γράψει παλιά...
Η ταινία ήταν σκληρά κοινωνική, με τους ληστές να μην προέρχονται από τον υπόκοσμο, αλλά από την σε αποδομητικό κλοιό εργατοϋπαλληλική τάξη, μέλη τής οποίας αδυνατούν να τα βγάλουν πέρα και γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο σχεδιάζουν μια κλοπή. Να ξαφρίσουν ένα χρηματοκιβώτιο. Στο τέλος ο ένας από τους τρεις θα φθάσει ακόμη και στο έγκλημα, αλλά, τελικά, τίποτα δεν θα μπορέσει να τους σώσει (οποιαδήποτε άλλη σεναριακή εξέλιξη θα σκόνταφτε, προφανώς, στην λογοκρισία).
Η σκηνοθεσία του Σερντάρη είναι πολύ περιεκτική, μαεστρική θα την έλεγα, με ρεαλιστική αποτύπωση του σκοτεινού χώρου της Ομόνοιας, με την ταινία να παρακολουθείται, καθ’ όλη την διάρκειά της, με κομμένη την ανάσα, και με τους τρεις βασικούς πρωταγωνιστές (με πρώτον όλων τον Γιώργο Καλατζή) να δίνουν εξαιρετικές ερμηνείες, δωρικές, χωρίς ίχνος φτιασιδώματος και ψεύτικου εντυπωσιασμού.
Όχι τυχαία, λοιπόν, η ταινία θα γίνει εξώφυλλο στο τρίτο τεύχος του περιοδικού Σύγχρονος Κινηματογράφος (Νοέμβριος 1969), ως η καλύτερη προφανώς του 10ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου, ενώ θα προβληθεί και στη Χαμένη Λεωφόρο του Ελληνικού Σινεμά, το 2018, καθώς έχει εκτιμηθεί δεόντως και από την πιο νέα γενιά.
Μνεία επίσης και για την τζαζ μουσική του Γιώργου Θεοδοσιάδη.

17/3/2023
Η αποτυχία της αριστεράς στο πρακτικό επίπεδο –να δώσει λύσεις στη φιλελέ λαίλαπα, που σάρωσε κατακτήσεις και δικαιώματα, βυθίζοντας τεράστια τμήματα του πληθυσμού στη φτώχεια και την ανέχεια–, μα και στο ευρύτερο ιδεολογικό, δεν εκφράστηκε καλύτερα από τον Τόνι Νέγκρι, που πέθανε σήμερα, όταν έγραφε για την ελληνική κρίση, τον Τσίπρα και τον Βαρουφάκη.
>>Ο Τόνι Νέγκρι ήταν ένθερμος υποστηρικτής του κ. Τσίπρα από την αρχή. Και δεν πρόκειται να τον εγκαταλείψει τώρα. Η υπογραφή του τρίτου Μνημονίου από τον Έλληνα πρωθυπουργό, υποστηρίζει, είναι κάτι που «κάθε πολιτικός θα είχε πράξει στη θέση του, αν βρισκόταν αντιμέτωπος με μια τόσο καταστροφική επιλογή ανάμεσα στο ευρώ και τη δραχμή. Δεν υπάρχει σχέδιο Β΄». Αυτή είναι η κάπως αναπάντεχη άποψη του 82χρονου πάλαι ποτέ ηγέτη της οργάνωσης «Potere Operaio» και θεωρητικού της ιταλικής Αυτονομίας<<
>>«Πρέπει να πιστέψουμε στον Τσίπρα, έτσι ώστε αυτός να μην μετατραπεί σε έναν νέο [Ματέο] Ρέντσι. Σε έναν ακόμη αποτυχημένο σοσιαλδημοκράτη». Ο Νέγκρι θεωρεί τον Γιάνη Βαρουφάκη «έξυπνο, αν και τυχοδιώκτη», και συνιστά να αντλήσουμε έμπνευση τόσο από τους Podemos όσο και από τον Τζέρεμι Κόρμπιν, τον ελπιδοφόρο νέο ηγέτη του Εργατικού Κόμματος στη Μεγάλη Βρετανία. Αυτό που χρειάζεται ο κ. Τσίπρας και εκείνο που η Αριστερά χρειάζεται σε κάθε χώρα, λέει ο Νέγκρι, είναι έναν «ευρωπαϊκό συνασπισμό».<<
Όλα τρίχες.

16/5/2023
Αυτοί πρέπει να ήταν οι Sphinx που είχαν παίξει σαπόρτ στους Steppenwolf, στο Σπόρτινγκ, τον Μάιο του 1981. Το δίσκο τον είχα βρει παλιά, στο μαγαζί του Άρη, στην Κυψέλη, και πίσω έχει, γραμμένα με στυλό, ονοματεπώνυμα, υπογραφές και διευθύνσεις όλων των μελών του γκρουπ!
Οι Sphinx είχαν έξι μέλη, τέσσερις Ιταλούς και δύο Γερμανούς και ηχογραφούσαν στη Γερμανία. Παίζανε, δε, prog των early 80s και αυτός ο δίσκος ήταν γραμμένος στο τέλος του 1980. Δεν είναι κακός... Ακούστε στα σχόλια...

15/5/2023
H Ζωζώ Σαπουντζάκη είναι πλέον πάνω από 90 (να ’ναι καλά η γυναίκα) και εμφανίζεται απ' όσο διαβάζω στην κλασική οπερέτα του Νίκου Χατζηαποστόλου «Απάχηδες των Αθηνών», που ανεβαίνει αυτές τις μέρες στην παλιά Λυρική, στην Ακαδημίας.
Εντάξει, εμένα δεν μου άρεσε ποτέ ιδιαίτερα η Σαπουντζάκη (τη θεωρώ κάπως κρύα, παρά το... πανθομολογημένο φλογερό ταμπεραμέντο της), αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν έχει και αυτή την ιστορία της.
Σας κερνάω λοιπόν μια παλιά φωτογραφία της, στην οποία την βλέπουμε μαζί με τη σπουδαία Άννα Καλουτά (στ’ αριστερά) να φιλούν κάποιον... Ποιον όμως; Εδώ σας θέλω... Αν τον βρείτε χαλάλι σας...

15/5/2023
Κάτι λέγαμε, τις προάλλες, περί ECM σ’ ένα μαγαζί… και μου λέει ένας... κοίτα να δεις, όλο τα ίδια και τα ίδια βγάζει η ECM, είναι τόσα πολλά πλέον που δεν ξεχωρίζουν... και κάτι τέτοια.
Επειδή ακούω τώρα την τελευταία σοδειά της ECM έρχομαι να πω, βιαστικά, ένα δυο πραγματάκια.
Κατ’ αρχάς, για τον χώρο αυτόν, υπάρχουν οι δίσκοι της ECM και μετά ό,τι άλλο.
Μάγκες μου ό,τι και να λέτε η δουλειά που κάνει τεχνικά η ECM είναι μίλια μπροστά από κάθε άλλη εταιρεία (του χώρου).
Λέμε για παραγωγές τώρα, όχι τρίχες.
Ρε εδώ οι άλλοι είναι ανίκανοι ακόμη και να φτιάξουν ένα στοιχειωδώς αξιοπρεπές track list. Δεν ξέρουν ούτε τα κομμάτια να τα βάλουν σε μια σειρά. Τα πετάνε όπου να ’ναι – και αν νομίζει κάποιος ότι αυτή είναι μια εύκολη δουλειά τότε τού λέω... να πάει στη γωνία να δει αν έρχομαι.
Αφήνω το feeling, τον ήχο, το μεταίσθημα του ήχου. Πρέπει να φάνε κάποιοι τόνους καρβέλια, για να προσεγγίσουν αυτό που κάνει η ECM.
Τώρα, όσον αφορά στα πιο μέσα, στις μουσικές, ένα θα πω.
Όλα τα άλμπουμ της ECM είναι από ένα επίπεδο και πάνω. Κανένα δεν πέφτει κάτω από το «καλό», ενώ σε κάθε σοδειά θα υπάρχουν ορισμένα «πολύ καλά» και ένα τουλάχιστον «αριστούργημα». Εφάμιλλο των μεγάλων κλασικών της.
Έτσι έχουν τα πράγματα... με λίγα λόγια... και τελείως αντικειμενικά.

13 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ "Κάτι λέγαμε, τις προάλλες, περί ECM σ’ ένα μαγαζί"...

    Theodoros Sarigkiolis
    Συμφωνώ κι επαυξάνω! Εξ άλλου ECM: Ο καλύτερος ήχος μετά την σιωπή.

    Nikos Kouteris
    Τα ιδια και τα ίδια είναι έκφραση αυτων που δεν ακούνε jazz και classical, αλλά ακούν The Cure

    Φώντας Τρούσας
    Και να σκεφτείς ότι αυτός που μου το είπε ακούει τζαζ, πάει Half Note κ.λπ. και βεβαίως έχει ακούσει όλη την παλιά ECM (του '70-'80).

    Nikos Kouteris
    Όταν δεν βάζεις να ακούσεις ενα δισκο από την αρχή μέχρι το τέλος δεν έχεις άποψη. Προφανώς αυτός βλέπει ονόματα, χρόνο, όργανα και βγάζει συμπέρασμα. Το κάνουνε πολλοί αυτό, το έκανα και εγώ κάποια στιγμή και δεν δικαιώθηκα πολλες φορές. Το ότι παμε σε jazz clubs και δεν ξέρουμε ποιος είναι ο Jimmy Smith είναι σύνηθες

    Φώντας Τρούσας
    O συγκεκριμένος ξέρει από τζαζ και δεν είναι πιτσιρικάς. Απλά λόγω φόρτου εργασίας είναι περισσότερο κολλημένος με το χθες απ' όσο πρέπει - που είναι παγιωμένο και ασφαλές (το χθες). Δεν επενδύει χρόνο σε νεότερα ακούσματα και θεωρεί πως ό,τι ήταν να γραφτεί στην τζαζ γράφτηκε. Κάτι τέτοιο...

    Ηλίας Ηλιάδης
    συμφωνώ, δεν έχουν ακούσει ούτε τον μισό δίσκο, για να μην σου πω ούτε μισό κομμάτι. Ακούμε σαράντα φεύγα χρόνια δίσκους, ξέρουμε τι θα πει ακρόαση με προσοχή και πόσος χρόνος απαιτείται . Και άμα υπάρχει και φόρτος εργασίας, άστα. Και μιλάμε για δίσκους jazz, ψαγμένους κλπ που θέλουν πολλές ακροάσεις

    Dimitris Konstantis
    θα μας τρελάνεις ρε ; Όσοι ακούμε cure δηλαδή δεν σκαμπάζουμε από τζαζ;
    Ώρες, ώρες παίρνεις το δίκαννο κι όποιον πάρει ο χάρος...

    Nikos Kouteris
    άλλο είπα Δημήτρη και το παίρνω πάνω μου αν δεν το κατάλαβες λυπάμαι, no hard feelings. Και μεταξύ μας όσοι ακούνε Wolfgang Dauner, Keith Jarrett και Eberhard Weber δεν ακούνε The Cure πίστεψε με, το αντίθετο ενίοτε μπορεί να γίνει υπό όρους, δεν είπα ότι δεν σκαμπάζεις από jazz

    Dimitris Konstantis
    τι hard feelings ρε συ; Μεταξύ μας μιλάμε. Σιγά μην το πάρω και κατάκαρδα, λες και δεν σε ξέρω...
    και παρεπιπτόντως ακούω και Keith Jarrett και Cure! Το ένα δεν αναιρεί το άλλο....

    Nikos Kouteris
    εντελώς όμως αναιρεί το ένα το άλλο, συγχώρα με

    Dimitris Konstantis
    Είσαστε σταθερή αξία κύριε Νίκο

    Jimmy Manolakos
    Σπουδαιες και οι επανεκδόσεις. Ισως σε κάποιες παραγωγές ενοχλεί η τεχνική αρτιότητα των παιξιματων.

    Φώντας Τρούσας
    Απλά υπάρχει μεγάλη προσοχή στον ήχο και βασικά στις στάθμες του. Κι έτσι πρέπει να γίνεται.

    Nikos Xanthakos
    Σε γενικές γραμμές συμφωνώ, υπάρχει όμως και κάτι ελιτίστικο. Τουλάχιστον όσον αφορά το κομμάτι της τζαζ.

    Φώντας Τρούσας
    Είναι περισσότερο ψευδαίσθηση αυτό και όχι πραγματικό. Και το '72 και το ΄82 "ελιτίστικοι" ήταν πολλοί δίσκοι της ECM σε σχέση με τις παραγωγές άλλων εταιρειών.

    Nickos Ventouras
    Ενώ (σήμερα, όχι το '50) την μη-ECM τζαζ την ακούει ο λαϊκός άνθρωπος, που βάζει ας πούμε Art Blakey (ή και ...Ornette Coleman) να γουστάρει;

    Nikos Xanthakos
    Στην Αμερική ναι την ακούνε οι λαϊκοί άνθρωποι στην μαύρη κοινότητα βέβαια. Στην Ευρώπη όχι τόσο, για την Ελλάδα θα ήταν αστείο να αναφερθούμε. Σε μεγάλη κλίμακα εννοείται.

    Σταύρος Καρτσωνάκης
    προσωπικά οτιδηποτε βγαίνει εκεί το παίρνω με κλειστά μάτια και μόνο για τη λιτή εικαστικά αισθητική που μου πάει πολύ, ο,τιδήποτε έχω ακούσει (χωρίς να έχω βουτήξει βαθιά) είναι υπέροχο, κάτι ανάλογο έκανα μόνο με τον Σείριο του Χατζιδάκι (μιλώντας για εταιρίες)

    Mike Beles
    Εκτος της Καραινδρου εχουν αλλον Ελληνα καλλιτεχνη ??

    Φώντας Τρούσας
    πολλούς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "H Ζωζώ Σαπουντζάκη είναι πλέον πάνω από 90"...

    Lily Chanoumi
    Σπύρος Αγκνιου;

    George Floudas
    κι εμένα αυτός μου φαίνεται είναι

    Φώντας Τρούσας
    Δεν είναι ο Σπύρος

    Vassilis Serafimakis
    καμμία σχέση φατσικά!

    Γιούλα Γιαννάκη
    Η Ζωζώ είναι μεγάλη καλλιτέχνης. Ολόκληρη Πειραϊκή Πατραϊκή μπουζουριάστηκε για πάρτη της.Να τα εκατοστήσει με μπρίο και μας βάζει τα γυαλιά καλλιτεχνικά σε πολλά επίπεδα.

    Γιάννης Μπάλτος
    Tσάρλι Τσάπλιν?

    George Katsipoulakis
    Danny Kaye?

    βαγγελης χαλικιας
    Βισκοντι?

    Κωνσταντίνα Κοντάκου
    ο Χριστός και η Madonna και το Spirito Santo μαζί!
    Συμπαθάτε με, δεν ειρωνεύομαι, μην παρεξηγηθώ, αστεία το γράφω, μού ήρθε πολύ απότομα ο Visconti

    βαγγελης χαλικιας
    ένα δίκιο το έχετε χαχαχα

    Chris Karamanidou
    ...και όσοι νεότεροι εχουν συνεργαστεί μαζί της λένε τα καλύτερα...

    Vassilis Serafimakis
    Κάποτε δήμαρχος Πειραιά.

    Andreas Frogoudakis
    Κριτσας?

    Kyriakos Kontozoglou
    Μενιδιατης?

    Nikos Stabakis
    Σκυλίτσια ζωή.

    Nikos Mitrogiannopoulos
    Ο Τάσκα; Αλλά εκείνος έφερνε του Νίξον στη μύτη απ' ό,τι θυμάμαι...

    Φώντας Τρούσας
    Σκυλίτσης

    Nikos Mitrogiannopoulos
    γαμώτο, ό,τι και να γίνεται το μυαλό μας πρώτα πηγαίνει στους Αμερικανούς ...

    Φώντας Τρούσας
    Έχω ωραίες φωτό και με Τάσκα. Θα ρίξω με κάποια αφορμή.

    Dionyssis Antzoulatos
    Σκυλίτσης !

    Nikolas Fotakis
    Θυμάμαι μία παλιά γελοιογραφία του ΚΥΡ (μάλλον από τις εκλογές του '78) που έλεγε 'Κακό Σκυλίτση, ψήφο δεν έχει!'

    Χρήστος Πριτσαπίδουλας
    Στημένη η φωτό.
    Ο Σκυλίτσης δεν θα τις ερωτεύονταν ποτέ.

    Φώντας Τρούσας
    Επαγγελματική είναι φίλε μου η φωτό. Δεν είναι ερωτική.

    Χρήστος Πριτσαπίδουλας
    Επαγγελματική, γι' αυτές ή για εκείνον;.. Διαφημιστής ήταν ... Μήπως ετοιμαζόταν δουλειά;
    Ερωτική κι εγώ το αποκλείω. Το λέω πλαγίως.
    Θυμάσαι που οι δημοσιογράφοι τότε τον εκθείαζαν ως δήμαρχο;
    Και είχε περάσει και στο "λαό"...

    Φώντας Τρούσας
    >>Επαγγελματική, γι' αυτές ή για εκείνον;..<<
    Για όλους. Το ένα χέρι νίβει τ' άλλο...

    Nina Tsavou
    Κακό…Σκυλίτση ψήφο δεν έχει λέγανε στις Δημοτικές του ‘82. Νομίζω του μεγάλου ΚΥΡ το σύνθημα.

    Panagiotis Kontis
    Σκυλίτσης

    Maria Andronikou
    Ωραιοτάτη η Σαπουντζάκη πάντως εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "Αυτοί πρέπει να ήταν οι Sphinx που είχαν παίξει σαπόρτ στους Steppenwolf, στο Σπόρτινγκ, τον Μάιο του 1981"...

    Φώντας Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=vSHT0ZzMs_s
    Sphinx(Ita) -666

    Stathis Nikokavouras
    Καθολου κακοι.ο ηχος στο τιουμπ δεν βοηθα αλλα αδιαφοροι δεν ειναι

    Kwstas Agas
    Πολύ καλοί θα έλεγα, αν και η παραγωγή δεν είναι κι η καλύτερη (χωρίς αυτό να μειώνει την αξία τους) .... Έχω την εντύπωση ότι οι επιρροές τους από blue Oyster cult είναι εμφανείς... Κι όσο για το εξώφυλλο (το οποίο "τα σπάει"), ας οψονται οι ... θεωρίες του Φον Ντένικεν, οι οποίες εκείνα τα χρόνια ήταν ανάρπαστες (κι εγώ ακόμη, παρόλο που δεν τις πίστευα - αυτό δα μου έλειπε - όπου έβρισκα βιβλίο του ή κόμικς βασισμένο στις τρελο - ιστορίες του με τους εξωγήινους, τα ρουφούσα μέχρι τελευταίας ρανιδας!! )!!

    Dimitris Dask
    Ήμουν μέσα!!!!

    Panos Iliadis
    Ωραίοι...δεν ξέρω αν είμαι πολύ λάθος αλλά μου έφεραν στο νου τους Εloy περιόδου 73-77...

    Ntinos Dimatatis
    Ναι αυτο ειναι το σχήμα που ήταν σαπόρτ στους Steppenwolf.Toυς είχα γνωρίσει ,τότε ήταν άσημοι .Ταλαντούχοι και καλά παιδιά.Δεν δημιουργησαν κανενα πρόβλημα στην διαρκαια των λαιβ.Τους την έπεσαν κάτι γκόμενες στην Σαλονικη που τους ακολούθησαν και στην Αθήνα...Τα γραφω και στο βιβλίο....
    Μου το είχαν χαρίσει τότε το άλμπουμ αλλά που στο διαλο το έχω .........Γούσταραν το hard rock ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "Η αποτυχία της αριστεράς στο πρακτικό επίπεδο –να δώσει λύσεις στη φιλελέ λαίλαπα"...

    Hermis Kefalas
    Τρίχες κατσαρες κατά Χριστιανόπουλο

    Vasilis Papadatos
    Όλα όμως...

    Mike Beles
    ΣΟΦΟΣ.....

    Kostas Giannakis
    Το σωσες στο τέλος γιατί έτοιμος ήμουν να βάλω χαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ "Πέθανε ο σκηνοθέτης Βαγγέλης Σερντάρης"...

    Δημοσθένης Ταχταλίδης
    Ο Γιώργος Καλατζής με τη Χριστίνα Πρόκου στον ρόλο της πόρνης.
    Διαθέσιμη μέχρι 30/1/2024 σε ειδικά αποκατεστημένη κόπια https://www.ertflix.gr/vod/vod.323042-lesteia-sten-athena-1
    Ληστεία στην Αθήνα

    Mike Pougounas
    Καλημέρα Φώντα. Σε ευχαριστώ για αυτό το ποστ σου το οποίο με έκανε να δω χτές την Ληστεία στην Αθήνα. Εξαιρετική και η φωτογραφία του Καβουκιδη.

    Christina Kaouni
    Φοβερή ταινία, 4 φορές την έχω δει τα τελευταία χρόνια!

    Μανώλης Γιούργος
    Την είχε προβάλει το κανάλι της Βουλής πριν ένα ή δύο χρόνια και πράγματι εθαυμασα. Η καλύτερη του ταινία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ "Στο κείμενο που ανέβηκε στο LiFO.gr για τον σπουδαίο Γιώργο Μιχαλακόπουλο"...

    Nickos Ventouras
    > Και πώς τραγουδήθηκε αυτό στο δίσκο; «Ένα μένει σε μένα να του βάλω φωτιά». Ποιος; Ο πιτσιρίκος να βάλει φωτιά του κόσμου;
    Βγάζει ένα νόημα και έτσι πάντως, ότι η νεότερη γενιά (ο πιτσιρίκος όταν μεγαλώσει) θα «βάλει φωτιά» στον κόσμο που τον έφερε ο πατέρας του...

    Φώντας Τρούσας
    Η φωτιά πιάνει τόπο όταν την βάζουν οι συμβιβασμένοι (οι μεγάλοι), όχι οι ασυμβίβαστοι (οι νέοι). Η παραίνεση του παιδιού να βάλει ο πατέρας τη φωτιά είναι η όλη μαγκιά του τραγουδιού. Και αυτό κόπηκε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σχόλια από το fb στο ποστ "Στα χρόνια του ’90, μπορεί και του ’80, θυμάμαι να πέφτω πάνω σε δίσκους ροκ και τζαζ από τις κομμουνιστικές χώρες και να διαβάζω στα μέλη των γκρουπ ελληνικά ονόματα"...

    Φώντας Τρούσας
    https://diskoryxeion.blogspot.com/.../o-pavlos...
    o ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΙΔΕΡΙΔΗΣ, το Pavlos Michailidis “Paulus” Quintet κ.λπ.

    Sakis Gallo
    το στενάχωρο είναι ότι στο συγκεκριμένο δίσκο παίζει τύμπανα ο Νίκος ο οποίος και αυτός έφυγε νέος

    Jim Jimakos
    Θα ήταν ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ!

    Stavros Raptis
    Μην ξεχναμε και τον καταπληκτικό jazz prog κιθαρίστα των 70ς των Πολωνών SBB, Apostolis Anthimos.

    Φώντας Τρούσας
    Εγώ δεν τον ξεχνάω με τίποτα, γιατί του έχω πάρει και συνέντευξη και έχω γράψει πάμπολλες φορές στο blog.
    https://diskoryxeion.blogspot.com/2011/06/blog-post_14.html
    ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΑΝΘΙΜΟΣ μεγαλύτερη κουβέντα

    Stavros Raptis
    ω! Μπράβο!!!!

    Nick Theodorakis
    Μπράβο Φώντα καλά κάνεις και αναδεικνύεις μουσικούς .. Είναι γεγονός ότι έχουμε σαν χώρα υπέροχους και ταλαντούχους …

    Giotis Bangalas
    ΒRAVO ΦΩΝΤΑ ΚΑΛΑ ΤΑ ΕΙΠΕΣ Κ ΓΩ ΜΕ ΤΟΝ ΜΑΝΩΛΗ ΠΕΞΑΜΕ ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 80 ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ ΗΤΑΝ ΚΑΤΑΠΉΚΤΙΚΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ Κ ΩΡΑΙΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΡΙΜΑ ΚΑΛΟΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙ....

    Petros Alexakos
    Εύγε!

    Chris Stassinopoulos
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Athena Delcosta
    Φώντα
    Πολλά ευχαριστώ

    Stavros Kouvaris
    Καλησπέρα κύριε Τρούσα! Αυτό που αναφέρατε για βιβλίο, εύχομαι να το πραγματοποιήσετε κάποια στιγμή.

    Lefteris Kongalidis
    ήταν το εφιαλτικό παιδομάζωμα.Αρπαζανε τα παιδιά για να τα κάνουν γενίτσαρους.

    Φώντας Τρούσας
    Να μη λέμε τώρα τέτοια εδώ, γιατί θα παρεξηγηθούμε και δεν υπάρχει λόγος. Ο άνθρωπος, για τον οποίον έγινε το ποστ, γεννήθηκε στην Τσεχοσλοβακία και διέπρεψε εκεί σαν μουσικός. Αν γεννιόταν στην Ελλάδα θα υπέφερε από το κράτος της δεξιάς. Θα έτρωγε το κυνήγι της ζωής του, στο στρατό θα πήγαινε σε τάγμα ανεπιθυμήτων, επί χούντας θα τον πλακώνανε στο ξύλο και θα τον πέρναγαν πριονοκορδέλα, δεν θα έβρισκε πουθενά δουλειά και θα περίμενε το 1981, στα 30 του, με το ΠΑΣΟΚ, μήπως και ορθοποδήσει.

    Stavros Raptis
    ετσι! Τα είπες όλα! Οι άνθρωποι ήταν πολιτικοι προσφυγες που διέφυγαν σε αυτά τα κράτη μετά τον εμφυλιο για να γλιτώσουν από τους Γερμανοτσολιάδες της δεξιάς. Εχω φίλους στην Θεσσαλονίκη που ζουσαν στην Τσεχοσλοβακία. Οι παππουδες τους ήταν αντάρτες στο ΕΑΜ.

    Μανώλης Γιούργος
    Περνούσε δύσκολα τότε στις αρχές της δεκαετίας του 2010. Συνεργαζόταν με τους "Naif" με αρχηγό τον Σταύρο Ζιώγα την Ειρήνη Σγουριδου σε ελληνικό πρόγραμμα με ρεμπέτικα, Χατζιδάκι, Θανάση Παπακωνσταντίνου, Χειμερινούς Κολυμβητές για 2-3 χρόνια, ως και στο δρόμο έπαιζε μαζί τους στην Αποστ. Παύλου έξω απ' το Ηρώδειο και το θέατρο του Διονύσου. Μετά το θάνατο του Ζιώγα (Μπακουρου) πηγαινοερχόταν Θεσσαλονίκη - Τσεχία ώσπου του προέκυψε σοβαρό πρόβλημα υγείας. Φάνηκε ότι το ξεπερνούσε. Μέχρι το τελευταίο καλοκαίρι μιλούσαμε εδώ, εκείνος απο Θεσσαλονίκη, κρίμα... με εξαιρετικό ήθος και πολύ ταλαντούχος με το κοντραμπάσο του... Αχ, ο συνονόματος φίλος μου...

    Vasilis Aslamatzidis
    Εκτός από μεγάλος μουσικός ήταν και μεγας δάσκαλος! Είχα την τύχη να τον έχω καθηγητή στο Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης στις αρχές του 2000!

    Ntinos Dimatatis
    Θα ήταν εξαιρετικό ένα ανάλογο ντοκιμαντέρ.

    Stavros Raptis
    Φωντα δεν θυμόμουν οτι μετά γίνανε PROGRESS 2.και θυμάμαι οτι ένας Έλληνας φίλος που γεννήθηκε κ μεγάλωσε στην Τσεχοσλοβακία μου είχε γράψει σε κασέτες κανα δυο άλμπουμ από αυτους. Ένα από αυτά ήταν κ το εξής:
    https://youtu.be/7vitXQ0fi-c?si=Esez_wOC5FwS1cvP
    Progres 2 ‎– Dialog S Vesmírem (1980) (Celé album/Full album)

    Stavros Raptis
    Επειδή είστε καλοί φίλοι παρτε κι ένα τσέχικο αριστουργημα να το ακουσετε:
    https://youtu.be/cv4dvi3NvNU?si=ntwzSX2XuhtHhD7O
    Modry Efekt & Radim Hladik - Blue Effect 1974 FULL VINYL ALBUM

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σχόλια από το fb στο ποστ "Δεν θυμάμαι να έχω ξαναπετύχει, σε μέσο μαζικής μεταφοράς, τέτοια μουσική κουβέντα"...

    Φώντας Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=16i6wLKRQ88
    J E T - Fede Speranza Carita

    Giorgos Mikrogiannakis
    Τι ωραία ιστορία...

    Παναγιωτης Πανταζιδης
    Φουλ proto-metal σημεία το άγνωστο σε μένα prog διαμαντάκι. Πολύ ωραίο.

    Stavros Raptis
    Φωντα, όταν είχα ακουσει πρωτη φορά Jacula και Antonious Rex έπαθα πλακα!!!! Νόμιζα ότι οι Celtic Frost τους αντέγραψαν στα ριφς??? . Όντως η Ιταλική prog σκηνή ειναι απίστευτη. Ότι και να πουμε ειναι λίγο

    Φώντας Τρούσας
    Κάποτε είχα διαβάσει ένα αφιέρωμα στο Metal Hammer για τα πρόδρομα γκρουπ του heavy metal και είχαν βάλει πολλά παλιά prog ανάμεσα. Θα ψάξω να το βρω... Δεν θυμάμαι αν είχαν και ιταλικά.

    Stavros Raptis
    αληθεια δεν το θυμάμαι αυτό. Αλλά η αληθεια είναι ότι μετά το 96 97 το έκοψα τελείως το metal hammer.

    Φώντας Τρούσας
    Σίγουρα ήταν αργότερα. 2005... Δεν θυμάμαι... Θα το βρω όμως...

    Dimitris Zouzoulas
    Αν το βρεις, άσε ένα σχόλιο εδώ για το τεύχος

    Filippo Daniel
    αναμενω κ εγω σχολιο για το αρθρο κ το τευχος.
    1 ημ.

    Stavros Raptis
    οκ! αν το βρεις βάλε καμιά φωτο το άρθρο να το διαβάσουμε.

    Aris Betchavas
    Να εμφανιστεί ο πουρόκερ. Κάπου ανάμεσά μας είναι σίγουρα...

    Φώντας Τρούσας
    Πλάκα θα'χει.

    Aris Betchavas
    σε αυτη την ηλικιακή ομάδα αποκλείεται να μην διαβάζει Τρούσα..

    Stavros Raptis
    πρέπει να βρούμε ένα μαγαζακι εδώ στην πατρα να παιζει τετοια μουσική να μαζευόμαστε όλοι οι πουροροκερς! Χα χα

    Aris Betchavas
    καλό ακούγεται αλλά χωρίς νέο αίμα θα μοιάζει σαν καταθλιπτικό reunion...

    Stavros Raptis
    ναι σίγουρα χρειάζεται κ νέο κόσμο να το στηρίξει να ανταλλάσσει πληροφορίες κλπ

    Nikos Markakis
    πουρόκερς! Το ένα ρο συγκόπτεται!

    Stavros Raptis
    σωστά

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Το πιο απιθανο στατιστικα είναι οτι βρεθηκε τριτος στο λεωφορείο για τον οποιο είχε νοημα η συγκεκριμενη συζητηση.

    Φώντας Τρούσας
    Σωστό κι αυτό. Εν τω μεταξύ μέχρι να πουν για δισκοπότηρο δεν είχα καταλάβει για ποιους JET λέγανε. Στην αρχή είπα ότι θα είναι κανα γκρουπ από τα 80s. Με το δισκοπότηρο πήρα γραμμή...

    Eleni Founti
    Εγώ αυτό σκέφτηκα

    Totoulis Posporelis
    το δισκοπότηρο πιο φθηνά βγαίνει…
    (το repress τουλάχιστον είναι σε προσιτά επίπεδα)

    Φώντας Τρούσας
    Το ορίτζιναλ είναι πανάκριβο, αλλά υπάρχουν και οι reissues.

    Vagelis Avgidis
    Σχεδόν έχουν εκλείψει τέτοιες συζητήσεις τη σημερον ημέρα! Εμείς παλιά στο σχολείο κάτι κάναμε…

    Pantelis Tsalouchidis
    Στο Prog Ιταλοί και Γερμανοί ειναι μόνοι τους κεφάλαια ολόκληρα. Ιταλοί και Ισπανοί, πιο πολύ οι πρώτοι, ανοίγονται πολύ συχνά σε τζαζ. Έχει πολύ πράμα σε prog, άλλη μια ζωή χρειάζεται για να πούμε ότι ακούσαμε πολλά

    Φώντας Τρούσας
    Τα έχουμε ψάξει αυτά πολύ καλά από παλιά. Και το ισπανικό prog, που είναι το πιο άγνωστο στην Ελλάδα απ' αυτά που λες.

    Pantelis Tsalouchidis
    καλά, εδώ έχεις ψάξει το Anadolu, αυτά θα άφηνες;

    Stavros Raptis
    σωστά φίλε μου

    Dimitris Zouzoulas
    Εικαστικά θυμίζει αυτό

    Φώντας Τρούσας
    η γραμματοσειρά είναι ίδια - και η ιδέα ίσως

    Costas Sweetsmoke
    Dimitris Zouzoulas ο δίσκος των Mercyful Fate κυκλοφόρησε το 1987. Δεν ξέρω αν είχαν υπόψη τους ένα ιταλικό progressive του 1972.

    Stavros Raptis
    το Melissa είναι Αριστουργημα!!!!

    Vassilis Serafimakis
    νομίζω στη μέταλ είναι συχνότατη η τευτονική γραμματοσειρά. Και τα ümlaut, φυσικά, τα οποία μοστράρονται όπου λάχει κι υιοθετήθηκαν από ένα σωρό μπάντες κάθε ποιότητας, πχ Mötley Crüe.

    Φώντας Τρούσας
    Το θέμα είναι ποιοι την χρησιμοποίησαν πρώτοι.

    Πετρος Μιχελιουδης
    περι μουσικης στα μμμ εγω εχω ακουσει μονο καποιον να τραγουδαει Μαργαριτη ''εμεις οι ναυτικοι'' χοχοχο δε κανω πλακα

    Dimitri- Mitsos Poulikakos
    Είδες, καμμιά φορά?!!?..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Giorgos Kyriazis
      Υπάρχει κόσμος που ασχολείται, και μάλιστα εκεί που δεν το περιμένεις. Για παράδειγμα, εγώ τους Area τους έμαθα από έναν φίλο δάσκαλο παραδοσιακών

      Stavros Raptis
      αυτοί είναι άλλο επίπεδο. Ένα κεφάλαιο μόνοι τους.

      Vassilis Serafimakis
      M.M.M. δηλαδή μυστική μουσική μυσταγωγία;

      Stavros Kouvaris
      Τέτοια να διαβάζω, να χαίρομαι.

      Vagelis Avgidis
      Εσάς ποια είναι η γνώμη σας για το metal κύριε φωντα;

      Reevka Andrious
      όλα συνδέονται με κάποιο τρόπο..

      Διαγραφή
  9. Σχόλια από το fb στο ποστ "Το καλύτερο ελληνικό άλμπουμ που άκουσα μέσα στο '23"...

    Φώντας Τρούσας
    https://diskoryxeion.blogspot.com/.../calliope-emi-path...
    ΤΑΝΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΗ, ΑΝΝΑ ΣΤΕΡΕΟΠΟΥΛΟΥ, CALLIOPE, EMI PATH: τέσσερις ελληνίδες συνθέτριες στους πιο πρόσφατους δίσκους τους – τζαζ και αυτοσχεδιασμ

    Vasilis Papadatos
    Καλό πειραματικό! Εξίσου ενδιαφέρουσες και οι παλιότερες δουλειές της.

    Επίτροπος Σωτηρίας
    ΕΔΩ ΕΚΑΝΑ ΕΓΩ ΜΕ 200 ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΕΒΑΛΑ, ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΣΑΡΑ ΤΟ ΕΨΑΞΕΣ;

    Φώντας Τρούσας
    Πάντα υπάρχουν περιθώρια για διορθώσεις. Βγάλε ένα και βαλ' το πρώτο.
    Και κάτι άλλο πολύ βασικό. Αν έκανες 200άδα με "καλύτερα" έκανες μια τρύπα στο νερό. 200 είναι όλα (που λέει ο λόγος). Μάθε να κάνεις αφαιρέσεις, όχι προσθέσεις. Να γράψεις για τα τρία καλύτερα ή τα πέντε.

    Επίτροπος Σωτηρίας
    ΟΚ. Του χρόνου 300 λοιπόν.

    Φώντας Τρούσας
    Νομίζεις ότι είναι αστεία αυτά που λες; Σου είπα κάτι. Κάτσε και σκέψου το. Να πάρεις την ευθύνη της επιλογής σου και να προτείνεις 2-3 άλμπουμ. Αυτό έχει νόημα. Εκτός αν είναι άλλοι λόγοι που σε κάνουν να διαλέγεις 200, 300 και 800, οπότε ντάξει... καταλαβαίνω... Δηλαδή προσπαθώ...
    Και κάτι ακόμη. Πλάκες και ειρωνείες εδώ δεν γουστάρω. Δεν γνωριζόμαστε από κοντά και γι΄ αυτό να συμπεριφέρεσαι αναλόγως. Αν θες ν΄ ακούσεις κάτι από κάποιον που ασχολείται πολύ περισσότερα χρόνια από σένα με τη μουσική, και κυρίως πλατύτερα, άκουσέ το, αλλιώς μην μας ενοχλείς με σαχλαμάρες.

    Επίτροπος Σωτηρίας
    ΚΑΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΣ ΓΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΝΩ ΕΧΕΙΣ ΓΡΑΨΕΙ ΓΙΑ ΣΑΧΛΑΜΑΡΕΣ, ΤΡΥΠΕΣ ΣΤΟ ΝΕΡΌ ΚΤΛ, ΤΑ ΑΝΤΙΠΑΡΕΡΧΟΜΑΙ. ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΩΝΩ ΓΙΑ ΤΑ 2,3, 5 ΑΛΜΠΟΥΜ, ΑΜΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΛΙΣΤΑ ΚΑΝΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΝΑ ΕΧΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙ, ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΙ ΔΙΣΚΟΥΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΤΙ ΤΟΥ ΑΡΕΣΕΙ, ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΕΙ ΚΤΛ. ΜΕ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΡΟΦΑΝΩΣ, ΟΧΙ ΑΠΛΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ. ΑΛΛΑ ΓΙΑΥΤΟ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΓΝΩΜΕΣ, ΑΛΛΙΩΣ ΘΑ ΚΑΝΑΜΕ ΟΛΟΙ ΤΑ ΙΔΙΑ.

    Φώντας Τρούσας
    Πού έχω γράψει για σαχλαμάρες ρε; Ήρθα στον τοίχο σου και έγραψα κάτι; Δεν πας καλά μου φαίνεται. Για δε το επίδικο άκου να σου πω κάτι. Εγώ γράφω ρίβιους κάθε μέρα και έχω γράψει για εκατοντάδες δίσκους μέσα στο 2023 και είναι πανεύκολο για τους αναγνώστες μου να τους βρούνε και να τους ξαναεκτιμήσουν. Αλλά αν είναι να επιλέξω για best θα επιλέξω λίγους, ακριβώς για να τους ξεχωρίσω. Δεν θα κάνω τη μαλακία που έκανες εσύ να βάλω διακόσiους, για best. Σύνελθε γιατί είσαι τελείως στον κόσμο σου. Στις λίστες θα παίρνετε την ευθύνη της επιλογής σας, και όχι την ανευθυνότητα τού να τα έχετε καλά με όλους. Έτσι χάνεται η όποια αξιοπιστία σας.

    Επίτροπος Σωτηρίας
    Ο ΤΟΙΧΟΣ ΕΦΟΣΟΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΚΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΛΩΝ ΜΑΣ, ΑΛΛΙΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΝΑ ΚΛΕΙΝΕΙΣ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΛΟΓΟ. ΣΤΟ ΕΠΙΔΙΚΟ ΟΜΩΣ, ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΜΙΑ ΛΙΣΤΑ ΕΤΗΣΙΑ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΙΣΚΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΗΔΗ ΚΑΝΕΙ ΡΙΒΙΟΥ, ΜΕ ΛΙΝΚ ΠΟΥ ΣΤΕΛΝΕΙ ΣΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΑΡΘΡΟ, ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ ΚΑΙ ΜΑΖΕΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΣΟΥ. Η ΛΙΣΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣΚΟΠΟΣ, ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΝΑ ΜΑΖΕΥΕΙ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙ ΠΙΟ ΒΑΤΗ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ, ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ.

    Φώντας Τρούσας
    Ρε στον τοίχο μου εκφράζομαι όπως γουστάρω. Και ο τοίχος δεν είναι όλων σας. Είναι μόνον όσων σέβονται τον οικοδεσπότη, διαφωνώντας κιόλας (ok). Αλλιώς στους ασέβαστους κλείνω την πόρτα. Το ίδιο το σύστημα μου δίνει αυτό το δικαίωμα, μπλοκάροντας όποιον δεν γουστάρω. Μάθε πώς έχουν τα πράγματα, γιατί νομίζετε ορισμένοι πως τα ξέρετε όλα. Eγώ δεν σε δούλεψα όταν ήρθες εδώ, προσπαθώ να σε αντιμετωπίσω σοβαρά, αλλά εσύ το ρίχνεις στην τρελή. Κατά τα λοιπά σε σχέση με το best είναι όπως στα είπα. Μόνο η αφαίρεση έχει νόημα. Γιατί μόνο έτσι διακινδυνεύεις κάτι. Και παίρνεις την ευθύνη. Αλλιώς είσαι ανεύθυνος.
    Αν θες να βρεις τι έχω γράψει για ελληνικά άλμπουμ στο 2023 κάνεις το εξής απλό. Πας στο blog και πατάς την ετικέτα greek reviews και τα έχεις όλα με τη σειρά. Δεν υπάρχει λόγος να κάνω καμία άλλη σειρά. Μόνο επιλογή και να προτείνω τα καλύτερα. Ένα, δύο, πέντε... όχι 200.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίτροπος Σωτηρίας
      ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΗ Η ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ BLOGSPOT, ΑΝΕΥ ΠΛΑΚΑΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΒΟΛΙΚΗ ΜΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΤΟ FB ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΛΙΣΤΑ ΜΕ ΔΙΣΚΟ, ΕΞΩΦΥΛΛΟ, ΛΙΝΚ ΑΡΘΡΟΥ.

      Φώντας Τρούσας
      Καμία δυσκολία δεν υπάρχει. Ορίστε πάρε και κατέβαινε και όταν τελειώσει η σελίδα πάτα το "παλαιότερες αναρτήσεις". Όλα στη σειρά και με ημερομηνίες. Φτάνει όσο βαθιά θέλεις, μέχρι το 2009. https://diskoryxeion.blogspot.com/.../label/greek%20reviews
      ΔΙΣΚΟΡΥΧΕΙΟΝ / VINYLMINE

      Επίτροπος Σωτηρίας
      ΤΑ ΞΕΡΩ ΠΕΡΝΑΩ ΣΥΧΝΑ ΚΑΙ ΤΣΕΚΑΡΩ. ΕΧΘΡΟΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ.

      Φώντας Τρούσας
      Πάντα προσπαθώ για το καλύτερο, και πάντα προσπαθώ να μην αδικήσω δίσκο, γιατί σέβομαι τον κόπο τού καθενός (και αυτό το εκτιμούν οι καλλιτέχνες και οι εταιρείες και μου στέλνουν τα άλμπουμ τους), αλλά το blog έχει αυτή τη μορφή, σταθερά, από το 2009 και δεν την αλλάζω.

      Anastasia Andreola στον Φώντας Τρούσας
      απίστευτη δουλειά!

      Anastasios Babatzias
      ωραιο εξωφυλλο!

      Spyros Diastimikos
      Εξαιρετικό, πράγματι. Όπως και τα περισσότερά της, άλλωστε..

      Aris Karampeazis
      Δυνατός δίσκος. Για καλύτερο ελληνικό δεν ξέρω, πεντάδα σίγουρα.
      Ας μην βγάλουμε τώρα τις λίστες να τις μετρήσουμε όμως. Και αυτός ο Επίτροπος Σωτηρίας με τα 200 εκατοστά κούρασε

      Επίτροπος Σωτηρίας
      ΕΔΩ ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑ ΕΓΩ ΡΕ ΜΛΚ

      Φώντας Τρούσας
      Εγώ δεν έβγαλα λίστα πάντως. Το ένα άλμπουμ δεν συνιστά λίστα.

      Διαγραφή
  10. Σχόλια από το fb στο ποστ "Ρε εσείς εκεί στο αβόπολις φτιάξατε λίστα με τα 20 "καλύτερα" ελληνικά του 2023 και δεν έχετε μέσα"...

    Ευθύμιος Ραγκούσης
    ΕΔΩ ΔΕ ΒΑΛΑΝΕ VASANIST!!

    Αλέξανδρος Κατσαούνης
    Και το Tender Gravity του Γιώργου Πολυχρονάκου θα έβαζα.

    Επίτροπος Σωτηρίας
    Εδώ δεν έχουν Sacred Outcry, ποιος Παπαδοπουλος.

    Aris Karampeazis
    Διαβάζουν Mic , για αυτό δεν έβαλαν Παπαδόπουλο, πήραν γραμμή

    Costas Papaoikonomou
    Για ρίξτε ένα μάτι κι εδώ
    https://youtu.be/XMswVKTJ4FI?si=uyz1rzL8RO3nnPYR
    ΛΟΥΝΤΕΜΗ ΜΟΥΡ - ΚΑΝΕΝΑΣ (VIDEO CLIP)

    Kwstas Agas
    Τουλάχιστον επέλεξαν 20 δίσκους που θεώρησαν "καλύτερους του 2023" και σταμάτησαν εκεί, παίρνοντας οι ίδιοι την ευθύνη. Διότι κάποτε στο Δίφωνο το είχαν προχωρήσει... πιο πολύ (και επί τα χείρω, μιας και μετέφεραν την ευθύνη στους αναγνώστες του περιοδικού): στο τελευταίο τεύχος του 2003 οι συντάκτες του περιοδικού επέλεξαν 50 δίσκους και έθεσαν ψηφοφορία για τους αναγνώστες του περιοδικού "ποιοι από αυτούς τους 50 δίσκους είναι οι καλύτεροι, ψηφίστε μέχρι πέντε επιλογές", μεταθέτοντας έτσι την ευθύνη της δικής τους υποκειμενικής (??) επιλογής στους αναγνώστες!! Κι εν τω μεταξύ εκείνη τη χρονιά είχα βγάλει κι εγώ δίσκο (την 3η δισκογραφική δουλειά μου), όπου η μοναδική προβολή που του έτυχε ήταν η κριτική που έκανε ο Αλέξης Βάκης σε κάποιο τεύχος του περιοδικού, από την οποία έδειξαν ενδιαφέρον κάπου 80 αναγνώστες (τα περισσότερα ονόματα τους ακόμη τα θυμάμαι, άλλωστε κάποιοι από αυτούς έκτοτε παρακολουθούν τη δουλειά μου!!) και μου τηλεφώνησαν να τους στείλω τον δίσκο μου!! Περιττό να πω ότι από αυτή τη διαδικασία της "προεπιλογής" προ της ψηφοφορίας , που είχαν κάνει οι συντάκτες του περιοδικού , είχα νιώσει θιγμένος: δεν αποκλείεται έστω κι ένας από αυτούς τους 80 αναγνώστες να θεωρούσε ότι "ένας από τους καλύτερους δίσκους που άκουσε εν έτει 2003 ήταν ο δικός μου, γιατί να μη μου δώσει το περιοδικό τη δυνατότητα να το μάθω"??? Κι έτσι από τότε, ως ανεξάρτητος - εκτός κυκλώματος τραγουδοποιος που βγάζει δίσκους, λέω "του Θεού η χάρη με φυλάει, όχι μόνο από τα σουξέ που λέει κι ο δάσκαλος, αλλά κι από τις λίστες με τα καλύτερα της χρονιάς που πέρασε " .....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σχόλια από το fb στο ποστ "Έχω παρατηρήσει τον τελευταίο καιρό πως από παλιά μαγαζιά, πολλές φορές κλειστά από χρόνια και παρατημένα"...

    Πέτρος Μιχελιουδης
    εχω δει σε σπιτι οδικη ταμπελα μαλλον απ τα Γιαννενα ,προσοχη βατραχια χοχο τεραστια λεμε κ ο τυπος ειχε τοση ορεξη που κατεβηκε τη ξηλωσε αραγε πως κ την πηρε...

    George Makrakis
    Και όμως οι συλλέκτες σώζουν ιστορία που δεν εκτιμούν αυτοί που την έχουν

    Fifth Dimension
    Η ψαροκασελα ήταν εργαλείο για την νοικοκυρά μέχρι να εμφανιστούν τα σαπούνια. Σε αυτήν έριχναν το υγρό που γινόταν μετά πράσινο σαπουνι. Ήταν τόσο στενά βαλμένες οι τάβλες που βόλευε την διαδικασία αυτή.

    Lefteris Karkas
    όντως!

    Hermis Kefalas
    Δυστυχώς, τις ξηλώνουν με σκοπό να πουληθούν.... Κανένας συλλέκτης δεν θα πάει να ξηλώσει ιδιοκτησία άλλου! Στην γειτονιά μου ( Θησείο) έχουν ξηλώσει όλα τα χερούλια από τις παλιές πόρτες και πολλές φορές και τα εξωτερικά μπρούτζινα φώτα. Τα ξηλώνουν με σκοπό κάποια στιγμή να πουληθούν ή πάνε για σκραπ

    Natura Morta
    Με είχαν συλλάβει με ένα φίλο για αυτό ακριβώς το λόγο, ακούγεται λίγο περίεργο αλλά σαν γραφίστας που ήμουν πάντα μου κοινούσαν το ενδιαφέρον παλιές ταμπέλες και γράμματα τρισδιάστατα από επιγραφές. Κάποτε το 2013 που ψάχναμε με ένα φίλο για οτιδήποτε παλιό τύπου επιγραφές γράμματα ή οτιδήποτε να διακοσμήσουμε ένα συνεργατικό καφενείο που φτιάχναμε, βρεθήκαμε στην περιοχή της Καλλιθέας πίσω από το σταθμό που είναι χρυσωρυχείο γιατί υπάρχουν άπειρες βιοτεχνίες κ εργοστάσια κλειστά , βρεθήκαμε κ εμείς λοιπόν κάποιο απόγευμα ψάχνοντας οργανωμένοι με εργαλεία κλπ να ξηλώσουμε ότι είχε ενδιαφέρον. Στα 10 λεπτά ήμασταν στο Α.Τ Ταύρου... Αυτή είναι η μικρή περιπέτεια μου με τις παλιές επιγραφές...

    Stephanos Sabaziotis
    "Η Φθήνια" όπως έμεινε από το '74 μάλλον. (Κατεχόμενα Λευκωσίας, δίπλα από την Πράσινη Γραμμή)

    Akis Perdikis
    Sign of the times...

    ΑπάντησηΔιαγραφή